Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä työnantajan tarjoamalla epassilla voi ostaa jos ei halua lähteä mihkään?

Vierailija
29.05.2021 |

Muka "etu" muttei mitään hyödyllistä voi maksaa sillä. En koskaan maksa liikunnasta eikä kiinnosta, en käy konserteissa tai ulkona syömässä, hieronnat jne ei kiinnosta.

Saako tuolla hankittua yhtäään mitään ihan kotiiin? Vai onko taas tuollainen "muka-etu" jolla työnantaja voi sanoa että "palkitsevat"?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on laittanut kulttuuri- ja liikuntaetua sadoilla euroilla. On hankala käyttää niitä, kun esimerkiksi kalliisiin konsertteihin haluaa puolison kanssa tietysti vierekkäiset paikat (puoliso siis samalla työnantajalla) eikä se verkkokaupassa onnistu. Elokuviin voidaan ostaa liput yhtaikaa. Pari pienempää konserttia saatiin varattua, mutta molemmat peruttiin. On tullut osteltua itselle lahjakortteja ja sarjalippuja, eikä niitä tule ikinä kaikkia käytettyä, koska tarjonta on heikkoa. Jos etua saisi käyttää jalkahoitoihin, se olisi tosi tarpeellista. Työmatkaetu on erikseen, onneksi saa käytettyä kertymät vuosilippuun ennen vuodenvaihdetta, jolloin etu nollaantuu. Mielelläni olisin kaikki saldot käyttänyt siihen vuosilippuun pelkästään. Ensi vuonna tosin ei tarvitse siitä huolehtia, säästöjen nimissä etu karsitaan kai kokonaan.

Vierailija
82/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä tuo matkaetu myös, miksi sitä ei hyödynnä. Itsellä se menee vuosittain museokorttiin, ammuntoihin ja julkiseen liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hyödyttömät edut mielestäni pahempia kuin ei etuja ollenkaan. Ärsyttää vaan kun itselle ei mitään hyötyä mutta ehkä jotkut yksittäiset hyötyy. Miksei voi tarjota etuja josta kaikki hyötyisi?

Tästä on puhuttu jo aiemminkin, mutta sanon vielä. Iso työnantaja on rajannut hyvinvointiosuuden pois, ja samaan aikaan ihmettelee, miten saisi firmaan enemmin pito- ja vetovoimaa. Olisi pieni, mutta huomattava tekijä, jos olisi tarjolla muutakin kuin elokuvia, kuntosalin ja lätkämatseja. Ei tällainen melkein eläkeläinen noista virkistäydy, hierojalla käynti sensijaan ilahduttaisi kehoa ja mieltä. Mutta ei. Takuuvarmasti jää 400e käyttämättä.

Vierailija
84/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap siis koskaan maksa esim. hammaslääkäristäkään, joka täällä on mainittu?

Kumpaan ryhmään hammaslääkärikäynti kuuluu, kulttuuriin vai liikuntaan? Monella epassi käy vain noihin kahteen, otathan arvostellessasi huomioon.

Vierailija
85/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sillä tehdä monenlaista. Vaikka käydä hierojalla tai lääkärikäyntejäkin voi maksaa.

Vierailija
86/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap tylsä tyyppi. ePassin voisi antaa tuplana meille, jotka käymme sillä taidenäyttelyissä, museoissa, urheilemassa, elokuvissa, teatterissa ja hieronnassa. Aina loppuu ePassi kesken.

Vierailija
87/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sillä tehdä monenlaista. Vaikka käydä hierojalla tai lääkärikäyntejäkin voi maksaa.

Jos työnantaja on ne määritellyt epassiin. Ei ole mikään kaikille kuuluva vakiopaketti.

Vierailija
88/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla sama tilanne. Itse olen tehnyt niin, että ostan lippuja tunnettujen artistien keikoille, ja myyn sitten eteenpäin. Sellaisille keikoille, jotka todennäköisesti myydään loppuun. Lippu on sitten tosi helppo myydä. Joskus olen ostanut kaksikin lippua, mutta ne on ostettava erikseen, kun periaatteessa etu on henkilökohtainen, joten epassilla ei kahta lippua kerralla voi ostaa. Keikkaliput ei kuitenkaan ole mitenkään nimikoituja, kuten esimerkiksi leffaliput. Niitäkin olen joskus ostanut, ja sarjalipusta jäi puolet sitten käyttämättä.

Vierailija
89/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

Kyllä se hiihtotunneleissa on ainakin ennen käynyt maksuvälineenä. Itse käytin sitä kesällä välineiden vuokraamiseen, esim. kajakkivuokraukseen. Mieheni on monta kertaa vuokrannut sähköpyörän, kun ollaan oltu lapin suunnalla vaeltelemassa, koska hän myös pyöräilee. En tiedä, löytyykö sinulle kiinnostavia vuokrattavia urheiluvälineitä.

Mä oon vuokrannut sup-lautaa. 

Vierailija
90/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset hyödyttömät edut mielestäni pahempia kuin ei etuja ollenkaan. Ärsyttää vaan kun itselle ei mitään hyötyä mutta ehkä jotkut yksittäiset hyötyy. Miksei voi tarjota etuja josta kaikki hyötyisi?

Tästä on puhuttu jo aiemminkin, mutta sanon vielä. Iso työnantaja on rajannut hyvinvointiosuuden pois, ja samaan aikaan ihmettelee, miten saisi firmaan enemmin pito- ja vetovoimaa. Olisi pieni, mutta huomattava tekijä, jos olisi tarjolla muutakin kuin elokuvia, kuntosalin ja lätkämatseja. Ei tällainen melkein eläkeläinen noista virkistäydy, hierojalla käynti sensijaan ilahduttaisi kehoa ja mieltä. Mutta ei. Takuuvarmasti jää 400e käyttämättä.

HUS?

Vierailija
91/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla sama tilanne. Itse olen tehnyt niin, että ostan lippuja tunnettujen artistien keikoille, ja myyn sitten eteenpäin. Sellaisille keikoille, jotka todennäköisesti myydään loppuun. Lippu on sitten tosi helppo myydä. Joskus olen ostanut kaksikin lippua, mutta ne on ostettava erikseen, kun periaatteessa etu on henkilökohtainen, joten epassilla ei kahta lippua kerralla voi ostaa. Keikkaliput ei kuitenkaan ole mitenkään nimikoituja, kuten esimerkiksi leffaliput. Niitäkin olen joskus ostanut, ja sarjalipusta jäi puolet sitten käyttämättä.

Mullakin jäi sarjalipusta 80% käyttämättä koronavuonna. Elokuvateatteri ei tullut yhtään vastaan määräajan kanssa. Olisi kannattanut joustaa. Nyt en sitten käy yhtään leffassa. Mutta ePassin käytän kyllä kokonaan.

Vierailija
92/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400 euroa olisi unelma!

Vierailija
93/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen näköalaton ja asenteellinen, mutta millaista elämää elää ihminen, joka ei löydä mitään käyttöä epassille? Mitä teet yleensä vapaa-aikana? Miten ei koskaan tee mieli lähteä minnekään?!

Veneilen, kalastan, matkustan moottoripyörällä, vaellan, hiihdän, teen ulkomaanreissuja, valokuvaan, katson elokuvia, luen kirjoja... Jatkanko?

En koskaan syö ravintoloissa, en käy maksullisessa liikunnassa, en käytä jooga/hierontaa tai vastaavaa, ei kiinnosta kulttuuri.

ap

ja elokuvia nimenomaan kotitelkkarilta ennen kuin joku mainitsee elukuva-liput.

ap

Anna ne elokuvaliput jollekin joululahjaksi.

Ei voi, niissä on nimi. Se lippu pitää käydä vaihtamassa sitten elokuvateatterin luukulla siihen tavalliseen lippuun, ja henkilöllisyys saatetaan tarkistaa, koska periaatteessa on henkilökohtainen etu. Aina ei tarkisteta, mutta sitähän ei tiedä etukäteen.

Vierailija
94/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin aloittajalla E-passi on  enkä ole keksinyt mitään käyttöä sille.Jos sen summan voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin lahjoittaisin jos saisin itse valita kohteen.

Vierailija
95/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ap siis koskaan maksa esim. hammaslääkäristäkään, joka täällä on mainittu?

Kumpaan ryhmään hammaslääkärikäynti kuuluu, kulttuuriin vai liikuntaan? Monella epassi käy vain noihin kahteen, otathan arvostellessasi huomioon.

Otathan arvostellessasi huomioon, että lisäsin parin minuutin päästä tuosta lainaamastasi toisen viestin, jossa huomautin juuri samasta asiasta ja kehotin puhumaan työnantajalle Flex-edun aktivoimisesta? Jos kuulut noihin moniin, joilla sitä ei ole, niin oletko kysynyt, että miksi ei?

Omalla nuukalla työnantajalla se on, joten ei voi maksaa sen enempää kuin liikunta ja kulttuurikaan ja lisää käyttömahdollisuuksia.

Vierailija
96/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei voi, niissä on nimi. Se lippu pitää käydä vaihtamassa sitten elokuvateatterin luukulla siihen tavalliseen lippuun, ja henkilöllisyys saatetaan tarkistaa, koska periaatteessa on henkilökohtainen etu. Aina ei tarkisteta, mutta sitähän ei tiedä etukäteen.

Finnkinolla ei ainakaan tarvitse vaihtaa missään kassalla. Sarjanumerolla nettilippu kännykkään, portista sisään koodia näyttämällä, näin toimii omassa lähiteatterissani. Toki ovat henkilökohtaisia ja lahjaksi ei käy tai olisi nolo antaa.

Vierailija
97/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu kuin aloittajalla E-passi on  enkä ole keksinyt mitään käyttöä sille.Jos sen summan voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen niin lahjoittaisin jos saisin itse valita kohteen.

Mä itse asiassa lahjoitin alkuvuodesta Ukrainaan parin konserttilipun verran (ei isoja summia). Olin ostanut liput kuukausikonsertteihin, jotka peruttiin koronarajoitusten takia. Palautusta saattoi hakea parin kuukauden ajan ja ne maksettiin rahana pankkitilille, lippukulut jäivät välittäjälle tosin. Siitä sitten siirsin keräykseen.

Vierailija
98/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin on? Tietenkin tulee säästöä, jos kaikki eivät käytä etua, mutta mitä muuta järkeä tuossa on? Meillä on liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi, mutta silti osa jättää hyödyntämättä.

Vierailija
99/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Finnkinolla ei ainakaan tarvitse vaihtaa missään kassalla. Sarjanumerolla nettilippu kännykkään, portista sisään koodia näyttämällä, näin toimii omassa lähiteatterissani. Toki ovat henkilökohtaisia ja lahjaksi ei käy tai olisi nolo antaa.

Joo, mutta jos on printannut sarjaliput paperille niin täytyy.

Vierailija
100/116 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin.

Itselläni on riiittävästi käyttörahaa, enkä edes oikein muista epassin olemassaoloa. Hyväntekeväisyys itse valitsemaan kohteeseen olisi hyvä juttu.

Ukrainaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi