Kihlattu ei kestä sitä että olen hoikistunut. Mitä voin tehdä?
Mies on alkanut veetuilemaan kun en ole enään tasapaksu pökkelö, vaan timmissä ja hyvässä kunnossa. Mies puolestaan on edelleen vanhoissa huonoissa mitoissa ja kunnossa eikä alkanut kuntoilemaan yhdessä ehdotuksestani huolimatta. Eilen viimeksi veetuilu Euroviisuja katsottaessa että hänelle jää kaikki rasvaiimmat ja epäterveellisemmät herkut syötäväksi ja tein tahallani. Pyysin miestä tuomaan kaupasta syötävää ja mies osti rasvapommijuustoja, kermaviiliä dipillä, karkkia, suklaata ja sipsejä sokerilimsan kera. Pilkoin jääkaapista kurkkua ja muita kasviksia siihen rinnalle ja join vettä. Mies ei syö vihanneksia vaikka ehdotin, joten ne jäi kokonaan minulle. Tuntuu että mies on kateellinen kaikesta ja moittii, jos joku kehuu minua hienosta saavutuksesta ja vartalosta. Aamuyöstä veetuili että varmaan menet kesällä rannalle esittelemään uutta vartaloa ja iskemään miehiä. On ollut puhetta mennä rannalle yhdessä tyttöporukan kanssa. Loukkaannuin miehen puheista. Alussa mies kannusti mutta nyt on kateellinen ja ilkeily sattuu.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on mulle kateellinen koska olen lahjakas tavalla jolla hän haluaisi olla. Kyllä hän silti pärjää kateutensa kanssa, ja se on ennemminkin sellaista miksi minä en voi olla-harmittelua, koska on asioitaj oita ei vain voi oppia jos ei ole mitään lahjaa siihen suuntaan.
Kerro esimerkki sellaisesta, mitä ei voi oppia.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tulee ero tuossa vaiheessa. Kuten myös osalle raitistuneista tulee ero, kun puoliso ei kestä uutta asetelmaa perheessä.
Siis alkoholistisuhteissa köy niin, että kun mies raitistuu, niin se jättää juopon naisen. Kun nainen raitistuu, se jää hoitamaan juoppomiestään.
Keskustelkaa puolisoidenne kanssa!
Tässä tapauksessa ap voi aloittaa keskustelun miehensä kanssa sanomalla: "Hei rakas, musta tuntuu, että nyt kun olen onnistunut pudottamaan painoani, että se vaivaa sua jotenkin. Osaatko sanoa, että johtuuko se mun muuttuneista elintavoista vai jostain muusta tai tunnistatko itse koko asiaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
erotkaa. sinä vielä oikein tyttöporukalla lähdet heruttamaan itseäsi rannalle?
vai oletko trolli?
Haluan nauttia rannalla olosta vihdoin kun vartalo on kunnossa mutta en mene sinne iskemään miehiä. Muut saa katsoa saa muttei koskea. Kihlattu on hermona ideasta kun tajusi etten ole enää se joka välttelee muiden seuraa ja nauttii elämästä. Ennen mies häpesi minua mutta nyt syyttää ja sättii. Ap
Miten hän sua sättii? Aloituksesta ei ihan selviä asia. Oli se muutos puolisossa mikä vain ja neg. tai pos. onhan se aina kriisi. Sinuna antaisin miehelleni aikaa tottua siihen, että sä teit muutoksen itsesi vuoksi, etkä ole menossa minnekään. Ja muista myös olla itse sättimättä häntä, elämänmuutoksesi on sun, ei hänen. Eri asia tietysti, jos hän oikeasti sättii, se ei toki ole sallittua vaikka olisikin epävarma olo.
En säti miestä vaan mies veetuilee ja sättii minua. Olen ehdottanut alusta saakka elämäntaparemonttia meille molemmille mutta mies kieltäytyi ja alussa kannusti kovasti mutta kun alkoi näkyä tuloksia niin miehen käytös ja suhtautuminen minua kohtaan muuttui täysin. Kihlattu sättii ruuista, kun en enään syö samalla tavalla oli kyseessä sitten kotona syöminen tai ravintolassa syöminen. Mies vetää alkoholia, pitsaa ja sokeria kun itse syön kevyemmin. Mies yrittää saada minua muuttamaan tapoja ja palaamaan entiseen mutta olen sanonut etten palaa entiseen. Joudun perustelemaan valintojani miehelle ja viimeisin oli kun ostin uusia vaatteita niin mies kommentoi niitäkin veetuilleen "taas tuollainen miesten iskemismekko tai liian tiukat housut". En iske muita miehiä mutta tottakai uudet vaatteet on useampaa kokoa pienempiä mitä ennen mutta mies kääntää tämänkin minua vastaan. En pukeudu paljastavasti mutta miehen mielestä kaikki paljastaa liikaa ja on iskemistä varten että ottaa päähän tämä. :( Ap
Sano että häntä sinä yritätkin iskeä ;) jos koittaisit kääntää asian huumoriksi ja vakuutella ettet ole lähdössä mihinkään niin ehkä hän pehmittyisi? Voi myös olla että jos hän kokee että tuputat hänelle terveempiä tapoja niin hän ei enää kelpaa sinulle tms.
Mies ei ole koskaan ymmärtänyt huumoriani mutta omia vitsejä viljelee minulle. Huumorintajumme on erilaista. En tuputa mutta mies ilkeilee ja yrittää saada minua vanhoihin tapoihin. Ap
Tuossa ei auta kuin pitää päänsä. Kohta alkaa valittamaan, miten olet muuttunut, ja olet ikävä ja veemöinen jne. Kannatta varautua jo siihen, ja miettiä, mitä teet.
On kateellinen, kun sinä olet pystynyt tuohon, ja hän ei.
Kohta on teillä keskustelun paikka. Joko mies hyväksyy sian, tai sitten ei, ja sinä mietit itse, että mitä teet.
Kumppanin ei kuulu ilkeillä tuolla tavalla. Jos asia ei muutu keskustelun myötä, neuvon oikeasti jättämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuuttahan tuo on. Pelkää, että lähdet toisen miehen matkaan. Mies pelkää menettävänsä sinut. Ei osaa sitä ilmaista.
Siltä vaikuttaa mutta mies ei tajua etten petä ja on kateellinen muutoksesta. Ap
Tuo sinun ”on kateellinen muutoksesta” kertoo juuri sen teidän ongelman. Sinä olet tehnyt elämäntaparemontin, ei sun mies. Näin ollen älä edes arvota miehesi tekoja itsesi kautta. On täysin ymmärrettävää, että miehesi reagoi muutokseen ja toivoisi takaisin entisen. Ihmismieli toimii niin. Ja jos sä otat kaiken kateutena tai laiskuutena tai tyhmyytenä, parisuhteenne kariutuu. Onko miehesi sun mielestä oikeutettu tunteisiinsa? Ilmeisesti ei. Vastaatko hänen pelkoonsa siitä, että olet lähdössä muita metsästämään aikuismaisesti ja hänet huomioiden? Ilmeisesti et. Jos uudessa elämässäsi et siedä sitä, joka ei ole kanssasi muutosta tehnyt, lähde pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai oletko trolli?
Haluan nauttia rannalla olosta vihdoin kun vartalo on kunnossa mutta en mene sinne iskemään miehiä. Muut saa katsoa saa muttei koskea. Kihlattu on hermona ideasta kun tajusi etten ole enää se joka välttelee muiden seuraa ja nauttii elämästä. Ennen mies häpesi minua mutta nyt syyttää ja sättii. Ap
Miten hän sua sättii? Aloituksesta ei ihan selviä asia. Oli se muutos puolisossa mikä vain ja neg. tai pos. onhan se aina kriisi. Sinuna antaisin miehelleni aikaa tottua siihen, että sä teit muutoksen itsesi vuoksi, etkä ole menossa minnekään. Ja muista myös olla itse sättimättä häntä, elämänmuutoksesi on sun, ei hänen. Eri asia tietysti, jos hän oikeasti sättii, se ei toki ole sallittua vaikka olisikin epävarma olo.
En säti miestä vaan mies veetuilee ja sättii minua. Olen ehdottanut alusta saakka elämäntaparemonttia meille molemmille mutta mies kieltäytyi ja alussa kannusti kovasti mutta kun alkoi näkyä tuloksia niin miehen käytös ja suhtautuminen minua kohtaan muuttui täysin. Kihlattu sättii ruuista, kun en enään syö samalla tavalla oli kyseessä sitten kotona syöminen tai ravintolassa syöminen. Mies vetää alkoholia, pitsaa ja sokeria kun itse syön kevyemmin. Mies yrittää saada minua muuttamaan tapoja ja palaamaan entiseen mutta olen sanonut etten palaa entiseen. Joudun perustelemaan valintojani miehelle ja viimeisin oli kun ostin uusia vaatteita niin mies kommentoi niitäkin veetuilleen "taas tuollainen miesten iskemismekko tai liian tiukat housut". En iske muita miehiä mutta tottakai uudet vaatteet on useampaa kokoa pienempiä mitä ennen mutta mies kääntää tämänkin minua vastaan. En pukeudu paljastavasti mutta miehen mielestä kaikki paljastaa liikaa ja on iskemistä varten että ottaa päähän tämä. :( Ap
Sano että häntä sinä yritätkin iskeä ;) jos koittaisit kääntää asian huumoriksi ja vakuutella ettet ole lähdössä mihinkään niin ehkä hän pehmittyisi? Voi myös olla että jos hän kokee että tuputat hänelle terveempiä tapoja niin hän ei enää kelpaa sinulle tms.
Mies ei ole koskaan ymmärtänyt huumoriani mutta omia vitsejä viljelee minulle. Huumorintajumme on erilaista. En tuputa mutta mies ilkeilee ja yrittää saada minua vanhoihin tapoihin. Ap
Tuossa ei auta kuin pitää päänsä. Kohta alkaa valittamaan, miten olet muuttunut, ja olet ikävä ja veemöinen jne. Kannatta varautua jo siihen, ja miettiä, mitä teet.
On kateellinen, kun sinä olet pystynyt tuohon, ja hän ei.
Kohta on teillä keskustelun paikka. Joko mies hyväksyy sian, tai sitten ei, ja sinä mietit itse, että mitä teet.
Enpä usko kateuteen, silloinhan tekisi itsekin jotakin. Ei parisuhteessa olla kateellisia toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vai oletko trolli?
Miksi olette yhdessä? Ketjun perusteella teillä ei ole mitään yhteistä. Edes huumorintaju ei ole samalla tasolla
Hanni uusi mies. Tämä mies haluaa että sinulla on huono itsetunto kun hänellä otselläänkin on.
Kannattaa panna "mies" vaihtoon. Homohan tuo on, kun kerran Euroviisuja katsoi.
Oisko se vaan helpompi napata kuntosalilta/lenkkipolulta uusi äijä, jolla on samat kiinnostuksen kohteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuuttahan tuo on. Pelkää, että lähdet toisen miehen matkaan. Mies pelkää menettävänsä sinut. Ei osaa sitä ilmaista.
Siltä vaikuttaa mutta mies ei tajua etten petä ja on kateellinen muutoksesta. Ap
Tuo sinun ”on kateellinen muutoksesta” kertoo juuri sen teidän ongelman. Sinä olet tehnyt elämäntaparemontin, ei sun mies. Näin ollen älä edes arvota miehesi tekoja itsesi kautta. On täysin ymmärrettävää, että miehesi reagoi muutokseen ja toivoisi takaisin entisen. Ihmismieli toimii niin. Ja jos sä otat kaiken kateutena tai laiskuutena tai tyhmyytenä, parisuhteenne kariutuu. Onko miehesi sun mielestä oikeutettu tunteisiinsa? Ilmeisesti ei. Vastaatko hänen pelkoonsa siitä, että olet lähdössä muita metsästämään aikuismaisesti ja hänet huomioiden? Ilmeisesti et. Jos uudessa elämässäsi et siedä sitä, joka ei ole kanssasi muutosta tehnyt, lähde pois.
Minä seurasin vierestä ystäväpariskuntani kipuilua samassa tilanteessa. Ensin ajattelin, että onpas kumma mies, kun ei arvosta toisen laihtumista ja kettuilee jatkuvasti. Sitten kävin lounaalla priskunnan naisen kanssa ja ajatukseni muuttui. Kaikki oli ravintolassa pielessä, kaikessa, jopa salaateissa oli liikaa sitä ja tätä ja tuota. Lisäksi kuuntelin koko lounaan ajan miten hänelle ollaan kateellisia hänen hoikkuudestaan ja miten hänen miehensä on tyhmä, kun ei seuraa hänen tietään. Miestarjoilijamme ei ilmeisesti antanut riittävästi katseita, kun tippiä ei voinut jättää, kun palvelu oli surkeaa. Kaiken hyvä päälle kuuntelin vielä miten minun salaatissani oleva avokado olisi kannattanut jättää syömättä ja valkoviinilasi juomatta. Olen hoikka ja itseeni tyytyväinen, minulla ei ole tarvetta saada neuvoja syömiseni suhteen. Enpä enää lähtenyt lounaalle hänen kanssaan. Vietän aikani mieluummin sellaisen ihmisen kanssa, joka on tai ei ole tehnyt elämäntapamuutosta muuttumatta itsekeskeiseksi ja on kiinnostunut myös minun asioistani edelleen. Hänen exänsä kuuluu edelleen kaveripiiriini ja ymmärrän täysin miksi hän koki miten koki ja miksi hän yritti pitää edes osan ”entisestä” parisuhteestaan muuttumattomana. Vaikkapa ne juustot ja punaviini leffaa katsoessa.
Ensimmäinen reaktioni oli että miehen oma ongelma, olisi iloinen kun vaimo on timmissä kunnossa.
Mutta nyt kun luen lisää, alkaa vaikuttamaan siltä että ap v.ttuilee enemmänkin miehelle, ja on jo päättänyt upgreidata miehen komeampaan ja rikkaampaan, nyt kun markkina-arvo on noussut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä seurasin vierestä ystäväpariskuntani kipuilua samassa tilanteessa. Ensin ajattelin, että onpas kumma mies, kun ei arvosta toisen laihtumista ja kettuilee jatkuvasti. Sitten kävin lounaalla priskunnan naisen kanssa ja ajatukseni muuttui. Kaikki oli ravintolassa pielessä, kaikessa, jopa salaateissa oli liikaa sitä ja tätä ja tuota. Lisäksi kuuntelin koko lounaan ajan miten hänelle ollaan kateellisia hänen hoikkuudestaan ja miten hänen miehensä on tyhmä, kun ei seuraa hänen tietään. Miestarjoilijamme ei ilmeisesti antanut riittävästi katseita, kun tippiä ei voinut jättää, kun palvelu oli surkeaa. Kaiken hyvä päälle kuuntelin vielä miten minun salaatissani oleva avokado olisi kannattanut jättää syömättä ja valkoviinilasi juomatta. Olen hoikka ja itseeni tyytyväinen, minulla ei ole tarvetta saada neuvoja syömiseni suhteen. Enpä enää lähtenyt lounaalle hänen kanssaan. Vietän aikani mieluummin sellaisen ihmisen kanssa, joka on tai ei ole tehnyt elämäntapamuutosta muuttumatta itsekeskeiseksi ja on kiinnostunut myös minun asioistani edelleen. Hänen exänsä kuuluu edelleen kaveripiiriini ja ymmärrän täysin miksi hän koki miten koki ja miksi hän yritti pitää edes osan ”entisestä” parisuhteestaan muuttumattomana. Vaikkapa ne juustot ja punaviini leffaa katsoessa.
Vastaava kokemus itsellä. Ystäväni teki elämäntaparemontin, ja aluksi oli tietty helppoa kannustaa ja suhtautua positiivisesti. Nykyisin ei enää ole niin helppoa olla hänen kanssaan tekemisissä, koska touhu on omasta näkökulmastani mennyt niin yli: kaikista ruoista kirjataan kalorit, ulkona voi syödä vain sellaisissa ravintoloissa jotka ilmoittavat annosten kalorimäärät, hän kommentoi muiden syömisiä, puuttuu muiden valintoihin, saattaa tuoda kyläilyyn "sittenkin jotain terveellisempää" eikä sitä mistä oltiin nyyttäreitä suunniteltaessa sovittu, ei juo enää lainkaan alkoholia, lounaan jälkeen lähtee kiireesti salille koska "huono omatunto", vaikea tavatakaan kun ei oikein ole vapaa-aikaa hänellä työn ja liikunnan ulkopuolella. Etenkin se että alkaa puuttua muiden syömiseen on kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies on selvästi mustasukkainen. Se tietää että hoikka nainen kiinnostaa myös muita miehiä ja se nyt sitten saa aikaan tuon reaktion.
Nainen ei kiinnosta yhtään sen enempää miehiä hoikkana kuin ennen laihduttamistakaan. Se laihduttanut vaan usein ajattelee itsestään positiivisemmin, jolloin hän on enemmän ”auki”, jolloin saa (ja huomaa) tietenkin enemmän ihailua. Tämä tottakai aiheuttaa puolisossa vastareaktion, jos hän kuulee naiselta asiasta, kai se nyt on selvää.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja siis vittuilee miehelleen koko ajan passiivisaggressiivisesti, ja ihmettelee miksi mies käyttäytyy miten käyttäytyy?
Jep jotain tällaista. Tai vähintäänkin antaa urheiluvinkkejä, joita mies ei ole pyytänyt. Ap ei pysty oman muutoksensa jälkeen suhtautumaan mieheensä enää entiseen tapaan, vaan alkaa näkeä "paikallaan jökittävässä" miehessä vikoja, joita aiemmin ei tuominnut, koska oli samanlainen kuin miehensä.
Tuohan olisi miehelle ihan unelmatilanne, että oma nainen on tikissä ja miehen pitäisi olla onnensa kukkuloilla. Nyt kun ei kuitenkaan näin ole, niin on kyllä vaikea saada tilanne pyöriteltyä pelkästään miehen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Hanni uusi mies. Tämä mies haluaa että sinulla on huono itsetunto kun hänellä otselläänkin on.
Ja laihdutusko sen itsetunnon on aplla nostanut?