Euroviisut 2022 OFFICIAL
Kommentit (12303)
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun The Rasmus äänestetään viisuihin, UMK-kisaan täytyy mun mielestä saada jatkossa joku kriteeri sille, ettei osallistujat saa olla liian tunnettuja valmiiksi. Koska siitä voi muodostua epäreilu kilpailuasetelma vähemmän tunnettujen artistien kannalta. Biisin pitäisi merkitä eniten, artistin vanhan fanikunnan vähiten.
Ja kun The Rasmus floppaa viisuissa, muutkin ovat toivottavasti samaa mieltä kanssani tästä.
Olen eri mieltä. On mielenkiintoista että myös tunnetut artistit voi ottaa osaa UMK.hon. biisi ratkaisee loppupeleissä. Viime vuonna voitti monelle tuntematon Blind Channel vaikka oli tunnetumpiakin artisteja tarjolla.
winner kirjoitti:
Sä voisit mut ottaa
Vähä vaarallinen
Nään et oot tumma jäbä
Vähä uhka jäbä
Mut ku sä ootNäin se menisi, jos peräkammarin öyhötysrasistit sanoittaisivat kertoen todellisista tunteistaan ;DDDD
Haha. Kuten todettua, Isaac on liian kuuma jäbä joillekin 🔥
En ole ilmeisesti Z sukupolvea, kun ei Isaacin biisi iskenyt. Oli se ihan ok, muttei mitään sykähdyttävän ihmeellistä. Välillä tuli mieleen Pete Parkkonen jostain miten hän lausui jotkin sanat. o.O
Oma lista
1. Rasmus
2. Bess
3. Isaac
4. Se ateistibiisi
5. Hurricane
6. Tommi Läntinen
Muut eivät jääneet juuri mieleen vaikka kuuntelin
Vierailija kirjoitti:
Jos/kun The Rasmus äänestetään viisuihin, UMK-kisaan täytyy mun mielestä saada jatkossa joku kriteeri sille, ettei osallistujat saa olla liian tunnettuja valmiiksi. Koska siitä voi muodostua epäreilu kilpailuasetelma vähemmän tunnettujen artistien kannalta. Biisin pitäisi merkitä eniten, artistin vanhan fanikunnan vähiten.
Ja kun The Rasmus floppaa viisuissa, muutkin ovat toivottavasti samaa mieltä kanssani tästä.
MInä itse asiassa uskon, että Rasmuksen kannalta olisi parempi ettei heitä valita. En usko että tulevat pärjäämään kovin hyvin. Uudelle tulokkaalle mikä tahansa sijoitus on hyvä kunhan finaaliin vain finaaliin pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämmönen biisi on voitu valita kilpailuun. Näille tämänlaisille tyypeille omat euroviisut. En ole heitä kohtaan suvaitsematon, mutta kuitenkin ihan oikeita ja parempiakin kappaleita olisi varmaan ollut ehdolla. En ymmärrä, mikä porukka on ollut valitsemassa.
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä itse asiassa uskon, että Rasmuksen kannalta olisi parempi ettei heitä valita. En usko että tulevat pärjäämään kovin hyvin. Uudelle tulokkaalle mikä tahansa sijoitus on hyvä kunhan finaaliin vain finaaliin pääsisi.
Ihan samaa mieltä. Jezebelin katsominen ja kuuleminen oli samanlainen kokemus kuin lapsuuden lempisarjojen katsominen uudestaan näin aikuisena. Taika rikkoitui. Eipä tee mieli enää kuunnella In the Shadowsia, kun mieleen nousee vain kaljuuntuva keski-ikäinen Lauri laulamassa huonoa biisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa YouTubessa kuinka suomalaiset heteromiesoletetut keksii kilpaa syitä sille, miksi ei Isaac. Taisi olla liian KUUMA JÄBÄ.
Moikka, olen nainen, ja mun mielestä Isaacin biisi on heikko. Isaac itse voi olla vaikka kuinka kuuma, mutta miksi seksuaalisen suuntautumisen pitäisi olla tärkein kriteeri biisin valinnassa? Eikö se, että kannattaa biisiä siksi että siinä lauletaan homoista, ole ihan yhtä putkinäköistä kuin se, että vastustaa biisiä siksi että siinä lauletaan homoista? Voisiko intersektionaalisen identiteettipolitiikan jättää pois edes viisuista?
Näille tämänlaisille tyypeille omat euroviisut.
Mille tyypeille?
Vierailija kirjoitti:
Oma järjestys ennen livejä on seuraava:
1. Olivera - erilainen, ajatuksia herättävä teema, kaunis, uniikki ääni, hieno melodia.
2. Isaac - hieno kokonaisuus, ääni, karisma, biisin rytmi, moderni ja kuuma.
3. Bess - ihan hauska rallatus, ei kuitenkaan sykähdytä, jotenkin vanhanaikainen.
4. The Rasmus - ei mitään uutta, en ihan ymmärrä mitä biisillä halutaan sanoa.
5. Cyan kicks - muistuttaa liikaa viime vuoden biisejä.
6. Läntinen - ihan söpö ja energinen, ei kuitenkaan Euroviisuihin.
7. Younghearted (en meinannut muistaa edes bändin nimeä) - tylsä kappale ja sama iänikuinen teema.
Tää voisi olla kuin omasta kynästä, joskin laittaisin numerot 4-7 rinnakkain (kaikki yhtä meh).
Suomi ei menesty tänä vuonna. Biisit on ihan kivoja. Se tykkibiisi puuttuu. Rasmus pahimassa tapauksessa jää jopa semeihin.
Vierailija kirjoitti:
Rasmus pahimassa tapauksessa jää jopa semeihin.
Tämähän se on pahin mahdollinen lopputulos. Jos lähetetään joku muu, hävitään ainakin tyylillä. Mutta The Rasmuksen lähettäminen tarkoittaisi, että Suomella on kova tahto voittaa, jolloin finaalin ulkopuolelle jääminen olisi paljon katkerampi kokemus.
Jotenkin tylsä ja kulunut aihe tossa Isaacin biisissä. Olen lopen kyllästynyt seksiin, jota tulee joka tuutista. En jaksa katsoa niitä Balkaninkaan perseenheilutuksia ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).
Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.
Kyllä! Tämä ei käynyt mielessäkään ennakkotiedoista, ajattelin myös että Isaac laulaa itse olevansa se Kuuma jäbä. Jotenkin raikasta ja jopa rohkeaa, että tuon Weeknd-machogenren tyyliin esitetään tämä sanoitus. Nimittäin muut genren biisit kertovat siitä, miten ja ketä naista milloinkin käsiteltiin ja millä tavalla... (ja tämä tulee Weeknd-fanin suusta)
Kaiken lisäksi suomeksi ja lievällä murteella 😆 Tuo tekstitys tulisi tosiaan olla kaikissa maissa käytössä.
Olen positiivisen yllättynyt ja hämmentynyt Isaacista!
Aion äänestää Rasmusta. Ihan sen takia, että rock on itselleni mieluisin musiikkilaji. Tämä viimeisin biisi ei iskenyt lainkaan. Uskon, että on laadukas ja hyvin tehty tyylilajinsa edustaja, esittäjä vaikuttaa lahjakkaalta muusikolta. En silti jaksanut kuunnella kuin kerran läpi enkä kuuntelisi uudestaan, koska en nauti tippaakaan tuon tapaisesta musiikista.
Vierailija kirjoitti:
Aion äänestää Rasmusta. Ihan sen takia, että rock on itselleni mieluisin musiikkilaji. Tämä viimeisin biisi ei iskenyt lainkaan. Uskon, että on laadukas ja hyvin tehty tyylilajinsa edustaja, esittäjä vaikuttaa lahjakkaalta muusikolta. En silti jaksanut kuunnella kuin kerran läpi enkä kuuntelisi uudestaan, koska en nauti tippaakaan tuon tapaisesta musiikista.
Tosi tylsää äänestää huonoa biisiä Suomen edustajaksi vaan genren takia, mutta tämmöstä tää nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tässä oli selkeä yllätysmomentti, kun kuuma jäbä olikin jotain ihan muuta kuin Isaacin peilikuva! Tämä on naurattanut myös reaktiovideoita katsoessa, kun tyypit ovat yksi kerrallaan hoksanneet, mistä biisi kertoo (sikäli kun on ollut enkkutekstit päällä).
Harmi vaan, että tämä ei välttämättä välity Euroviisuissa kielimuurin takia. Mun mielestä viisuihin pitäisi tulla tekstityspakko ihan jo saavutettavuuden vuoksi - outoa, ettei sellaista ole jo valmiiksi olemassa.
Kyllä! Tämä ei käynyt mielessäkään ennakkotiedoista, ajattelin myös että Isaac laulaa itse olevansa se Kuuma jäbä. Jotenkin raikasta ja jopa rohkeaa, että tuon Weeknd-machogenren tyyliin esitetään tämä sanoitus. Nimittäin muut genren biisit kertovat siitä, miten ja ketä naista milloinkin käsiteltiin ja millä tavalla... (ja tämä tulee Weeknd-fanin suusta)
Kaiken lisäksi suomeksi ja lievällä murteella 😆 Tuo tekstitys tulisi tosiaan olla kaikissa maissa käytössä.
Olen positiivisen yllättynyt ja hämmentynyt Isaacista!
Ihan sama kokemus ja täällä kanssa The Weeknd-fani linjoilla! Isaacin veto upposi kuin veitsi kuumaan voihin... eiku. No kuuma oli anyway.
Tommonen r'n'b-tyyppinen musa on tyypillisesti todella vahvasti naisia seksualisoivaa, ml. The Weekndin tuotanto, jossa naiset on paikoin pelkkiä käytettäviä esineitä. Juuri sen takia Isaac ilahdutti ja hämmensi niin paljon. Ja se ei taatusti ole sattumaa vaan nerokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tylsää äänestää huonoa biisiä Suomen edustajaksi vaan genren takia, mutta tämmöstä tää nyt on.
Mun mielestä Rasmuksen Jezebel ei ole huono biisi. En väitä rock-musiikin helmeksi, mutta ei ole huonokaan. Ok keskitasoa. Huonoa rock-biisiä en äänestäisi, keskivertoa voin äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi, mutta voisi olla vaikea rajata sitä, kuinka tunnettu saa olla, ja mitä sitten, jos tunnettuvuudesta ja suosiosta on pitkä aika - lopulta yllättävän moni Euroviisuihin osallistunut on ollut pitkän linjan artisti, ja koska muillakaan mailla ei tällaisia rajauksia ole, tuntuisi omituiselta, jos Suomi rajaisi osallistujat niin, että täytyy olla ennestään aika tuntematon.
Tämä Damiano-mamma hyväksyy uudet sanat. Winnerillä sykkii runosuoni näin perjantain kunniaksi.
En muuten hoksannut ollenkaan, mutta "puuma" taitaa olla se sana, jonka Isaac tuossa biisissä nielaisee. Hyvä oivallus 😅