♥♥♥SYYS' 04 Wiikkis!♥♥♥
Kommentit (44)
Kuoleman käsittelyyn myös kuvakirjat, jotka on suunnattu lapsille, saattavat antaa apuja tilanteeseen. Ehdoton suosikkini on pari vuotta sitten ilmestynyt kirja Anna-Mari Kaskisen ¿Kerro minulle taivaasta - kun kuolema koskettaa¿. Kirja on mielestäni hyvä luettavaksi lapsen kanssa, mutta tästä kirjasta voi myös löytää apua keskusteluun lapsen kanssa, jos tuntuu, ettei lapsi ole enää kiinnostunut kuvakirjoista tai se ei ole ihan lähellä omaa vakaumusta.
Tässä lisää kuvakirjoja, joista tosin en ole tarkemmin perillä. Ovat lisäksi aika vanhoja, mutta kirjastossa tai kirjakaupassa osaavat varmaan kertoa uudemmistakin. Saatan itsekin löytää listoja uudemmista kirjaehdotuksista, kun vain ehdin etsiä tuolta papereitteni seasta.
Ilkka ja Pirjo Jääskeläinen: Jukka ja Jaana kyselevät kuolemasta
Margetta Thun: Enkelimuksu
Susan Vaeley: Mäyrän jäähyväislahjat
Marit Laldhol ja Weche Qyen: Hyvästi Henrik
Anneli Terho: Milloin lintuni heräävät
Anneli Finne ja Matti Kota: Mutta tähtein tuolla puolen
Aikuisille luettavaa:
Peltonen: Surun lintu ¿ lapsi kyselee kuolemasta
Ingela Bendt: Kun pieni lapsi kuolee (löytyy luku lapsen surusta)
Irja Kilpeläinen: Samalle portille (löytyy luku lapsesta ja kuolemasta)
Haleja!
-Mimmuli
Hui tuota ampparia!Sain lisä pelkoja!Ampparit on kyllä nyt ihan kamalia..Korkeasaaressaki huomas et kesällä tuli lokit kimppuu mut nyt ku kaivettii eväät heti oli amppareita ympärillä!!yäk!!!
Ynis:Kyllä yksinolosta voi olla huumassa.Mä varmaan maanisena miettisin et mitä teen??!!!Ihanaa et sait omaaaikaa :-)
Lego-showssa käytiin,ei nyt ihan vastannu odotuksia!Mut ennenen olehyppiny jätti trampliinilla-se oli ihanaa :-)Väkeä oli vähän ni sain itekseni pomppia..ja väliillä lasten kanssa,mut en vieny vierailta lapsilta vuoroa!
Huomenna taas arkinen aamu..Hyvät yöt!
jatu
En ottanu typylle pakkausta.Onhan se raha vähän mut ostin seisomalaudan ja typylle oikeenväristä vaatetta..siis vaaleenpunasta :-)
Hyvästi oma aika. Ihanaa, kun elätte mukana myös ilossa:) Mulla on sellainen olo, että tää yksinolo suorastaan huumasi. Voikohan siitä tulla riippuvaiseksi, kun heti tahtois lisää:) Kiire kyllä oli säntäillä paikasta toiseen ja järjestellä asioita, mutta itsepähän kiireen tein.
Olin odottanut tällästä tilaisuutta kauan, mutten osannut haaveillakaan, että se ois oikeasti näin ihanaa! Oma seura paras seura:)
Miehelläkin oli mukava reissu. Eli Keilin, eipä mies tätä mulle järjestänyt muuten kuin häipymällä itse omalle reissulleen. Onneksi anoppi ehdotti lasten yökyläilyä, niin ei itse tarvinut:) Kävi nimittäin mielessä jo ennen anopin ehdotusta:)
T-P, kiva kun pääsitte kunnon illanviettoon! Se tekee joskus ihan hyvää. Toipuminen vaan on nykyään tosi hidasta:) Vanhaksi olen tulossa ainakin minä. Mietin muuten yhtenä päivänä opiskeluaikaani, kun oltiin jotain 20v ja osa alle ja osa vähän yli ja sitten luokalla oli 5 yli 30-vuotiasta. Puhuttiin aina vanhuksista, tai ainakin tuntui, että olivat niin paljon vanhempia (ei sillä, hyvin tulin toimeen ja luokan vanhimman kanssa pidän edelleen yhteyttä). Nyt en millään osaa ajatella itseäni niin vanhaksi, mutta ehkä todellisuus paiskautuis vasten kasvoja, jos oikeasti alottais uudet opiskelut:)
Enkelille piti sanoa omasta huoneesta myös sitä, että se voi tosiaan rauhottaa vaan kaikkien öitä, vaikka pelkääkin pahinta. Esikoisen kanssa kävi silleen, että kaikki nukkui paremmin, kun ei tarvinut häiriintyä toisten tuhinoista.
Ramika, kiva jos Hilma tykkää mopoista. Meillä asuu toinen mopohullu tyttö:)
Meille eka äitiyspakkaus jäi myös viimeiseksi. Kun ne arvokkaimmat, eli makuupussi, peite, haalari yms. oli ihan käyttökelpoisia, niin en nähnyt mitään syytä ottaa niitä toista kertaa. Vaatteiden suhteen olen muutenkin sen verran nirso, että valitsen mielummin itse. Raha on tosiaan vähäinen summa verrattuna pakkauksen arvoon, mutta sai sillä enemmän oikeasti tarpeellista ostettua.
Nyt nukkumaan. Huomenna pitäis olla edustavan näköisenä sopimassa työkuvioita klo 9.
T: Ynis