Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
161/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan välittömästi kotivaatteet, kun tulen kotiin. Talvella jotkut "puuvillajoogahousut", caprimittaiset, t-paita. Kesällä aina sortsit ja toppi. Jalassa villasukat, koska kärsin kylmistä jaloista. Talvella käy kylmä veto, kesällä ilmastointi viilentää. En osaa olla sisällä paksuissa vaatteissa.

Vierailija
162/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Lököhousut ja toppi tai alusvaatteissa (kesällä kuuma). Ennen lapsia kuljettiin kotona lähinnä alasti tai pelkissä kalsareissa.

Oliko sohvassa ja tuoleilla upeat jarruraidat?

Oikeastiko joku kotona istuu paljaalla perseellä kangaspinnoille? Ihanasti kusi ja pska tarttuu 🤮🤮🤮

Ilmeisesti et pyyhi huolellisesti vessassa etkä käy päivittäin suihkussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteet on erikseen ja sitten "yleisien paikkojen"-vaatetus. Kotivaatteet ovat kuluneita, mutta ehjiä, kyllä ne päällä kehtaa heittää roskiksen, tai hakea postin (rivarissa asutaan)...

Vierailija
164/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä välillä katson itseäni peilistä vähän karsastellen. Etenkin talvisin käyttämäni 10v vanha Jumpinin punainen potkupuku ei ole se kaikista imartelevin vaihtoehto. Olen joskus käynyt se päällä myös lähikaupassa (feikkiuggien ja ulkoilutakin kanssa). Ai että <3.

Vierailija
165/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, nykyään kun tekee työt etänä kotona, niin mihin helkuttiin tarvitsen kaikkia noita kaapeissani lymyäviä hienoja vaatteita, koruja, hajuvesiä ja meikkejä? Rönttövaatteissa menty nyt yli vuosi. Ja kuulemma tästä tulee normikäytäntö jatkossakin. Säästää kyllä kivasti rahaa.

Vierailija
166/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillun pelkissä alklareissa.

Vierailija
167/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuin illoin suihkussa, joskus päivällä, mieheni on malli, samoin minä. Meillä on vain harvoin oloasut tai kylpytakit, paitsi jos meillä saunavieraita ja heitä on kerran kuussa. Käy kuvaaja kesken meidän aamun tai illan ja tehdään aina mainoskuvia, rohkeitakin muttei alasti koskaan täysin, jotain sellaista joista me eletään. Jos joku haluaa tietää mitä meille maksetaan, olemme tehneet tätä 11 vuotta. Talo on oma, meillä on kaikki mukavuudet kahdessa kerroksessa ja kyllä teemme etelänmatkoja  joita emme maksa itse mutta olemme kovassa, timmissä kunnossa ja se vaatii paljon jotta ihmiset meitä jaksaa katsella.

Vierailija
168/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oon aina ihan rönttökamppeissa. Vaihdan heti kotikamppeet rennosti päälle, kun tulen töistä. Näin sinkkuna ei edes tarvitse päteä kenellekään. Aiemmin siistit työvaatteet siis kierrätän kotikamppeiksi ja kulutan ihan loppuun - ekologista, vai mitä? 😊

Vierailija
169/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pyrin pukeutumaan kotona siistin rennosti. En edes omista ns. p..ruverkkareita tai mitään muitakaan kulahtaneita reikäisiä vaatteita. Tänään oon ollut vain neljän seinän sisällä puuhastellen ja kirjaa lukien vapaapäivää viettäen. Silti kävin aamulla suihkussa hiukset pesemässä. Meikkiä en laittanut. Jos ovikello olisi soinut olisin kehdannut mennä avaamaan oven. Itsellä jotenkin nautinnollisempi olo, kun on koti siistinä ja itse siistinä. Ja olen siis ihan duunarinainen ennenkuin joku ehtii ajatella minua "keskiluokkaisena snobina". :)

Vierailija
170/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä pyrin pukeutumaan kotona siistin rennosti. En edes omista ns. p..ruverkkareita tai mitään muitakaan kulahtaneita reikäisiä vaatteita. Tänään oon ollut vain neljän seinän sisällä puuhastellen ja kirjaa lukien vapaapäivää viettäen. Silti kävin aamulla suihkussa hiukset pesemässä. Meikkiä en laittanut. Jos ovikello olisi soinut olisin kehdannut mennä avaamaan oven. Itsellä jotenkin nautinnollisempi olo, kun on koti siistinä ja itse siistinä. Ja olen siis ihan duunarinainen ennenkuin joku ehtii ajatella minua "keskiluokkaisena snobina". :)

Sama juttu. Itse käyn myös joka päivä suihkussa ja pesen hiukset joka toinen päivä, ja pukeudun kotona aina mukavasti, mutta niin, että kehtaan mennä pihalle ym. Vaihdan kotivaattet joka päivä, ja samoin kun lähden kotoa jonnekin. Alusvaatteita myöten puen puhtaat vaatteet, ja päällystakkeja ja kenkiä vaihdan sään mukaan. Koti on myös lähes aina huippusiisti, nyt on vain perussiisti, koska ei ole siivoja käynyt. En meikkaa, en käytä hajuvesiä enkä hiustenmuotoilutuotteita, mutta olen silti ihmisen näköinen.

Vierailija
171/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan pitäväni kotona samoja vaatteita, mitä pidän ulos lähtiessä. Kotona päällä on yleensä kollarit tai shortsit ja joku vanha t-paita. Muutaman kaikista kauhtuneimman ja reikäisen heitin vähän aikaa sitten menemään, mutta ei nuo kotivaatteet silti oikein sellaisia ole, että niissä kehtaisi edes vaikkapa koiraa lähteä viemään ulos.

Olisihan se ihan kiva, jos olisi varaa ostaa jotain siistejä oloasuja. Tällä hetkellä käytän kuitenkin vähäiset vaatteisiin käytettävissä olevat rahat enemmin siihen, että näyttäisin suht siistiltä edes ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
172/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama juttu, kotona heti oloasussa. Ulkona siististi. 

Vierailija
173/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina myös kotona kauniit vaatteet yllä. Verkkarit ym. on käytössä vain kuntosalilla tms. Olen lapsuudesta tottunut, että äidillä oli myös kotona mekko tai hame. Huomasin itse pukeututuvani samoin. Näin tein myös kotiäitinä ollessani. Jokainen taaplaa tyylillään.

Vierailija
174/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin vietän pyjamapäivän, mutta yleensä olen siisteissä, mutta mukavissa vaatteissa. Ei reikäisissä eikä liian kulahtaneissa. Ostan itselleni varta vasten kotona pidettäviä vaatteita. Vanhat työasut joutavat pois.

Vierailija
175/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on töissä työn puolesta vaatteet, jotka vaihdan. Havahduin tänään töissä vaatteita vaihtaessa, että lähdinpäs kotoa tosi kauhtuneissa verkkareissa ja hupparissa, täytyy jatkossa tsempata ettei jää päälle. Sitä herkästi tottuu rumiin, mutta mukaviin vaatteisiin.

Vierailija
176/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma meillä kuin ap:llä. 

Ihmisten ilmoilla liikkuessa ollaan aika huoliteltuja, kotona ollessa on yleensä päällä vanhat verkkarit,  fleeset ja virttyneet villasukat. Vaikka ostaisin uuden oloasun, se ei vaan tunnu niin mukavalta päällä kun ne kulahtaneet. :)

Vierailija
177/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut eivät, minä kyllä. En oikein viihdy oloasuissa, vaan tykkään olla aina ns. lähtövalmis. Vaikka tietäisin satavarmasti, että olen kotona koko päivän eikä kukaan näkisi minua, silti pukeudun joka aamu kuin olisin menossa jonnekin. Hiuksetkin laitan joka päivä samalla lailla. Muu talon väki ja ilmeisesti suurin osa kavereista on kotona aina suunnilleen pelkkä ylisuuri t-paita päällä.

Vierailija
178/702 |
28.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaameissa rönttävaatteissa vaelletaan kotona. Mies usein pelkissä kalsareissa. Itse inhoan saumoja joten parhaita on ikivanhat pehmeiksi hiutuneet ohuet trikoopaidat - nurinperin! Ei hankaa saumat ah! Ollaan me kyllä spuge näky. :D

Vierailija
179/702 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainut joka tykkää pukeutua kotona romanttisesti, mutta sen ulkopuolella pelkistetymmin? Tykkään kaikenlaisista rimpsuista ja liehukkeista ja balettivaatteista. En kuitenkaan jaksa huolitella ulkonäköä niin paljon kuin mitä tarvittaisiin, jos jatkuvasti ulkomaailmassa pukeutuisin niin. Kylmällä tuo on hankalaakin. Toteutan itseäni sitten kotona ja lomilla.

Vierailija
180/702 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kotonakin siististi, mutta kotivaatteisiin. Siis yleensä t-paitaan, huppariin ja collegehousuihin. Jalassa villasukat, koska muuten ei varpaat tarkene muutoin kuin helteellä.

En tykkää reikäisistä ja kulahtaneista vaatteista, minulle tulee jotenkin henkisesti huono olo jos joudun käyttämään sellaisia. Ei siis ole edes liioittelua, joku kesä sitten maalasin terassia maailman hirveimmissä, reikäisissä rönttävaatteissa ja itsetuntoni aleni puolella ja minua alkoi ahdistaa 😆 Olo parani heti kun sai taas kunnon vaatteet päälle.

Kotivaatteet tykkään pitää myös väreiltään yhteensopivina, mutta olen samanlainen värien mätsääjä ihan kaikessa. Periaatteessa tuohon huppari + t-paita -yhdistelmään tarviis vaihtaa vain housuiksi farkut, niin sillä voisi lähteä ihmisten ilmoille.