Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin epäonnistunut äiti. Teini kohtelee mua kuin kasaa p*skaa.

Vierailija
27.05.2021 |

Teinillä hirveitä haasteita olemisessa. Ei mitään ongelmakäytöstä tai muuta, mutta mun kanssa on ollut ihan hemmetin vaikeaa. Huutaa ja karjuu aina kun kysyn jotain, tai sitten mököttää eikä suostu sanomaan mitään. Olen viimeisen parin viikon ajan itkenyt iltaisin tätä asiaa. Oon yrittänyt olla kiva pojalle ja jutella niitä näitä niinkuin ennen mutta ainoa mitä saan takaisin on huutoa. Viime viikollakin tein teinille kunnon aamupalan mutta ainoa mitä karjui oli että "ei v*ttu oo nälkä". Yritin pidättää mut kyyneleet tuli silmiin. Poika katsoi vähän hämillään mutta lähti sitten pois ja karjui vaan että "mitä v*ttuu mää taas tein"

Tänään ei sitten suostunut lähtemään kouluun. Oli vaan että et sä mulle mitään voi. Haluun jäädä nukkumaan. Käski häipyä h*lvettiin. Ihan hirveää miten mun lapsi nykyään puhuu mulle. Ihan kun olisin hänelle vain kasa paskaa. Olen yrittänyt aina olla kiva pojalle ja tässä on tulos. Oon vain se ämpäri johon oksentaa v*tutuksen tunteensa. On oikeasti ihan hirveän paha olo.

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko raskaalta. Olisko lasusta apua jos omat voimat ei riitä? Kenenkään ei pidä itkeä itseään oman lapsen takia joka ilta uneen.

Vierailija
2/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi?

Ei ole normaalia käytöstä. Tai sitten on rajaton. Kouluun yhteys, älä jää yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet yksinhuoltaja.

Arvasin.

Vierailija
4/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhin lapseni täytti 19, huomasin, että nuo teinin ailahtelut alkaa olla takana päin. Se on ihanaa saada taas suhde kypsempää lapseensa. Koita jaksaa! Koulusta voit kuraattorilta tai joissain kouluissa on myös sosiaaliohjaaja, pyytää itsellesi keskusteluapua. Ehkä myös pojan olisi helpompi puhua jollekin perheen ulkopuoliselle? Minulta myös pääsee noissa tilanteissa itku. Toiset sanoo ettei saisi, on uhriutumista. Mutta ei reaktioilleen voi mitään, olen vain ihminen.

Vierailija
5/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla murheita? Kuulostaa siltä että nyt nuorellakin on hankala olla. Voi olla normaalia murrosikää tai sitten ei. Jos ei sulle puhu niin vaikka terkkarille. Ei ole teille kellekään hyväksi tuo tilanne.

Vierailija
6/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole diagnooseja. Tää on vaan koko ajan pahentunut. Aluksi oli normipuheen ohella tiuskimista. Nyt se on joko karjumista tai mököttämistä. Hirveää vallankäyttöä myös "et voi mulle mitään". Ja tuo kiroilu ja hirveä tyyli millä mulle puhuu. En tietääkseni oo tehny pojalle mitään pahaa mistä olisi suuttunut. Ehkä sillä on joku oma murhe. En tiedä kun ei mulle mitään puhu. Enää ei tee ees mieli yrittää. Paha mieli vaan tulee molemmille. Ainakin mulle. Ap

Vierailija
7/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kouluun ettet saa enään lähtemään sinne. Onko koulussa sattunut jotain? Kiusaamista?

Vierailija
8/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa melko raskaalta. Olisko lasusta apua jos omat voimat ei riitä? Kenenkään ei pidä itkeä itseään oman lapsen takia joka ilta uneen.

On rikollista ehdotella tällaista väsyneelle ihmiselle.

Vierailija
9/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvatus alkaa heti kun he syntyy..itellä myös teinejä,ja ei ole ikinä ollut ongelmia,siksi koska olen tehnyt selväksi että vanhempia kunniotetaan..nykyään ei enää kasvateta lapsia..mun pojat on mua jo isompia ja pitempiä mutta eivät ikinä ole puhuneet rumasti mulle eikä vittuillu..ikää 14,16 ja 18...

