Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
421/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukeudu suoraan sanottuna juuri ikinä kunnon vaatteisiin. Kotona käytän enimmäkseen kuluneita kotivaatteita ja töissä päällä työvaatteet talon puolesta. Harvoin käyn missään mihin tarvisi mitään siistimpää laittaa päälle. Vaatteisiin ei mene juurikaan rahaa.

Vierailija
422/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kotioloissa rentoja vapaa-ajan vaatteita mutta aina niin siistejä että jos ovikello soi niin voin mennä aukaisemaan oven ilman että pitää ensin rynnätä vaihtamaan vaatteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on n. 50 eri väristä toppia (puuvilla, modal, spandex), joita käytän ilman rintaliivejä kotioloissa sortsien tai kevyiden puuvillahousujen kanssa. Pidän myös rintaliivitopeista ja niitäkin minulla on eri värejä. Nyt päälläni on harmaa toppi ja mustat kevyet housut.

Vierailija
424/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee jotenkin väsynyt ja pöhnäinen olo, jos rötvään virttyneissä vaatteissa tukka sekaisin. Siispä käytän kotonakin siistejä, ehjiä ja puhtaita vaatteita, joissa kehtaa lähteä myös lähikauppaan tai koiran kanssa kävelylle. Pukeudun käytännössä aina mekkoihin, niin kotona kuin muuallakin, mutta materiaalit voivat vaihdella sen mukaan, onko kyseessä kotoilu- vai työmekko. Käytän myös tiettyjä koruja ihan kotipäivinäkin ja pesen ja laitan hiukset siististi, koska siitä tulee itselleni mukavampi ja skarpimpi olo.

Tykkään myös kauniista yöpaidoista ja aamutakeista, ja monesti iltaisin hengailen kotona sellaisissa.

Vierailija
425/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona reikäiset villahousut.  Ulkona ehjät.

Vierailija
426/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään näyttää ainakin kohtuullisen hyvältä ihan omissa oloissakin. Tulee parempi fiilis, kun näkee nätin naisen peilissä. Ei kyllä sillä, etteikö tulisi joskus oltua reikäsissä lumpuissa, se voi olla mukavaa etenkin jos tulee pää täyteen hienompaa pukeutumista kodin ulkopuolella.

Mies sen sijaan ei tykkää ylimääräisistä vaatteista, etenkään mistään tiukasta tai raskaasta, koska ylimääräiset tuntoärsykkeet voivat olla rasittavia. Jokainen tyylillään!

Vierailija
427/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Lököhousut ja toppi tai alusvaatteissa (kesällä kuuma). Ennen lapsia kuljettiin kotona lähinnä alasti tai pelkissä kalsareissa.

Juuri niin. Miksi pukeutua, kun voi olla alasti?

Voi teillä olla bakteerit valloillaan. Prese lyö leiman mihin vain istutkin. Pikkarit ovat hyhieniatuote, tiesikö.

Vierailija
428/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat vaatteet kotona ja kaupungilla, mutta näytän puliakalta lähinnä paikasta riippumatta. Tykkään siitä että vaatteet on mukavat. Vanha villahame ja pehmeäksi kulunut t-paita ja villatakki. En ole kiinnostunut siitä miltä näytän tai mitä mieltä muut ovat. Mulla on muutamat epämukavat vaatteet häihin, hautajaisiin ja vastaaviin tilaisuuksiin. Toisaalta on aika hauskaa, ettei kukaan tunnista mua ku meikkaan, harjaan hiukset ja puen päälle jotain ajatuksella.

Vierailija
429/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona reikäiset villahousut.  Ulkona ehjät.

Sähkö on kallis, pakko yrittää selviytyä tämäkin vuosi. Reuma jomottaa kylmässä, mutta politikot, kovapalkkaisten veikeät hymyt, lupaukset ja maamme hyvinvointi kehut

piristää päivää. Puhumattakaan ilmojen puhdistumisesta Marian miehen tuulimyllyfirmassa.

Vierailija
430/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaan asti farkut ja neule, vaikka olisi vapaapäivä.

Vierailija
431/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta tuossa voisi jo kysyä, että miksi käytät epämukavia vaatteita julkisesti? Ketä varten laittaudut?

Hautajaisiinkin shortseissa. Mitä se muille kuuluu!

Vierailija
432/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat farkut leveällä vyöllä iltaan asti päällä. Mies tykkää.

Vierailija
433/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puen kotona yleensä mukavammat vaatteet jotka on kumminkin siistejä. Suosikkiasuni on väljä t-paita ja venyvät korkeavyötäröiset ja leveälahkeiset housut. Mies usein hengaa pyjamahousuissa, jos menee jotain ulkona rassaamaan niin laittaa rönttävaatteet. En kyllä pue mitenkään epämukavia vaatteita ihmisten ilmoillakaan mutta en halua olla kotona samoissa vaatteissa joissa olen istunut vaikka bussissa. Sit mulla on "kotirintsikat" jotka on rennommat kuin normaalit liivit.

Vierailija
434/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuvillainen pusero ja legginsit tai verkkarit. Vakiovaruste kotona on nämä.

Vierailija
435/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paita ja pikkarit on minun arkiasuni. Tukka sykkyrällä tai palmikolla. Käytän osan päivästä rintsikoita. Ilman paha ja päällä puristaa. Olen kotona aina avojaloin. Ulkona ja töissä olen viimeisen päälle huoliteltu..niin ja silloin, kun tulee ystäviä ja sukulaisia kyläilemään. Lapset muodikkaissa vaatteissa lähes aina kotonakin. Se on ihan ok. Ai niin..minulla on mieskin. Hän on kotona t-paidassa ja kalsareissa ja avojaloin. Ihmisten ilmoilla on siististi pukeutunut ja välillä kollareissakin, mutta ne on sellaisia merkkijuttuja. En aina edes kiinnitä huomiota hänen pukeutumiseensa.

Vierailija
436/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin ajatellen tahrattomuus on tärkein kriteeri, että sen mukaan valikoituu.

Vierailija
437/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän aina pukeutua puhtaisiin, siisteihin vaatteisiin. Minusta ne ovat kunnon vaatteita. Katson, että minulla on hyvä olo vaatteissa. Kotona kevyemmät vaatteet päällä.

Vierailija
438/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteissa kuljen kotona ja lähikaupassa saatan käydä kukkakuosisissa legginsseissä. Hiukset yritän harjata ennen poistumista ihmisten ilmoille. Mietin just, että ennen meikkasin aina, vaikka lähikauppaankin, mutta nykyään olen kuin mikäkin pulimummo. Pukeuduin myös vähintään farkkuihin. Ehkä se on ikä tai sitten en vain jaksa välittää tai molemmat. Eilen just pohdin, että pitäiskö alkaa taas meikkaamaan, jos se piristäisi...

Vierailija
439/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että käytän virttyneet vaatteet loppuun ja sitten ostan laadukkaita leggareita ja tunikoita kotivaatteiksi. Yhdet housut olen saanut roskiskuntoon tänä vuonna. Joten töitä riittää :D

Vierailija
440/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että käytän virttyneet vaatteet loppuun ja sitten ostan laadukkaita leggareita ja tunikoita kotivaatteiksi. Yhdet housut olen saanut roskiskuntoon tänä vuonna. Joten töitä riittää :D

Minulla sama. Olen säästänyt jo pidempään rahaa vaateostoksiin. Olen aloittanut kevätsiivouksen ja käyn kaikki komerot ja kaapit läpi. Kuluneet, vanhat vaatteet päälle siivotessa, sitten niistä tulee siivousriepuja (lähes kaikki vaatteeni puuvillaa) ja sitten roskiin. Mukava laittaa sitten uusia, siistejä vaatteita puhtaille hyllyille odottamaan käyttöä. Katson, että tästä lähtien minulla on vain kunnon vaatteita, ei suuria määriä, mutta kaikki puhtaita ja siistejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi