Miten voisimme saada kouluttautuneet uratykki-naiset kohtaamaan matalapalkkaisten tai syrjäytyneiden ja kouluttamattomien miesten kanssa?
Tuostahan tämä nykyajan "kohtaanto-ongelma" johtuu;..Naiset kouluttautuvat yhä useammin ja luovat uraa, kun taas toisaalla syrjäytyvät jo varhaisessa vaiheessa esimerkiksi tietokoneen ääreen.
Ja niin puhutaan etteivät miehet ja naiset enää kohtaa.
Ongelma tulee siitä että kun kouluttautuneelle miehelle kelpaa kouluttamaton, mutta kaunis, siisti ja mukava nainen, ei yhtälö toimikaan enää kun sukupuolet käännetään ympäri.
Naiset eivät vain ole valmiita kantamaan tätä puolta tasa-arvon tuomista asioista.
Miten voisimme saada naisten yleisen asenteen muutumaan, ja hyväksymään myös ne velvollisuudet tasa-arvosta, eikä vain "kirsikoita kakusta"?
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Ei viitsitä haukkua syrjäytyneitä ihmisiä kuitenkaan, kiitos : ) Vaikka jotkut harvat heistä saattavat ollakin naisvihaajia, niin siitä joukosta löytyy myös herkkiä ja hyväsydämisiä yksilöitä, joita ilkeät sanat loukkaavat.
Ei ole yleisesti haukuttukaan, kritisoitu vain niitä naisvihaulivätyksiä ja hyysäreitään, jotka sen ansaitsevat.
Kohtaaminen tai kohtaamattomuus ei ole tässä se ongelma, vaan että noin eril. maailmoista ei pariuduta. So?
Ap:lle tiedoksi, että "tasa-arvo" ei toimi/toteudu pakkotasapäistämisellä. Keksi joku parempi harhautussana.
Vapaus valita (tai olla valitsematta) mieleisensä kumppani on perusoikeuksia länsimaisissa sivistysvaltioissa.
En ymmärrä miksi minun Helsingissä asuvan kulttuurialan ammattilaisen pitäisi kelpuuttaa jossain perähikiällä asuva perässävedettävä nössykkä joka pahimmillaan vieläpä äänestää jotain p e r s u j a. Tappelen niistä samoista koulutetuista miehistä kuin muutkin naiset, jos jäin ilman hommaan lapset hoidoilla mielummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Miestenhän pitäisi motivoitua tavoittelemaan menestystä! Evoluutio tappaa heikon aineksen. Eli ihan oikein menee.
Eikö sisin ole sittenkään tärkein? Eikö mies kelpaa sellaisen kuin on, jos ei ole menestynyt ulkoisilla mittareilla? :(
Sisin näkyy ulos päin. Sisältä tulee kunnianhimo, sinnikkyys ja älykkyys... eli hyvät geenit, jotka voi siirtää jälkikasvulle.
Syrjäytynyt ja työtön mies on roskaa parisuhdemarkkinoilla. Ratkaisu ei ole pakottaa ihmisiä yhteen vaan saada vauhtia luusereihin. Tai antaa vaan niiden olla rauhassa.
T: Ex työtön syrjäytynyt
Vierailija kirjoitti:
Olen FM ja pariuduin amismiehen kanssa. Eihän se toiminut, kun idiootti amismies yritti leikkiä perheen päätä eli tada-arvo ei riittänyt. Harmi vaan, ettei hänellä ollut mitään edellytyksiä toimia perheen päänä, surkea luuseri oli. Amismies yrittää kaikin tavoin lytätä korkeasti koulutettua naista, ei ne lopulta kestä, että nainen on fiksumpi. Jos nainen ei muuten alistu, alkaa nyrkit heilua. Never again.
Minun tulkintani omasta vastaavasta kokemuksestani oli, että mies ei kyennyt uskomaan että oikeasti halusin olla juuri hänen kanssaan. Jatkuvasti tenttaili eksiäni ja mielessään arpoi ketä niistä käyn salaa panemassa. Mikään vakuuttelu ei auttanut. Eroonhan tuosta täytyi päästä - en onnistunut korjaamaan reppanaa rakkaudellani.
Ehkä hitusen tuo kokemus kyynisti.
Jatkossa mietin tarkemmin sitä, että meillä on oikeasti yhteisiä kiinnostuksenkohteita. Ja jos tuommoista ihmemiestä ei löydy, olkoon sitten olematta. Eipä tämä elämä hassumpaa ole yksinkään, kun sen oikein oivaltaa.
Voisi kanssa kysyä kuinka miehet saadaan kiinnostumaan miehekkäistä naisista.
Ei aina voi tietenkään yleistää, mutta totuuutta on tässäkin..
Kyseessä on loppupeleissä raha. Muijat ei halua elättää pa ukkoa ja olla nettomaksajasuhteessa. Ei pa kanssa voi hirveesti elämää suunnitella eteenpäin jos kämpän ja auton lyhennyksen jälkeen on matti kukkarossa tms.
Niin, Ei tämä sen vaikeempaa ole. Jos olet todella komea mies ja hyväkäytöksinen niin voit päästä korkeasti koulutetun kaunottaren matkaan vaikka olisitkin lähes pa.
Ehkä tänne pitäisi saada ns. Kiinan malli, jossa kouluttautuneita naisia pidetään ns. ylijäämänaisina.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. No missäpä he siten kohtaisivat ihan livenä, kun paljon yhteistä ei taida olla?
Itse kohtasin proffa-mieheni opiskelijoita kun oltiin kampuksella, sittemmin vuosijuhlassa, yhteisissä aktiviteeteissa jne. Vaikka itse tulen kouluttamattomasta työläisperheestä, niin rakastin kovaa työntekoa opintojen suhteen. Valitsin myös puolisokseni ihmisen, joka pitää samoista asioista. Olemme sielun kumppanit.
Ahdistaa ajatus, jos olisin höynähtänyt johonkin kotikylän auto-jumpsu-Jukkaan. Ne on ne kaikki pienet erot, mitkä sen tekee. Lähtien hygienia ja siisteyskäsityksistä, ruokavaliosta, liikunnan merkityksestä, keskustelutaidoista. Tärkeää on myös talouden hallinta, muiden kunnioitus, alkoholittomuus ja aktiivinen osallisuus perhe-elämään.
Aika törkeää olettaa, että "kotikylän Jukka" olisi jotenkin ihan täydellisen erilainen kuin te kouluttautuneet ihmiset. Jopa niin erilainen, ettei osaisi edes huolehtia hygieniastaan tai ymmärtäisi kunnioittaa muita. Muiden kunnioittaminen taitaa uupua kyllä ihan joltakulta muulta kuin "kotikylän Jukalta".
Naiset on aina vaatimassa tasa-arvoa, mutta sitten kun pitäisi ehkä itse hyväksyä kumppani, joka ei ehkä tee niin kovaa tiliä kuin itse niin ei ollakaan enää tasa-arvosta kiinnostuneita.
Ymmärtäkää nyt luuserit, että työtön, kouluttamaton tai matalapalkkainen mieslapsi ei kelpaa KENELLEKÄÄN naiselle. Ei korkeakoulutetulle eikä muullekaan. Tee jäätte yksin ja se on teidän oma vikanne. Ei kenenkään muun vika.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aina vaatimassa tasa-arvoa, mutta sitten kun pitäisi ehkä itse hyväksyä kumppani, joka ei ehkä tee niin kovaa tiliä kuin itse niin ei ollakaan enää tasa-arvosta kiinnostuneita.
Kumppaninvalinnassa ei tietenkään ole kyse mistään _yleisestä ja kaikenkattavasta tasa-arvosta_, vaan se on jokaisen ihmisyksilön _oma yksityisasia ja itsemääräämisoikeus_, jota saa toteuttaa haluamallaan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei aina voi tietenkään yleistää, mutta totuuutta on tässäkin..
Kyseessä on loppupeleissä raha. Muijat ei halua elättää pa ukkoa ja olla nettomaksajasuhteessa. Ei pa kanssa voi hirveesti elämää suunnitella eteenpäin jos kämpän ja auton lyhennyksen jälkeen on matti kukkarossa tms.
Niin, Ei tämä sen vaikeempaa ole. Jos olet todella komea mies ja hyväkäytöksinen niin voit päästä korkeasti koulutetun kaunottaren matkaan vaikka olisitkin lähes pa.
Allekirjoitan tämän rahanäkökulman. Ei se haittaa vaikka kumppani ei olisi koulutettu, mutta taloudellisesti pitää olla itsenäinen (eli työssä pitäis käydä tai saada sitten pääomatuloja). Olen asunut kaksi kertaa miehen kanssa (ensimmäisen kanssa 4 vuotta yhdessä ja seuraavan kanssa 2 vuotta) ja kummatkin käytännössä katsoen elätin. Totta kai minä maksan yhteiset ruuat ja vuokran, jos toisella ei ole rahaa: muutenhan lähtee katto pään päältä ja vatsa kurnii. En vaatinut tarpeeksi ponnekkaasti näitä exiä osallistumaan arjen menoihin, kun saivat vain tukia.
Vituttaahan se jälkikäteen että haksahdin rakkauden huumassa aikuisille ihmisille äidiksi, nekin rahat olisin voinut vaikka omaan asuntoon säästää...
No, omasta tyhmyydestä ei voi muita syyttää. Nyt onneksi olen löytänyt (korkeasti koulutetun) miehen joka oma-aloitteisesti osallistuu yhteisiin menoihin, vaikka ei yhdessä asutakaan.
Älkää nuoret, hyvinkoulutetut, hyvintienaavat uratykkinaiset ottako persaukista saamatonta miestä, vaikka olisikon komea ja charmikas. Tein itse niin ja kun tämä charmi kuitenkin oli pinnallista, alkoi vuosien päästä naamio rapistua. Hoidin yksin lapset ja kodin ja elätin perheen. Kun ero tuli, hoidan ja elätän edelleen yksin lapset. Olisinpa valinnut korkeakoulutetun hyvintienaavan miehen, jonka kanssa olisin voinut jakaa muutakin kuin ne tietyt sukusolut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumppaninvalinnassa ei tietenkään ole kyse mistään _yleisestä ja kaikenkattavasta tasa-arvosta_, vaan se on jokaisen ihmisyksilön _oma yksityisasia ja itsemääräämisoikeus_, jota saa toteuttaa haluamallaan tavalla.
Totta kai, valitse miten haluat. En muista kovin monen miehen koskaan puhuneen ei-korkeakoulutetuista naisista "naislapsina" ja "geneettisinä umpikujina" tai "luusereina." Miehiä ei ole tuollaiset seikat niin kovin paljoa kiinnostaneet.
Sen takia nää naisten puheet tasa-arvosta ja kaikesta muusta kivasta särähtää korvaan.
Kertoo mun mielestä enemmän näistä naisista kuin kenestäkään muusta. Ja tasa-arvoon muuten liittyy sukupuoliroolit aika olennaisesti, koska niistä naiset on puhuneet jo vuosikymmeniä. Nyt kun olisi tarjolla miestä, joka voisi ehkä rikkoa sen sukupuoliroolin elättäjästä niin ei kelpaakaan. Selvä se, ei ole pakko, mutta kertoo vain feminismistä ja naisista kaiken oleellisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, valitse miten haluat. En muista kovin monen miehen koskaan puhuneen ei-korkeakoulutetuista naisista "naislapsina" ja "geneettisinä umpikujina" tai "luusereina." Miehiä ei ole tuollaiset seikat niin kovin paljoa kiinnostaneet.
Sen takia nää naisten puheet tasa-arvosta ja kaikesta muusta kivasta särähtää korvaan.
Kertoo mun mielestä enemmän näistä naisista kuin kenestäkään muusta. Ja tasa-arvoon muuten liittyy sukupuoliroolit aika olennaisesti, koska niistä naiset on puhuneet jo vuosikymmeniä. Nyt kun olisi tarjolla miestä, joka voisi ehkä rikkoa sen sukupuoliroolin elättäjästä niin ei kelpaakaan. Selvä se, ei ole pakko, mutta kertoo vain feminismistä ja naisista kaiken oleellisen.
Surkeat geenit periytyy. Kotimieskin voi periyttää koulutetun uratykin geenejä omatessaan näyttöjä. Mitä näyttöä syrjäytyneellä on? Ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta 90 day fiancee Andrei. Lokkeilee kotifaijana.
Raitis työteliäs duunari kelpaa kelle vaan. Näitä ei liikaa vapaana kulje.