Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työnantajan tarjoamalla epassilla voi ostaa jos ei halua lähteä mihkään?

Vierailija
29.05.2021 |

Muka "etu" muttei mitään hyödyllistä voi maksaa sillä. En koskaan maksa liikunnasta eikä kiinnosta, en käy konserteissa tai ulkona syömässä, hieronnat jne ei kiinnosta.

Saako tuolla hankittua yhtäään mitään ihan kotiiin? Vai onko taas tuollainen "muka-etu" jolla työnantaja voi sanoa että "palkitsevat"?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

ja elokuvia nimenomaan kotitelkkarilta ennen kuin joku mainitsee elukuva-liput.

ap

Anna ne elokuvaliput jollekin joululahjaksi.

Ei voi, niissä on nimi. Se lippu pitää käydä vaihtamassa sitten elokuvateatterin luukulla siihen tavalliseen lippuun, ja henkilöllisyys saatetaan tarkistaa, koska periaatteessa on henkilökohtainen etu. Aina ei tarkisteta, mutta sitähän ei tiedä etukäteen.

Finnkinolla ei ainakaan tarvitse vaihtaa missään kassalla. Sarjanumerolla nettilippu kännykkään, portista sisään koodia näyttämällä, näin toimii omassa lähiteatterissani. Toki ovat henkilökohtaisia ja lahjaksi ei käy tai olisi nolo antaa.

Joo, mutta jos on printannut sarjaliput paperille niin täytyy.

Eikö niissä silti ole se sarjanumero näkyvissä? Itselläni oli joskus tulostettuja kotona ja piti muistaa tai kokeilla, minkä oli jo käyttänyt nettiostokseen.

Vierailija
102/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hyödyttömät edut mielestäni pahempia kuin ei etuja ollenkaan. Ärsyttää vaan kun itselle ei mitään hyötyä mutta ehkä jotkut yksittäiset hyötyy. Miksei voi tarjota etuja josta kaikki hyötyisi?

Tästä on puhuttu jo aiemminkin, mutta sanon vielä. Iso työnantaja on rajannut hyvinvointiosuuden pois, ja samaan aikaan ihmettelee, miten saisi firmaan enemmin pito- ja vetovoimaa. Olisi pieni, mutta huomattava tekijä, jos olisi tarjolla muutakin kuin elokuvia, kuntosalin ja lätkämatseja. Ei tällainen melkein eläkeläinen noista virkistäydy, hierojalla käynti sensijaan ilahduttaisi kehoa ja mieltä. Mutta ei. Takuuvarmasti jää 400e käyttämättä.

HUS?

Jep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hyödyttömät edut mielestäni pahempia kuin ei etuja ollenkaan. Ärsyttää vaan kun itselle ei mitään hyötyä mutta ehkä jotkut yksittäiset hyötyy. Miksei voi tarjota etuja josta kaikki hyötyisi?

Tästä on puhuttu jo aiemminkin, mutta sanon vielä. Iso työnantaja on rajannut hyvinvointiosuuden pois, ja samaan aikaan ihmettelee, miten saisi firmaan enemmin pito- ja vetovoimaa. Olisi pieni, mutta huomattava tekijä, jos olisi tarjolla muutakin kuin elokuvia, kuntosalin ja lätkämatseja. Ei tällainen melkein eläkeläinen noista virkistäydy, hierojalla käynti sensijaan ilahduttaisi kehoa ja mieltä. Mutta ei. Takuuvarmasti jää 400e käyttämättä.

400 euroa olisi unelma!

Olisi, jos voisi käyttää siihen mistä unelmoi.

Vierailija
104/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla liikunta/kultturi setelit menee helposti (museoihin tai museokorttiin, teatteriin, uimahalliin, kylpylään, ymv.) mutta lounarit on se ongelma.

Ensinnäkin syömme kotona yhden lämpimän aterian illalla, muuten en syö "isoja määriä" vaan kevyemmin.

Toisekseen en halua käyttää rahaa (siis lounaaseen) sitä summaa mitä lounari "vaatii".

En edes muista enää summia, mutta tuossahan menee niin, että esim. 10e lounaasta maksetaan itse 7,5e ja lounarilla kuitataan se 2.5e.

Tuolla systeemillä minulla jos söisin työpäivinä lounaan, menisi minulla 7,5e per päivä rahaa =37,50e/vko. Mutta koska minulla on eväät, ei rahaa mene noin paljoa.

Yleensä eväänä lounaalle on kulhollinen maustamatonta "partaäijä" tmv. jugurttia myslillä/(pääosin itse poimituilla) marjoilla, tai joskus edellisen päivän ruuan jämät) +kylkeen banaani/voileipä/pulla tmv. kahvitauolle. Evääni siis tuskin maksavat edes sitä 2,5e/päivä mitä hyötyisin lounarin käyttämisestä, siis se osuus mitä työnantajan piikkiin.

Olisi kiva jos lounasetu olisi vaikka sen n. 2,5e/työpäivä, ja voisi itse päättää hyödyntääkö tuon summan per päivä/kerran vko. Jos saisin sen 12,5e/vko käyttää (ruokaan) miten haluan, voisin tuolla ostaa vaikka koko viikon eväät, tai EHKÄ sitten kerran/vko syödä koko rahalla sen "ilmaisen" lounaan jossain ravintolassa, ja 4 päivää mennä eväillä.

Vierailija
105/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Osa paikoista ei ole niin tarkka noista liikunta- ja kulttuuriseteleistä.

Saattavat lyödä kassaan perhelipun muka aikuistenlippuna, tai antaa ostaa sarjakortin ilman nimeä, jolloin sitä voi käyttää joku muukin.

Samoin lahjakortteja voidaan myydä ilman nimeä, tai saa ostettua vaikka 2kpl lippuja.

En ala listaamaan tässä paikkoja, koska en halua suolata noita fiksuja paikkoja. Mutta ainakin meillä puskaradio toimii, kerrotaan missä paikoissa ollaan fiksuja noiden kanssa.

Vierailija
106/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla liikunta/kultturi setelit menee helposti (museoihin tai museokorttiin, teatteriin, uimahalliin, kylpylään, ymv.) mutta lounarit on se ongelma.

Ensinnäkin syömme kotona yhden lämpimän aterian illalla, muuten en syö "isoja määriä" vaan kevyemmin.

Toisekseen en halua käyttää rahaa (siis lounaaseen) sitä summaa mitä lounari "vaatii".

En edes muista enää summia, mutta tuossahan menee niin, että esim. 10e lounaasta maksetaan itse 7,5e ja lounarilla kuitataan se 2.5e.

Tuolla systeemillä minulla jos söisin työpäivinä lounaan, menisi minulla 7,5e per päivä rahaa =37,50e/vko. Mutta koska minulla on eväät, ei rahaa mene noin paljoa.

Yleensä eväänä lounaalle on kulhollinen maustamatonta "partaäijä" tmv. jugurttia myslillä/(pääosin itse poimituilla) marjoilla, tai joskus edellisen päivän ruuan jämät) +kylkeen banaani/voileipä/pulla tmv. kahvitauolle. Evääni siis tuskin maksavat edes sitä 2,5e/päivä mitä hyötyisin lounarin käyttämisestä, siis se osuus mitä työnantajan piikkiin.

Olisi kiva jos lounasetu olisi vaikka sen n. 2,5e/työpäivä, ja voisi itse päättää hyödyntääkö tuon summan per päivä/kerran vko. Jos saisin sen 12,5e/vko käyttää (ruokaan) miten haluan, voisin tuolla ostaa vaikka koko viikon eväät, tai EHKÄ sitten kerran/vko syödä koko rahalla sen "ilmaisen" lounaan jossain ravintolassa, ja 4 päivää mennä eväillä.

Miksi tehdä tästäkään ongelma? Epassillahan voi juurikin päättää, haluaako käyttää ko. edun kerran työpäivässä, viikossa, kuukaudessa vai vuodessa, eikä omaa rahaa mene kuin käyttökertojen mukaan.

Itsellänikään ei ole oikein varaa eikä aikaakaan käydä kovin usein ravintolalounaalla, mutta sitten joskus kun käy, niin saa vähän tukea siihen ja on kivaa vaihtelua. Nytkin olisi 57 käyttökertaa sovelluksessa, mutta on lähes pelkkää säästöä, etten käytä kuin jokusen yksittäisen niistä.

Vierailija
107/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

Osta elokuviin sarjalippu. Käytä itse tai myy jollekin.

Vierailija
108/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joltakin tutulta, tarvitseeko hän jotain, jota ePassilla voi saada.

Vierailija
109/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon hyödyntänyt epassia kuntosalille, laskettelulippuihin ja festarilippuihin. Kiva etu ollut minusta!

Kyllä niitä kohteita löytyy hyvinkin, kun avaa silmänsä ja asenteensa uusille asioille.

Vierailija
110/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Käy leffassa, käy maksullisessa liikunnassa, koska eihän se ole maksullinen vaan ilmainen, käy ratsastamassa, suunnistamaas (epassilla voi suunnistaa), käy hammashoidossa, tee verenmittauksen sun muut terveyshoidot. Lenkottaako jalat - käy fyssarilla!

Vierailija
111/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä tästäkään ongelma? Epassillahan voi juurikin päättää, haluaako käyttää ko. edun kerran työpäivässä, viikossa, kuukaudessa vai vuodessa, eikä omaa rahaa mene kuin käyttökertojen mukaan.

Itsellänikään ei ole oikein varaa eikä aikaakaan käydä kovin usein ravintolalounaalla, mutta sitten joskus kun käy, niin saa vähän tukea siihen ja on kivaa vaihtelua. Nytkin olisi 57 käyttökertaa sovelluksessa, mutta on lähes pelkkää säästöä, etten käytä kuin jokusen yksittäisen niistä.

Ei tuo ongelma ole, harmittaa vaan kun jää etu käyttämättä. Jos olisi vähän erilailla suunniteltu, niin silloin voisi edun hyödyntää. Jos voisi vaikka valita ottaako tuon prosentti-alennuksen vai yhden ilmaisen lounaan viikottain, myös ravintoloille voisi tulla jopa enemmän asiakkaita. Itse olen etätöissä, en kotoa lähde pienen alennuksen takia ulos syömään, jos saisin viikottain maksutta syödä yhden kerran, niin sen edun hyödyntäisin ja lähtisin.

Vierailija
112/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ongelma ole, harmittaa vaan kun jää etu käyttämättä. Jos olisi vähän erilailla suunniteltu, niin silloin voisi edun hyödyntää. Jos voisi vaikka valita ottaako tuon prosentti-alennuksen vai yhden ilmaisen lounaan viikottain, myös ravintoloille voisi tulla jopa enemmän asiakkaita. Itse olen etätöissä, en kotoa lähde pienen alennuksen takia ulos syömään, jos saisin viikottain maksutta syödä yhden kerran, niin sen edun hyödyntäisin ja lähtisin.

Työnantaja kai voisi maksaa enemmänkin lounaasta, jos haluaisi, eikö joillekin makseta lounaat palkan päälle ja he itse maksavat vain verot tms.? Itselläni ei ole koskaan ollut sellaista etua ja ennen koronaa meillä oli oma ruokala, jossa oli tämä vastaava systeemi 75 % omavastuulla. Harvoin tuli syötyä siellä. Nyt olen siis tyytyväinen, kun paikan voi valita itse tai syödä vaikka viikonloppuna, vaikka en paljon tuota käytäkään.

Vierailija
113/116 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörän vuokrausta olisi tarjolla mutta onko kukaan löytänyt paikkaa missä polkupyörän huolloin voisi maksaa ePassilla? 

Vierailija
114/116 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen AP! Surkein etu mitä on olemassa. Miksei vaan maksa rahalla osaksi palkkaa suoraan? Olen käyttänyt 0 euroa ja tämä "mukamas-etu" on ollut käytössäni 8 vuotta.

Koska tämä on verovapaa etu.

Ja koska työnantaja tukee tällä tavoin työntekijöidensä hyvinvointia. Raha menisi osalla epäterveellisiin asioihin, tässä ne voi suunnata esimerkiksi liikuntaan, hyvinvointipalveluihin ja kulttuuriin.

Juuri näin!! Kyseessä on etu, jonka työnantaja maksaa työntekijöiden kunnon ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Käyttökohteet on sen mukaisia.

Kyllä minä kuntoilen, hiihtoladut ilmaisia joten voiko Epassilla ostaa sukset tai edes voiteet? Ei tietenkän voi. Pyöräilen myös, voko sillä ostaa uudet renkaat pyörään? Ei tietenkään voi. Jos käyn hammaslääkärissä, saako sillä maksettua sen 25e käyntimaksun kunnalliselle? Ei tietenkään saa.

ap

Vierailija
115/116 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen AP! Surkein etu mitä on olemassa. Miksei vaan maksa rahalla osaksi palkkaa suoraan? Olen käyttänyt 0 euroa ja tämä "mukamas-etu" on ollut käytössäni 8 vuotta.

Koska tämä on verovapaa etu.

Ja koska työnantaja tukee tällä tavoin työntekijöidensä hyvinvointia. Raha menisi osalla epäterveellisiin asioihin, tässä ne voi suunnata esimerkiksi liikuntaan, hyvinvointipalveluihin ja kulttuuriin.

Juuri näin!! Kyseessä on etu, jonka työnantaja maksaa työntekijöiden kunnon ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Käyttökohteet on sen mukaisia.

Kyllä minä kuntoilen, hiihtoladut ilmaisia joten voiko Epassilla ostaa sukset tai edes voiteet? Ei tietenkän voi. Pyöräilen myös, voko sillä ostaa uudet renkaa

Kaikkia ei voi miellyttää. Olet varmaan marginaalissa, tosi moni noista kuitenkin hyötyy. Verottaja on nuo raamit määritellyt, ei työnantaja. Mitä jos kokeilisit edes jotain ePassilla saatavaa? Mitäänhän et siinä menettäisi.

Olin itse aikoinani töissä paikassa, jossa joululahjaksi saatiin aina punaviinipullo. En juo alkoholia, muttei mieleeni silti tullut asiasta valittaa, raittius on oma päätökseni.

Vierailija
116/116 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kommentoinpa silti. Minustakin tuo E passi on aikalailla turhake.Minä en sitä käytä, en lähde ajamaan yli 50 km että hierojalle pääsen jossa ei koskaan ollut tarvetta käydä, tai 100km sivu että jonkun paskan elokuvan pääsen katsomaan joka hetken kuluttua on jo suoratoistopalvelussa.

Tuota systeemiä pitäisi jollain tapaa muuttaa niin että siihen liitettäisiin vaikka joku fyysinen kortti jonka halutessaan voi tilata  ja jolla voi sitten suoraan vaikka maksaa jos sattuu olemaan joku ruokapaikka liki missä e passi käy. Eli lahjakortti tyyliin oleva juttu.

Tuollaisenaan on aika vanhanaikainen systeemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi