Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?
Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D
Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.
Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.
Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D
Kommentit (702)
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina kotivaatteet erikseen, enkä pidä mitään vanhoja lumppuja. Nyt minulla on päälläni uudet mustat puuvillasortsit ja valkoinen toppi, jossa mustia pieniä pallokuvioita. Näitä samoja toppeja minulla on kymmeniä eri värisiä ja joitakin joissa kuviointeja. Kun toppi menee huonoksi, niin nakkaan roskikseen ja samoin käy muillekin vaatteille.
jos olet vakavissaan niin huh mikä hirviö luuseri olet. Järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä ihmetellään miksi miehet alkavat katsoa toisia naisia, jos ja kun kotona odottaa "variksenpelätin".
Ketä varten sitten laittaudut "kylille" jos et arvosta omaa kultaa sen vertaa että näyttäisit kauniilta
siisteissä vaatteissa. Asuhan voi olla rento, mutta siisti ja tukkakin voi olla nätisti myös kotona.
Näin meillä kotona.
Tuo on kyllä kaukana rakkaudesta ja toisen kunnioituksesta. Aito rakkaus ei ulkonäköä katso ja kunnioitus on jotain ihan muuta kuin sitä millasia vaatteita sä käytät. Jestas et voikin olla arvomaailma hyytävän kammottava joillain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina kotivaatteet erikseen, enkä pidä mitään vanhoja lumppuja. Nyt minulla on päälläni uudet mustat puuvillasortsit ja valkoinen toppi, jossa mustia pieniä pallokuvioita. Näitä samoja toppeja minulla on kymmeniä eri värisiä ja joitakin joissa kuviointeja. Kun toppi menee huonoksi, niin nakkaan roskikseen ja samoin käy muillekin vaatteille.
jos olet vakavissaan niin huh mikä hirviö luuseri olet. Järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta
Onhan ihmisillä yleensä erikseen työvaatteet, ulkoiluvaatteet, kesävaatteet, talvivaatteet, urheiluvaatteet jne., joten miksi ei voi olla kotivaatteet. Vanha ja kulunut tai reikäinen vaate kuuluu roskiin. Miksi niitä pitäisi kaapeissa säilyttää. Alusvaatteita ja sukkia minulla on myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ihmisillä yleensä erikseen työvaatteet, ulkoiluvaatteet, kesävaatteet, talvivaatteet, urheiluvaatteet jne., joten miksi ei voi olla kotivaatteet. Vanha ja kulunut tai reikäinen vaate kuuluu roskiin. Miksi niitä pitäisi kaapeissa säilyttää. Alusvaatteita ja sukkia minulla on myös paljon.
Niin ja minulla on useammat kotisortsit käytössäni, joista osa on jo melko kulahtaneita eli ostin siksi uudet sortsit, koska joudun pian osasta vanhoista luopumaan. Näitä kymmeniä toppeja mitä minulla on, niin niitä voi käyttää aluspaitanakin talvella tai vaikka farkkutakin alla tai muihin vaatteisiin yhdistettynä eli eivät ole vain kotikäytössä. Onneksi olen ostanut niitä paljon, koska enää niitä ei valmisteta.
Olipa todella tyhmä aloitus. Kunnon vaatteet kotona ?
Höhlä aloitus." Ulos" mentäessä habitus voi olla parempi tai muiden silmää miellyttävä. Mutta ei "pakollinen".
Mikä ihmeen roskis-otus joistain kuoriutuu kotona? Eikö se jo itsestäkin tunnu pahalta?
Kenelle se kuuluu mitä vaatteita kotonansa pitää? Tai ylipäätänsä?
No olihan stoori. Lumput joutaa roskiin, ei niitä edes kotioloissa ilkeä pitää. Meillä on mukavia ja SIISTEJÄ, ehjiä oloasuja, jotka vaihtuu päälle vasta kun kaikki liikkuminen ulkotiloissa päättyy. En mitenkään keksi syytä, miksi pitäisi heti kotiin tullessa vaihtaa ns kotivaatteet, varsinkin kun aktiivisia harrastajia ollaan, on lähtö takas ihmisten ilmoille useimmiten tunnin kahden kuluttua kotiintulon jälkeen. Urhelukamat kasaan ja baanalle 5 päivänä viikossa ja kisoissa viikonloppuisin.
Treenien jälkeen sauna ja suihku ja päivän vaatteet pyykkiin (ei tietty joka kerta pitkikset, mutta ihoa vasten olevat kaikki) ja sitten voi heittää rennot puhtaat kotiasut ja nauttia illasta kunnes aika vaihtaa yöasu päälle ja painaa pää tyynyyn aktiivisen päivän päätteeksi.
Ps. Ei tartte panikoida jos ovikello sattuu soimaan, senkun menee ja avaa oven.
Vierailija kirjoitti:
Emilia Vilén!
Oon yksin ollessani miltei alasti, pikkarit jalassa ja jos puoliso kotona, niin joku rento mekkonen.
Käytän kotona yleensä ihan siistejä vaatteita, usein hameita ja mekkoja.
Rennoin kotoiluasuni, jota pidän erityisesti ollessani flunssassa tai muuten vähän väsynyt, on Puman mustat collegehousut ja H & M:n printticollege. Sekin on siisti asu, siis ehjä ja puhdas. Siihen vielä siskon kutomat villasukat, niin olo on mukava.
Mitään risaista tai likaista en kotona pidä.
Perheessä lapset pitää pystyä pukemaan ehjiin
asiallisiin, puhtaisiin vaatteisiin. Aikuiset voivat olla rennommin. Kiire, talousongelmat vaikeuttavat asiaa monissa perheissä.
Alasti riekutaan koko perhe, välillä teinipoika pyöräyttää helikopteria, ai helvata että on hauskaa. Ukko(entinen voimistelija) nosti jalan niskan taakse ja tirautti kimakan pierun, tytär sohvalla jalat levällään kiljui: äet,äet haava on ammottava mutta vuoto vähäistä. Että näin meillä.
Mitä väliä mitä kotona on päällä? Mulla nytkin päällä pelkkä body. Perse ja selkä paljaana pyörin.
Vierailija kirjoitti:
Alasti riekutaan koko perhe, välillä teinipoika pyöräyttää helikopteria, ai helvata että on hauskaa. Ukko(entinen voimistelija) nosti jalan niskan taakse ja tirautti kimakan pierun, tytär sohvalla jalat levällään kiljui: äet,äet haava on ammottava mutta vuoto vähäistä. Että näin meillä.
Uskottavuus loppu tyttären kohdalla. Kaksi edellistä täysin mahdollista, mutta kehoaan häpeävä teinityttö, juu ei...
Pandemia tai etätyöt ei ole minulla vaikuttanut mitenkään asiaan. Olen aina pukeutunut kotona verkkareihin, collage-housuihin, shortseihin, t-paitaan tai huppariin. Kun lähden kotoa jonnekin, niin vaihdan yleensä vaatteet ja kotiin tullessa vaihdan vaatteet. Mikäli kotiin tulee vieraita, niin sitten käytän niitä farkkuja tai vastaavia kotonakin.
Mä olen aina siististi pukeutuneena kotona. Mun mies taas kulkee kotona rikkinäisessä t-paidassa, kalsareissa ja sukat jalassa. Mun lapsuuden kodissa on pukeuduttu aina asiallisesti ja miehen kotona kaikki kulkevat paidassa ja kalsareissa. Lapset tulleet enemmän muhun.
kun olin töissä, niin kotiin tullessa lähti ranteesta kello ja päältä farkut, pusero, sukat ja rintaliivit. Tilalle yleensä legginsit ja joku parhaat päivänsä aikoja sitten nähnyt t-paita. Avojaloin kuljeskelin. Nyt eläkkeellä voi oleilla koko päivän tuollalailla vapaammin noissa kotivaatteissa ja parempaa pistän päälle, kun menen ulos. Koiraa ei ole.