Imetys ja vauvan hampaat . Vauva on alkanut puremaan .
Rinnanpäät ovat verillä :( Mikä neuvoksi? Olen nyt kolme viikkoa saanut ikäviä puremia rintoihin. Olen yrittänyt kaikenlaista konstia, mutta turhaan. Olisiko teillä antaa vinkkejä ? Vai onko nyt lopetettava imetys ?
Kommentit (4)
Meillä esikoinen oikein katsoi velmusti minua, että mitenköhän äiti kiljahtaa kun näin teen...Lopetin imetyksen aina siihen sillä kertaa. Meillä pureminen liittyi yleensä siihen, että vauva oli syönyt jo ja vaan lupsutteli tisua huvikseen. Jonkun aikaa vahdin syömistä kuin haukka ja lopetin ajoissa. Yöllä oli eri juttu, mutta päivällä tykkäsi vähän huvitella. Imetin taaperonakin vielä ja pureminen ei koskaan enää toistunut sen yhden kauden jälkeen.
Kakkoselle tuli vasta ekat alahampaat, meillä on se vielä edessäpäin...
Esikoinen oppi vähitellen, kun kiljaisin kivusta, sanoin EI ja otin tytön nenästä kiinni. Kyllähän siinä voi aikaa mennä...
poika 8kk puri iltasyötöllä niin kovaa kahdella ala hampaallaan että verta tuli ja kuumottaa vieläkin.uskallanko sillä rinnalla ensi yönä imettääkään? siinä refleksinä sanoin tietenkin että ai ja ui mutta poika alkoi nauramaan.kun ei vaan nyt luulisi että se on äidinkin mielestä hauskaa.perään kyllä sanoin sitten että hyi ja ei ja lopetin imetyksen.eipä tuolla taitanut nälkä ollakaan. jotenkin harmittaa nyt tuo kamalasti että puri.tulee mieleen juuri että tähänkö imetys loppuu.meillä oli vielä suunnitelmissa aloittaa totaali kieltäytyminen tissistä ensi yönä mutta voi olla kun ei ilta maitoakaan saanut että tulee turhan vaikeaa. pitää katsoa mitkä fiilikset kun tuo ensimmäisen kerran herää.
Meillä vauva nyt 7kk puri rintaan ekojen alahampaiden puhjettua niin, että mulla kanssa rinnanpäät verillä muutaman viikon ajan. Kyllä kävi mielessä että tähänkö imetys loppuu..(eka hammas 3kk:n iässä) Mikään ei oikeastaan auttanut, jos kiljaisin niin vauva säikähti ja alkoi itkemään. Napakasti yritin sanoa ei, ja imetyshetki loppui kun pureminen alkoi. Usein ei enää halunnut syödä tai ei alun alkaenkaan ollut nälkäinen kun alkoi puremaan. Opin vähän ennakoimaankin jo, vauvalla oli tietty ilme kun oli nappaamassa hampailla kiinni :)
Rinnan pureminen onneksi loppui sitten melko pian itsestään, ja vaikka lisää hampaita on tullut (tällä hetkellä 8kpl) niin onneksi ei sen koommin ole imetyksen aikana purrut. Käteen puree kyllä ja kovaa jos yrittää suuhun sorkkia :D
Sinnikkäästi yritä jatkaa imetystä jos pystyt, toivotaan että se on teilläkin vain ohimenevä vaihe! Ja sanot napakasti ei kun vauva puree. Imetys myös kannattaa sille kerralle lopettaa kun puree, oppisikohan sitten ettei maitoa tipu jos puree.. Minkä ikäinen vauva muuten on kyseessä?
Tsemppiä!!