Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
661/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun kotonakin aina samoihin vaatteisiin kuin toimistollekin. Eli pääasiassa mekkoihin ja hameisiin tai ns.hienompi paita ja housut. Mutta mieheni pukeutuu kotona ihan hirveisiin rönttövaatteisiin :D. Ei ikinä uskoisi, koska hän menee toimistolle aina tyylikkäänä, tukka laitettuna ja hyvällä tuoksulla. Kotona paskaiset collarit jalassa.

Eikö niitä miehen vaatteita voisi pestä välillä?

Pesee kyllä ahkerammin muita vaatteitaan, kuin näitä kotihousujaan.

Vierailija
662/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun kotonakin aina samoihin vaatteisiin kuin toimistollekin. Eli pääasiassa mekkoihin ja hameisiin tai ns.hienompi paita ja housut. Mutta mieheni pukeutuu kotona ihan hirveisiin rönttövaatteisiin :D. Ei ikinä uskoisi, koska hän menee toimistolle aina tyylikkäänä, tukka laitettuna ja hyvällä tuoksulla. Kotona paskaiset collarit jalassa.

Käyttääkö bideetä ennen työpaikalle menoa?

no eipä käytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vedän siistit vaatteet päälle vasta, jos on joku tulossa kylään. Muuten olen yöasussa. Minulla on tarpeeksi yöpaitoja, että voin vaihdella niin, ettei aina ole samassa. Enempi taitaa olla yöpaitavaihtoehtoja kuin menopaitoja.

Vierailija
664/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä seinänaapuri kommentoi tänäänkin et miksi mulla on aina samat vaatteet päällä vaikka tämäkin pusero on vasta kolmatta päivää päällä. Miten näkevät tänne, sanoivat että ovat laittaneet kameroita mikrofoneja asuntooni.

Vierailija
665/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha tarina mutta vastaan silti. Havahduin täysin samaa pandemian aikana kun rupesin tekemään työt kotoonta. Olen aina vaihtanut heti kotiin tullessani kotivaatteet eli kauhtuneet kotivaatteet jotka eivät todellakaan hivele silmiä. En olisi niissä kehdannut myöskään avata ovea kenellekkään. Mulla mukavuus tuli ensin, muuta en edes miettinyt. No eipä sitten ollutkaan kiva kun koko päivän olin niissä puliveivarin vaatteissa. Tuli sellainen spurguolo ja olen asiantuntijatyössä. Jotenkin en huomannut tuota silloin kun päivän oli töissä ollut jakkupuvussa tai bleiserissä ja kotona sitten näissä tamineissa. Heräsin siihen että kotona voi myös olla mukavissa ja kauniissa vaatteissa. Hankin uudet mukavat kotivaatteet, verkkarit, collarit, t-paidat shortsit jne ja hankin ne siis ihan vaan kotoiluun jolloin myös värit sopivat yhteen eli ovat asu. Siirsin ne kaikki vanhat vaatteeni mökkivaatteiksi joita voi käyttää esim maalatessa tai muuten vaan pyyhintärätteinä. Nyt päivitän tätä oloasuani tasaiseen tahtiin. On mukavampi olla kotona kun voi kipaista vaikka lähikauppaan tai avata oven näissä vaatteissa. 

Vierailija
666/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heee....

Vierailija
667/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh hee....

Vierailija
668/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehehehhehehee

Vierailija
669/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähähähähähähähähäää

Vierailija
670/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ei ole juuri väliä millaisissa vaatteissa on. Ei haittaa jos kotivaatteissa on reikiä - tai toki riippuu että misä. Monesti hupparin hihat on rispaantuneet, mutta ei se haittaa. Reikä housujen persuksissa tai haaroissa haittaa. Kainaloreiät parsin. Haluan käyttää vaatteet kunnolla loppuun, koska ihan hyvin voin kotona käyttää tuollaisia edellä kuvattuja vaatteita. Puuhtaita vaatteet kyllä on. Tai no, jos olen juuri ottanut vaatteen kaapista ja heitän siihen jotain ruokaa/juomaa, niin ei se haittaa (jos ei ole vaaraa että se tarttuu johonkin muualle siitä). Mutta en minä sitä sitten kauaa käytä.

En myöskään harjaa hiuksiani läheskään joka päivä, en koe tarvetta. En vaikka kävisin toimistolla tai kaupassa tms, mutta silloin toki hiukset on kiinni jollain tavalla, eikä sitä harjaamattomuutta huomaa. 

Et harjaa hiuksia... naurattaa..

Vierailija
671/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nää puhtaat, mutta ei kovin eleganteiksi voi kehua.

Vierailija
672/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kauluksista enkä pitkistä hihoista, olen ilman niitä.

Vierailija
673/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona aina kalsarit ja t-paita. 

Vierailija
674/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole erikseen kotivaatteita, vaan taidan sitten olla aina ns. "siisteissä" vaatteissa koska kyllä niillä voi mennä ihmisten ilmoille. Teen paljon etätöitä, mutta puen siis aina sellaiset vaatteet päälle, että niiden kanssa voi lähteä kotoa jopa töihin. En yleensäkään käytä kireitä farkkuja tms. joten ne olisi kyllä epämukavat kotona. Voi olla, että joku pitää pukeutumistani huonona, mutta yleensä minulla on sellaiset housut jalassa, jotka ovat mukavat päällä, jotain joustavaa materiaalia, välillä legginssejäkin. Ja en pidä paitapuseroita (tai jos pidän, niin nekin ovat trikoota tai sen tyyppistä materiaalia), eli yläosatkin ovat mukavia päällä. Siihen sitten yleensä lisään jokun neuletakin, jakun, nahkatakin tms. päälle kun lähden ulos. Omasta mielestäni ihan tyylikkäänä :). Toki omistan sitten ihan erikseen vielä ns. parempia vaatteita, juhliin tai sellaisiin työtilaisuuksiin, jossa pitää pukeutua paremmin.

Vierailija
675/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#665 voisi olla minun.

Pidän kotonakin

hyvän huolen iho, hiukset, hampaat, kynnet.

En koskaan ehosta, enkä käytä 

hintavia piilolinssejä yksin ollessani.

Voimatreeni/venyttely/itämainen laji

kämpällä annoksina/

2-3 krt pvässä, koska juuri nyt en juokse.

Asu sen mukainen. [Parisuhteessa mietin,

miltä näytän miehen silmin kotonakin.

Nyt, E V V K].

Vierailija
676/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mukava oloasu😌

Vierailija
677/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä kotiin tullessani riisun korut,sitten vaihdan ne tyylikkäät bisnesvaatteet parikymmentä vuotta vanhaan t-paitaan ja ainakin 10 vuotta vanhoihin verkkareihin ja pesen meikit pois. .  Samanlaisiin vaihtaa mieskin.

Jos ovikello soi, en epäröi mennä avaamaan. Meillä käy paljon kavereita  ja sukulaisia yllättäen, joten selvästi kelpaan kotiasussani, enkä tosiaan koe häpeää ulkomuodostani:)

Vierailija
678/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista mullakin ja hiukset vielä kiinni.

Vierailija
679/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen saa kotonaan pukeutua niin kuin itse tahtoo, vaikka sitten pieruverkkareissa: missä vaatteessa on hyvä olla: ei kiristä eikä hierrä! Hyvää syksyä vain kaikille! Verkkareissa tai ilman!

Oikeankokoiset vaatteet sopusuhtaiselle vartalolle eivät kiristä eikä hierrä vaikka olisi ihan perussiistejä puhtaita ja ihmismäisiä pukineita. 

Vierailija
680/702 |
03.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä ei kyllä tulis mieleenkään vetää jossain puvussa tai edes farkuissa ja kauluspaidassa kotona. Miksi kuluttaa niitä siistejä vaatteita ihan turhaan kotikäytössä? Pysyvät parempana, kun käyttää vaan työpäivä, ravintolakäynnin tms. ajan ja vaihtaa kotiin tultuaan. Ja kyllähän t-paita ja pehmeät collegehousut vaan on mukavampia ja rennompia päällä kuin nuo edellä mainitut vaatteet vaikka nekin sopivaa kokoa on.