Miksi se täysjärkinen savustetaan aina pois joka paikasta?
Miksi näkymättömät, hiljaiset ja rauhalliset tyypit nujerretaan ja savustetaan nykyään pois joka yhteisöstä?? FBssä, työpaikoilla, taloyhtiöissä.
Tuntuu että mukavat ihmiset jotka saattavat esim. Huomauttaa esim. säännöistä saavat muut hulluiksi tai että puuttuu johonkin todelliseen epäkohtaan.
Tää on yleistynyt aika paljon.
Kommentit (161)
Ei me keskiverto ihmiset kestetä teitä täysjärkisiä, siksi.
Kirjastoissa ei saa enää vaatia lukurauhaa. Jottei tyhmemmille tule paha mieli.
Ei tarvita kuin yksi narsisti,joka kerään ympärilleen raukkamaisen porukan. Sillä kokonnpanolla fiksut ja hiljaiset sitten mustamaalataan ulos. Yleensä narsisti on kateellinen näille uhreilleen: ulkonäkö, älykkyys, ystävällisyys, iloisuus, hauskuus, menestys... Tämä on punainen vaate ja tuhottava.
Se että savustetuksi tullut olettaa olevansa "täysijärkisempi" kuin muut paljastanee aika paljon savustetuksi tulemisen syistä. :D
Kommunikaatiossa on aina kyse muustakin kuin "vain asiasta". Ihmiset reagoivat tunteella silloinkin, kun kuvittelvat olevansa rationaalisia. Sellainen ihminen nyt vain on, varsinkin toimiessaan osana jotakin yhteisöä, missä ryhmädynamiikka tuo vuorovaikutukseen omat kiemuransa.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Lähdin vähän aikaa sitten pitkäaikaisesta työpaikastani. Sieltä lähti silloin paljon porukkaa. Pieni epämiellyttävien pahanpuhujien ja selkäänpuukottajien joukko savusti meidät ulos. Yksi miellyttävä ihminen joka jäi firmaan sanoi että on kamalaa kun kaikki hyvät ihmiset lähtivät. Huomasin että tämä oli ihan totta. Kaikki lähteneet olivat niitä kohteliaita, miellyttäviä ja rehellisiä ihmisiä. Paikan johdossa tietysti vikaa että tämmöistä pääsee tapahtumaan.
Minäkin lähdin huonosta työpaikasta ja sen jälkeen lähti parissa vuodessa pari oikein pitkäaikaista työntekijää muualle ja siinä iässä ettei hevillä lähdetä koska eläkeikään ei ole kovin pitkä aika. Lähti myös nuorempaa eli vaihtuvuus firmassa on huimaa. En ihmettele kun johto on täysin mätä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoissa ei saa enää vaatia lukurauhaa. Jottei tyhmemmille tule paha mieli.
Tämä!
Suomesta puuttuu keskustelukulttuuri,
Yleensä puhutaan selän takana eikä silloin kun asiat pitäisi selvittää.
Suosittelen, että kun on itselle rehellinen ja toimii siten, että tuo mielipiteensä julki niin asia Ok.
Eihän sina pidä yrittää koota fanikerhoa ympärille vaan asia edellä mennään.
Yhteisön ollessa sairas, sen sairaat jäsenet näkevät sairauden terveissä yksilöissä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kulttuuriin kuuluu tasapäistäminen. Eriävällä mielipiteellä, asiasta huomauttamisella, lahjakkuudella tai positiivisella asenteella erottuu negatiivisesti joukosta. Joukosta erottuva on uhka joukolle ja se sitten täytyy poistaa joukosta.
Näin kärjistettynä.
No miksi kaikki maailman huonokäytöksisiä elvistelijöitä ja öykkäreitä pääsevät eteenpäin uralla? Semmoisia jotka rikkovat säännöt, suosivat psykop aatteja ja narsistikaverit?
Se siitä tasapäistämisestä..
Meillä töissä työhönopastajia ei ohjeistanut yhtään eikä sanonut, että mikään meni pieleen. Luulin, että kaikki Ok.
Kunnes hän oli soittanut esimiehelle ja valittanut että ”kaikki menee pieleen”. Kumminkin työtilanteessa kaikki meni hyvin eikä kukaan kertonut mistään ongelmasta!
Oli ”mukava” tehdä määräaikaisuus loppuun.
En jatkanut ja lähinnä siksi, että en missään nimessä olisi pystynyt tekemään tämän tyypin kanssa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kulttuuriin kuuluu tasapäistäminen. Eriävällä mielipiteellä, asiasta huomauttamisella, lahjakkuudella tai positiivisella asenteella erottuu negatiivisesti joukosta. Joukosta erottuva on uhka joukolle ja se sitten täytyy poistaa joukosta.
Näin kärjistettynä.No miksi kaikki maailman huonokäytöksisiä elvistelijöitä ja öykkäreitä pääsevät eteenpäin uralla? Semmoisia jotka rikkovat säännöt, suosivat psykop aatteja ja narsistikaverit?
Se siitä tasapäistämisestä..
Ne vaikuttavat päteviltä mutta eivät ole.
Suosittelen vaihtamaan työtä jos tällainen tulee vastaan.
No mä olin kohta isossa kaupassa töissä. Netissä satoja sivuja kamalia asioita. Rikosilmoituksia tehty. Siellähän ne vaa porskuttavat..
Täysjärkiset eivät harrasta savustamista, sitä tekevät vaan ne, joilla on päässä vikaa tai jotka jostain kierosta syystä nauttivat muiden rääkkäämisestä. Helpompi sille täyspäiselle on vaan lähteä kuin alkaa taistelemaan niitä hulluja vastaan. Siitähän ne hullut saavat vaan enemmän bensaa ja ongelma pahenee.
Entisessä opinahjossani oli pari ihan pimeää tapausta, päänarsisti hovikuningatar itse ja hänen paras ystävättärensä. Sellaisiin p.a.s.k.a.n.puhujiin en ole toiste törmännyt, onneksi. Niistä kannattaa vaan pysyä mahdollisimman kaukana.
No mä on täysin umpikujassa. On ollut uskomattoman huono tuuri työpaikkojen kanssa täällä Hesassa. Kaikissa ollut kammottavia ongelmia. Nyt olen 32v ja traumatisoitunut. En usko enää hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Näin kärjistettynä.
Olen huomannut tätä tasapäistämistä täällä joissakin ketjuissa. Aivan järkyttäviä kommentteja. Esim parisuhteessa kotitöiden jakaminen. Melkein pitäisi lusikatkin laskea että varmasti kumpikin osallistuu tiskaamiseen yhtä paljon. Enpä ole niissä ketjuissa uskaltanut kertoa että meillä kotitöitä tekee se joka ehtii, jaksaa ja haluaa. Ja me miehen kanssa tykätään eri kotitöistä että senkin mukaan tehdään mikä on kivampaa. Joku vanhempainloman pakotettu jakaminen kuulostaa kamalalta. Että vanhemmat eivät saa itse päättää kuinka homman hoitavat. En asu Suomessa joten en tiedä kuinka tämä toimii nykyään, olen vain lukenut joitakin lehtijuttuja aiheesta. Rakastan vauvoja ja vauvoista huolehtimista. Mieheni tykkää enemmän viettää aikaa hieman isompien lasten kanssa. Miksi pitäisi kaikki jakaa 50/50? Eläköön erilaisuus ja individualismi! Annetaan kaikille tilaa.
Usein kouluttamattomat ihmiset harrastavat tätä. Pitää yrittää savustaa koulutetut pois, jotta itse näyttäisi paremmalta.
Kirjoittelin aamulla kommenttia tähän ketjuun mutta se katosi jonnekin eli yritänpä uudelleen. Olen törmännyt aivan samaan asiaan mm. nykyisellä työpaikallani: fiksut ja ajattelevat yksilöt lähtevät ja ne laiskurit/välinpitämättömät/irvailijat jäävät. Itsekin harkitsen työpaikan vaihtoa tämän vuoksi. Pelottavaa että tämä on näinkin yleistä kuin tästä ketjusta käy ilmi!
Samoja huomioita. Ikävin tilanne on juuri jos se esimies /pomo tms. tiiminvetäjä on yksi noista selän takana puhujista ja säännöistä piittaamaton savustaja.
Silloin ei ole oikein mitään tehtävissä. Pitää vaan lähteä, ennen kuin menee mielenterveys.
Niin totta. Lähdin vähän aikaa sitten pitkäaikaisesta työpaikastani. Sieltä lähti silloin paljon porukkaa. Pieni epämiellyttävien pahanpuhujien ja selkäänpuukottajien joukko savusti meidät ulos. Yksi miellyttävä ihminen joka jäi firmaan sanoi että on kamalaa kun kaikki hyvät ihmiset lähtivät. Huomasin että tämä oli ihan totta. Kaikki lähteneet olivat niitä kohteliaita, miellyttäviä ja rehellisiä ihmisiä. Paikan johdossa tietysti vikaa että tämmöistä pääsee tapahtumaan.