Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?
Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D
Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.
Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.
Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D
Kommentit (702)
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun kotonakin aina samoihin vaatteisiin kuin toimistollekin. Eli pääasiassa mekkoihin ja hameisiin tai ns.hienompi paita ja housut. Mutta mieheni pukeutuu kotona ihan hirveisiin rönttövaatteisiin :D. Ei ikinä uskoisi, koska hän menee toimistolle aina tyylikkäänä, tukka laitettuna ja hyvällä tuoksulla. Kotona paskaiset collarit jalassa.
Lisään, että pukeutuu hän kyllä minuakin varten esim. vkloppuisin jos menemme jonnekin tai tulee vieraita tms. Mutta muuten tykkää kotona heittää aina heti ne collarit jalkaan. Vitsaillen pilkkaan häntä aiheesta :D.
Itse tykkään meikata ja laittautua joka päivä ihan itseäni varten. Vaikka on lapsia yms. kiirettä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun kotonakin aina samoihin vaatteisiin kuin toimistollekin. Eli pääasiassa mekkoihin ja hameisiin tai ns.hienompi paita ja housut. Mutta mieheni pukeutuu kotona ihan hirveisiin rönttövaatteisiin :D. Ei ikinä uskoisi, koska hän menee toimistolle aina tyylikkäänä, tukka laitettuna ja hyvällä tuoksulla. Kotona paskaiset collarit jalassa.
Eikö niitä miehen vaatteita voisi pestä välillä?
Mulla on kotona siistit collegehousut ja siisti collegepaita. Voin hyvin mennä kaupungille ja kauppaan näissä samoissa vaatteissa. En oikein tajua sitä, että kotona pukeuduttaisiin johonkin reikäisiin pitkiin kalsareihin. Mä laitan reikäiset vaatteet roskiin ja likaiset pyykkiin.
Tästä tuli mieleen sana pieruverkkarit minkä kuulin ensimmäistä kertaa tavatessani puolisoni ja hänen sukunsa. Varsinkin anoppini käyttää sanaa pieruverkkarit kuvatessaan kotona käytettäviä vaatteita. Mielestäni aivan käsittämätön ja oksettava sana enkä kyllä itse ymmärräkään mitään epäsiistejä roikkuvia nuhjaantuneita vaatteita, en halua sellaisia pitää enkä säilyttää mutta puolisoni suvussa se on olevinaan oikein mukava tapa ja tyyli kotioloissa. Totta puhuen se sana oli yksi ensimmäisistä redflageistä mitä en aikanaan ymmärtänyt paeta.
Myönnän. Mä käytän kotioloissa vaatteita, jotka on ns. loppusijoituspaikassa. Eli reikiä yms. Toki voin mä niillä lähikauppaankin mennä, mutta yleensä mä vaihdan käytännöllisyyden takia sinne kunnon vaatteet. Esim. taskut niissä paremmat yms.
Joskus hengaan koko illan pelkissä kalsareissa. En nää ongelmaa siinäkään. Perushygieniakin kunnossa, joten niillä kelpaa istuksia vaikka sohvalla.
Kyllä jokainen saa kotonaan pukeutua niin kuin itse tahtoo, vaikka sitten pieruverkkareissa: missä vaatteessa on hyvä olla: ei kiristä eikä hierrä! Hyvää syksyä vain kaikille! Verkkareissa tai ilman!
Pukeudutaan. Menee joka aamu pari tuntia kun puuteroidaan peruukit, asetellaan myllynkivikaulukset, lisätään valkoista lyijyvoidetta naamaan jne.
Minä vaadin mieheltä pituuden lisäksi hyvää vartaloa ja silmiä hyväileviä farkkuja myös kotona. Kyllä pitkät jalat ja antelias luonne on kaunista 😍 Pieruhousuja käyttäville on porttikielto.
Ruokapöydän tuoleihin tosin piti hankkia pehmusteet kun farkunniitit raapi niitä ikävästi raidoille.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö bideetä ennen työpaikalle menoa?
Vierailija kirjoitti:
Ihana ap! Sait mut nauramaan. Ihan vedet tuli silmiin.😂
Kotona virttyneet verkkarit, koska supermukavat ja kulahtanut t-paita. Ei rintsikoita. T-paidat siirtyvät kotipaidoiksi yleensä siinä vaiheessa, kun kainalokohdat värjäytyneet tai kaula-aukko lörpsähtää.
Kauppaan kesäisin rinsikat, parempi t-paita ja siistimmät verkkarihousut. Talvisin suht pitkä takki päälle, joten alla voi olla mitä vaan, joka on tarpeeksi lämmintä.
Ovikellon rimputtajille en avaa, koska tutut tietää, että mun luo ei pääse yllätyskylään, joten asuongelmaa tämän suhteen ei ole.
Opiskeleva nuori käyttää kotona myös verkkareita ja kulahtaneita t-paitoja sekä huppareita.
Kun kotivaatteet reikiintyvät liikaa, käytän likarättinä ja heitän vasta sitten pois.
Ollaan nuoren kanssa sellaisia kotona viihtyviä, aika introvertteja tyyppejä, joten meillä ei käy kukaan kylässä kuin n. kerran puolessa vuodessa. Töihin ja opinahjoo
Turhaan rintaliivejä laitat. Anna heilua vapaana, saat enemmän huomiota.
Mulla ja lapsilla on mukavat mutta siistit vaatteet, mies hilluu kalsareissaan....
Mulla saattaa esim olla joku kaftaani tai silkkipyjaman alaosa ja ohut neule tms ja lapsilla shortsit/olohousut ja t-paita, jalat paljaana tai villasukissa, riippuu vuodenajasta.
Joo. Navettahaalarit on. Paitsi saunoessa, nukkuessa ja nussiessa.
Minä olen kotona varsin vaihteleva pukeutuja. Periaatteessa tykkään kotonakin olla kauniissa mukavissa vaatteissa. Esimerkiksi pitkähkö kaunis hame, joka ei kiristä ja neule. Mutta kiireessä saatan hyvin olla legginseissä ja hupparissa, mennä niillä kävelylle ja kauppaan jne. Mies yleensä kotona ihan rennoissa ja siisteissä shortseissa ja t-paidassa. Nuoret pukeutuvat meillä tosi siististi aina. Heille se on tärkeää. Toki kotona ovat välillä rennoissa urheiluvaatteissa.
Tykkäämme perheen kanssa olla alasti se vapauttaa ja saa toiset näkemään ilman mitään muureja ja valheellisuuksia alastomina olemme lähentyneet perheenä
Itselläni on juuttikankaasta tehdyt haalarit ja tuohivirsut kotona.
Ei kunnon vaatteisiin kun ei kuntoilla. Ihan vaan lumppuihin ja joskus perjantaina puetaan yöpaita ja laitetaan vaatteet päälle vasta maanantai aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäämme perheen kanssa olla alasti se vapauttaa ja saa toiset näkemään ilman mitään muureja ja valheellisuuksia alastomina olemme lähentyneet perheenä
heh heh hee,,,