Vierailija
10/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaa ahdistaa tuleva kesäloma? Joku kaveri muuttamassa? Mitä suunnitelmia kesäksi? Onko teidän sukulaiset/mökki muualla, johon menette viikoiksi?

Vierailija
11/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pojan kanssa sama vaihe. Mies oli sitten kova kovaa vastaan. Jos poika karjui tai muuta niin sanktioita sateli. Ymmärrän että naisena ei samalla tavalla voi. Minäkään en voinut.

Vierailija
12/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen täyttää tänään 19.

Hänellä oli tuollainen vaihe reilut kolme vuotta. Sain kaiken paskan niskaani koko ajan.

Nyt se vain on ohi. Eräänä päivänä se vanha lapseni palasi entisellään.

Vierailija
13/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole diagnooseja. Tää on vaan koko ajan pahentunut. Aluksi oli normipuheen ohella tiuskimista. Nyt se on joko karjumista tai mököttämistä. Hirveää vallankäyttöä myös "et voi mulle mitään". Ja tuo kiroilu ja hirveä tyyli millä mulle puhuu. En tietääkseni oo tehny pojalle mitään pahaa mistä olisi suuttunut. Ehkä sillä on joku oma murhe. En tiedä kun ei mulle mitään puhu. Enää ei tee ees mieli yrittää. Paha mieli vaan tulee molemmille. Ainakin mulle. Ap

Ap et saa luovuttaa pojan suhteen. Teini tarvitsee eniten rakkautta kun se sitä vähiten ansaitsee. Ole sinä se aikuinen joka tukee ja huolehtii että asiat järjestyy. Yritä puhua vaikka se on vaikeaa. Huonoa käytöstä ei tarvitse sietää. Koita jaksaa!

Vierailija
14/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain ois huumeet tulleet kuvioihin?

Vierailija
15/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonimyrsky. Menee ohi.

Vierailija
16/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita kouluun ettet saa enään lähtemään sinne. Onko koulussa sattunut jotain? Kiusaamista?

Tätä itsekin pohdin. Voi olla että pojalla on paha olla itselläänkin ja purkaa pahan olon äitiin koska äiti on turvallinen aikuinen! Tietää että äiti ei hylkää vaikka purkaa pahaa oloaan.

Nyt tärkeää saada poika puhumaan. On todennäköistä että tuon kovan kuoren alla on herkkä ja rakkautta tarvitseva poika. Mun hälytyskellot soi. Nyt on joku pielessä.

Vierailija
17/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneen lapsi purkaisi kuormituksensa kuin kaikkein rakkainpaansa? Olet hyvä äiti.

Vierailija
18/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvatus alkaa heti kun he syntyy..itellä myös teinejä,ja ei ole ikinä ollut ongelmia,siksi koska olen tehnyt selväksi että vanhempia kunniotetaan..nykyään ei enää kasvateta lapsia..mun pojat on mua jo isompia ja pitempiä mutta eivät ikinä ole puhuneet rumasti mulle eikä vittuillu..ikää 14,16 ja 18...

Sun sädekehä häikäisee mun silmiä.

Vierailija
19/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sattuu teineillä. Ei kannata ottaa liikaa itseensä. Vaatii pirusti jaksamista vääntää teinin sen ajan, kun tuo kestää, mutta se menee kuitenkin ohi. Sitkeästi vaan ja jaksamista. 

Vierailija
20/161 |
27.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi kasvattaa pelkällä kivalla. Sitä on uskallettava komentaa jos se käyttäytyy huonosti. Ja jos lapsi ei usko komentoja, niin lasta on uskallettava painostaa (rankaisemalla tai muuten) niin lujasti, että lapsi alkaa totella.

Vanhemman on oltava lapselle auktoriteetti. Yksi pahimmista/tehokkaimmista tavoista pilata oma auktoriteetti on se, että sallii lapsen haukkua ja haistatella itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme