Älykkyysosamääräsi?
Kommentit (22)
Netissä tehdyn testin mukaan 100 eli ihan keskiverto.
Osamäärä lienee vähän yli 100 testien mukaan. Täysimäärä onkin sitten varmaan 1000-2000.
Tein testin (ehkä Tiede-lehden sivuilla) noin 10 vuotta sitten alle 20-vuotiaana ja se oli muistaakseni 115.
Niitä kiinnostaa enemmän vastata, joilla on korkeampi? Koska kyllä kai aika harvalla on yli 130? Itsellä on kahdesti mitattu, toisen kerran tein teini-ikäisenä nettitestin ja sain 111 ja toisen kerran olin yli 30-vuotiaana virallisissa testeissä, jolloin sain 110.
Kysymys ei kerro ap:n älykkyydestä kovinkaan mairittelevaa.
En tiedä. Työhaastattelun osana oli älykkyystesti, ja sain kuulla vain, että "se ei nyt mennyt niin hyvin". Enpä ole silti saanut tällä sivustolla mitään kunnon vastustusta väittelyssä. Ehkä mun jutut on vaan niin tyhmiä, että ihmiset jäävät täysin sanattomiksi? :O
Oikeessa elämässä äo 70 riittää siihen että on älykkäin olento 100km alueella.
Esimerkiksi Ukrainassa on sotatila ja huippuälykkyyteen riittää vain se että osaa painaa oikeaan aikaan liipasinta ja osuu. Kun kaikki yli 100 äo pisteiset on tuhottu, niin on älykkäin alueella.
Siksi äo ei kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Ukrainassa on sotatila ja huippuälykkyyteen riittää vain se että osaa painaa oikeaan aikaan liipasinta ja osuu. Kun kaikki yli 100 äo pisteiset on tuhottu, niin on älykkäin alueella.
Riippuu siitä mitä haluaa kutsua älykkyydeksi 😁 Luulen että älykkäimmät eivät osallistu suuressa määrin sotilaallisiin toimiin tai joukkohysteriaan. He saattavat olla niitä hiljaisia jotka eivät juurikaan kommentoi keskusteluissa mitään. Heillä ei välttämättä ole tarvetta siihen. Eli itse en tunne itseäni juuri nyt älykkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä haluaa kutsua älykkyydeksi 😁 Luulen että älykkäimmät eivät osallistu suuressa määrin sotilaallisiin toimiin tai joukkohysteriaan. He saattavat olla niitä hiljaisia jotka eivät juurikaan kommentoi keskusteluissa mitään. Heillä ei välttämättä ole tarvetta siihen. Eli itse en tunne itseäni juuri nyt älykkääksi.
Älykkyys on sitä mitä voi mitata.
Kuolleesta ei voi mitata älykkyyttä.
Tuskin älykkäiltä kysytään että haluaako he osallistua sotaan tai joutua taisteluun.
He vain joutuvat ja poistuvat luonnollisesti pois. Siksi se 70 äo pistettä saanut voi olla vaikka koko kunnan alueen älykkäin, jos luonnonkatastrofi kuten sota iskee.
Nettitestin mukaan yli 130. En muista tarkemmin, mutta sen verran hyvän tuloksen sain, että sen perusteella minulla voisi olla mahdollisuuksia Mensan jäseneksi. Jos joku maksaisi minulle sen virallisen Mensan pääsykokeen, voisin sen tehdäkin, mutta en liittyisi jäseneksi. Sen verran on k*päitä kaikki tuntemani mensalaiset. Sen sijaan Mensan testin läpäisseet, jotka eivät ole ko. kuppikunnan jäseniä, ovat ihan järkiporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nettitestin mukaan yli 130. En muista tarkemmin, mutta sen verran hyvän tuloksen sain, että sen perusteella minulla voisi olla mahdollisuuksia Mensan jäseneksi. Jos joku maksaisi minulle sen virallisen Mensan pääsykokeen, voisin sen tehdäkin, mutta en liittyisi jäseneksi. Sen verran on k*päitä kaikki tuntemani mensalaiset. Sen sijaan Mensan testin läpäisseet, jotka eivät ole ko. kuppikunnan jäseniä, ovat ihan järkiporukkaa.
Mulla oli sama. Tein maksullisen oikean testin ja tulos oli melkein sata.
Sullakin on varmasti noin sata.
Vastasin sen perusteella, mitä aikoinaan psykologin tekemissä tutkimuksissa tuli tulokseksi.
0-50 ehkä. Koulutus KTM/ekonomi. It-asiantunijana työskentelen
Minulla oli 138, sain jonkun diplomin siitä, toki piti maksaa. Oli siis virallinen testi. Eli en ole ihan tyhmä, mutta silti menee vasen ja oikea sekaisin, mutta olen joskus huomannut että ajattelen asioita liian monimutkaisesti.
50-70