Alkoholin kulutus oli vime vuonna yhtä alhaisella tasolla kuin 1970-luvulla
Kommentit (19)
No juuri sanottiin uutisissa, että todellista määrää ei tiedetä. Tuosta puuttuu matkailutuonti kokonaan ja sen määrää ei enää nykyään saada selville.
Vierailija kirjoitti:
kohta alkoholivero nousee kun valtio ei saa samaa verotuottoa
Tuntuu että se nousee joka vuosi.
T: käyttäjä
Vierailija kirjoitti:
No juuri sanottiin uutisissa, että todellista määrää ei tiedetä. Tuosta puuttuu matkailutuonti kokonaan ja sen määrää ei enää nykyään saada selville.
Tiedän useammankin ihmisen, joka hakee tai tilaa vähintään pari kertaa vuodessa ulkomailta valtavat määrät alkoholia. Eikös tästä oikeastaan ollut uutisissakin aiemmin tänä vuonna? Siinä todettiin ulkomailta ostetun juotavan käytön olevan niin suurta, että todellinen kehityskulku juomisessa on paljon luultua maltillisempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ole koskaan tiedetty muuten kuin suuntaa-antavasti. Logiikka on kuitenkin selvä eli mitä korkeammat alkoholiverot, sitä suurempi tuonti.
Mä lopetin dokaamisen. Johtuu varmaan siitä. Oli pirun tylsää hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Taannuttu tässäkin. Ikävä juttu.
Eikös tämä ihan tietoista ole? Halutaan muokata kulttuuria alkoholikielteisemmäksi ja tehdä juomista kalliimpia, tiukat ikärajavalvonnat jne.
Kansa tätä vaikuttaa ihan itse haluavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannuttu tässäkin. Ikävä juttu.
Eikös tämä ihan tietoista ole? Halutaan muokata kulttuuria alkoholikielteisemmäksi ja tehdä juomista kalliimpia, tiukat ikärajavalvonnat jne.
Kansa tätä vaikuttaa ihan itse haluavan.
Minä en halua.
Juon ihan yhtä paljon riippumatta alkon hinnasta. Jos veroja nostetaan niin siirrän rahani Viron kauppiaille.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Dorkaa
Sulo Kokki & Co eivät näkyneet tuolloin tilastoissa, eivät näy nytkään.
Miten paljon jengi tekee omia juomia? Kotiviiniä, olutta..
Alkon hinnat on järkyt.
Eikö päihteiden haku asiakseen ulkomailta ole aika lailla alkoholismin merkki? Jos kulutat pari olutta viikossa, ei ole mitään hyötyä lähteä ulkomailta juomia hakemaan. Pitää olla ammattidenso JA työtön että matka kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Dorkaa
Totta. Mut mä oon semmonen influensseri ja vaikuttaja et jengi on ottanu mallii musta.
Suuret ikäluokat alkavat olla haudassa tai haudan porteilla. Selittää vähentyneen kulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin lopetin. Ei se kannata.
70-luvulla alhaisella tasolla? Työkaveri kertoi, että silloin olivat toimistossa keränneet listan perjantaiaamuna, kuinka monta Omppua kenellekin tarvitaan viikonloppua varten. Sitten vain pari ihmistä lähti hakemaan niitä listan kanssa, koska paikkakunnan Alko oli ahdas eli jos jokainen olisi käynyt omansa, jono olisi ulottunut ulos asti ja vähintään koko ruokis olisi tärvääntynyt siinä.
Samaan aikaan ihmiset matkustavat ulkomaille hakemaan alkoholia, nuoriso vetää pillereitä ja mömmöjä ja monet tilaavat ulkomailta juomia. Osa tekee kotona.
kohta alkoholivero nousee kun valtio ei saa samaa verotuottoa