Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2022 OFFICIAL

Vierailija
26.05.2021 |

Ken voittaa viisut Italiassa?

Kommentit (12303)

Vierailija
1981/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon, että Isaac viisuihin. Livet ratkasee lopulta, mutta ainoa joka on herättänyt oikeasti keskustelua ja tämä "inho" häntä kohtaan on aivan samanalaista kun BC:n kohtaan viime vuonna. eri syistä toki. Kappaleen pitää herättää molempia ääritunteita. Oikeastaan ainoa toinen biisi mikä on pystynyt vähän tähän on se oliveran biisi. 

Vierailija
1982/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Live-Lauri vonguttaa ääntään liikaa :( Tulee vähän sellainen uliseva koira efekti. En tosin tiedä onko petrannut kulta-ajoista, mutta Laurin ääni ei oikein kanna live-esityksistä. Varsinkaan jos joutuu laulamaan muiden laulajien rinnalla. Apocalyptican Bittersweet Laurin ja Ville Valon kanssa on ihan järkyttävän huono livenä, koska Laurin ääni iskee sieltä niin pahasti korvaan.

Bittersweet on kamalaa kuunneltavaa noin muutenkin :D Valon ja Ylösen äänet eivät sovi ollenkaan yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisien taso on varsin hyvä tänä vuonna.

Mutta ei tässä silti oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa kuin Jezebel. :D En ole koskaan ollut Rasmuksen tai Ylösen fani, mutta onhan hän varsin karismaattinen. Ainoa ongelma lienee, että iskeekö biisi yleisöön kertakuuntelulla.

Ram pam pam ei erotu peruslaatuisesta Balkan-humpasta yhtään mitenkään, Hurricane on aika tarttumaton, Kuuma jäbä on vähän liian kuuma jäbä, Thank God I'm an atheist on kaunis mutta liian plaah. Sun numero on ihan jees, mutta ei taida herättää äänestäjiä. Radiosoittoa varmaan tulee saamaan, kuten Tomminkin biisi.

Mikä siitä jezebelistä tekee niin hyvän? En tajua. Olen kuunnellut se muutaman kerran, enkä tajua. Mun mielestä ihan keskinkertainen luritus. Olivera, Isaac ja Besskin on parempia.

Mielestäni aika tarttuva kertsi, sanojen ja melodian puolesta. Yleisön kannalta hyvä mukana laulettava.

Plaah. Keskinkertainen kertsi, seksistiset sanoitukset, keskinkertainen melodia + Laurin heikko live-esiintyminen = 👎

Vierailija
1984/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon, että Isaac viisuihin. Livet ratkasee lopulta, mutta ainoa joka on herättänyt oikeasti keskustelua ja tämä "inho" häntä kohtaan on aivan samanalaista kun BC:n kohtaan viime vuonna. eri syistä toki. Kappaleen pitää herättää molempia ääritunteita. Oikeastaan ainoa toinen biisi mikä on pystynyt vähän tähän on se oliveran biisi. 

Kyllähän Rasmuksen biisi on herättänyt paljon keskustelua myös. Ja mielestäni muu kuin keskustelu on tärkeintä viisuvoittajassa. 

Mielenkiintoista kyllä nähdä kuka Torinoon lähtee. Vai lähteekö kukaan, jos kaikki taas perutaan ja tulee joku supertappava koronamutaatio. 

Vierailija
1985/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Jezebelissä on niin mahtavaa? En vaan ymmärrä. Tykkäsin The Rasmuksesta sen huippuvuosina ja jo sitä ennenkin, kun tekivät funkia. Nyt tuntuu, että aika on ajanut bändistä pahasti ohi. Kertokaa, miksi olen väärässä.

Itse tykkään niistä (Desmond Childista johtuvista?) kasariysärirock-retroviboista.

Vierailija
1986/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei tässä silti oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa kuin Jezebel. :D En ole koskaan ollut Rasmuksen tai Ylösen fani, mutta onhan hän varsin karismaattinen. Ainoa ongelma lienee, että iskeekö biisi yleisöön kertakuuntelulla.

Ram pam pam ei erotu peruslaatuisesta Balkan-humpasta yhtään mitenkään, Hurricane on aika tarttumaton, Kuuma jäbä on vähän liian kuuma jäbä, Thank God I'm an atheist on kaunis mutta liian plaah. Sun numero on ihan jees, mutta ei taida herättää äänestäjiä. Radiosoittoa varmaan tulee saamaan, kuten Tomminkin biisi.

Mikä siitä jezebelistä tekee niin hyvän? En tajua. Olen kuunnellut se muutaman kerran, enkä tajua. Mun mielestä ihan keskinkertainen luritus. Olivera, Isaac ja Besskin on parempia.

Mielestäni aika tarttuva kertsi, sanojen ja melodian puolesta. Yleisön kannalta hyvä mukana laulettava.

Plaah. Keskinkertainen kertsi, seksistiset sanoitukset, keskinkertainen melodia + Laurin heikko live-esiintyminen = 👎

Millä lailla seksistiset?

Vierailija
1987/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).

Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.

Tekstit ovat videossa valittavana. Sen lisäksi kiinnostuneet kääntävät muille kielille Lyricstranslate.comissa.

Ei kukaan ala finaalissa kääntää kappaletta jollain nettisivulla.

Täällä kyllä aliarvioidaan internetin ja somen merkitystä Euroviisuille. Viimeistään viime vuosi näytti, että netti muuttaa asioita. Varmasti merkittävä osa Euroviisujen katsojista tulee tietämään, mistä Isaacin biisi kertoo. Se on jo nyt herättänyt erittäin positiivista huomiota kansainvälisessä viisuyhteisössä.

Vierailija
1988/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, mutta on se silti vähemmän plaah kuin nuo muut ehdokkaat. Ei noista kappaleista mikään ole sellainen "jes, tämä selkeesti voittaa euroviisut"-biisi.

Vierailija
1989/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muiden maiden ehdokkaisiin tulee, toivon täydestä sydämestäni että Eskimo Callboy valitaan Saksan edustajaksi:

Eskimo Callboylla on muutama ihan huippu biisi joita on luukuttanut ihan puhki, mutta tämä oli huono. Harmi. 

Vierailija
1990/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).

Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.

Tekstit ovat videossa valittavana. Sen lisäksi kiinnostuneet kääntävät muille kielille Lyricstranslate.comissa.

Täällä kyllä aliarvioidaan internetin ja somen merkitystä Euroviisuille. Viimeistään viime vuosi näytti, että netti muuttaa asioita. Varmasti merkittävä osa Euroviisujen katsojista tulee tietämään, mistä Isaacin biisi kertoo. Se on jo nyt herättänyt erittäin positiivista huomiota kansainvälisessä viisuyhteisössä.

Missä tuota keskustelua käydään ? tahtoisin seurata.

Vierailija
1991/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuota keskustelua käydään ? tahtoisin seurata.

Itse seuraan YouTubea erilaisten hashtägien kautta ja lisäksi Redditin Euroviisu-keskustelua, johon tuleekin tosi aktiivisesti tietoa mm. muista kansallisista kisoista. Linkki: https://www.reddit.com/r/eurovision/

Vierailija
1992/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muuten vieläkään tiedä mistä måneskin biisissä lauletaan ja se oli mun voittajasuosikki eka kuulemasta lähtien :D 

Vierailija
1993/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin kyllä positiivisesti tuosta Isaacista :> En silti näe mitään näistä kappaleista viisuvoittajina, mutta olisihan se kiva jos pääsis edes finaaliin.

Vierailija
1994/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iisakille 10/10. Toivottavasti live toimii, koska:

- Miten suomen kieli (ja vielä hieman savolaisittain) voi kuulostaa noin hyvältä? Smooooth.

- Kuuma video

- Karismaattinen artisti

- Biisi on selvä bängeri ja musiikillisesti niin ajankohtainen kuin voi olla

- Biseksuaalina en voisi enempää rakastaa tätä teemaa 🤩

Euroviisufanit rakastuivat tähän kertaheitolla myös!

Ja AV todennäköisesti vihaa Isaacia.

Minua taas biseksuaalina jotenkin ärsytti tuo biisi. Ihan kuin biseksuaalisuudessa kyse olisi vain seksistä.

Tässähän lauletaan vetovoimasta. Haaveista eikä konkreettisista teoista.

Vierailija
1995/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat musiikit Kuuma jäbä kappaleessa on, mutta sanat on vähän nolot 😳

Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:

Pidä must huolta silitä tukkaa

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma

Tuo mulle jäitä, tääl on niin kuuma

Mulla on nälkä, syön sua ku

Tuot mulle turvaa

Oot turvallinen

Sä voisit mut ottaa

Vähä vaarallinen

Nään et oot tuhma jäbä

Vähä uhka jäbä

Mut ku sä oot

Mulla on nälkä, syön sua ku .... puuma

Näin se menisi jos Damiano -ketjun av-mammat sanoittaisivat ;DDDD

Tämä Damiano-mamma hyväksyy uudet sanat. Winnerillä sykkii runosuoni näin perjantain kunniaksi.

En muuten hoksannut ollenkaan, mutta "puuma" taitaa olla se sana, jonka Isaac tuossa biisissä nielaisee. Hyvä oivallus 😅

Sä olet Puuma Mama… 😘

Vierailija
1996/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko Suomen menestykseen. Blind Channel oli sellainen raikas tuulahdus viisuihin, ja voitto oli realistinen.

Ainoa hyvä edustaja näistä Suomen edustajista olisi The Rasmus mutta veikkaanpa että ei yllä yhtä kovaan sijoitukseen kuin Suomi viime viisuissa.

Kappale ei ole huono, ja itse pidän bändistä. En kuitenkaan näe että lavaesiintyminen välttämättä erottuu edukseen ja jollain tasolla muistuttaa Måneskinia kokoonpanollaan. Lisäksi rock oli viime viisujen juttu, onnistuuko sama genre tänä vuonna olemaan yhtä freesiä tuomareille ja yleisölle?

Vierailija
1997/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin kyllä positiivisesti tuosta Isaacista :> En silti näe mitään näistä kappaleista viisuvoittajina, mutta olisihan se kiva jos pääsis edes finaaliin.

No en uskonut viime vuonnakaan voittoon, koska ukraina ja italia olivat huomattavasti parempia, mutta olihan se ihan mahtava seurata kun tiesi(!) että suomi on kova ja tulee olemaan korkealla. Suomihan olis ollut top kolmosessa jos raati olis äänestänyt suomea paremmin. Ei itselle voitto ole oleellinen.

Vierailija
1998/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat musiikit Kuuma jäbä kappaleessa on, mutta sanat on vähän nolot 😳

Päinvastoin, Isaac näyttäisi tietävän täysin mitä tekee. Tämän tyyppiset teemat on Z-sukupolven juttuja:

Pidä must huolta silitä tukkaa

Sit anna piiskaa, oon ollu tuhma

Mulla on nälkä, syön sua ku

Tuot mulle turvaa

Oot turvallinen

Sä voisit mut ottaa

Vähä vaarallinen

Nään et oot tuhma jäbä

Vähä uhka jäbä

Mut ku sä oot

Minun korvaani nuo sanat ovat lapselliset.

-eri

Vierailija
1999/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Girl who looks like she is a boy” ??

Hmmm. Ei oikein sytytä nuo sanoitukset Jezabelissa.

Vierailija
2000/12303 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos Blind Channel tekis balladin ja edustaisi meitä vuonna 2023 Euroviisuissa.