Syntymäpäivä viikon päästä, itkettää, haluan kuolla pois :( täytän 35v ja tuntuu että elämäni on ohi
Lasten vuoksi pakko nousta aamuisin. 10v sitten oli vielä positiivinen olo,nuori, elämä edessä, elämä järjestyy.
Mutta en tähänkään päivään mennessä ole saanut töitä, olen lihonut kymmenessa vuodessa 40kg.
Välillä ymmärrän näitä sekoäitejä, jotka tekee mitä tekee,itselleen
Kommentit (152)
Olen 53 ja tässähän on vielä puoli elämää jäljellä jos hyvin käy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän kesällä 34v ja menen syksyllä yliopistoon opiskelemaan.
Opiskelu olisi varmasti hyvä, mutta pelkään seminaareja. Esiintyminen kamalaa, siksi lähinnä lapsia tehnyt tämän 10v
ApTiedät siis mikä olisi sinulle hyvästä (esim. opiskelu).
-> mutta se tuntuisi kamalalle, joten et tee sitä
->siitä taas seuraa kamala olo kun et tee asioille mitään
-> tiedät kuitenkin edelleen mitä sinun tulisi tehdä ja mikä olisi sinulle hyvästä
->mutta se tuntuisi kamalalle, joten et tee sitä
->jne.Kuinka kauan ajattelit toistaa tätä samaa kehää, kunnes tulee vain piste että sun on vain tehtävä itsellesi hyviä ja tärkeitä asioita vaikka ne tuntuisi miten kamalalta?
En tiedä. Voisin opiskella, jos olisi 100%,että siellä ei tarvitse esiintyä. Olen yrittänyt Googlettaa, mutta en löytänyt sellaista koulua. Ap
Et voi noukkia rusinoita pullasta. Ei toki tarvitse hakeutua sille kaikista sosiaalisimmalle alalle ja tehdä itsestään esiintymisen taituria, mutta silti monissa aloissa on, kuten totesit, edes jotain pientä esiintymistä. Mutta pelkkä selviytyminen jo riittää, ei tarvitse olla edes välttämättä hyvä esiintyjä.
Jos löydät jonkun kiinnostavan alan, ei tarvitse heti miettiä miten ahmaista koko tutkinto kaikkine esiintymisineen.
Mikä olisi pienin mahdollinen askel tavoitetta kohti?
Tiedän monta kiinnostavaa alaa! Mutta en ole edes yrittänyt koskaan hakea, kun tiesin että on pakollisia seminaareja/esiintymisiä ryhmän edessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok. Täytän 39 ja olen vihdoinkin raskaana! 8. kuulla, vaikka minun ei lääkäreiden mukaan ikinä pitänyt millään hoidolla lapsia saada. Opiskelen myös yliopistossa toista tutkintoa ihan mielenkiinnon vuoksi. Ap:n ongelma kuulostaa masennukselta.
Onnea! Olen harkinnut vauvaa:) tulisi sisältöä päiviin ja saisi olla kotona 3v. ilman kyselyitä töistä.
Miettisi sitten siinä 40v korvilla, mitä tekee elämällä.
Ap
Se on ikävä kyllä niin, että niin tapahtuu lähes jokaiselle. Itse olen ajatellut olevani vanha ainakin 20-vuotiaasta lähtien. Nyt on jo ikää suunnileen 3x20 ja sama jatkuu varmaan hautaan asti, siis vanheneminen.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Täytän 39 ja olen vihdoinkin raskaana! 8. kuulla, vaikka minun ei lääkäreiden mukaan ikinä pitänyt millään hoidolla lapsia saada. Opiskelen myös yliopistossa toista tutkintoa ihan mielenkiinnon vuoksi. Ap:n ongelma kuulostaa masennukselta.
Olet ihan liian vanha äidiksi!!!! Opiskelut ja lapset pitää tehdä nuorena. Olen 43 ja isoäiti :) Pitkä ura jo takana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu olisi varmasti hyvä, mutta pelkään seminaareja. Esiintyminen kamalaa, siksi lähinnä lapsia tehnyt tämän 10v
-> tiedät kuitenkin edelleen mitä sinun tulisi tehdä ja mikä olisi sinulle hyvästä
->jne.Kuinka kauan ajattelit toistaa tätä samaa kehää, kunnes tulee vain piste että sun on vain tehtävä itsellesi hyviä ja tärkeitä asioita vaikka ne tuntuisi miten kamalalta?
En tiedä. Voisin opiskella, jos olisi 100%,että siellä ei tarvitse esiintyä. Olen yrittänyt Googlettaa, mutta en löytänyt sellaista koulua. Ap
Et voi noukkia rusinoita pullasta. Ei toki tarvitse hakeutua sille kaikista sosiaalisimmalle alalle ja tehdä itsestään esiintymisen taituria, mutta silti monissa aloissa on, kuten totesit, edes jotain pientä esiintymistä. Mutta pelkkä selviytyminen jo riittää, ei tarvitse olla edes välttämättä hyvä esiintyjä.
Jos löydät jonkun kiinnostavan alan, ei tarvitse heti miettiä miten ahmaista koko tutkinto kaikkine esiintymisineen.
Mikä olisi pienin mahdollinen askel tavoitetta kohti?Tiedän monta kiinnostavaa alaa! Mutta en ole edes yrittänyt koskaan hakea, kun tiesin että on pakollisia seminaareja/esiintymisiä ryhmän edessä.
Ap
Pelko pitää vain kohdata. Ei se muuten mihinkään katoa.
Voit saada töitä koska vaan.. kuka tietää vaikka huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Hain 43-vuotispäivälle kuohuvaa ja Alkon täti kysyi papereita.
No, säikähti...
T. 70-luvulla syntynyt jonka elämä ALKOI nelikymppisenä :)
Itse myös yli 40-vuotias ja Alkossa kysyttiin tänään papereita, kun ostin alkoholitonta viiniä ja siiderin. Lisäksi olen raskaana ja maha näkyy selvästi. Piti vielä maski poistaa, kun myyjä ei muuten uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi pienin mahdollinen askel tavoitetta kohti?Tiedän monta kiinnostavaa alaa! Mutta en ole edes yrittänyt koskaan hakea, kun tiesin että on pakollisia seminaareja/esiintymisiä ryhmän edessä.
Ap
Jaa, ei sitä ole pakko kohdata. Olen tehnyt esitelmän viimeksi 2001. Päässä humisi, kädet tärisi, kaikki naureskeli. Ei koskaan enää.
Ammattiopistossa ollessa, olin poissa esitelmä päivinä. Sieltä kun saa paperit siitä huolimatta.
Ap
Voit saada työpaikan, voit saada opiskelupaikan tai työkokeilupaikan.. kun vaan olet aktiivinen ja yritteliäs.. Kai ne aina johonkin hanttihommiin pakottaa.. Kun sua vanhempiakin pakotetaan töihin. Semmosia 50-60v.
Vierailija kirjoitti:
Voit saada työpaikan, voit saada opiskelupaikan tai työkokeilupaikan.. kun vaan olet aktiivinen ja yritteliäs.. Kai ne aina johonkin hanttihommiin pakottaa.. Kun sua vanhempiakin pakotetaan töihin. Semmosia 50-60v.
Ei ole kuulunut mitään työkkäristå kohta kahteen vuoteen.
Ap
Miksi et ryhdy jakamaan postia? Helppo työ.
Minkäslaista työtä olit ap ajatellut tekeväsi?
Vierailija kirjoitti:
Minkäslaista työtä olit ap ajatellut tekeväsi?
Semmoista, josta saa nettona edes 1600e
Ap
Ymmärrän, että työttömyys masentaa ja turhauttaa kun haluja olisi töihin mut ei pääse. Ennen kaikki pääsi jotka kysyi.. nykyään pääsee opiskelemaan helpommin mutta ei töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa, ei sitä ole pakko kohdata. Olen tehnyt esitelmän viimeksi 2001. Päässä humisi, kädet tärisi, kaikki naureskeli. Ei koskaan enää.
Ammattiopistossa ollessa, olin poissa esitelmä päivinä. Sieltä kun saa paperit siitä huolimatta.
Ap
Ei kaikki luokat oo huonoja.. Oon ollut semmoisella huonolla luokalla ja hyvällä luokalla. Ei kaikki naureskele.. Tosi lapsellista naureskella ja lytätä.. yleensä aikuiset tsemppaa ja kannattelee jännittäjiä.
Tämä nyt tulee olemaan ikävä vastaus mutta valitettavasti vaikka laihdut niin roikkuva nahka jää :( ne ei lähde pois muuten kuin leikkauksella. Laihdutus kannattaa aloittaa jo nuorena.
Kyllä sen jännityksen voi saada hallintaan jos saa positiivisia kokemuksia.. ammattiesiintyjätkin jännittää.