Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muiden maiden ehdokkaisiin tulee, toivon täydestä sydämestäni että Eskimo Callboy valitaan Saksan edustajaksi:
Ihana, en muista milloin oon nauranut ääneen yksin kotona ollessani :D
Saksa valitsee varsin myöhään, eikä taida olla vielä edes selvillä miten vaali suorotetaan. Saksalla on ollut kahta lukuunottamatta tosi huono sijoitus, siellä missä Suomi viimisiä sijoja pitää on Saksa myös, mutta nämä muutamat maat ovat oikeutettuja aina olemaan läsnä, tuli niiltä sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mulla vaan huono musiikkimaku, mutta ihan vilpittömästi en nyt ymmärrä miksi tämä Isaacin biisi on jumalasta seuraava ja varma voittaja. Ja nyt puhun myös ulkomaalaisten keskustelijoiden reaktioista.
Siis eihän tämä nyt huono ole, mutta minusta tässä ei ole mitään spesiaalia tai erityisen säväyttävää. Ihan pelkästään Suomipop musiikin tasolla BESSin biisi on omasta mielestäni paljon "värikkäämpi" ja tarttuvampi.
Ei tarvitse epäillä itseään. Varmista oma kantasi rohkeasti. Minä olen Rasmuksen kannalla kaupallisesti ja tunnettavuuden takia. En muuta kantaani. Onhan siinä omat kiemuransa, vaikka sanat eivät minua miellytä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko mulla vaan huono musiikkimaku, mutta ihan vilpittömästi en nyt ymmärrä miksi tämä Isaacin biisi on jumalasta seuraava ja varma voittaja. Ja nyt puhun myös ulkomaalaisten keskustelijoiden reaktioista.
Siis eihän tämä nyt huono ole, mutta minusta tässä ei ole mitään spesiaalia tai erityisen säväyttävää. Ihan pelkästään Suomipop musiikin tasolla BESSin biisi on omasta mielestäni paljon "värikkäämpi" ja tarttuvampi.
Bessin esitys on jotenkin rokkimummomainen. Tuntuu vanhanaikaiselta ja kulahtaneelta. 😬
Kun muissa maissa ei biisejä tekstitetä, niin eiväthän he tajuaisi, että Isaac laulaa jostain toisesta jäbästä, joka on kuuma. Biisin nimen selostaja varmaan kuitenkin kääntää, mutta en tiedä kuinka tarkkaan muuten kertoo biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Isaacilla parasta oli musiikki. Mutta sekin oli jollain tapaa melko sekavaa. Välkkyvä musiikkivideo ei auttanut asiaa. Sanoista, laulutyylistä ja autotunesta en valitettavasti pitänyt ollenkaan :/ Mietityttää tosi paljon miten tämä toimisi livenä.
Soita kappale ihan vaikka pianolla. Pidän sen sävellyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin balladin jälkeen voittaa toinen balladi.
Jumputus on poikkeus, voi voittaa.
Euroviisut on ollut aina enemmän sateenkaarikansan spektaakkeli. Se näkyy näissä asioissa.
Kyllä Euroviisuissa ollaan palattu yhteiseen kansanjuhlaan, leikkimieliseen kisaan, jossa juhlistetaan rauhan oloissa rinnakkaineloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakenteellista homofobiaa ja rasismia. Lisäksi saatat olla liian vanha. Isaacin musa on zoomerimusaa zoomereille. Boomerit saattaa tykätä mutta milleniaalit on liian ahdasmielisiä tälläiselle musiikille.
Tai sitten oot seksuaalisesti rajoittunut. Jos biisi ei aiheuttanut sussa minkäänlaista himoa, mene hoitoon.
Mä oon milleniaali ja tykkäsin Isaacin biisistä. Miten milleniaalit on muka ahdasmielisiä?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut on ollut aina enemmän sateenkaarikansan spektaakkeli. Se näkyy näissä asioissa.Kyllä, ja jostain syystä sateenkaarikansa tykkää aivottomasta musiikista ja karsastaa usein vähänkin raskaampaa musiikkia. Todella omituista. Itse kuitenkaan en spekuloisi tällaisella, vaan lähettäisin joka vuosi sen, mikä tuntuu parhaalta musiikillisesti ja esityksenä. Vaikka se sitten tarkoittaisi rokkia joka ikinen vuosi. Ei rock-musiikissa mitään vikaa ole, ja Suomessa ollaan juuri siinä musiikinlajissa hyviä.
Oletpa ennakkoluuloinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bessin esitys on jotenkin rokkimummomainen. Tuntuu vanhanaikaiselta ja kulahtaneelta. 😬
Ja silti se on parempi kuin Jezebel, joka on vielä kulahtaneempi ja vanhanaikaisempi. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinakenkäni on sulaa laaaavaaaaaaaaa-aaaaaa
Muistakaa, että äänestäjissä on suuri joukko vanhempaa väkeä, ja kielitaidottomia sieltä idän suunnalta, jotka äänestävät omia kielialueitaan. Kovaa peliä tämä on. Ja se mikä on otettu kaupallisella arvostelulla parhaaksi on yleensä vaikuttanut myös äänestäjiin.
Siis vanhempaa porukkaa on nuorten lisäksi äänestämässä.
Oon zoomeri, enkä tykännyt tästä Isaacin biisistä, mutta sen sijaan Oliverasta pidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Isaacilla parasta oli musiikki. Mutta sekin oli jollain tapaa melko sekavaa. Välkkyvä musiikkivideo ei auttanut asiaa. Sanoista, laulutyylistä ja autotunesta en valitettavasti pitänyt ollenkaan :/ Mietityttää tosi paljon miten tämä toimisi livenä.
Soita kappale ihan vaikka pianolla. Pidän sen sävellyksestä.
En osaa soittaa pianoa. Oliveran kappaleen joku oli soittanut pianolla Youtubessa.
Joo alkaa oikein itkettää tää palstan homofobia. Menkää itseenne ja toivon että suomi valitsee Isaacin. jos ei, niin saapa taas muu Eurooppa nähdä miten hirveä maa me ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon zoomeri, enkä tykännyt tästä Isaacin biisistä, mutta sen sijaan Oliverasta pidän.
Cis-breeder?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeesti kannata Torinoon suomenkielistä laulua laittaa, niin hieno kun kielemme onkin, mutta sitä ei ymmärretä ulkomailla ja laulettuna voi kuulostaa vielä oudommalta.
Mitä sitten! Lähetetään mitä itse halutaan kuunnella 😊 Ovathan siellä virolaiset laulaneet viroksi, slovenialaiset sloveeniksi ja viime vuonna Ukraina tuli äidinkielellään toiseksi vai kolmanneksi. Se vasta oudolta kuulosti, ja tykkäsin.
Ja Unkarin ikimuistoinen Kevesem 😍. Opin sen sanatkin. Nyt muut oppivat muutaman sanan verran suomea jos Isaac lähetetään. Rakastan sitä, kuinka kieltäkin ja osittain Savon murrettakin käytetään hypnoottisena rytminä ja sanoituksena. Varmaan ensimmäinen hypnoottinen Savon murretta sisältävä kappale!
Kuumasta jäbästä tulee mieleen se joku biisi, missä lauletaan "haluun sut nopee, haluun sut äkkii, haluun sut säkkiin" tai jotain vastaavaa. Ja siis nimenomaan tuo kohta biisistä muistuttaa tätä Kuumaa jäbää.
Musta on huvittavaa ja jopa noloa, että jos joku ei fanita Isaacin biisiä, hänet leimataan automaattisesti r*s*stiksi tai h*m*fobiseksi setämieheksi. Mikä teille on tärkeintä, laulajan ihonväri ja seks. suuntaus, vai se että tykkää itse biisistä ja esityksestä? Minusta Olivera on huomattavasti parempi kuin Isaac, tarkoittaako se, että olen h*m*foobikko? Ehkä biiseistä olisi pitänyt ensimmäiseksi julkaista pelkät audioversiot ilman mitään tietoja esittäjästä tai tekijöistä, silloin olisi jokainen voinut valita parhaan biisin ihan sen biisin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut on ollut aina enemmän sateenkaarikansan spektaakkeli. Se näkyy näissä asioissa.Kyllä, ja jostain syystä sateenkaarikansa tykkää aivottomasta musiikista ja karsastaa usein vähänkin raskaampaa musiikkia. Todella omituista. Itse kuitenkaan en spekuloisi tällaisella, vaan lähettäisin joka vuosi sen, mikä tuntuu parhaalta musiikillisesti ja esityksenä. Vaikka se sitten tarkoittaisi rokkia joka ikinen vuosi. Ei rock-musiikissa mitään vikaa ole, ja Suomessa ollaan juuri siinä musiikinlajissa hyviä.
Oletpa ennakkoluuloinen!
Ketä kohtaan? Olen itse myös sateenkaari-ihminen, ja olen ollut turhautunut siihen, että kaikissa sateenkaaritapahtumissa soi omaan makuuni ihan hirveä musiikki. En pysty tykkäämään siitä perushomobaarimusiikista.