Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulisiko työttömillä mielestäsi olla mahdollisuus ostaa pizzaa, kebabbia, hampurilaisia, karkkia, limua tai jopa lonkeroa/siideriä?

Vierailija
28.05.2021 |

Eikö tuilla, varsinkin toimeentulotuella, ole tarkoitus mahdollistaa _perus_eläminen, eikä mitään juhlaa?

Mietin tällaisia vain kun olen seurannut sivusta useammankin tuttuni elämää vähemmän, ja pidemmän aikaa työttömänä ollessaan.

Välillä pistää vihaksi miten yhteiskunnan kustantamana he ostelevat kaikkea turhaa

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä oikeasti elää maassa, jossa on määritelty mitä joku tietty ihmisryhmä saa ja ei saa ostaa? 

Entä jos jäisitkin itse työttömäksi ja kaikki vahtisivat sinun syömisiäsi? 

"Jopa lonkeroa/siideriä"? Molemmat maksavat kaupasta riippuen noin 2,50 pullo. 

Moni on työttömänä vuosikausia, pitäisikö se koko aika syödä pelkkää kaurapuuroa? 

Toivottavasti tämä oli provo. 

Vierailija
2/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna_sos kirjoitti:

Ei ole tarkoitus että työttömille annetut tuet kulutetaan ravintolaruokailuihin tai siideriin

Rahat on tarkoitettu välttämättömiä elämisen kustannuksia varten

No kukas sen päättää, mikä on "välttämätöntä"? 

Jos se yksi 2 euron siideripullo tarjoaa pienen herkkuhetken viikkoon, niin entäs sitten? 

Samaan aikaan työssäkäyvät istuvat kahviloissa ja ravintoloissa, eikä kukaan ole heitä kieltämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvä, että kerran vuodessa esim. syntymäpäivän kunniaksi voisi hakea pitsan ja ostaa pari olutta myös. Jouluksi myös vähän ekstraa ja pari siideriä juhannuksen viettoon.

Vierailija
4/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kustantaako se yhteiskunta sen humputtelun vai haluatko sinä esittää sen asian niin - vähän khöm tarkoituksenhakuisesti? Pikkuisen. Jonniin verran.

Jos joku saa tukea 100 euroa ja ostaa sillä peruselintarvikkeita itselleen ja kissalleen, niin ok. Jos joku ostaa sillä tuella kassin kaljaa ja t-paidan, niin ok. Siinähän sitten kärvistelee, lisää ei tipu. 

Mulle tuli tänä keväänä hirveä taloudellinen ahdinko. En tiennyt välillä miten selviä, ja vieläkin joudun ponnistelemaan velkojen kanssa. Pirullinen kevät kaiken kaikkiaan, ja jos siitä haluaa jotain hyvää hakea, niin satunnainen (bile)tupakanpoltto jäi kerralla, ei ole yksinkertaisesti varaa ostaa tupakkaa. Samoin tissuttelu, kaljan ja muun vastaavan juominen, on jäänyt pois, ei yksinkertaisesti ole varaa. Leivon peltileipää ja teen laatikoita ja syön puuroja, kun ei ole rahaa mihinkään muuhun. Olen siis laihtunutkin, vaikka tupakanpoltto loppui, silloinhan yleensä lihotaan. Että jotain positiivista.

Suurella osalla ihmisistä elämäni on ankeuden huippu, koska heillä mitä todennäköisimmin niin tupakanpoltto kuin tissuttelu tai hyvin syöminen liittyy sosiaalisuuteen, ihmisverkostoihin ja haukanpitoon. Ja niinhän se on. Nuorilla varsinkin. Itse olen jo erakoitunut, joten vyön kiristäminen ei tunnut verkostoissa sen kummemmin. Silti en lähde muita moralisoimaan ja paimentamaan.

Vierailija
5/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Todellakin haluan et ihmisillä on rahaa johonkin ruokaan ja tukemaan yrittäjiä.. sä varmaan haluaisit et työttömillä ei jäisi rahaa kuin makaroniin, puuroon, pastaan ja nuudeleihin. :( Jokainen saa käyttää rahat miten parhaaksi näkee.

Vierailija
6/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jokaisen oma asia miten ne vähät rahat kuluttaa. Toinen jättää ostamatta vaatteet, ja syö kerran päivässä makaronia, ihan on oma asia mihin loput menee. Toinen taas syö terveellisemmin. Perustaso on liian pieni Suomen oloissa kuitenkin. Toisilla on apunaan ruoka-apu, toisaalla sellaista ei ole, ei ainakaan samassa määrin. Joku saa vaatteita, toinen ei.

Vierailija
7/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpä vain, että miten tätä päivittäistä rahakäyttöä sitten valvottaisiin? Se vaatisi hirvittävän määrän työntekijöitä, eli oletettavasti työttömyyteen tulisi sitä kautta helpotusta, mutta kyllä verorahoille olisi parempaakin käyttöä.

Vierailija
8/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullla ei ole edes hampaita juomaan mitään siidereitä ja lonkeroita tai karamellia.

Vierailija
9/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi hyvä, että kerran vuodessa esim. syntymäpäivän kunniaksi voisi hakea pitsan ja ostaa pari olutta myös. Jouluksi myös vähän ekstraa ja pari siideriä juhannuksen viettoon.

Niin työttömien pitää erakoitua ja ei saa olla sosiaalistaelämää.

Vierailija
10/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
11/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tuet pitäisi maksaa suoraan vuokranantajalle ja ruokaseteleinä kauppoihin (eivät kelpaisi alkoholin, tupakan, karkkien, jne. ostamiseen)

Vierailija
12/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä rahoja ole korvamerkitty, ne saa käyttää ihan mihin tahtoo. Sitä paitsi ansiosidonnaisella voi hyvinkin saada enemmän rahaa kuin matalapalkkainen työssäkäyvä, ei se ole välttämättä edes mitään köyhäilyä.

Ja jos yhtä tukea/ etuutta aletaan kytätä, sitten pitää kytätä muitakin. Kiva tehdä joka kuukausi selvitys, mihin esim. lapsilisät on käytetty.

Vierailija
13/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse trolli järveen.

Vierailija
14/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tilaankin lonkeroni ulkomailta, että saan toimeentulotuellani enemmän. Valtiokin kiittää, kun verotulot valuvat ulkomaille.

Vierailija
15/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömien saamat vähäiset roposet aiheuttaa ton tason katkeruutta, että tulee lähes pakkomielteinen tarve tehdä tasoton aloitus provotakseen, voit aina itse irtisanoutua työstäsi, ja liittyä työttömien joukkoon, joista varmasti osa enemmän, kuin mielellään hakee sinulta vapaaksi jäänyttä työpaikkaa, ja ehkä joku heistä on onnekas, ja sen saa.

Voit sitten sinäkin ostella työttömyyskorvauksellasi vaikka pizzaa, tai vaihtoehtoisesti näyttää esimerkkiä, kuinka ne rahat tulee käyttää sinun mielestäsi oikeaoppisesti ..

Mun puolestani työttömät käyttäköön kukin hilusensa, mihin itse lystää, vaikka sitten johonkin, mikä tuo edes hetkeksi hyvää mieltä tilanteessa, joka ei ole se kaikkein autuain.

Vierailija
16/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus ostaa rahoillaan mitä haluaa, muu = tyrannisointia ja siihen ei 'pätevöitä' työpaikkakaan.

Vierailija
17/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon useamman kerran ostanut viimeisillä rahoilla herkkuja. Saa edes vähän iloa elämään, kun muuten kaikki menee päin helvettiä. Mieluummin työläisiltä pitäis kieltää kaljoittelu, että jaksaisivat paremmin tehdä töitä eikä tulis maanantain ja juhlapyhien jälkeisiä "saikkuja".

T. Työtön

Vierailija
18/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄ?

Vierailija
19/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut tänä vuonna kaksi lonkeroa, mutta jos se ap:tä yhtään lohduttaa niin join ne yksin itkien. Kurjaa on elämä niinkuin työttömällä kuuluukin olla.

Vierailija
20/155 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nekin rahat pitää siirtää sosiaalidemokraattiselle pääministerille, ruokahuoltoa varten.

Huh huh. Ei ihan tervettä kommentointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan