Mitä työnantajan tarjoamalla epassilla voi ostaa jos ei halua lähteä mihkään?
Muka "etu" muttei mitään hyödyllistä voi maksaa sillä. En koskaan maksa liikunnasta eikä kiinnosta, en käy konserteissa tai ulkona syömässä, hieronnat jne ei kiinnosta.
Saako tuolla hankittua yhtäään mitään ihan kotiiin? Vai onko taas tuollainen "muka-etu" jolla työnantaja voi sanoa että "palkitsevat"?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Minä otin just kaksi kertaa osahierontaa sekä jalkahoidon.
Hyvä etu minusta, kannattaa ehdottomasti käyttää pois joka senttiä myöten.
Jos sitä ei käytä, rahat ei palaudu edes työnantajalle, ne jäävät sille epassifirmalle.
No ei jää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!
Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?
En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.
ap
Kyllä se hiihtotunneleissa on ainakin ennen käynyt maksuvälineenä. Itse käytin sitä kesällä välineiden vuokraamiseen, esim. kajakkivuokraukseen. Mieheni on monta kertaa vuokrannut sähköpyörän, kun ollaan oltu lapin suunnalla vaeltelemassa, koska hän myös pyöräilee. En tiedä, löytyykö sinulle kiinnostavia vuokrattavia urheiluvälineitä.
Me saimme kiitokseksi korona-ajasta täksi vuodeksi epassiin 400 euroa. Omaa rahaa ei ole tarvinnut käyttää osana lainkaan.. Aivan loistava ja ongelma on ollut mihin kaikkeen riittää. Minä olen valinnut leffalippuja sekä teatterissa käynnin. Yhdellä keikalla kesällä sekä hierojallakin. Museolipun ostin tänään. Vielä on rahaa jäljellä ja mietittävä mitä eniten haluan. Keilaamaan ainakin vielä leffalippuja yms lisää.
Mielenkiintoista ettei joku löydä mitään mihin käyttäisi eikä halua edes kokeilla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kysymys, ap. Voiko e-passia käyttää esim. kampaamo, kosmetologi- tai jalkojenhoitopalveluihin?
Itselläni on tämän vuoden 100 euroa vieläkin käyttämättä, kun liikuntarajoitteisena en voi osallistua mihinkään ryhmäliikuntaan.
Ei voi käyttää kosmetologille, mutta meillä käy osalle jalkahoitajista kun on se laajempi e-passi. Myös hierontaa sillä voi ostaa, muttei kaikilta hierojilta. Pitää olla oikea koulutettu hieroja, joka hyväksyy e-passin maksuvälineenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!
Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?
En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.
ap
ja elokuvia nimenomaan kotitelkkarilta ennen kuin joku mainitsee elukuva-liput.
ap
Anna ne elokuvaliput jollekin joululahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä ei käytä, rahat ei palaudu edes työnantajalle, ne jäävät sille epassifirmalle.No ei jää
Mihinkäs ne menee, sulleko? Työnantaja ei saa niitä takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tilata woltista ruokaa kotiin.
Nyt oon vähän ristiriitaista, tuossa yksi sanoi ettei tuo pizza-juttu onnistu mutta sinun mielestä ruokaa voi tilata?
Voit käyttää lounasetusi verran päivässä. Ennen vanhaanhan lounareita sai latoa tiskiin pinkan eli esim. 150 eurolla sai halutessaan pizzaa.
On kyllä ikävä vanhaa kunnon 2000-lukua. Muistan kerrankin, kun olin Kappelissa syömässä poikaystävän kanssa hienon menun, maksoin laskun lounareilla. Tarjoilija hätkähti, kun näki pullean lounaripinkan laskukansion välissä ja hetken melkein nolotti, mutta vain hetken :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ei meillä ainakaan leffateatteri myy lippuja epassilla kuin yhden kerrallaan ja se maksetaan paikan päällä, henkkarit pitää olla mukana. Epassilla ei oikein nykyisin pysty ostamaan lahjaksi, kun se on henkilökohtainen ja jäljitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ei meillä ainakaan leffateatteri myy lippuja epassilla kuin yhden kerrallaan ja se maksetaan paikan päällä, henkkarit pitää olla mukana. Epassilla ei oikein nykyisin pysty ostamaan lahjaksi, kun se on henkilökohtainen ja jäljitettävissä.
No vaikka finnkinon verkkokaupasta voit ostaa epassilla sarjalippupaketteja, joissa on monta lippua. Liput on voimassa monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Sarjalippuja mahdollista saada finnkinolta ainakkn mutta liput nimellä. Ei siis onnistu eteenpäin siirto. Mikä on aivan oikein koska henkilökohtainen etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen AP! Surkein etu mitä on olemassa. Miksei vaan maksa rahalla osaksi palkkaa suoraan? Olen käyttänyt 0 euroa ja tämä "mukamas-etu" on ollut käytössäni 8 vuotta.
Koska tämä on verovapaa etu.
Ja koska työnantaja tukee tällä tavoin työntekijöidensä hyvinvointia. Raha menisi osalla epäterveellisiin asioihin, tässä ne voi suunnata esimerkiksi liikuntaan, hyvinvointipalveluihin ja kulttuuriin.
Juuri näin!! Kyseessä on etu, jonka työnantaja maksaa työntekijöiden kunnon ja hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Käyttökohteet on sen mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä kysymys, ap. Voiko e-passia käyttää esim. kampaamo, kosmetologi- tai jalkojenhoitopalveluihin?
Itselläni on tämän vuoden 100 euroa vieläkin käyttämättä, kun liikuntarajoitteisena en voi osallistua mihinkään ryhmäliikuntaan.
Sulla on ePassi, joka kelpaa vain ja ainoastaan ryhmäliikuntaan?
Kyllä. Kun kävisi johonkin muuhun, niin hyvä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Valokuvaus, elokuvat ja kirjat kuuluvat kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä se hiihtotunneleissa on ainakin ennen käynyt maksuvälineenä. Itse käytin sitä kesällä välineiden vuokraamiseen, esim. kajakkivuokraukseen. Mieheni on monta kertaa vuokrannut sähköpyörän, kun ollaan oltu lapin suunnalla vaeltelemassa, koska hän myös pyöräilee. En tiedä, löytyykö sinulle kiinnostavia vuokrattavia urheiluvälineitä.
Ei löydy, koska ap haluaa vain valittaa. Miksiköhän tuollainen ääliö on edes töihin päässyt. Toivottavasti saa pian potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tilata woltista ruokaa kotiin.
Nyt oon vähän ristiriitaista, tuossa yksi sanoi ettei tuo pizza-juttu onnistu mutta sinun mielestä ruokaa voi tilata?
ePassissa voi olla sekä lounasetu (yksi ateria kerrallaan) että liikunta- ja kulttuurietu. Liikunta- ja kulttuuriedulla ei voi maksaa pizzoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä ei käytä, rahat ei palaudu edes työnantajalle, ne jäävät sille epassifirmalle.No ei jää
"Epassiin ladattu saldo on kuin luottoraja: sitä ei voi ylittää, mutta käyttämättömästä arvosta emme veloita. Tämä on merkittävä ero verrattuna seteleihin tai maksukortteihin, jotka ovat prepaid-maksuvälineitä. Niissä maksat koko summan etukäteen – käytti työntekijäsi etuja tai ei.
Voit siis jakaa etuja työntekijöiden käyttöön huoletta, sillä hyvitämme käyttämättä jääneen saldon laskutuksen yhteydessä. Hävikkiä ei synny."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä Epassi maksaa yrityksellemme?
- Tärkein periaatteemme on, että työnantaja ei maksa turhia kuluja. Jos etusaldoja jää käyttämättä, ne vähennetään laskutuksessa."
En tiedä, kun asun Helsingissä eikä täällä oikein pääse kaupungille kuin tuurilla.