Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
401/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vaatteet vaihdetaan kotiin tultaessa eli emme hengaile illalla kotona farkut jalassa tai kauluspaita / siisti mekko päällä, mutta ei meidän vapaa-ajan vaatteet mitään reikäisiä tai likaisia kauhtanoita ole. Miehellä on kotona siistit kollarit, t-paita ja huppari. Mulla Uhanan tai jonkun muun kotimaisen merkin kollaripaita ja mustat rennot olohousut. Voisin ihan hyvin avata vieraille oven tai kipaista vaikka lähikaupassa näissä vaatteissa, ei ongelmaa. Meillä menee rikkinäisiksi kuluneet vaatteet roskiin. 

Vierailija
402/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan kotiasut on mitä on. Alimmaisena villakerrasto, siinä päällä colleget joissa saattaa olla reikä polvessa ja nyppyyntynyt villapaita tai vähän kulahtanut huppari. Tässä päällä vielä usein villatakki. Hiukset sotkussa. Kotona tosiaan käytetään niitä kulahtaneempia vaatteita, enkä todellakaan pienen reiän tai nyppyjen takia heitä vaatteita roskiin, sehän olisi aivan haaskausta. Ei ne vaatteet silti mitään rumia muodottomia säkkejä ole, vaan semmoisia jotka ovat aikanaan olleet aivan kivoja ja nyt vaan kuluneempia. Edelleen ne on sopivia ja hyvän mallisia, eli hyvin kehtaa oven avata jos joku kaupustelija tms tulee. Kesällä pidän kyllä vähän siistimpää että voi samoissa lähteä kauppaan jne., mutta talvella kun pitää kuitenkin laittaa ulkovaatteet siihen päälle niin ei ole niin tarkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on kaksi moodia kalsarit tai kunnolliset vaatteet, sillä ei edes ole mitään pieruverkkareita tai muita röhnötysvaatteita.

Mua ärsyttää ihan järjettömästi kun se heiluu kotona pelkissä kalsareissa.

Itse olen tilanteen mukaan pukeutuja ja mulla on kotona ns kotivaatteet mutta ne eivät ole mitään käytöstä poistuvia rönttyjä vaan ihan tarkoitusta varten hankittuja kauniita ja mukavia vaatteita. Esim nyt on päällä mukava haalari, pitkä neuletakki ja äidin neulomat villasukat. Etäpäivä.

Vierailija
404/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona rentoja, mutta suhteellisen siistejä ja kivoja vaatteita. 

Vierailija
405/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usually we use t shirts and long trousers or shorts at home.

Vierailija
406/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku oikeasti pääsääntöisesti koko illan kotona vaikka farkut jalassa ja kauluspaita päällä?  Vaikka olisi yksin kotona eikä ketään olisi tulossa käymään tms.

Yläpeukku: Olen

Alapeukku: En ole

En yleensä vaihda erikseen kotiin tullessani vaatteita. Harvoin käytän kauluspaitoja.

Vierailija
407/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MikaK kirjoitti:

Miten turhamainen voi olla jos kotonakin kiinnostaa miltä vaatteet näyttää?

Eikö nimenomaan omaa puolisoa varten halua näyttää hyvältä? Sillä tavalla kotoisalla ja rennolla tavalla, mutta kuitenkin?

Vierailija
408/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Eikö nimenomaan omaa puolisoa varten halua näyttää hyvältä? Sillä tavalla kotoisalla ja rennolla tavalla, mutta kuitenkin?

Minun puoliso ei välitä mitä minulla on päällä, kun tietää mitä sieltä vaatteiden alta löytyy :) no joo, joskus on kiva pukeutua puolisoa varten kauniisti, mutta ne on sit eri vaatteet kuin perus kotivaatteet.

Vierailija
409/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona ei voi olla rennoissa kuteissa niin missä sitten  ?

