Miten voisimme saada kouluttautuneet uratykki-naiset kohtaamaan matalapalkkaisten tai syrjäytyneiden ja kouluttamattomien miesten kanssa?
Tuostahan tämä nykyajan "kohtaanto-ongelma" johtuu;..Naiset kouluttautuvat yhä useammin ja luovat uraa, kun taas toisaalla syrjäytyvät jo varhaisessa vaiheessa esimerkiksi tietokoneen ääreen.
Ja niin puhutaan etteivät miehet ja naiset enää kohtaa.
Ongelma tulee siitä että kun kouluttautuneelle miehelle kelpaa kouluttamaton, mutta kaunis, siisti ja mukava nainen, ei yhtälö toimikaan enää kun sukupuolet käännetään ympäri.
Naiset eivät vain ole valmiita kantamaan tätä puolta tasa-arvon tuomista asioista.
Miten voisimme saada naisten yleisen asenteen muutumaan, ja hyväksymään myös ne velvollisuudet tasa-arvosta, eikä vain "kirsikoita kakusta"?
Kommentit (235)
Miksi ihmeessä haluaisin jonkun perässä vedettävän syrjäytyneen? Tienaisin rahat ja joutuisin vielä siivoamaan ja paapomaan jotain turhaketta. Mielummin vaikka yksin kuin sellaisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vaatimassa tasa-arvoa, mutta sitten kun pitäisi ehkä itse hyväksyä kumppani, joka ei ehkä tee niin kovaa tiliä kuin itse niin ei ollakaan enää tasa-arvosta kiinnostuneita.
Kumppaninvalinnassa ei tietenkään ole kyse mistään _yleisestä ja kaikenkattavasta tasa-arvosta_, vaan se on jokaisen ihmisyksilön _oma yksityisasia ja itsemääräämisoikeus_, jota saa toteuttaa haluamallaan tavalla.
Totta kai, valitse miten haluat. En muista kovin monen miehen koskaan puhuneen ei-korkeakoulutetuista naisista "naislapsina" ja "geneettisinä umpikujina" tai "luusereina." Miehiä ei ole tuollaiset seikat niin kovin paljoa kiinnostaneet.
Sen takia nää naisten puheet tasa-arvosta ja kaikesta muusta kivasta särähtää korvaan.
Kertoo mun mielestä enemmän näistä naisista kuin kenestäkään muusta. Ja tasa-arvoon muuten liittyy sukupuoliroolit aika olennaisesti, koska niistä naiset on puhuneet jo vuosikymmeniä. Nyt kun olisi tarjolla miestä, joka voisi ehkä rikkoa sen sukupuoliroolin elättäjästä niin ei kelpaakaan. Selvä se, ei ole pakko, mutta kertoo vain feminismistä ja naisista kaiken oleellisen.
Surkeat geenit periytyy. Kotimieskin voi periyttää koulutetun uratykin geenejä omatessaan näyttöjä. Mitä näyttöä syrjäytyneellä on? Ei mitään.
Missä vaiheessa kukaan on puhunut mitään syrjäytyneistä? Puhuttiin korkeakoulutetuista naisista ja matalapalkkaisista miehistä. Jos naiset todella tahtovat eroon sukupuolirooleista ja seksismistä niin olis voinut olla kova paikka näyttää, että ei tahdota enää pitää yllä niitä "toksisia sukupuolirooleja."
Sen sijaan naiset näyttävät kyllä mielellään pitävän niitä miesten sukupuolirooleja yllä, mutta omia ei tahdota pitää. Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vaatimassa tasa-arvoa, mutta sitten kun pitäisi ehkä itse hyväksyä kumppani, joka ei ehkä tee niin kovaa tiliä kuin itse niin ei ollakaan enää tasa-arvosta kiinnostuneita.
Kumppaninvalinnassa ei tietenkään ole kyse mistään _yleisestä ja kaikenkattavasta tasa-arvosta_, vaan se on jokaisen ihmisyksilön _oma yksityisasia ja itsemääräämisoikeus_, jota saa toteuttaa haluamallaan tavalla.
Totta kai, valitse miten haluat. En muista kovin monen miehen koskaan puhuneen ei-korkeakoulutetuista naisista "naislapsina" ja "geneettisinä umpikujina" tai "luusereina." Miehiä ei ole tuollaiset seikat niin kovin paljoa kiinnostaneet.
Sen takia nää naisten puheet tasa-arvosta ja kaikesta muusta kivasta särähtää korvaan.
Kertoo mun mielestä enemmän näistä naisista kuin kenestäkään muusta. Ja tasa-arvoon muuten liittyy sukupuoliroolit aika olennaisesti, koska niistä naiset on puhuneet jo vuosikymmeniä. Nyt kun olisi tarjolla miestä, joka voisi ehkä rikkoa sen sukupuoliroolin elättäjästä niin ei kelpaakaan. Selvä se, ei ole pakko, mutta kertoo vain feminismistä ja naisista kaiken oleellisen.
Googleta 90 day fiancee Andrei. Lokkeilee kotifaijana.
Onko mielestäsi kotiäitinäkin oleminen lokkeilua vai päteekö se vain miehiin?
Jos jäät vuosikausiksi kotiin ja myönnät suoraan ettet aio mennä enää koskaan töihin niin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeat geenit periytyy. Kotimieskin voi periyttää koulutetun uratykin geenejä omatessaan näyttöjä. Mitä näyttöä syrjäytyneellä on? Ei mitään.
Missä vaiheessa kukaan on puhunut mitään syrjäytyneistä? Puhuttiin korkeakoulutetuista naisista ja matalapalkkaisista miehistä. Jos naiset todella tahtovat eroon sukupuolirooleista ja seksismistä niin olis voinut olla kova paikka näyttää, että ei tahdota enää pitää yllä niitä "toksisia sukupuolirooleja."
Sen sijaan naiset näyttävät kyllä mielellään pitävän niitä miesten sukupuolirooleja yllä, mutta omia ei tahdota pitää. Asia selvä.
"Iskä ei menestynyt työelämässä, siispä isi jäi kotiin."
Antaa todella hyvää esimerkkiä.. Lapsikin haluaa lopulta jättää koulut kesken päästäkseen kotivanhemmaksi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhutaan syrjäytyneistä. Näillä usein ei ole työtä tai sosiaalista elämää niin ei ne missään tarjolla ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei rakkaudessa ole kyse siitä, että hyväksyy jonkun tai tyytyy johonkin tai kelpuuttaa jonkun. Kyse on siitä, että kohtaa sellaisen ihmisen, johon rakastuu. Jonka näkee puoleensavetävänä, haluttavana, seksikkäänä, arvostettavana ja ihailtavana.
Voisin kuvitella hyvin rakastuneeni matalapalkkaiseen mieheen, esimerkiksi humanististen aineiden tutkijaan tai kirjastotyöntekijään tai yksinyrittäjään. Sen sijaan minun olisi vaikea kuvitella, että olisin löytänyt etsimäni miehestä, joka älykkyydestään huolimatta olisi jättänyt kouluttautumatta. Suomessa kun kenenkään ei tarvitse jäädä kouluttautumattomaksi vain koska on syntynyt pienituloiseen perheeseen.
Ja itse asiassa puolisoni on nimenomaan yksinyrittäjä ja vieläpä humanisti. Tuloja en tiedä mutta osaan päätellä, etteivät ne todennäköisesti omiani isommat ole.
Öhhh missä tarkoituksessa? Kumpikaan ryhmä ei halua edes tavata toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaiset seikat ei miehiä kiinnosta, niin se ei vähennä naisten biologisestikin ladattua kiinnostusta. Miehillä kiinnostus kohdistuu pinnallisempiin (kaunis, nuori) ja/tai käytännöllisempiin (kotipiika) asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhutaan syrjäytyneistä. Näillä usein ei ole työtä tai sosiaalista elämää niin ei ne missään tarjolla ole.
Kouluttamattomat, matalapalkkaiset ja syrjäytyneet voivat olla joko 3 täysin erillistä tai yhdistelmäväkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan pääministerimmekin pariutunut itseään paljon huonommin kouluttautuneen peruskoulupohjaisen merkonomin kanssa. Ei edes ylioppilastutkintoa ole suorittanut tämä konkurssintekijä-puoliso.
MarkusR ei liene syrjäytynyt kuitenkaan ja suhteen alussa ansaitsi varmaan Sannaa enemmän, koska mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin lopettaa miesten ja poikien jatkuva mitätöinti, vähättely ja syyllistäminen. Jos pojille ei enää joka tuutista selitetä, että on yhteiskunnallinen ongelma ja tasa-arvon vastaista, jos he saavat aikuisina hyviä työpaikkoja, ongelma ratkeaa.
Siis naisille on selitetty näin vuosisatoja, ja jopa lainsäädännöllä estetty se, että naiset eivöt pääse kouluttautumaan tai työelämään. Siitäkin huolimatta naiset pärjää. Te miehet ja pojat itse vähättelette toisianne, ei naiset tai yhteiskunta. Ja nyt naisten ja yhteiskunnan pitäisi ratkaista tämä "ongelma"
Pärjääkö naiset? Ärsyttävää kun täällä monesti tulee joku nainen puhumaan muiden naisten puolesta... varsinkin kun nämä ovat sitten jossain toisessa ketjussa puhumassa taas toista.
Vähän ehkä ohis mutta tiedän useamman pariskunnan, jossa mies on jäänyt kotimieheksi vaimon tehdessä uraa. Useimmiten tähän on päädytty kun vaimo on saanut työtarjouksen toisesta maasta, ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa. JA ainakin tietämilläni pariskunnilla kyseinen järjestely on toiminut paremmin kuin hyvin. Että vaihtoehto tämäkin, Tuskin ihan 50 vuoden pläni kellekään mutta lasten ollessa pieniä toimiva vaihtoehto. Tuntemani pariskunnat ovat sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Aiheeseen liittyen, mies usein duunari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin lopettaa miesten ja poikien jatkuva mitätöinti, vähättely ja syyllistäminen. Jos pojille ei enää joka tuutista selitetä, että on yhteiskunnallinen ongelma ja tasa-arvon vastaista, jos he saavat aikuisina hyviä työpaikkoja, ongelma ratkeaa.
Siis naisille on selitetty näin vuosisatoja, ja jopa lainsäädännöllä estetty se, että naiset eivöt pääse kouluttautumaan tai työelämään. Siitäkin huolimatta naiset pärjää. Te miehet ja pojat itse vähättelette toisianne, ei naiset tai yhteiskunta. Ja nyt naisten ja yhteiskunnan pitäisi ratkaista tämä "ongelma"
Pärjääkö naiset? Ärsyttävää kun täällä monesti tulee joku nainen puhumaan muiden naisten puolesta... varsinkin kun nämä ovat sitten jossain toisessa ketjussa puhumassa taas toista.
Pärjää, eikä minäminäminäjamunsesese -miehiä kiinnosta muut ihmiset, ei naiset tai miehet, pärjää taikka ei.
AP, sä kelpaat mulle. Mä teen rahaa, muuta kriteeriä sullahan ei sit ollutkaan. Tule huomenna klo 12 hemohes-shellille, niin luodaan yhdessä vuosisadan rakkaustarina. Mä olen se susiruma paskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Yritä jo tunkea sinne yläulinuppiisi, että ihmisen hyväksyminen ihmisenä ei ole sama kuin kumppaniksi otto.
Eikö tämä Uliukko voisi käyttää tätä energiaansa johonkin hyödylliseen. Tätä vollotusta ei jaksa kukaan!
Tämäkin ketju todiste miesten loputtomasta typeryydestä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaiset reppanat ei ole yhtä kuin koko miessukupuoli.
T.nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmaiset reppanat ei ole yhtä kuin koko miessukupuoli.
T.nainen
Ei, mutta tämänkin ketjun perusteella enemmistö, jota normivähemmistö ei pysty millään kompensoimaan.
Onko mielestäsi kotiäitinäkin oleminen lokkeilua vai päteekö se vain miehiin?