Miten voisimme saada kouluttautuneet uratykki-naiset kohtaamaan matalapalkkaisten tai syrjäytyneiden ja kouluttamattomien miesten kanssa?
Tuostahan tämä nykyajan "kohtaanto-ongelma" johtuu;..Naiset kouluttautuvat yhä useammin ja luovat uraa, kun taas toisaalla syrjäytyvät jo varhaisessa vaiheessa esimerkiksi tietokoneen ääreen.
Ja niin puhutaan etteivät miehet ja naiset enää kohtaa.
Ongelma tulee siitä että kun kouluttautuneelle miehelle kelpaa kouluttamaton, mutta kaunis, siisti ja mukava nainen, ei yhtälö toimikaan enää kun sukupuolet käännetään ympäri.
Naiset eivät vain ole valmiita kantamaan tätä puolta tasa-arvon tuomista asioista.
Miten voisimme saada naisten yleisen asenteen muutumaan, ja hyväksymään myös ne velvollisuudet tasa-arvosta, eikä vain "kirsikoita kakusta"?
Kommentit (235)
Tavallisen näköinen uratykkinainen joutuu tarjonnan puutteen johdosta tyytymään tavalliseen amk-insinööriin tai rumaan yliopistonörttiin.
Akateemiset komeat miehet ovat parasta a-luokkaa ja niitä on muutama prosentti väestöstä. Ja kaikki heistä ovat varattuja tai vapaasta tahdostaa soutavat järvellä.
Nainen toki saa odottaa ja vaatia sitä huippumiestä, eikä hänellä ole mitää velvollisuutta tyytyä vähempää. Realiteettien ymmäräminen ajoissa on kuitenkin fiksua. +37 vuotiaana nimittäin et kelpaa ees sille amk-insinöörille, joka haaveilee perheestä.
Hellyttävää miten ap kuvittelee ihmiskunnan jatkumisen olevan inceleistä kiinni.
Onneksi ei ole.
Oon sanonut pojalle että katso vertaistasi, opiskelee yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisen näköinen uratykkinainen joutuu tarjonnan puutteen johdosta tyytymään tavalliseen amk-insinööriin tai rumaan yliopistonörttiin.
Akateemiset komeat miehet ovat parasta a-luokkaa ja niitä on muutama prosentti väestöstä. Ja kaikki heistä ovat varattuja tai vapaasta tahdostaa soutavat järvellä.
Nainen toki saa odottaa ja vaatia sitä huippumiestä, eikä hänellä ole mitää velvollisuutta tyytyä vähempää. Realiteettien ymmäräminen ajoissa on kuitenkin fiksua. +37 vuotiaana nimittäin et kelpaa ees sille amk-insinöörille, joka haaveilee perheestä.
Naiset kyllä tajuavat ja hyväksyvät tosiasiat, jälleen porua tuleekin lähinnä saamattomien miesten puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Miestenhän pitäisi motivoitua tavoittelemaan menestystä! Evoluutio tappaa heikon aineksen. Eli ihan oikein menee.
Näinhän se kirjaimellisesti tekee kun puukkoa tulee kylkeen nakkikioskilla.
Ei kunnon miehet puukota eikä haasta riitaa nakkikioskilla. Sehän nimenomaan on heikomman aineksen tapa ja miljöö. Kännisten rupulien.
JamesStadi kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu äijä Stadista. Kielitaitoa ja sivistystä löytyy. Unohtamatta urheilullisuutta, lähes 190 cm runkoa ja matemaattista lahjakkuutta.
Olen samaa mieltä ettei koulutettujen kauniiden naisten ole mitään syytä pariutua kouluttamattoman C -tason miehen kanssa maaseudulta. JO LUONTOKIN ohjaa nämä fiksumnat tytöt maaseudulta kaupunkiin kehittämään itseään. Eikä jäämään autoja rassaavan landepaukun komenneltavaksi syrjäseudulle.
Meille koulutetuille stadilaisillekin kontaktin saaminen koulutettuihin naisiin on iso haaste, mutta sitkeällä työllä se saattaa onnistua kun mies itse on ymmärtänyt kehittää itsensä naisen vaatimusten tasolle.
Onhan noita moukkia (landeäijiä) maaseudut täynnä jotka eivät osaa edes toista kotimaista kieltä tai eivät suoriutuisi edes yo -tutkinnosta 8 vuodessa laajalla matematiikalla. Kännäävät kyllä osaavat. He tuskin osaavat small talkia jos fiksu brittimies istuu lentokoneessa viereen.
Käänteisesti kyllä kauniit normiduunari naiset kiinnostuvat meikäläisistä, vaikka reissussa olis se oma juoppoduunari mies matkassa mukana.
Mäkin pari kertaa etelän matkoilla tavannu näitä pariskuntia ja lyöttäytynyt seuraan. Säälittävä ukko vetäny känniä ja samnunut. Mulla ollut jatkot sitten vaimon kanssa, ja saattaa se kettu olla käyneenä kolossa..
Eli vaikka juoppoduunari kouluttamattomalla sivistyksellä sais hyvän vaimon, niin tosiasia on että kyllä ne naiset silti (salaa) kuolaa fiksun, sivistyneen ja urheilullisen miehen perään. Tämä on nähty useasti eikä mulla ole mitään sääliä näitä yksinkertaisempia juopomiehiä kohtaan jos vaimoa vähän naapurihotellissa pidetään hyvänä.
Kyllä se laajempi näkemys maailmasta ja opiskelu todella kannattaa - se muokkaa ihmisestä muutenkin laadukkaamman kuin pelkän tutkinnon tai työpaikan suhteen.
Tässä asiassa ymmärrän naisia, tottakai läheisille ystävänaisille kuten serkkutytöillekin aina toivon hieman fiksumpaa koulutettua miestä.
Heh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Itse olen korkeakoulutettu äijä Stadista. Kielitaitoa ja sivistystä löytyy. Unohtamatta urheilullisuutta, lähes 190 cm runkoa ja matemaattista lahjakkuutta.
Olen samaa mieltä ettei koulutettujen kauniiden naisten ole mitään syytä pariutua kouluttamattoman C -tason miehen kanssa maaseudulta. JO LUONTOKIN ohjaa nämä fiksumnat tytöt maaseudulta kaupunkiin kehittämään itseään. Eikä jäämään autoja rassaavan landepaukun komenneltavaksi syrjäseudulle.
Meille koulutetuille stadilaisillekin kontaktin saaminen koulutettuihin naisiin on iso haaste, mutta sitkeällä työllä se saattaa onnistua kun mies itse on ymmärtänyt kehittää itsensä naisen vaatimusten tasolle.
Onhan noita moukkia (landeäijiä) maaseudut täynnä jotka eivät osaa edes toista kotimaista kieltä tai eivät suoriutuisi edes yo -tutkinnosta 8 vuodessa laajalla matematiikalla. Kännäävät kyllä osaavat. He tuskin osaavat small talkia jos fiksu brittimies istuu lentokoneessa viereen.
Käänteisesti kyllä kauniit normiduunari naiset kiinnostuvat meikäläisistä, vaikka reissussa olis se oma juoppoduunari mies matkassa mukana.
Mäkin pari kertaa etelän matkoilla tavannu näitä pariskuntia ja lyöttäytynyt seuraan. Säälittävä ukko vetäny känniä ja samnunut. Mulla ollut jatkot sitten vaimon kanssa, ja saattaa se kettu olla käyneenä kolossa..
Eli vaikka juoppoduunari kouluttamattomalla sivistyksellä sais hyvän vaimon, niin tosiasia on että kyllä ne naiset silti (salaa) kuolaa fiksun, sivistyneen ja urheilullisen miehen perään. Tämä on nähty useasti eikä mulla ole mitään sääliä näitä yksinkertaisempia juopomiehiä kohtaan jos vaimoa vähän naapurihotellissa pidetään hyvänä.
Kyllä se laajempi näkemys maailmasta ja opiskelu todella kannattaa - se muokkaa ihmisestä muutenkin laadukkaamman kuin pelkän tutkinnon tai työpaikan suhteen.
Tässä asiassa ymmärrän naisia, tottakai läheisille ystävänaisille kuten serkkutytöillekin aina toivon hieman fiksumpaa koulutettua miestä.
Oikeassa olet pitkälti, mutta esim. pettämistä ei kukaan kunnon nainen hyväksy "kunnon" mieheltäkään.
Lisäksi koulutetunkin + muut (itse)kehut syytä pysyä nöyränä nöyristelemättä ja muita alentamattomana.
Kontaktin saaminen on vaikeaa, koska fiksut naiset tunnistavat pelimiehet. Pelimiehen arvoa ei paranna vaikka olisi akateeminen. Moni nainen ei yksinkertaisesti halua pelimiestä niinkuin ei halua juoppoakaan.
No mä oon ehkä vähän pelimies. En loukkaannu. Mutta kyllä jokainen nainen ansaitsee joskus hellittelyhetken jos on tyhmyydessään valinnut yksinkertaisimmista asioista kiinnostuneen miehen, tehnyt tälle lapset ja sietänyt miehen juttuja vuosikausia.
Siksi voi ollakin luonnollista että auttavia (peli)miehiä on olemassa tarjoamassa kainaloa, huomiota ja orgasmia ja aikuista seuraa joka todella kuuntelee. Edes sen hetken tai yhteisen viikonlopun. Kyllä noi upeat naiset sitten ansaitsee mitalin kun jatkaa arkea kouluttamattoman päihdeongelmaisen kanssa...
Mutta joskus hyvällä tuurilla nun tyyppinen tuttavuus voi tarjota NIIN ihanan hetken..
Onpa aika hyvin käännetty tosiasioita, jos pelimiestä väitetään hyväntekijäksi ja hänen toimintatapojaan suorastaan hyväntekeväisyydeksi.
Ei mene läpi tällainen falski ulkokultainen hyvesignalointi kuin korkeintaan yksinkertaisemmille paroille.
Persu siinä laittaa sanoja peräkkäin kykenemättä ilmaisemaan itseään.
Miksi te kuulostatte papukaijoilta?
Ongelman ratkaisu on kouluttamattomien hylkymiesten käsissä. Kehittykööt he tai kadotkoot evoluutiön umpikujille.
Ei heitä voi väkisin ulkopuolinen auttaa, jos itse tahtovat hävitä.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut kuin aloituksen, mutta vastaan sen perusteella : emme mitenkään!
Puhun nyt omasta puolestani, olen korkeakoulutettu, en ehkä viimeisen päälle uratykki, mutta johtavassa asemassa. Olen deittaillut joskus duunarimiehiä ja. He vain ovat tyhmiä. Ei yleissivistystä, keskustelunaiheet jalkapallosta perjantaipulloon, ei kunnianhimoa, ei halua matkustella koska kielitaito on huono, itsekkäitä sängyssä ja sen ulkopuolella. Vanhanaikaisia arvoja (tyyliin nainen hoitaa lapset ja siivoaa).
Ei ei ei ei ei ei ei ei.
Jep, eli ratkaisu ap:n ongelmaan on, että kouluttamattomat miehet kasvavat henkisesti! 😊 ja tekevät parhaansa näyttääkseen hyvältä menestynyttä naista varten, eiköhän sitten löydy uranainen kumppaniksi. Ja jos ei omanikäiset syty, niin ehkä vanhempi nainen voisi kelpuuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kyllä tajuavat ja hyväksyvät tosiasiat, jälleen porua tuleekin lähinnä saamattomien miesten puolelta.
Varma se päivä täälläkin on ketjuja, joissa akateeminen 35v nainen itkee sitä, kun ei kelpaa kellekkään mukamas.
Kyllä miehet tietää tosi asiat. Ja sehän osaa vituttaakin. Tää on viimeinen sukupolvi, joissa rumat nörtit osallistuu verojen maksuun tekemällä töitä. Nyt noi nuoret rumat miehet ovat niin maahan tallattuja, että jäävät suosiolla sosiaalipummeiksi, kun mitää tulevaisuutta ei ole. Perhe ja haave lapsista sai monen pulliaisen yrittämään. Nyt rumiluksella ei ole mitään mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JamesStadi kirjoitti:
Oikeassa olet pitkälti, mutta esim. pettämistä ei kukaan kunnon nainen hyväksy "kunnon" mieheltäkään.
Lisäksi koulutetunkin + muut (itse)kehut syytä pysyä nöyränä nöyristelemättä ja muita alentamattomana.
Kontaktin saaminen on vaikeaa, koska fiksut naiset tunnistavat pelimiehet. Pelimiehen arvoa ei paranna vaikka olisi akateeminen. Moni nainen ei yksinkertaisesti halua pelimiestä niinkuin ei halua juoppoakaan.
No mä oon ehkä vähän pelimies. En loukkaannu. Mutta kyllä jokainen nainen ansaitsee joskus hellittelyhetken jos on tyhmyydessään valinnut yksinkertaisimmista asioista kiinnostuneen miehen, tehnyt tälle lapset ja sietänyt miehen juttuja vuosikausia.
Siksi voi ollakin luonnollista että auttavia (peli)miehiä on olemassa tarjoamassa kainaloa, huomiota ja orgasmia ja aikuista seuraa joka todella kuuntelee. Edes sen hetken tai yhteisen viikonlopun. Kyllä noi upeat naiset sitten ansaitsee mitalin kun jatkaa arkea kouluttamattoman päihdeongelmaisen kanssa...
Mutta joskus hyvällä tuurilla nun tyyppinen tuttavuus voi tarjota NIIN ihanan hetken..
Onpa aika hyvin käännetty tosiasioita, jos pelimiestä väitetään hyväntekijäksi ja hänen toimintatapojaan suorastaan hyväntekeväisyydeksi.
Ei mene läpi tällainen falski ulkokultainen hyvesignalointi kuin korkeintaan yksinkertaisemmille paroille.
Persu siinä laittaa sanoja peräkkäin kykenemättä ilmaisemaan itseään.
Miksi te kuulostatte papukaijoilta?
Eipä se sinunkaan "takerrun lillukanvarsiin ja yritän mitätöidä" itseilmaisusi ole niin säkenöivää kuin luulet.
Voisin ottaakin vaikka amismiehen maalta. Mutta miksi muuttaisin työttömäksi pieneen kaupunkiin, kun minulla on työpaikka isossa kaupungissa? Eikö mies voi muuttaa?
t. pienestä kaupungista isompaan kaupunkiin itsekin muuttanut
Miksi uranaisen ja elämänkoulun käyneen miehen ylipäänsä pitäisi kohdata? Missä he edes törmäisivät toisiinsa? Autotallissa? Huippukokouksessako? Mistä keskustelisivat? En usko että näin eri planeetoilta olevien ihmisten välinen suhde olisi pitkäikäinen ja onnellinen.
Kumpikin löytää kyllä seuraa kaltaisistaan, jos näkevät tarpeeksi vaivaa asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Lisään tuohon aiempaan vielä sen, että usein täällä viitataan matalammin koulutettujen miesten olevan tyhmiä tai huonoja keskustelemaan. Jos ei yleistetä suuntaan tai toiseen, niin se asioiden tietämys ja tuntemus ovat erilaista. Ainakin naisten kohdalla se on siten, että korkeasti koulutetut naiset tietävät kaiken maailman maailmanpoliittisia ja ideologisia asioita, joista ei ole kenellekään suomalaiselle mitään hyötyä ja jotka sitä paitsi ovat lähes poikkeuksetta mitä sattuu. Kuten ilmastonmuutos, globaali tasa-arvo tai black lives matter. Ei miehet halua tällaisista edes jutella, ei siihen ole tarvetta kun miesten maailmassa ei ole sellaisia ongelmia mitä monet naiset tekevät itselleen ja uskovat.
Eiköhän miehet ole tilastollisesti ihan yhtä älykkäitä, sekä huipuissa ja tyhmissä on enemmän miehiä mutta noin lähtökohtaisesti. Kaikki eivät vaan jaksa keskustella typerillä bisnestermeillä tai muilla näennäissivistävillä sanoilla. Miehet haluavat naiselta sellaista mistä naiset ovat vapautuneet ja naiset haluavat miehiltä sellaisia asioita mitä miehet eivät enää pysty tai halua saavuttaa.
Tämän tasoisesta keskustelusta ei ole mitään hyötyä. Alkuun vakiotrollit jaksavat paasata pitempään, sitten keskustelu taantuu yhden lauseen jankutukseksi.
Mutta on aivan turha puhua miehistä yleisesti ja naisista yleisesti, koska kukaan meistä ei ole etsimässä ketä tahansa random-keskiverto-miestä tai naista. Esimerkiksi minun mieheni haluaa keskustella nimenomaan ilmastonmuutoksesta, tasa-arvosta BLM:stä. Enkä muunlaista miestä olisi huolinutkaan.
Kokeillaan minä-puhetta. Sillä tavalla ei voi mennä pieleen. Sinun kommenttisi kiteytettynä minä-puheeksi kuuluu: "En jaksa keskustella naisten kanssa em. asioista enkä typerillä bisnestermeillä tai näennäissivistävillä sanoilla, etsin toisenlaista naista."
Vierailija kirjoitti:
Ajatella. Ja kuitenkin minä 50+ vuotiaana tapasin nykyisen puolisoni, akateemisesti koulutetun, laajalti matkustelleen ja ulkomaillakin uraa tehneen, tumman, raamikkaan sinisilmän.
Samaa jankjankkia, että mies saa vapaasti valita, mutta naisen pitää vain alistua ja tyytyä miehen valintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi uranaisen ja elämänkoulun käyneen miehen ylipäänsä pitäisi kohdata? Missä he edes törmäisivät toisiinsa? Autotallissa? Huippukokouksessako? Mistä keskustelisivat? En usko että näin eri planeetoilta olevien ihmisten välinen suhde olisi pitkäikäinen ja onnellinen.
Kumpikin löytää kyllä seuraa kaltaisistaan, jos näkevät tarpeeksi vaivaa asian eteen.
Ei matalammin koulutettu ei ole sama kuin elämänkoulun käynyt. Alkuperäinen pointti lienee se, että korkeasti koulutetut uralle omistautuvat naiset eivät löydä helposti matalammin palkatuista seuraa. Tästä oli joku televisiodokumentti missä neljä naista kertoi sinkkuudestaan, tohtoristasoa taisi olla ainakin 1-2. heistä. Siitä kaikesta sai sellaisen mielikuvan, että osaavia, toimeentulevia senhetkiseen elämään tyytyväisiä miehiä olisi ollut, mutta näiden naisten kriteerit olivat kenties eri asioissa.
Jos matalammin koulutettu mies on erittäin hyvännäköinen tai varakas, hän kelpaa vaikka kenelle DI tieteentekijänaiselle tai yhtä hyvin suomenkielen tutkijalle. Muutoin se on hankalaa. Mies kelpuuttaa hyvin ja jopa mielellään matalammin koulutetun naisen. Hänellä on vain pari kriteeriä, ulkonäkö ja panostaminen suhteeseen ja mieheen ja isona plussana se, jos nainen on kunniallinen. Eikä lähde raastamaan sieluaan liian abstrakteilla ja maailmanluokan asioilla. Korkeasti koulutetut (koskee miehiä ja naisia) saattavat usein mennä siihen harhaan, että kun he tietävät sekä oman alan asiasta mutta myös sen mikä on vastuullista ja eettistä elämäntapaa. Miehet ajavat sähköautoilla ja syövät soijaa, eivät halua enää tehdä fyysistä työtä jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisi toimia siten, että roolit kääntää toisin päin eli nainen keskittyy työhön ja uraan ja mies hoitaa kodin ja lapset.
Kenenkään ei tietenkään tarvitse pariutua kenenkään kanssa, jos ei siltä tunnu.
Nykyään koti ja lapset hoidetaan yhdessä. Molemmat aikuiset käyvät töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin löytää kyllä seuraa kaltaisistaan, jos näkevät tarpeeksi vaivaa asian eteen.Ei matalammin koulutettu ei ole sama kuin elämänkoulun käynyt. Alkuperäinen pointti lienee se, että korkeasti koulutetut uralle omistautuvat naiset eivät löydä helposti matalammin palkatuista seuraa. Tästä oli joku televisiodokumentti missä neljä naista kertoi sinkkuudestaan, tohtoristasoa taisi olla ainakin 1-2. heistä. Siitä kaikesta sai sellaisen mielikuvan, että osaavia, toimeentulevia senhetkiseen elämään tyytyväisiä miehiä olisi ollut, mutta näiden naisten kriteerit olivat kenties eri asioissa.
Jos matalammin koulutettu mies on erittäin hyvännäköinen tai varakas, hän kelpaa vaikka kenelle DI tieteentekijänaiselle tai yhtä hyvin suomenkielen tutkijalle. Muutoin se on hankalaa. Mies kelpuuttaa hyvin ja jopa mielellään matalammin koulutetun naisen. Hänellä on vain pari kriteeriä, ulkonäkö ja panostaminen suhteeseen ja mieheen ja isona plussana se, jos nainen on kunniallinen. Eikä lähde raastamaan sieluaan liian abstrakteilla ja maailmanluokan asioilla. Korkeasti koulutetut (koskee miehiä ja naisia) saattavat usein mennä siihen harhaan, että kun he tietävät sekä oman alan asiasta mutta myös sen mikä on vastuullista ja eettistä elämäntapaa. Miehet ajavat sähköautoilla ja syövät soijaa, eivät halua enää tehdä fyysistä työtä jne.
Ok.
Iilimato-mielikuvitusritari-hyväntahdonn'ssijan pitäisi yksinoikeudella saada kähmiä varattuja naisia? ;''D