Vierailija
410/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sekä kotivaatteita että siistimpiä vaatteita. Ne kotivaatteetkin on kuitenkin pääasiassa ihan ok kunnossa, vaikka jossain paidassa saattaakin olla joku pieni reikä tms, niin ei ne mitään riepuja ole. Mukavuus on kyllä tärkeää, joten ne siistimmätkin vaatteet on yleensä mekkoja tai hameita, jotka eivät kiristä ja ovat mukavaa materiaalia. Vaihtoehtoisesti jotkut trikoot ja mukava paita, mutta melkein enemmän tykkään mekoista ja sukkahousuista.

Vierailija
411/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kotona rentoja mutta ihan siistejä vaatteita.

Työni on jatkuvaa etätyötä, ja olen sitä varten hankkinut päällä miellyttäviä mutta kivan näköisiä vaatteita; stretch-farkkuja, lämpimiä tunikoita jne. ettei lastenkaan tarvitse hävetä rönttävaatteista äitiä kun tulevat kavereineen koulusta kotiin. Myös oma fiilis on parempi kun on mieluisat vaatteet päällä.

412/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollaan kalsareissa ja t paidassa, ei tosiaan mitään vaatteita kotona päälle, nehän vain kuluisivat ja nukkaantuisivat ja 80% ajasta maa taani sohvalla joko naama puhelimessa kiinni tai katsotaan tv:tä ei tulisi mielenkään istua jossain, ainoastaan silloin istutaan kun käydään paskalla tai istutaan syömässä. Ja kenenkään kanssa ei keskustella ollaan hiljaa, kotona vallitsee täysi Rauha ja hiljaisuus, ei voisi edes kuvitella että olisi radio päällä kun sitä radiota ei edes ole. puhumattakaan siitä että joutuisi keskustelemaan jonkun kanssa.

Mut joku tulee kylään silloin heitetään parempaa päälle.

Normi ulkona liikkumisesta siistit collarit ja muodikasta takkia ja lippistä enkä ole mikään parikymppinen yli 50 vuotta jää.

Vierailija
413/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen aina ns löhövaatteissa, mutta pidän kyllä huolen että ne on siistit, ehjät ja puhtaat. Useimmiten kotiasuni on t-paita ja leggingsit. Joskus olen yrittänyt pitää jotain vähän hienompia oloasuja, mutta ei ne oikein toimi. Liian kuuma tulee jossain neulehousuissa ja vastaavissa.

Vierailija
414/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan pukupäällä.

Vierailija
415/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannitrikoot.

Pääasia että on puhtaat ja peittävät. Ollessani lapsi äiti hyppi alasti ja siitä jäi jonkinlainen trauma.

Vierailija
416/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen sisävaatteissa, eli nyt on pitkähihainen trikoopusero, termopitkikset, villasukat ja paksu villatakki ja sisätossut.

Vierailija
417/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona rennoissa vaatteissa, olen kyllä käynyt ihan asioillakin koiran ulkoilutus vaatteissa, ehjät vaatteet toki aina päällä paitsi yks yöpaita on alkanut kainaloista hajoamaan, pitää ostaa uusia.

Vierailija
418/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kyllä kotona rennompia vaatteita, mukavia oloasuja ym, mutta olen tarkka siitä että vaatteet ovat aina ehjiä ja hyväkuntoisia. En haluaisi kotonakaan olla missään reikäisissä ja virttyneissä tai muuten rähjäisissä vaatteissa, siitä tulee itselleni vain huono ja epäsiisti olo.

Vierailija
419/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MikaK kirjoitti:

Minun puoliso ei välitä mitä minulla on päällä, kun tietää mitä sieltä vaatteiden alta löytyy :) no joo, joskus on kiva pukeutua puolisoa varten kauniisti, mutta ne on sit eri vaatteet kuin perus kotivaatteet.

Eli sinun mielestäsi on turhamaista pitää kauniita vaatteita, mutta pitää olla kaunis ilman vaatteita, vai onko niin, että miehesi arvostaa sinua vain seksin takia, eikä haittaa vaikka olisit kuinka ruman näköinen?

Vierailija
420/702 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpytakissa menee monta päivää putkee kotona. Ihan normi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän