Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
441/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ohjelmassa töitä kotona ja kaupassa käynti, laitoin aamulla jalkaan hyväkuntoiset mustat joogahousut, villasukat, mukavat kaarituettomat liivit ja mustan siistin neuleen jota käytän ihmisten ilmoillakin. Jos ohjelmassa olisi vaikka kahvittelua kaupungilla, vaihtaisin joogahousut farkkuihin. Meikkinä meikkipuuteri, poskipuna ja silmänalusiin peitevoidetta. Hiukset laitoin nopeasti kiinni  sillä en voi oikein keskittyä jos tukka roikkuu naamalla. Meikaamiseen meni aikaa alle 5min. Ainiin, ja hajuvettä laitan myös aina! Minut tämmöinen pieni laittautuminen saa huomattavasti "rönttöilyä" tehokkaampaan moodiin, kannattaa kokeilla!

Vierailija
442/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kotiin tultua vaihdan heti vaatteet. Ei haise sohva persiiltä.

Kotiasu on puhdas ja peittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin vain hillitty musta-harmaa, kotona värikäs kaftaani.

Vierailija
444/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään, mutta nyt taidan heittää yöpaidan pois, ajaa parran, pukeutua ja lähteä ulos lounaalle ja ostoksille.

Vierailija
445/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ehjiä ja puhtaita, monenkin vuoden ikäisiä. Sitten kun resori repsottaa, rasvanäppirätiksi pajan puolelle. Kyläillessä yköset ylle ja niitäkin pestään välillä, vaikka harvoin käytän. Työssä työkamppeet, niitäkin pestään. Ap:ssa kirjoitti housujen puristavan. Kuvittelen hänet normaalivartaloiseksi, joten ostakoon pykälää isommat housut "ettei tartte laihikselle alkaa, kun on noita kiloja kertynyt".

Vierailija
446/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogatoppi ja maastohousut, tarpeen mukaan huppari ja villasukat, jos vielä palelee niin toiset villasukat, huivi ja lämpöliivi. Helppo heittää takki päälle, kengät jalkaa ja koiran kanssa ulos tai housut pois ja joogata.

Vierailija
447/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihdetaan heti mukavat kotivaatteet kun päästään ovesta sisään. Vaihtoehtomuodin vaatteet on kalliita eikä niitä viitsi kotona liikaa kuluttaa, plus saattavat vaurioittaa huonekaluja mikä sekin työlästä/kallista korjata. Ja kun molemmilta lentää liivit ja kireät housut pois niin pääsee helpommin käsiksi niihin toisen kivoihin paikkoihin...

Mihin haarniskoihin te oikein pukeudutte?

Vierailija
448/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävä mies ja tosiaan tavalliset kotivaatteet ei ole mitään hienoja, mutta rentoja ja mukavia.

Näin paremmat vaatteet säästyy turhalta kulutukselta kodin ulkopuolella käytettäväksi.

Ihan käytännöllinen asia eikä mitään puliveivausta.

Vierailija
449/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakusillaan oon

Vierailija
450/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kotiin tultua vaihdan heti vaatteet. Ei haise sohva persiiltä.

Kotiasu on puhdas ja peittävä.

Haisevatko ulkovaatteesi perseeltä, vai paljastavat perseen vai miksi sohvasi alkaisi haista perseeltä?

Kotiasu sitten peittää (perseen?)?

Vierailija
451/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kotona pääosin samoin kuin muuallakin, hieman harvemmin meikkaan ja toki kodin ulkopuolella en hengaa pyjamassa :D tykkään laittautua ja näyttää kivalta, mukavuudesta tinkimättä. Siksi panostan materiaaleihin. Puuvillaa, villaa ja silkkiä olevat sopivan kokoiset vaatteet on minusta niin mukavat ettei tarvetta kotivaatteille erikseen ole. Yleensä käytän hameita enkä housuja, farkkuja pidän epämiellyttävän tuntoisena.

Kuulostin hyvin porvarilliselta, mutta olen 28-vuotias yliopisto-opiskelija joka ostaa kaiken käytettynä. Ja varmaan tässä iässä vielä ollaan suhteellisen pinnallisia, niin jaksaa kiinnostaa kotona laittautuminen huvikseen.

Vierailija
452/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat vaatteet kotona ja kaupassa. Farkut ja t-paita (joskus pitkähihainenkin) olleet mun perusvaatteet niin kauan kuin muistan. Parikymmentä vuotta, ylikin. 

En omista yksiäkään collareita, housuina tai paitoina. Inhoan veteliä ja löysiä vaatteita. 

Vierailija
453/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun kotona pääosin samoin kuin muuallakin, hieman harvemmin meikkaan ja toki kodin ulkopuolella en hengaa pyjamassa :D tykkään laittautua ja näyttää kivalta, mukavuudesta tinkimättä. Siksi panostan materiaaleihin. Puuvillaa, villaa ja silkkiä olevat sopivan kokoiset vaatteet on minusta niin mukavat ettei tarvetta kotivaatteille erikseen ole. Yleensä käytän hameita enkä housuja, farkkuja pidän epämiellyttävän tuntoisena.

Kuulostin hyvin porvarilliselta, mutta olen 28-vuotias yliopisto-opiskelija joka ostaa kaiken käytettynä. Ja varmaan tässä iässä vielä ollaan suhteellisen pinnallisia, niin jaksaa kiinnostaa kotona laittautuminen huvikseen.

Eikös 90-luvulla naisille välttänyt yöpaita iltamekoksi kodin ulkopuolellakin :D

https://assets.vogue.com/photos/57b46dd68acbeccb14753d16/master/w_2000,…

Vierailija
454/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkupuku päällä tässä leivon just, 8 cm korkokengät jalassa. Pakko vaan näyttää hyvältä <3

Vierailija
455/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kaikkia ei vaan kiinnosta estetiikka samanlailla jos ilahtuu rumia kauhtanoita pitämällä. En minäkään kotona farkuissa tai jäykissä vaatteissa ole. Yleensä pehmeissä verkkareissa ja t-paidassa ja aamutakissa jos tarvii lisää lämpöä. En kuitenkaan missään rumissa ja umpikuluneissa rääsyissä kuten te. Niitäkin on meinaan olemassa ihan kivan näköisiä.

Vierailija
456/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikäytössä kulutan loppuun kaikki vanhat rytkyt. Säästää sitä silläkin lailla, ja sinkku kun olen, niin kukaan ei edes valita.

Vierailija
457/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona mukavat kotivaatteet; leggarit, liian iso T-paita tms. Kauppaan ja töihin parempaa päälle ja juhlahepeneet sitten erikseen. Sitten on vielä kotiremppavaatteet vielä erikseen (puutarhaduunit, taloremppa, puusouvi, autoremppa) - kulahtaneet vermeet jotka voi sitten viedä tekstiilikeräykseen kun riittävästi kuluneet.

Vierailija
458/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä asialliset ja siistit vaatteet, kotona lentää jäykkisvaatteet ja rintsikat päältä ja pukeudun hihattomaan t-paitaan ja leggareihin. Ihan ehjiä ja siistejä nekin, ei mitään reikäisiä riekaleita.

Vierailija
459/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muulloin vain hillitty musta-harmaa, kotona värikäs kaftaani.

Taidat olla burkan käyttäjiä

Vierailija
460/702 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotona aina alasti.

Vaatteet puristaa ja kiristää.

Lisäksi olen aina p.a. Niin vaatteet ei saa kulua liikaa.

Alasti on Best :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi