Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marinin perheessä mussutetaan aamiaista valtion varoista!

Kommentit (616)

Vierailija
21/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tajua kuinka tuo kehtaa. Kaksi todella hyvätuloista aikuista perheessä ja yksi pieni tyttö. Kuinka kehtaa kupata tuonki verorahoista samalla kun moralisoi miten isompituloisten pitäisi osallistua enemmän...

Mulle itselle olis periaatekysymys, ettei noin toimisi. Noloa.

Vierailija
22/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nää ihmiset kehtaa? Oikeesti?

Noilla tuloilla ja muilla kaiken maailman eduilla joita on (esim. vain heille korona-aikaan km-korvaukset oman auton käytön mukaan vain heille), ei tulisi _mieleenkään_ nyhtää vielä kaikkea muuta mikä ilmaiseksi lähtee. Ihan oikeesti.

Työelämässä ja politiikassa tuntuu olevan tapa, että jokainen euro pitää nyhtää. Ihmiset käyttää ihan uskomattoman paljon aikaa ja vaivaa siihen, että saavat jonkun kympin edun vaikka varsinaisesti rahan takia sitä ei tarvitsisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei ole suuri summa, niin herää kyllä kysymys, että miten kehtaa. Mikään pakkohan tätä kyseenalaista "etua" ei olisi käyttää.

Tulee mieleen muuam Tytti ja kampaamokäynnit...

Kelle on suuri summa, kelle ei... Kyllä monessa perheeessä (3 hlö!) 300 euroa kuussa ylimääräistä aamiaiseen olisi todella suurta luksusta, josta voi vaan uneksia.

Sehän näissä eniten ärsyttää. Ei se ole se summa. Se on se että helvetin hyvätuloinen henkilö joka voisi oikein hyvin maksaa omat eväänsä ei sitä tee vaan hän venkoilee ja salaa etujaan.

Vierailija
24/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialisti syö kirjaimellisesti pöydässämme.

Eikö tuolla muijalla ole varaa ostaa omilla rahoillaan ruokaa vai pitääkö kaikki, ihan kaikki, kustannuttaa muiden=veronmaksajien rahoista?

Sarjassamme surkeimpia pääministereitä. Nyt tarvitaan Suomeen selkärankaisia päättäjiä tai olemme hukassa.

Ainakin kaksinaismoralistisin pääministeri ikinä. Sen näkee sukupuolen "tasa-arvoasioissa" ja tässä veropolitiikassa. Sormea osaa heristää, mutta peiliin ei suostu tämä diiva katsomaan koskaan.

Vierailija
25/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa Mona Sahlin sai kenkää suklaan ostosta valtion piikkiin. Nyt alkaa riittää; Sanna kilometritehtaalle NYT!!

Vierailija
26/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on rumaa ja häikälemätöntä. Hyvä, että asia nostettiin tapetille. Suurta palkkaa nostava pääministeri kuppaa ruokarahoja. Hänellä on varaa tuolla palkalla ja miehensä palkalla ostaa ruokaa itse.

Vierailija
27/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku taho haluaa keksiä aiheen kohun nostatukseen. Surkea yritys.

Kommarilutikka nuolee persettä? Olet säälittävä häviäjä!

Joku täällä kyllä on säälittävä häviäjä, ja sen lisäksi mt-potilas. 

Kenellähän tässä mielssä mättää ja pahasti. Toisaalta 300 euroa on pikkuraha, minä voi antaa sen vaikka omasta pussista, ikävää jos kolmivuotias olisi nälissään. Osttaihan se P Lipponen panssarimersun vai minkä merkkinen se kaara olikaan. Siihen minulla yksin ei olisi varaa.

Vierailija
28/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland. Että valtion johtaja maksaisi ja vääntäisi itse kauapuuronsa 🤣

Kertokaa maa, missä pääministeri tai tyyliin presidentti ei söisi aamiaista valtion piikkiin.

Vierailija
29/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten nää ihmiset kehtaa? Oikeesti?

Noilla tuloilla ja muilla kaiken maailman eduilla joita on (esim. vain heille korona-aikaan km-korvaukset oman auton käytön mukaan vain heille), ei tulisi _mieleenkään_ nyhtää vielä kaikkea muuta mikä ilmaiseksi lähtee. Ihan oikeesti.

Työelämässä ja politiikassa tuntuu olevan tapa, että jokainen euro pitää nyhtää. Ihmiset käyttää ihan uskomattoman paljon aikaa ja vaivaa siihen, että saavat jonkun kympin edun vaikka varsinaisesti rahan takia sitä ei tarvitsisi tehdä.

Ei normifirmassa voi kyllä joka euroa nyhtää. Yksityisellä firman omistaja rupeaa jossain kohti sanomaan mielipiteensä jos alaiset vedättää firman rahoja omaan taskuunsa. Julkisella puolella sitten taas ollaan todella tarkkoina koska aina on riski että joku tarkastusvirasto käy kaikki kuitit läpi ja ongelmia tulee hyväksyjille jos siellä on asiattomia veloituksia.

Tuo mariinin hallituksen touhu kuulostaa siltä että tässä on pukki kaalimaan vartijana eikä ketään muuta löydy joka voisi sanoa vastaan. Varsinkin tuo tietojen salaus poistaa vallan vahtikoiran eli median kuvioista kokonaan joten mariini voi vnk:nsa kanssa touhuta mitä lystää noissa asioissa. 

Vierailija
30/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellähän tässä mielssä mättää ja pahasti. Toisaalta 300 euroa on pikkuraha, minä voi antaa sen vaikka omasta pussista, ikävää jos kolmivuotias olisi nälissään. Osttaihan se P Lipponen panssarimersun vai minkä merkkinen se kaara olikaan. Siihen minulla yksin ei olisi varaa.

Ei se lipponen autoa itselleen ostanut. 

Vierailija
31/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei ole suuri summa, niin herää kyllä kysymys, että miten kehtaa. Mikään pakkohan tätä kyseenalaista "etua" ei olisi käyttää.

Tulee mieleen muuam Tytti ja kampaamokäynnit...

Kelle on suuri summa, kelle ei... Kyllä monessa perheeessä (3 hlö!) 300 euroa kuussa ylimääräistä aamiaiseen olisi todella suurta luksusta, josta voi vaan uneksia.

Sehän näissä eniten ärsyttää. Ei se ole se summa. Se on se että helvetin hyvätuloinen henkilö joka voisi oikein hyvin maksaa omat eväänsä ei sitä tee vaan hän venkoilee ja salaa etujaan.

Ja vaikka itse 300 on pienen oloinen summa miettikääpä sitä prosessia joka tuon summan Marinille on myöntänyt ja ilmeisesti myös käynyt kaupassa hakemassa ne tarpeet, toimittanut kesärantaan, arkistoinut kuitit ja sitten kokoustettu että asia salataan. Todellinen lasku meille veronmaksajille on helposti kymmenkertainen.

Eiköhän se brunssi ole ovelle tuotu ja ehkä tarjoiltu. Pelkkään aamiaiseen kahdessa aikuisella ja yhdellä babyllä ei normaalisti uppoa 300 euroa kuussa. Kuka sitä kuohariakaan viitsii joka aamu kitata. Onnittelen.

Vierailija
32/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin syö, jos 300€ kuukaudessa menee pelkkiin aamiaisiin. Pitäisi tuosta edusta ainakin verot maksaa. Tavallinen palkansaaja joutuisi näin tekemään.

10 euroa päivässä, jaettuna usealle henkilölle. Hurjaa! Jokainen saattaa saada jopa kolmen euron aamiaisen.

Eihän se Marinin ukko enää asu siellä, muutti takas Tampereelle, tiedä sitten ovatko eronneet.

En kyllä yhtään ihmettelisi, mies tuntuu sympaattiselta, joka on erehtynyt ottamaan narsistin vaimoksi. Kukapa tuollaista noita-akkaa kestää.

No missäs se mukula on?

Vierailija
33/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Only in Finland. Että valtion johtaja maksaisi ja vääntäisi itse kauapuuronsa 🤣

Kertokaa maa, missä pääministeri tai tyyliin presidentti ei söisi aamiaista valtion piikkiin.

Suomi koska etua ei ole presidentillä.

Eikkä siinä ole imtään ongelmaa jos se on verotettava tu tai vähennetään helkkarin isosta liksasta.

Maksaako joku sen eväät kun hän asuu kotonaan?

Vierailija
34/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna siis syö aamiaisia verovaroilla 300e kuukaudessa eli 3600e vuodessa. Oppisotoi puolue perussuomalaisten satujen lukeminen ja virsien veisaus päivässä maksoi 77 000 3 päivältä, sen jälkeen kun kyseisen asian käsittely oli jo pöydätty. Se on sitä parempaa rahojen tuhlausta.

Vierailija
35/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se 3 v ole päivähoidossa? Sehän saa siellä aamupalansa. Tuskin pääsee nauttimaaan aamiasta omien perheenjäsentensä kanssa. Eiköhän se on niin paljon hoidossa kuin mahdollista. Jos on pakko, niin äiti käy joskus moikkamassa haastattelujen välillä. Iskää näkee sitten vähän enemmän.

Vierailija
36/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että molemmille virka-asunnoissa asumaan joutuville - pressalle ja pm:lle - maksettaisiin kaikki ruokakulut. Tavallisissa työpaikoissa on siis aika usein paremmat ruokaedut.

Vierailija
37/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Sipilä vippasi Terrafamelle (eli sukulaisilleen) 200 miljoonaa, siihen meillä on varaa. Ei  Marinin perheen aamiaisiin… Sillä 200 miljoonalla Sipilän perhe olisi syönyt laskuumme aamiaista (300€/kk) 55555 vuotta. Mutta mitäs pienistä. 

Vierailija
38/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko meni virkamiesten työaikaa siihen, että asia järjesteltiin salaiseksi ??? Laskisiko joku nämä työtuntien kulut?

Vierailija
39/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edun käyttämistä on IL:n mukaan peitelty salauspäätöksillä viime kevät-kesästä lähtien.

Se on siis valtiosalaisuus että demaripääministeri kuppaa (taas) valtion varoja.

Aiemmista pääministereistä etua on 2000-luvulla ”vastaavassa mittakaavassa” käyttänyt korkeintaan Paavo Lipponen (sd.).

Mitä väärää mielestäsi on valtion muillekin pääministerille tarjoaman edun käytössä?

Vierailija
40/616 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kuvitellut, että molemmille virka-asunnoissa asumaan joutuville - pressalle ja pm:lle - maksettaisiin kaikki ruokakulut. Tavallisissa työpaikoissa on siis aika usein paremmat ruokaedut.

Onko tuossa eroteltu PM Marinin aamiainen ja muun "perheen"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan