Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?
Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D
Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.
Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.
Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D
Kommentit (702)
Mulla on kotona aina leggingsit ja t-paita tai collegepaita riippuen kelistä. Kesäkuumalla leggingsien tilalla voi olla shortsit. Ne on kotivaatteiksi aikoinaan ostettu eikä muusta käytöstä kotivaatteeksi "alennettuja". Kun ne menevät huonoksi, ostan uutta tilalle. Kotonakin pidän ehjiä ja puhtaita vaatteita, jotta itselläni on mukava olla. Samoissa vaatteissa voin avata oven, viedä roskat ja käydä kaupassa.
Samat vaatteet kotona ja sen ulkopuolella. Repiköön silmänsä ne joita haittaa
On erikseen kotivaatteet, koska tykkään lokoilla sängyssä.
Ällöttävää maata sängyssä samoissa vaatteilla, millä on saattanut istua ulkona.
Exäni kantoi vaatteiden mukana kirjaimellisesti hiekkaa sänkyyn ja suuttui kun hermostuin asiasta.
Kotivaatteissa on myös se etu, että ei haittaa jos paidalle läikkyy hammastahnaa tai kahvia.
Jollain ihmeen logiikalla kuvittelen myös vaatteiden säilyvän kauemmin kun en käytä niitä kotona
Miksi ne kotoiluvaatteet ovat rumia? Olivatko ne rumia jo hankittaessa vai onko rumuus likaa, reikää, nukkaa. Olen hankkinut kotoilua varten siistejä kivannäköisiä t-paitoja, collegepaitoja ja -housuja ja voin mennä ne päällä uloskin, jos tulee tarve. Kaupungille mennessä puen muut vaatteet. Kun nuo kotivaatteet alkavat muuttua resuisiksi, luovun niistä.
Pukeudun ja laittaudun ihmisten ilmoille aina hyvin ja siististi. Kotona juurikin kauhtuneet lökärit tai leggarit (joissa on näemmä tälläkin hetkellä reikä polven kohdalla) ja toppi tai joku t-paita ja rintsikat veks. Villasukat myös aina. Tukka aina sotkunutturalla tai hainhampailla. Mies samanlainen röhnötti. Ei harmita ja haittaa yhtään :D ex tempore vieraatkin saavat mun puolesta kauhistua ja oppia ilmoittamaan tulostaan, jos häiritsee.
asun yksin ja pukeudun miten huvittaa, jotain rättiä on päällä ettei sentään alasti
Kotivaattwet, arkivaatteet, työvaatteet, juhlavaatteet, eikö se noin mene.
Olisi ihanaa että töihinkin voisi mennä verkkareissa ja tpaidassa. Typerää pönötystä kaikki muu.
Leggingsejä ja trikoopaitoja kotona, ihan siistejä kylläkin. En käytä virttyneitä enkä nyppyyntyneitä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kotona on kotivaatteet, mitkä on yleensä jotain römppävaatteita ja ulkona on ulkovaatteet, mitkä vaihdetaan heti kotiin tullessa. Samalla kun otetaan mahdollinen maski pois ja pestään kädet ja naama. Tietenkin käytetään kotona niitä kulahtaneimpia vaatteita, ei me täällä arvostella toisten pukeutumista.
Tää oli kyllä jo ennenkin koronaa, mutta on korostunut, kun niitä maskeja on tuolla jokapaikassa, bussinpenkillä, junanpenkillä, bussipysäkin penkillä, maassa, vitsikkäästi ovenkahvoissa jne. Ensin istut bussissa jonkun jättämän maskin paikalle, sit tulet kotiin niissä vaatteissa ja nuohoat sen viruksen vaatteillasi joka paikkaan?
Ettei olisi jo mennyt yli tuo pöpökammo ?
Minä ja mieheni retkotamme aika karseissa tamineissa kotona kyllä myös, eikä haittaa jos on vähän reikää kainalossa tai haaroissa.. :D Välillä kyllä mietin itsekin, että kylläpä mä näytän hirveältä, miten näin on päässyt käymään.. Mutta samalla muistan ja tiedän, että kyllä mä oon ihan vetävän näkönen jos vaan yhtään viitsin.
Emmä tiiä, mä oon vaan onnellinen että kelvataan toisillemme näin. Molemmat kyllä tykkää pukeutua siististi kun johonkin ihmisten ilmoille mennään, eli aika sama tilanne kuin aloittajallakin (vaikka tää onkin vanha ketju jo). Kotona pitää olla ihan rönttösenä ja ulkona sitten siistimmin. Mukavaa kun on vaihtelua.
Joo ei pukeuduta. Olisikin cocktail-mekko ja kiiltosaappaat kumppanilla koko ajan, voisin pitää bleiseriä ja korallin värisiä suoria housuja Miami Vicen tyyliin.
Onko joku oikeasti pääsääntöisesti koko illan kotona vaikka farkut jalassa ja kauluspaita päällä? Vaikka olisi yksin kotona eikä ketään olisi tulossa käymään tms.
Yläpeukku: Olen
Alapeukku: En ole
Ai juhlavaatteissa pitäisi kotona olla? En todellakaan.
En kyllä jaksa olla farkuissa tms. hyvissä vaatteissa kotona, ne on ihan liian epämukavia. Kotivaatteet on erikseen, mukavia olohousuja ja paitoja, jotka on suht uusia, siistejä ja näyttää hyviltä. En halua pukeutua vanhoihin kulahtaneisiin riepuihin, koen näyttäväni niissä rumalta, alkaa ahdistaa ja itsetunto laskee :D
Oho, olin aika yllättynyt näistä kommenteista. Minulla eikä miehellä ole ole ollenkaan rönttävaatteita. Samoissa vaatteissa ollaan kotona ja töissä. Siistiä asiallista peruspukeutumista.
Kumpikaan ei omista collegehousuja tai huppareita, fleecevaatteista puhumattakaan. Jos joku vaate muhruuntuu tai nyppyyntyy, heitän se roskiin.
Minulla ei taida ns. kunnon vaatteita ollakaan. Pukeudun kalsareihin ja t-paitaan kotona, ulos mennessä laitan sitten oloasun päälleni.