Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työnantajan tarjoamalla epassilla voi ostaa jos ei halua lähteä mihkään?

Vierailija
29.05.2021 |

Muka "etu" muttei mitään hyödyllistä voi maksaa sillä. En koskaan maksa liikunnasta eikä kiinnosta, en käy konserteissa tai ulkona syömässä, hieronnat jne ei kiinnosta.

Saako tuolla hankittua yhtäään mitään ihan kotiiin? Vai onko taas tuollainen "muka-etu" jolla työnantaja voi sanoa että "palkitsevat"?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että siellä esim ABC ja r-kioski, mutta tuskin saa bensaa maksettua abc:llä tai kaljaa/tupakkaa r-kioskilta?

Vierailija
2/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mitetin jos siinä vaikka kotipizza mukana, voinko käyttää koko 150e "lounasedun" kerralla, tilata 15 pizza ja myydä eteenpäin kaveriporukalle puoleen hintaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mitetin jos siinä vaikka kotipizza mukana, voinko käyttää koko 150e "lounasedun" kerralla, tilata 15 pizza ja myydä eteenpäin kaveriporukalle puoleen hintaan?

Ei voi. Verottajalla on tuohon tarkat ohjeet.

Vierailija
4/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset hyödyttömät edut mielestäni pahempia kuin ei etuja ollenkaan. Ärsyttää vaan kun itselle ei mitään hyötyä mutta ehkä jotkut yksittäiset hyötyy. Miksei voi tarjota etuja josta kaikki hyötyisi?

Vierailija
5/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkovalmennuksia. Ryhmäliikuntatunteja. Joogatunteja.

Vierailija
6/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tilata woltista ruokaa kotiin.

Vierailija
7/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortin itse hommasin tällä.

Vierailija
8/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon vähän ristiriitaista, tuossa yksi sanoi ettei tuo pizza-juttu onnistu mutta sinun mielestä ruokaa voi tilata?

Vierailija
9/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Vierailija
10/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

Vierailija
11/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

ja elokuvia nimenomaan kotitelkkarilta ennen kuin joku mainitsee elukuva-liput.

ap

Vierailija
12/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä mikään liikunta, kulttuuri, palvelut tai ulkona syöminen ei kiinnosta minkään vertaa? Että ainut kiinnostava asia on tupakan ja kaljan osto r-kioskilta tai parempana päivänä bensan osto. En osaa samaistua. Lounasedulla kyllä pystyy kokoamaan vaikka citymarketista ihan reilusti syötävää, että riittää seuraavallakin aterialle. Itse yleensä kokoan salaattibuffasta reilun annoksen ja sen kylkeen otan vielä pari karjalanpiirakkaa ja jonkun jugurtin tai smoothien. Tämäkin raha säästyy normaalista kauppalaskusta. Mutta ei tämä tietysti ole vaihtoehto, jos salaatti ei vedä vaan pelkästään joku einespitsa tai maksalaatikko. 

Vierailija
13/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oon vähän ristiriitaista, tuossa yksi sanoi ettei tuo pizza-juttu onnistu mutta sinun mielestä ruokaa voi tilata?

jos on se ateria etu aktivoitu voit tilata päivässä YHDEN aterian, siis vaikka yhden pizzan. Et kerralla 15 pizzaa ja trokailla niitä...

Vierailija
14/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos on se ateria etu aktivoitu voit tilata päivässä YHDEN aterian, siis vaikka yhden pizzan. Et kerralla 15 pizzaa ja trokailla niitä...

En koskaan tiulaa vain yhtä pitsaa vaikka maksaisin ihan omalla rahalla. Niin pieniä että otan aina 2.

Eli tässäkin ihan käyttökelvoton "etu"

Vierailija
15/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuota tietenkään väkisin kannata käyttää jos ei todellakaan mikään käyttökohde miellytä. 

Olen aikaisemmin ostanut elokuva-, ooppera-, baletti- ja konserttilippuja, kuntosalia.  

Työkaverini oli ostanut joogaa ja tanssia (live-opetuksena netin kautta). 

Tänä vuonna työnantajani oli lisännyt kulttuurin ja liikunnan lisäksi mahdollisuuden käyttää hyvinvointipalveluihin, joten ajattelin käyttää ePassin saldon hammaskiven poistoon,

hierontaan ja jos jotakin jää vielä, niin lopuilla käyn elokuvissa. 

Vierailija
16/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä mikään liikunta, kulttuuri, palvelut tai ulkona syöminen ei kiinnosta minkään vertaa? Että ainut kiinnostava asia on tupakan ja kaljan osto r-kioskilta tai parempana päivänä bensan osto. En osaa samaistua. Lounasedulla kyllä pystyy kokoamaan vaikka citymarketista ihan reilusti syötävää, että riittää seuraavallakin aterialle. Itse yleensä kokoan salaattibuffasta reilun annoksen ja sen kylkeen otan vielä pari karjalanpiirakkaa ja jonkun jugurtin tai smoothien. Tämäkin raha säästyy normaalista kauppalaskusta. Mutta ei tämä tietysti ole vaihtoehto, jos salaatti ei vedä vaan pelkästään joku einespitsa tai maksalaatikko. 

Kyllä liikunta kiinnostaa, ostaisin teltan vaelluksille. Kyllä kulttuuri kiinnostaa, tilaisin pari kirjaa. Kyllä palvelut kiinnostaa, teettäisin autooni pinnoituksen. Kyllä syöminen kiinnostaa, syön 2 pizzaa kerralla.

ePassi hyödytön kaikkiin.

Vierailija
17/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ok. Mutta jos koettaisit jotakin epassilla ostettavaa palvelua? Se voisi lisätä elämänlaatua...? Musta on vain jotenkin hassua, että joku suhtautuu niin jyrkästi ihan kaikkeen passilla saatavaan. Olisko kamalaa koettaa jotain?

Vierailija
18/116 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan tiulaa vain yhtä pitsaa vaikka maksaisin ihan omalla rahalla. Niin pieniä että otan aina 2.

Eli tässäkin ihan käyttökelvoton "etu"

Voi ajatella asian kielteisesti tai myönteisesti. 

Minä tulkitsisin tuon niin, että saan pizzani puoleen hintaan, siis 50 % alennuksella. 

Kun tilaa kaksi ja tarvitseekin maksaa tavallisen kahden pizzan sijaan omalla rahalla vain yksi, niin siinä on 50 % alennus nautittu. 

Vierailija
19/116 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tilata vaikka 200 pizzaa. Saat käyttää lounasetua sen verran, mitä työnantaja on sinulle myöntänyt. Maksimi summa taitaa olla päivässä 11,30€ tms. Työnantaja maksaa meillä tuosta 11.30€ summasta 25% ja loput maksetaan itse. Suurin etu tästä itselle on maksun helppous ja ylimenevät lounaat vähennetään suoraan palkasta.

Kalastat, ota opas mukaan ja maksa kalastuksenhoitomaksu. Hiihdät, vuokraa paremmat välineet. Ulkomailla taitaa olla hyvin rajalliset käyttömahdollisuudet, mutta esim kylpylähotellin voit maaksaa kultturiedlulla, jos sellainen sinulle on myönnetty. Käy teatterissa, jos elokuvateatterit ei maistu. Voit myös maksaa kesäteatterin kulttuuripassilla (Epassi). Venemessutkin on muistaaksen voinut maksaa Epassilla, tästä en ole varma.

Oikein hävettää, että kehtaat valittaa ilmaisesta rahasta. Täytyy olla todella kapea katseinen, jossei Epasille keksi käyttökohteita. Epassilla voi ostaa myös lahjakortteja kultturitapahtumiin!

PS. itse käytin oman edun Lapin reissulla pyörä vuokraan ja laskettelulippuun. Olisihan minullakin ollut pyörä kotona, mutta en sitä halunnut raahata mukan tuhatta kilometriä. Saakohan moottoripyörä vuokraan käyttää kulttuurietua? Ainakin moottorikelkka safarille olisi voinut hyödyntää.

Vierailija
20/116 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan hämmästynyt, kun kumppani sai uudessa työpaikassaan sellaisen kortin, jossa oli *valmiiksi* laitettu rahaa 200 €!

Mulla on muutamassa firmassa ollut joku tollanen kortti- tai setelietu, mutta ne olis aina pitänyt maksaa itse / ladata korttiin rahaa itse (kai siitä joku pieni alennus sitten jää). Tyhjä kortti tai osta itte setelis, voi helv mikä työsuhde-etu! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan