Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhteesta erotaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Hei vaan ja anteeksi typerimmästä kysymyksestä taas hetkeen. Tiedän, että no eroamalla. Miten tämä käytännössä tapahtuu?

Suhde on ensimmäiseni ja se on kestänyt nyt muutaman vuoden. Koko suhteen ajan meillä on ollut ongelmia ja nyt olen päättänyt lähteä.

Minulla ei ole ystäviä ja vanhempani pitävät miehestäni paljon. En omista autoa. Aina kun otan eron puheeksi niin mies ei suostu keskustelemaan asiasta. Asumme kahdessa eri kodissa. Jos yritän pakata tavaroitani, niin mies purkaa ne pois kasseista tai muuten estää minua. Toki ei hänellä ole velvollisuutta minua erossa auttaa, mutta en tiedä mitä ihmettä tekisin.

Olen hiukan yksinkertainen, tiedetään jo. Yritän tässä nyt kuitenkin ottaa itseäni niskasta kiinni ja hoitaa asiani kuntoon. Kaipaisin vinkkejä.

Kommentit (389)

Vierailija
1/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviestillä

Vierailija
2/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävällisesti kerrot, että sinä haluat erota ja nyt sinä pakkaat omat tavarasi miehen luota mukaasi. Mikäli miehelläsi on sinun luonasi tavaroita on hän tervetullut hakemaan ne viikon sisällä. Sitten otat ne kamasi ja lähdet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni jättäisin vain viestin ja lähtisin, mutta miehellä on avain asuntooni sekä tavaroitani on hänen luonaan. Haluaisin, että eroaminen sujuisi rauhallisissa merkeissä tai edes niin, että saisimme kummankin tavarat siirretttä oikeisiin koteihin. Mies ei suostu tähän.

Ap

Vierailija
4/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkat kun mies ei ole paikalla. Sitten lähdet omaan kotiisi. Jos miehellä on avain sinne etkä saa sitä pois, , vaihdatat lukot. Ja muista että tavarat on vaan tavaroita ja niitä saa uusia. Kunhan vaan henkkarit, passi, pankkikortti, ajokortti on sulla, ja henkilökohtaiset lääkkeet jos niitä tarvitset.

Vierailija
5/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kodissasi voit pakata miehen tavarat ja siirtää ne oven ulkopuolelle.

Vierailija
6/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että olen tehnyt asiasta päässäni näin suuren ongelman. Minut on saanut hämilleni ehkä se, että vietäviä tavaroita tosiaan on todella paljon ja asumme eri kaupungeissa. Itse autottomana sekä ilman ystäviä on mahdotonta viedä kaikkea saman päivän aikana.

Mies on ehdottomasti eroa vastaan ja erittäin mustasukkainen. Pelkään, että hän heittäytyy hankalaksi. Mietinnän alla on myös kotiavaimeni sekä kuvat, jotka haluaisin mieheni poistavan minusta.

Ap

Vierailija
7/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että et saa siistiä ja rauhallista eroa. Hyväksy se ja toimi. Il.oita miehelle että haluat erota ja sit vaan teet niin. Yllä annettu hyviä neuvoja.

Vierailija
8/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot vanhemmillesi, että mies ei ole niin mukava mitä antaa heille ymmärtää. Kerrot mustasukkaisuudesta ja ahdistavasta olostasi. Vanhempasi varmasti voivat auttaa tavaroissa ja avainasiassa?

Vierailija
9/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista. Minua pelottaa eroaminen kovasti ja on tuntunut vaikealle ymmärtää toisen käytöstä. Välillä myös pelkään, kun mies sanoo ettei halua elää ilman minua tai että ei koskaan päästä minua pois.

Pelkään, että en saa kaikkia tavaroitani, mutta toisaalta ehkä ne eivät ole nyt niin iso menetys. Rahallisesti toki, mutta ei voi mitään.

Tiedän, että mies tulisi suoraan luokseni jos häivyn hänen ollessa toisaalla. Ajatus siitä ahdistaa. Haluaisin vain olla rauhassa. Mies on myös suhteemme aikana hiljalleen eristänyt minut muista ihmisistä, joten yksin oleminen ilman apua muilta tuntuu pahalle. Mutta mikään ei muutu ellen nyt lähde.

Ap

Vierailija
10/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani pitävät miestä parhaana asiana joka minulle on elämäni aikana tapahtunut. Hän on isäni hyvä ystävä jopa. En uskalla kertoa heille, että en voi hyvin suhteessa.

Sanoin tänään miehelle, että haluan erota. Nyt pitäisi toimia ennen kuin hän palaa iltavuorosta, mutta tunnen itseni lamaantuneeksi. Tuntuu kuin aivot olisivat ihan lukossa, enkä tajua mistä aloittaisin.

Ap

Vierailija
11/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siistiä eroa tästä ei nähtävästi tule. Siis sellaista että kerrot miehelle että nyt eroatte ja sitten yhteisesti teette tavaroiden siirtoa.

Helpoin mahdollisuus joka toki kestää jonkin aikaa. Rupeat pikkuhiljaa viemään tavaroita pois miehen luota. Sellaisia jotka mahtuvat isoon käsilaukkuun. Viet näitä pois 2-3 erässä. Jos pelkäät että mies huomaa niin tuo samalla tilalle jotain uutta joka on täysin yhdentekevää sinulle ja joka voi jäädä miehen kotiin kun eroatte. Jos on mitään isompaa (ruukkukasveja, kattiloita, mitä nyt olisikaan) niin sanot niille henkisesti hyvästit.

Keräät miehen kaikki tavarat omasta kodistasi yhteen laatikkoon. Vaihdatat oveen lukon jotta mies ei enää avaimellaan pääse sinulle.

Jos ei ole väkivallan uhkaa suhteessa niin sanot viimeisellä kerralla miehen luona että tämä oli nyt tässä, me eroamme nyt ja otat viimeiset tavarat mukaasi. Jos on pienintäkään riskiä väkivaltaan niin teet tämän julkisella paikalla ja ne tavarat joita et ole saanut vielä siirrettyä miehen kotoa pois jäävät sinne. Ne ovat vain tavaraa.

Sovit miehen kanssa milloin hän tulee hakemaan omat tavaransa kodistasi. Katso että paikalla on silloin vähintään pari ystäväsi. Jos mies ei suostu niitä hakemaan säästä ne ja laita laatikossa perimmäiseen nurkkaan. Järjestä jossain vaiheessa että saat vietyä ne miehen kotipaikkakunnalle ja dumppaa ne miehen silmien eteen noukittavaksi.

Älä ota miestä takaisin. Älä viestittele. Älä vastaa puheluihin.

Vierailija
12/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa juurikin sellaiselta, että lähde kun vielä voit. Mene hakemaan omat tavarasi jonkun sukulaisen kanssa. Ilmoita miehelle, koska hän voi tulla omat tavaransa hakemaan JA ellet saa avainta häneltä takaisin vähintään sarjoita lukot uudelleen. Mikäli asut kerrostalossa on hyvä kertoa siinä tapauksessa myös taloyhtiölle/isännöitsijälle, että taloyhtiön ulkopuolisella on avain taloon. Ihan rehellisesti 

Vierailija
13/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastapuoli on noin haluton eroamaan, ensimmäiseksi kannattaa pettää ja "jäädä" kiinni. Näin vastapuoli saa hyvän syyn erota ja voi pistää kaiken sinun syyksi.

Vierailija
14/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät miestä niin auttaako poliisi tällaisissa tilanteissa?

En tiedä?

Millaisia tavaroita siellä miehen luona on?

Jotkut hammasharjat sun muut nyt voi jättää surutta.

Jos vaikka on kalliita ihonhoitotuotteita tms niin vähin äänin nappaat ne mukaan tai sanot että kotona nämä loppu ja nyt ei ole varaa ostaa uusia.

Onko siis niillä tavaroilla väliä?

Jos ne siellä miehen asunnossa on silloinkin kun et ole siellä niin ei varmaan mitään aivan välttämättömyyksiä ole?

Vaihdat lukot. Tai sarjoitat ne. Lukkoliikkeestä tullaan hyvinkin nopeasti se tekemään.

Kokemusta on.

Hieman se maksaa kyllä mutta pieni hinta siitä että mies ei pääse kotiisi.

Kun mies tulee hakemaan tavaroitaan niin älä päästä sisälle. Tavarat oven taakse.

Onko erossa mitään juteltavaa?

Jos ei ole lapsia tai yhteistä omaisuutta niin ei se tilanne juttelemalla muuksi muutu.

Mitä sitä eroa tuntitolkulla vatvoo jos ei tilanne juttelemalla muuksi muutu. Turhaa.

Vierailija
15/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani pitävät miestä parhaana asiana joka minulle on elämäni aikana tapahtunut. Hän on isäni hyvä ystävä jopa. En uskalla kertoa heille, että en voi hyvin suhteessa.

Sanoin tänään miehelle, että haluan erota. Nyt pitäisi toimia ennen kuin hän palaa iltavuorosta, mutta tunnen itseni lamaantuneeksi. Tuntuu kuin aivot olisivat ihan lukossa, enkä tajua mistä aloittaisin.

Ap

Mitä helvettiä teet enää miehen asunnossa? Nyt nainen keräät tärkeimmät tavarat mukaan johonkin kassiin. Käyt vaikka lähikaupassa ja ostat kaksi-kolme muovikassia. Sitten häivyt ENNEN kuin mies tulee.

Vaihdatat lukot oman asuntosi oveen NYT HETI ja miestä et päästä enää sisään. Kyllä, se onnistuu sunnuntai iltanakin. Jos et saa onnistumaan mene vaikka hotelliin yöksi kahdeksi mutta palaat takaisin kotiin vain ystävän ja lukkosepän seurassa.

Vierailija
16/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdatat lukot. Unohdat ukon luona olevat tavarat. Lähetät tekstiviestin.

Vierailija
17/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaaraa siitä, että mies minua löisi, mutta hän on fyysisesti estänyt poistumiseni sekä myös lähtenyt perääni hakemaan minut autolla takaisin, kun olen aiemmin lähtenyt pois.

Minulla ei ole ystäviä tai muita tuttuja, jotka voisivat olla seuranani. Erosta olen puhunut varmaankin jo niin monta kertaa, että ei mies enää edes ota minua vakavissaan, kun tietää että saa minut jäämään.

Olen yrittänyt viedä tavaroita hiljalleen pois, mutta mies huomaa tämän heti. Hän ei esimerkiksi anna minun viedä alusvaatteitani, koska pelkää minun käyttävän niitä kotonani jonkun muun seurassa...

Tiedän, että pitäisi vain pystyä jättämään astiat yms. Tavarat, mutta minulla on todella pienet tulot ja osa arvokkaammista tavaroistani on minulle todella tärkeitä jo käytännön syistä.

Ap

Vierailija
18/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodin kautta, jos aavistat miehen olevan väkivaltainen. Googleta alueesi turvakoti varmuuden vuoksi.

Kyllä ihmisen täytyy saada erota ja aloittaa oma elämä.

Vierailija
19/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vastapuoli on noin haluton eroamaan, ensimmäiseksi kannattaa pettää ja "jäädä" kiinni. Näin vastapuoli saa hyvän syyn erota ja voi pistää kaiken sinun syyksi.

Just.

Tai sit tulee ruumiita.

Vierailija
20/389 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti poistumisen estäminen on jo tosi vakava asia. Todennäköisesti, jos olisit uhmannut häntä, olisit saanut turpaasi. Etkö vain olisikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan