Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutaanko teillä kotona kunnon vaatteisiin?

Vierailija
26.05.2021 |

Olen jotenkin tämän koronavuoden aikana havahtunut siihen, että minä ja mies ollaan kotona aina ihan kammottavissa vaatteissa. Kun tulen ihmisten ilmoilta kotiin, viskaan välittömästi asialliset vaatteet hiiteen ja vaihdan vanuttuneisiin sortseihin ja t-paitaan ja hengailen kotona avojaloin ja ilman rintsikoita ja tukka jollain epämääräisellä tötteröllä, kunhan on vain pois silmiltä. Mies niin ikään käyttää vanhoja nuhjuuntuneita verkkareita ja kollaripaitoja. En nyt edes tarkoita mitään söpöjä siistejä oloasuja vaan välillä oikeastikin aika karseita kauhtanoita. Juuri eilen jotenkin havahduin vilkaisemaan meitä molempia ja aloin nauraa kun retkotettiin tamineissamme katselemassa telkkaria kuin mitkäkin kaksi puliveivaria. Jos joku yllättäen koputtaisi ovelle, menisi varmaan puoli tuntia että saisin itseni harottua sellaiseen järjestykseen, että kehtaisi avata oven. Tänäänkin on tullut tehtyä koko päivä etätöitä miehen telttamaisen isossa t-paidassa :D

Uskokaa tai älkää, emme ole mitään hampuuseja, vaan kodin ulkopuolella itse asiassa varsin huoliteltuja ja tykätään molemmat pukeutua hyvin ja laadukkaisiin vaatteisiin.

Puetaanko teidän perheessä joka päivä kunnon vaatteet päälle? Olen joskus yrittänyt lanseerata meillekin sellaista kulttuuria, mutta tuntuu todella epämukavalta yrittää rentoutua sohvalla ihka oikeissa housuissa. Saumat kiristää ja puristaa ja vaatteet "tuntuu" päällä ihan liikaa. Yleensä luovutan nopeasti ja vapauden tunne onkin suunnaton kun saan kiskaista päälleni rumimman ja mukavimman kaapuni.

Ja ennen kuin joku ehtii paikalle marmattamaan, niin täsmennän vielä että mikään eksistentiaalinen kriisi tässä ei ole kyseessä vaan ihan huumorilla mietin asiaa :D

Kommentit (702)

Vierailija
341/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kotivaatteet erikseen, ja niitä ostetaan varta vasten. Nättejä ja mukavia. Kaapissa en säilytä mitään risaa tai epäsiistiä enkä sellaista pitäisi edes kotona, ihan jo siksi että masennun herkästi kaikesta "kurjuudesta" - sitä on ollut menneisyydessä kyllin.

Kotona päällä siis kelistä riippuen sortseja, mekkoja, neulemekkoja, pehmoisia legginsejä, puuvillatoppeja. Kehtaa avata ovenkin 😄

Vierailija
342/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Miski tuo sana pieru on niin tärkeä ja tosituva tällä palstalla. Lopettakaa hapanleivän syöminen, sillä olen useassa maassa asuneena huomannut että vain suomalaisilla on tarve puhua pierusta ja pieruhousuista ym oudosta avoimesti. Kuin kehtaatte ? En uskaltaisi ikinä kääntää näitä viestejä tovereille Espanjassa, Ruotsissa ,Usa ssa enkä Englannissa. Pitäisivät meitä hölmöinä.

Eiköhän niitä piereskelijöitä sieltäkin löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin köyhä, että minun on pakko tehdä noin. Kotona vanhoissa, kuluneissa vaatteissa, että ne kaksi siistiä vaatekertaa, mitkä minulla on, eivät kulu turhaan. Kyllä, ostaisin kirppareilta, mutta minun kokoisiani vaatteita siellä ei koskaan ole.

MIkä sinun koko on?

Vierailija
344/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin köyhä, että minun on pakko tehdä noin. Kotona vanhoissa, kuluneissa vaatteissa, että ne kaksi siistiä vaatekertaa, mitkä minulla on, eivät kulu turhaan. Kyllä, ostaisin kirppareilta, mutta minun kokoisiani vaatteita siellä ei koskaan ole.

Sinun kokoisia? Sinä voit helposti pienentää vähän ruoka-annosta tai jättää herkkuja ostamatta, niin saat huomaamatta kerättyä säästöön rahaa myös vaatteisiin. Olen itsekin ollut köyhä ja syönyt väärin, mutta nykyisin panostan siihen, että teen suht terveellistä ruokaa ja erittäin vähän lisättyä suolaa. Olen säästänyt ison rahan siinä, että pääsin verenpainelääkityksestä eroon. Elämäntapamuutos lähtee aina itsestä.

Vierailija
345/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttaessa vaihdan kimonoon ja mukaviin miellyttäviin materiaaleihin.

Töissä sliipattua ja kotona mukavaa.

Kukin tavallaan.

Vierailija
346/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä hirveät lumput päällä kotona enkä minäkään tiedä miksi.

Vierailija
347/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivaatteeni on vanha virttynyt pitkä trikoomekko, villasukat ja crocksit, ei alusvaatteita. Mukavaa ja kotoista. Yöksi riisun crocksit pois, joskus jopa villasukat. Illalla saunan jälkeen puen seuraavan trikoomekon.

Vierailija
348/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona useimmiten samassa asussa kuin missä nukun, eli munasilleen. Talvella voi olla villasukat jalassa ja joskus kylpytakki päällä.

Vähän joutuu kiinnittämään huomiota siihen, että pimeän laskeutuessa muistaa laittaa sälekaihtimet kiinni. Asun kuitenkin rivitalossa niin muuten näkyy munat naapureille.

Vaimo pitää kotona vaatteita. Sellaisia kollari olovaatteita.

Vierailija
349/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaihdetaan heti mukavat kotivaatteet kun päästään ovesta sisään. Vaihtoehtomuodin vaatteet on kalliita eikä niitä viitsi kotona liikaa kuluttaa, plus saattavat vaurioittaa huonekaluja mikä sekin työlästä/kallista korjata. Ja kun molemmilta lentää liivit ja kireät housut pois niin pääsee helpommin käsiksi niihin toisen kivoihin paikkoihin...

Millaiset vaatteet saattaa vaurioittaa huonekaluja??? Haarniska?

Meillä nuoruudessa isä marisi siitä, kun verkkareiden lahkeissa olevat vetoketjut raapi uusien keittiöntuolien lakkapinnoitteen. Voisin kuvitella niittien ja ketjujen hankaavan myös.

Meillä mies käy töiden jälkeen suihkussa ja on sen jälkeen collegehousuissa ja t-paidassa. Itse olen usein samoissa vaatteissa kuin töissäkin, urheilun/suihkun jälkeen vaihdan collegehousut ja yöpaidan tai hupparin/t-paidan. Joskus vaihdan housut töistä tullessa. Lapset on samoilla kuin päiväkodissakin, tuon ikäisillä kaikki vaatteet on mukavia. Viikonloppuisin olen yleensä lököhousuissa siihen asti, kun tulee menoa johonkin.

Vierailija
350/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kotona mitään erityisen huonoja vaatteita. Yleensä on esim. mustat, joustavat housut ja siisti paita. Freddyjä on kaapissa kolmet ja aika usein ne on jalassa. Joskus olen mekossa kotona. Kesällä kangasshortsit ja toppi tai viileämmällä kelillä pitkä mekko ja ohut neuletakki. Verkkareita tai collegehousuja en edes omista.

Vierailija
351/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin tulee pukeuduttua kunnollisesti edes  kylille lähtiessä, vain kirkkoon prässihousut ja siisti pusero, muuten mennään verrakreissa tai kymmenvuotiassa samettifarkuissa ja toppatakissa jonka toinen tasku on rasvainen ulkoakin koska taskussa aina koiran namuja, ynnä kumisaappaat tai lenkkarit ja huivi päässä vähänkin viileämmällä

Vierailija
352/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt ihan samaa, että miksi olen niin rumissa vaatteissa kotona. Vanhoja huppareita ja collareita. Vaihdan aina, jos joku tulossa kylään, mutta silti joskus joudun avaamaan oven näissä kauheissa vaatteissa. Kai se on sitä, että haluaa käyttää vaatteet loppuun asti.

Vierailija
353/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen mukavissa vaatteissa, en rumissa vaan mukavissa.

On niitä hienojakin kotoasuja, miksi niiden pitäisi olla ne pieruverkkarit ja kulunut college. Ei mul oo.

Yleensä olen aamutakissa päivät mutta sekin on tyylikäs.

Ei tyylikkyys ole välttämättä se jakkupuku.

Nykypäivä ja muoti on erilainen.

Mukava tpaita ja joustavat housut. Samoissa menen sitten ihan uloskin.

Kotisamettiasussani tai aamutakissa en ulos mene mutta kivat nekin mielestäni on, itse ne olen valinnut itselleni.

Miksei kotona voisi käyttää muuta kuin risoja kuluneita vaatteita. Mukavuus kun ei korreloi tyylittömyyden kanssa.

Vierailija
354/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihan aina "kotivaatteet" ensinnäkin ulkona on aina kylmä, sisällä lämmin eli kevyempää päälle,

haluan säästää vaatteita ja samalla myös käyttää vaatteet loppuun, eli kun menee tarpeeks virttyneeks jota ei voi pitää enää ihmisten ilmoilla mutta kotona on vielä oikein kiva,

ja lopulta liian huonoks menneet joita ei voi enää kotonakaan käyttää, niin käytän siivouks räteiks, ja sit energiajakeeseen.

Vierailija
355/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collegehousut, t-paita, jotain lämmittävää, väljävartiset sukat.

Vierailija
356/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona useimmiten samassa asussa kuin missä nukun, eli munasilleen. Talvella voi olla villasukat jalassa ja joskus kylpytakki päällä.

Vähän joutuu kiinnittämään huomiota siihen, että pimeän laskeutuessa muistaa laittaa sälekaihtimet kiinni. Asun kuitenkin rivitalossa niin muuten näkyy munat naapureille.

Vaimo pitää kotona vaatteita. Sellaisia kollari olovaatteita.

Haa! Olet se munienkaivelija, joka sitten munaisin käsin klähmii kaikkea.

Sinusta olikin ketju täällä.

Vierailija
357/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona itsekseni pukeuduin ennen naisellisempiin vaatteisiin kuin ulos lähtiessäni. Kadulla en halua kuulla kommentteja, joten mieluummin silloin säkkiä päälle. Töissä saisi kyllä pukeutua persoonallisesti. Nykyinen asunto on niin kylmä lattioista ja muutenkin, että joutuu hiihtelemään moninkertaisissa villasukissa.

Vierailija
358/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkikodissa nuohotaan mukavissa kuteissa lattialla. Astetta siistimmät pitää laittaa ihmisten ilmoille. 

Vierailija
359/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaihdetaan kotivaatteet päälle. Iljettää ajatuskin että istun kotisoffalle tai sängylle samoilla housuilla tai hameella millä,olen ollut liikenteessä.

Sen verran siistit collegehousut tai verkkarit että voi lähikaupassa piipahtaa.

Mies ottaa ensimmäisenä kravatin pois, vaihtaa puvun myös collareihin.

Näin toimittu jo vuosia.

Vierailija
360/702 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tässä... Miehellä nyt päällä alunperin valkoinen, vaaleansiniseksi värjääntynyt T-paita, mikä ostettu joskus 12v sitten Bulgarian SunnyBeachilta. 😅. Jalassa suht uudet boxerit eipä muuta. Mulla Lindexin T-paita mallinen löysä yöpaita, sekin värjääntynyt pesussa. Näissä tamineissa me tänään "hörhöillään" ihan keskenämme. Ihanaa. En odota kylään ketään tänään ja aina etukäteen sovitaankin kyläilyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi