Vartijan kovat otteet myymälävarasta kohtaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008000397.html
Huh huh, ehkä vähän ylimitoitettuja toimia vartijalta.
Kommentit (1395)
"Varastaminen ei kuulu romanikulttuuriin" on monesti kuultu fraasi. Mikä siinä mättää, että valtaosa romaneista tekee niin (ei KAIKKI tietenkään, tunnen itsekin joitain jees-tyyppejä romaneista) vai eivätkö he sitten piittaa tästä kiellosta? Vikaa kyllä siellä kulttuurissa on: koulutukseen ja työntekoon ei kannusteta muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Ollaan jopa ylpeitäkin siitä, ettei koulua käydä eikä itseään elätetä. Hankalat heimosäännötkin tekee elämästä vaikeaa.
Myös entisaikoina tottuivat siihen että tyypillisellä suulaudellakin pystyi puhumaan senajan ihmisiä ympäri mutta nykyihmiset jo niin sosiaalisia ja puheliaita että tulee äkkiä tiuskimista ja äkkiväärää käytöstä kun väittelyyn lähtee mukaan kun huomaavat jo jäävän toiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi pahoinpitelyissä ottaa huomioon olosuhteet. Jos minä istun puiston penkillä ja vartija tulee retuuttamaan hiuksista ilman mitään syytä - se on pahoinpitely. Mutta jos menisin kauppaan varastamaan ja syljen ja kynsin ja vastustan kiinniottoa niin mielestäni ei ole pahoinpitely jos vähän retuutetaan.
Kyllä jokaisen ihmisoikeuksiin kuuluu haistattelu ja syljeskely. Kysykää vaikka vihreiltä.
Vierailija kirjoitti:
Romanille ei myydä bensaa.
Tämä on arkipäivää romanien elämässä. Valtaväestön syrjintä on systemaattista ja niin yleistä, ettei me edes osata vastustaa sitä. Meidän on aika katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27148 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma juttu, kun ei saa varastella rauhassa ilman jonkun puuttumista asiaan. Vartijan olisi pitänyt olla tekemättä työtään ja olla puuttumatta koko hommaan.
Antanut hänen kulkea vaan rauhassa kaljat hameessa, koska on syrjitty vähävarainen, jonka kaljahammasta kolotti, mutta nyt sit meni sekin hammas eikä kaljaa saanut mukaansa. Surullinen tapaus on hän, ihan sääliksi käy reppanaa.Vartija ei nimenomaan tehnyt työtään, sepä se. Hänen työnsä on ottaa kiinni näpistelijä, sitä hän ei nyt tehnyt. Sen sijaan hän veti varkaaksi epäillyn lattiaan ja istui päällä. Kaikkien tulee saada kävellä ne kaljat hameessa tai housuissa siitä kassasta maksamatta ja sitten tulla kiinniotetuksi oikeaoppisesti.
Vartija meni jututtamaan ja antoi mahdollisuuden palauttaa kamat jolloin siitä olisi syntynyt kaikille vähemmän duunia.
Se ei romanille sopinut
Aivan, ei sopinut. Sekö tarkoittaa sit sitä, että laitetaan maahan? No ei todellakaan.
Kyllä todellakin. Ei ekana paineta maahan, mutta jos sitäkin vaaditaan niin sillä mennään tarvittaessa.
Ei todellakaan. Vartijan olisi siinä vaiheessa pitänyt vetäytyä.
Ei hyvää päivää mikä logiikka ! Turvallisuudesta vastaavan henkilönkö pitää pidättäytyä toimistaan jos rikollinen pistää hanttiin? Just sellainenhan antaa varkaalle viestin siitä, että aina kannattaa alkaa laittamaan hanttiin ja mitä tahansa on oikeus 'asiakkaan' asemassa tehdä. Ihan täysiä sikailijoita nuokin varkaat ja vielä enemmän silloin kun vartijaa ei ole paikalla.
Ei tietenkään ole oikeus tehdä mitä haluaa. Kuten ei vartijallakaan. Mikäli suullista käskytystä et usko, vartija siirtyy kassalinjalle (vetäytyy) ja odottaa kiinniotto-oikeuden täyttymistä. Hyvin yksinkertaista.
Ja varas tyhjentää hameensa ennen kassaa kun ei nyt onnistunut. Seuraavaan kertaan. En kyllä asioisi kaupassa jossa kauppias suosii enemmän varkaita kuin vartijoita. Hinnoissahan se ihmisoikeuslysti kustannetaan.
Kauppias pelkäsi joutuvansa netticancelloitsijoiden uhriksi jos olisi sanonut jotain muuta. Olisi tarvinnut elää ikuisen rasistimaineen kanssa ja romanisukulaisten pelossa. Moni olisi taipunut ihan samaan, ei kaikilla ole energiaa taistella tätä vasemmistolaiseen uusajatteluun sairastunutta maailmaa vastaan.
Joku Hagert sanoi rasmuksessa että ko. miehen kuvaa tulee levittää ja sen kannattaa pukeutua kokovartalosuojaan.
Vissiin sitä parempaa uhkailua ja ko. palstan arvojen mukaista toimintaa kun ei ylläpitokaan ole viitsinyt puuttua.
Vasemmisto, silakat, rasmukset jne noudattavat intersektionaalista islamovasemmistolaista uusajattelua, jossa valkoinen mies tulee viimeisenä ja valkoinen rotu on rikos jo itsessään.
Minkähän värinen on rasmussilakan oma naama peiliiin katsoessa? Tokihan peili voi myös valehdella .
Minulla ei ole mitään sympatiaa musta. laisia kohtaan.
Rikolliset, lopettakaa se perseily. Ei rikoksia - ei otteita.
Tänne nyt on tullut kaikenlaisia vassari ja viher tyylisiä väitteitä ja juttuja, että sieltä löytyisi se syy ja juuri.
Jos Neuvostoliitossa oltaisi, niin työleirille lähtisi koko kööri perseilystä.
Miliisi olisi pamputtanut välittömästi.
Miksi pitää mollata kommunisteja ja vassareita. Jos vasemmalla oltaisi niin rajatkin olisi kiinni visusti ja karkurit ammuttaisi kuten DDR:ssä.
Kyllä se oikeistolaisuus on sitä lepsuilua ja yksilönvapauksien sallimista.
Epäilen naisen varastaneen/näpistäneen/laittaneen runsaan hameen sisään esim. porakoneen, skeittilaudan, pelikonsolin ym ym. Meniköhän vartijalta pienesti hermo?
Vierailija kirjoitti:
Epäilen naisen varastaneen/näpistäneen/laittaneen runsaan hameen sisään esim. porakoneen, skeittilaudan, pelikonsolin ym ym. Meniköhän vartijalta pienesti hermo?
Joo kannattaakin nakata kunnon painiotteella lattialle nainen joka on varastanut pelikonsolin mekkonsa sisuksiin. Tulee kalliiksi kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mt-potilas
Masentuneena menin lääkkeissä stockmannille
Katselin kasvorasvoja.
Musta myyjä tuli esittelemään tuotteita.
Sanoin: käytän näitä rasvoja , mutta kasvot silti valahtaneet
Myyjä: osta kaliimpia
Minä: hah väität että näillä lähtee hamsterinpussit ja katsoin ilkeästi.
Jatkoin matkaani
5 min kuluttua 3 vartijaa pyytää minua poistumaan
kysyin :miksi
Vartija. olet sylkenyt myyjää kasvoihin
Sanoin: haluan myyjän tänne, en ole sylkenyt ketään
Vartija poistuu ja palaa.
Sanoo : no et..nyt poistu
Minä :haluan että myyjä pyytää anteeksi
vartija: poistu heti!
sitten ottivat minusta kiinni raahasivat kadulle ja heittivät käsilaukkuni perään
Ostan stockkalta vähintään 30 000 vuodessa.
Tämä ei ole trolli
Asioin siellä edelleen ja näen kyseisiä vartioita..mutta he eivät kai tunnista minua?
En nostanut asiasta juttua, koska osaan lopettaa ajoissa.
Mutta myyjä siis valehteli minun sylkeneen häntä kasvoihin?
Välissämme oli lyhyen keskustelun ajan tiski ja puoli metriä, tämä olisi näkynyt turvanauhasta
Mutta oen enää käy masentuneena juuri missään.
Minusta tulee myös ilkeä kun masennun.
hv!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romanille ei myydä bensaa.
Tämä on arkipäivää romanien elämässä. Valtaväestön syrjintä on systemaattista ja niin yleistä, ettei me edes osata vastustaa sitä. Meidän on aika katsoa peiliin.
Niin se metsä vastaa, kun sinne huutaa.
Vierailija kirjoitti:
"Varastaminen ei kuulu romanikulttuuriin" on monesti kuultu fraasi. Mikä siinä mättää, että valtaosa romaneista tekee niin (ei KAIKKI tietenkään, tunnen itsekin joitain jees-tyyppejä romaneista) vai eivätkö he sitten piittaa tästä kiellosta? Vikaa kyllä siellä kulttuurissa on: koulutukseen ja työntekoon ei kannusteta muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Ollaan jopa ylpeitäkin siitä, ettei koulua käydä eikä itseään elätetä. Hankalat heimosäännötkin tekee elämästä vaikeaa.
500 vuotta Suomessa, ja ei jälkeäkään kotoutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mt-potilas
Masentuneena menin lääkkeissä stockmannille
Katselin kasvorasvoja.
Musta myyjä tuli esittelemään tuotteita.
Sanoin: käytän näitä rasvoja , mutta kasvot silti valahtaneet
Myyjä: osta kaliimpia
Minä: hah väität että näillä lähtee hamsterinpussit ja katsoin ilkeästi.
Jatkoin matkaani
5 min kuluttua 3 vartijaa pyytää minua poistumaan
kysyin :miksi
Vartija. olet sylkenyt myyjää kasvoihin
Sanoin: haluan myyjän tänne, en ole sylkenyt ketään
Vartija poistuu ja palaa.
Sanoo : no et..nyt poistu
Minä :haluan että myyjä pyytää anteeksi
vartija: poistu heti!
sitten ottivat minusta kiinni raahasivat kadulle ja heittivät käsilaukkuni perään
Ostan stockkalta vähintään 30 000 vuodessa.
Tämä ei ole trolli
Asioin siellä edelleen ja näen kyseisiä vartioita..mutta he eivät kai tunnista minua?
En nostanut asiasta juttua, koska osaan lopettaa ajoissa.
Mutta myyjä siis valehteli minun sylkeneen häntä kasvoihin?
Välissämme oli lyhyen keskustelun ajan tiski ja puoli metriä, tämä olisi näkynyt turvanauhasta
Mutta oen enää käy masentuneena juuri missään.
Minusta tulee myös ilkeä kun masennun.
hv!
mitä tarkoitat..
minusta on silti outoa että vaikka en ollut ystävällinen..minut raahattiin ulos liikkeestä
ja valehdellaan että oon sylkeny
sen oli pakko myöntää ettei ollu tapahtunu näin ja vartijat poistivat silti
ja en varasta ostan esim lamput, ruuan kosmetiikan stockkalta.
myyjä oli värillenen ehkä hän luuli minua rasistiksi
Vierailija kirjoitti:
Eikö? :o
Käsittämätöntä rasismia ja romanofobiaa tässä ketjussa
kortit pois kirjoitti:
forssan poliisi ei näihin luku taidottomiin puutu. forssan jokioisten .tammelan inva ja lapsi parkit ovat romaanit vallanneet??? vai onko inva jos ei osaa lukea
Vaiko vaan vammainen? Onhan siellä invapaikalla kuva, ei tartte osata lukea.
Sisäsiittoisuus ei lähtökohtaisesti ainakaan nosta älykkyyttä, romaneja on vain noin 15 000 Suomessa. Tästä on helppo tehdä päätelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen lukenut romanikulttuurista, niin heidän kulttuurissa häpeä on kova sana. Ollaan niin uskovaisia ja häveliäitä vanhempien edessä, jos on löytänyt tyttö- tai poikaystävän, mennyt naimisiin tai pukeutunut urheiluvaatteisiin, mutta rikosten tehtailua, edes tapaamista ja väkivaltaa ei hävetä. Aika tekopyhää.
Ei ne orgioitakaan häpeä, toimivat vaan SILLÄ HETKELLÄ vanhemmiltaan salassa. Kyllähän se kuitenkin paljastuu 9 kk:n päästä, kun ei tiedetä onko lapsen isä Leif vai Rainer vai molemmat, tai kuka tahansa kuka suostuu isäksi.
Laulakaa mielenosoituksessa Matin ja Tepon ajaton klassikko: Mä joka päivä töitä teen