Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlattu ei kestä sitä että olen hoikistunut. Mitä voin tehdä?

Vierailija
23.05.2021 |

Mies on alkanut veetuilemaan kun en ole enään tasapaksu pökkelö, vaan timmissä ja hyvässä kunnossa. Mies puolestaan on edelleen vanhoissa huonoissa mitoissa ja kunnossa eikä alkanut kuntoilemaan yhdessä ehdotuksestani huolimatta. Eilen viimeksi veetuilu Euroviisuja katsottaessa että hänelle jää kaikki rasvaiimmat ja epäterveellisemmät herkut syötäväksi ja tein tahallani. Pyysin miestä tuomaan kaupasta syötävää ja mies osti rasvapommijuustoja, kermaviiliä dipillä, karkkia, suklaata ja sipsejä sokerilimsan kera. Pilkoin jääkaapista kurkkua ja muita kasviksia siihen rinnalle ja join vettä. Mies ei syö vihanneksia vaikka ehdotin, joten ne jäi kokonaan minulle. Tuntuu että mies on kateellinen kaikesta ja moittii, jos joku kehuu minua hienosta saavutuksesta ja vartalosta. Aamuyöstä veetuili että varmaan menet kesällä rannalle esittelemään uutta vartaloa ja iskemään miehiä. On ollut puhetta mennä rannalle yhdessä tyttöporukan kanssa. Loukkaannuin miehen puheista. Alussa mies kannusti mutta nyt on kateellinen ja ilkeily sattuu.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erotkaa. sinä vielä oikein tyttöporukalla lähdet heruttamaan itseäsi rannalle? 

vai oletko trolli? 

Haluan nauttia rannalla olosta vihdoin kun vartalo on kunnossa mutta en mene sinne iskemään miehiä. Muut saa katsoa saa muttei koskea. Kihlattu on hermona ideasta kun tajusi etten ole enää se joka välttelee muiden seuraa ja nauttii elämästä. Ennen mies häpesi minua mutta nyt syyttää ja sättii. Ap

Miten hän sua sättii? Aloituksesta ei ihan selviä asia. Oli se muutos puolisossa mikä vain ja neg. tai pos. onhan se aina kriisi. Sinuna antaisin miehelleni aikaa tottua siihen, että sä teit muutoksen itsesi vuoksi, etkä ole menossa minnekään. Ja muista myös olla itse sättimättä häntä, elämänmuutoksesi on sun, ei hänen. Eri asia tietysti, jos hän oikeasti sättii, se ei toki ole sallittua vaikka olisikin epävarma olo.

En säti miestä vaan mies veetuilee ja sättii minua. Olen ehdottanut alusta saakka elämäntaparemonttia meille molemmille mutta mies kieltäytyi ja alussa kannusti kovasti mutta kun alkoi näkyä tuloksia niin miehen käytös ja suhtautuminen minua kohtaan muuttui täysin. Kihlattu sättii ruuista, kun en enään syö samalla tavalla oli kyseessä sitten kotona syöminen tai ravintolassa syöminen. Mies vetää alkoholia, pitsaa ja sokeria kun itse syön kevyemmin. Mies yrittää saada minua muuttamaan tapoja ja palaamaan entiseen mutta olen sanonut etten palaa entiseen. Joudun perustelemaan valintojani miehelle ja viimeisin oli kun ostin uusia vaatteita niin mies kommentoi niitäkin veetuilleen "taas tuollainen miesten iskemismekko tai liian tiukat housut". En iske muita miehiä mutta tottakai uudet vaatteet on useampaa kokoa pienempiä mitä ennen mutta mies kääntää tämänkin minua vastaan. En pukeudu paljastavasti mutta miehen mielestä kaikki paljastaa liikaa ja on iskemistä varten että ottaa päähän tämä. :( Ap

Vierailija
22/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka syö jotain vihanneksia jos tarjolla on karkkia ja sipsiä 😂 hanki Ap tasapainoa elämääsi, joskus voi myös herkutella eikä vetää pelkkää kurkkua ja parsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen, mutta jotenkin tuntuu tosi ulkonäköön painottuvalta (!) touhulta. Kun meitä on monen kokoisia ja näköisiä ja lähes jokainen on jonkun silmissä kaunis tai komea. Ymmärrän, jos paino huolettaa terveyssyistä, mutta en minäkään jaksaisi kuunnella kun joku viikkotolkulla suunnittelee menevänsä rannalle kun on "laihtunut". Mistäs sen tietää vaikka siellä rannalla katselijat tykkääkin vähän täyteläisemmistä naisista?

Tämä ja elämäntapamuutos on tainnut muuttaa myös yhteisiä kivoja hetkiä, jos herkut eivät enää kelpaa yhteiseen hetkeen vaan pitää hankkia omat herkut.

Kyllä minustakin enemmän kuulostaa siltä, että ap on muuttunut muutoinkin kuin ulkoisesti ja herkuista tuskin on ”kiltisti huomautettu”.

Jep. Lähes poikkeuksetta parisuhde joutuu koetukselle jos toisen elämäntapa muuttuu radikaalisti. Yleensä pariskunta syö samaa ruokaa ja viettää vapaa-aikaa yhdessä ellei sitten ole kyseessä sellainen nk. urapariskunta joka illalla vaihtaa kuulumiset ja hyppää samaan sänkyyn.

Ap ei enää syö herkkuja miehen kanssa eikä katso yhdessä telkkaria sohvalla vaan intoilee pupuruoalla ja viettää paljon vapaa-aikaa rääkkämässä itseään salilla ja pyllistelemällä peilin edessä. Tottakai mies silloin huolestuu kun todennäköisuus siihen, että muut miehet alkavat iskeä naista ja eroon kasvaa selvästi.

Vierailija
24/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö jotain vihanneksia jos tarjolla on karkkia ja sipsiä 😂 hanki Ap tasapainoa elämääsi, joskus voi myös herkutella eikä vetää pelkkää kurkkua ja parsaa.

Kurkku ja porkkana on dipattuna parempaa kuin sipsit eikä ne sipsit ja karkitkaan niin hyvältä maistu kuin lihavana. Makuaisti muuttuu laihduttaessa. Hankkiudu ap siitä katkerasta äijästäsi eroon jos ei muuta asennettaan. Saat normaalinkin miehen.

Vierailija
25/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin vihanneksia ja dippasin ne kastikkeeseen. Mies syö herkkuja kolmen ihmisen edestä, joten eikö se ole huolestuttavampaa kun ei juurikaan liiku ellei hyötyliikuntaa lasketa ja sitten veetuilee minulle. Jätin karkit ja sipsit kokonaan pois kun aloitin elämäntaparemontin ja olen kihlatulle sanonut etten enään syö niitä. Kyllä herkuttelen mutta en enään vanhoilla tavoilla.  Olen elämäni parhaimmassa kunnossa ja tasapainossa ja vastauksena kysymykseesi, niin aika monikin herkuttelee eikä vedä kaksin käsin sokeria. Ap

Vierailija
26/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen ei ole paluuta. Ap.n mies joko tajuaa sen tai sitten suhde loppuu.

Vierailija
27/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kummallinen palsta. Yhtäältä haukutaan ja paheksutaan ylipainoisia ja sitä, kuinka "meidän vero euroilla" joudutaan kustantamaan heidän elintasosairauksiensa hoito. Puhumattakaan siitä, kuinka naiset legendan mukaan antavat itsensä plösähtää parisuhteessa. Toisaalta taas nyt, kun ap on laittanut elämäntapansa uusiksi ja paino on pudonnut siinä sivussa, ei sekään ole hyvä. Ap on kadottanut tasapainon ja puputtaa vain kurkkua ja pyllistelee salilla saadakseen miehiä. Just. Sama se kai on miten elää, koska aina teet väärin jonkun mielestä :D

Vierailija
28/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiseen ei ole paluuta. Ap.n mies joko tajuaa sen tai sitten suhde loppuu.

Juurikin näin, mutta mies ei näytä ymmärtävän vaan sättii ja veetuilee, kun itsestä tuntuu että hakkaan vaan päätäni puuhun. Ap

Vierailija
29/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kun parisuhteessa toinen osapuoli muuttuu, mitataan parisuhteen kestävyys. Kun toinen muuttuu, toisenkin täytyy muuttua tasapainon säilyttämiseksi parisuhteessa ja elämässä. Jos toinen ei muutu/kasva/jousta, juuttuu parisuhde limboon, jossa molemmat ovat tyytymättömiä ja parisuhteen tasapaino järkkyy. Sitten on usein edessä ero. Tämä yleisellä tasolla enkä tiedä, miten ap:lla menee.

Terv. Kyökkiparisuhdeneuvoja

Vierailija
30/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuuttahan tuo on. Pelkää, että lähdet toisen miehen matkaan. Mies pelkää menettävänsä sinut. Ei osaa sitä ilmaista.

Vierailija
31/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuuttahan tuo on. Pelkää, että lähdet toisen miehen matkaan. Mies pelkää menettävänsä sinut. Ei osaa sitä ilmaista.

Siltä vaikuttaa mutta mies ei tajua etten petä ja on kateellinen muutoksesta. Ap

Vierailija
32/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan kuvitteli, ettet onnistu kuitenkaan tuossa laihdutuksessa. Siksi alkuun oli kannustava. Kun kuitenkin onnistuit, tulikin paniikki. Kun itse ei pystykään samaan. Koittaisin vielä kerran keskustella asiasta kunnolla. Jos ei tajua, lähtisin menemään.

Vierailija
33/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen, mutta jotenkin tuntuu tosi ulkonäköön painottuvalta (!) touhulta. Kun meitä on monen kokoisia ja näköisiä ja lähes jokainen on jonkun silmissä kaunis tai komea. Ymmärrän, jos paino huolettaa terveyssyistä, mutta en minäkään jaksaisi kuunnella kun joku viikkotolkulla suunnittelee menevänsä rannalle kun on "laihtunut". Mistäs sen tietää vaikka siellä rannalla katselijat tykkääkin vähän täyteläisemmistä naisista?

Tämä ja elämäntapamuutos on tainnut muuttaa myös yhteisiä kivoja hetkiä, jos herkut eivät enää kelpaa yhteiseen hetkeen vaan pitää hankkia omat herkut.

Kyllä minustakin enemmän kuulostaa siltä, että ap on muuttunut muutoinkin kuin ulkoisesti ja herkuista tuskin on ”kiltisti huomautettu”.

Jep. Lähes poikkeuksetta parisuhde joutuu koetukselle jos toisen elämäntapa muuttuu radikaalisti. Yleensä pariskunta syö samaa ruokaa ja viettää vapaa-aikaa yhdessä ellei sitten ole kyseessä sellainen nk. urapariskunta joka illalla vaihtaa kuulumiset ja hyppää samaan sänkyyn.

Ap ei enää syö herkkuja miehen kanssa eikä katso yhdessä telkkaria sohvalla vaan intoilee pupuruoalla ja viettää paljon vapaa-aikaa rääkkämässä itseään salilla ja pyllistelemällä peilin edessä. Tottakai mies silloin huolestuu kun todennäköisuus siihen, että muut miehet alkavat iskeä naista ja eroon kasvaa selvästi.

Mitä tarkoitat hyppää sänkyyn?

Vierailija
34/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies varmaan kuvitteli, ettet onnistu kuitenkaan tuossa laihdutuksessa. Siksi alkuun oli kannustava. Kun kuitenkin onnistuit, tulikin paniikki. Kun itse ei pystykään samaan. Koittaisin vielä kerran keskustella asiasta kunnolla. Jos ei tajua, lähtisin menemään.

Tiivistit ajatukseni täydellisesti, joten kiitos siitä. Ap

Vierailija
35/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kummallinen palsta. Yhtäältä haukutaan ja paheksutaan ylipainoisia ja sitä, kuinka "meidän vero euroilla" joudutaan kustantamaan heidän elintasosairauksiensa hoito. Puhumattakaan siitä, kuinka naiset legendan mukaan antavat itsensä plösähtää parisuhteessa. Toisaalta taas nyt, kun ap on laittanut elämäntapansa uusiksi ja paino on pudonnut siinä sivussa, ei sekään ole hyvä. Ap on kadottanut tasapainon ja puputtaa vain kurkkua ja pyllistelee salilla saadakseen miehiä. Just. Sama se kai on miten elää, koska aina teet väärin jonkun mielestä :D

Juurikin näin. On niitä jotka kannustaa ja on aidosti iloisia, mutta loppujen mielestä kaikki mitä teet on aina väärin. Ap

Vierailija
36/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat säälittävältä.

Kuulostat pelottavasti mieheltä, kun sättii ja veetuilee minulle. Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Ap

Vierailija
37/116 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

erotkaa. sinä vielä oikein tyttöporukalla lähdet heruttamaan itseäsi rannalle? 

vai oletko trolli? 

Haluan nauttia rannalla olosta vihdoin kun vartalo on kunnossa mutta en mene sinne iskemään miehiä. Muut saa katsoa saa muttei koskea. Kihlattu on hermona ideasta kun tajusi etten ole enää se joka välttelee muiden seuraa ja nauttii elämästä. Ennen mies häpesi minua mutta nyt syyttää ja sättii. Ap

Miten hän sua sättii? Aloituksesta ei ihan selviä asia. Oli se muutos puolisossa mikä vain ja neg. tai pos. onhan se aina kriisi. Sinuna antaisin miehelleni aikaa tottua siihen, että sä teit muutoksen itsesi vuoksi, etkä ole menossa minnekään. Ja muista myös olla itse sättimättä häntä, elämänmuutoksesi on sun, ei hänen. Eri asia tietysti, jos hän oikeasti sättii, se ei toki ole sallittua vaikka olisikin epävarma olo.

En säti miestä vaan mies veetuilee ja sättii minua. Olen ehdottanut alusta saakka elämäntaparemonttia meille molemmille mutta mies kieltäytyi ja alussa kannusti kovasti mutta kun alkoi näkyä tuloksia niin miehen käytös ja suhtautuminen minua kohtaan muuttui täysin. Kihlattu sättii ruuista, kun en enään syö samalla tavalla oli kyseessä sitten kotona syöminen tai ravintolassa syöminen. Mies vetää alkoholia, pitsaa ja sokeria kun itse syön kevyemmin. Mies yrittää saada minua muuttamaan tapoja ja palaamaan entiseen mutta olen sanonut etten palaa entiseen. Joudun perustelemaan valintojani miehelle ja viimeisin oli kun ostin uusia vaatteita niin mies kommentoi niitäkin veetuilleen "taas tuollainen miesten iskemismekko tai liian tiukat housut". En iske muita miehiä mutta tottakai uudet vaatteet on useampaa kokoa pienempiä mitä ennen mutta mies kääntää tämänkin minua vastaan. En pukeudu paljastavasti mutta miehen mielestä kaikki paljastaa liikaa ja on iskemistä varten että ottaa päähän tämä. :( Ap

Sano että häntä sinä yritätkin iskeä ;) jos koittaisit kääntää asian huumoriksi ja vakuutella ettet ole lähdössä mihinkään niin ehkä hän pehmittyisi? Voi myös olla että jos hän kokee että tuputat hänelle terveempiä tapoja niin hän ei enää kelpaa sinulle tms.

Vierailija
38/116 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä annetaan kyllä kummallisia ”neuvoja”, ei ap:n tehtävä ole miettiä että peruuko menonsa ja miten miestä pitäisi hyvitellä.

Mies on kontrolloiva ja sairaalloisen mustasukkainen, ap tekisi itselleen suuren palveluksen eroamalla.

Ap, lue tämä ketju ja mieti että kohta olet tässä tilanteessa: https://www.vauva.fi/keskustelu/4160742/miten-suhteesta-erotaan

Tuollainen mustasukkaisuus ei parane, mies alkaa kontrolloida koko ajan enemmän kunnes mies ei enää päästä sinua ovesta ulos koska hänen mukaansa kuitenkin vain esittelet itseäsi muille miehille ja menet pettämään jokaisen vastaantulijan kanssa.

Vierailija
39/116 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nyt on vakavan keskustelun paikka. Sinun pitää olla jämpti kun otat asian esille. En katsoisi tuota kiukuttelua pitkään, ja tekisin sen selväksi miehelle. Jatkuva pettämisestä epäily on rasittavaa ja väärin.

Vierailija
40/116 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvästi mustasukkainen. Se tietää että hoikka nainen kiinnostaa myös muita miehiä ja se nyt sitten saa aikaan tuon reaktion.