♥♥♥SYYS' 04 Wiikkis!♥♥♥
Kommentit (44)
Arvatkaa kuka nousi äsken ylös:) Tosi katkonaisesti nukuin ja 7 aikaan tuntui, ettei uni enää tule, mutta jäin vätystelemään sänkyyn ja torkuin sitten kuitenkin. Ihanaa! Tytöistä ei ole kuulunut, joten hyvin kai siellä menee.
Enkeli, sullahan alkaa viikot olla jo aika hyvällä mallilla. Noi synttärit voi olla hyvä testi, kun mietit mitä tehdä Nekun synttäreiden ja ujostelun kanssa. Kannattaa varmaan harkita synttäreitä useammassa osassa, jos vieläkin kauheasti vierastaa vaan. Tarkotushan ois kai sen lapsen nauttia juhlistaan:)
Mua vähän hirvittää päiväkotihomma. Kun ei ole aikaa kunnolla käydä tutustumassa:( Toivottavasti ei tule kauheaa huutoa joka aamu, kun varsinainen hoito alkaa.
Tuttikselle iso hali! Toivottavasti taudit on hellittäneet!
Huh, nyt on vähän jo yliväsynyt olo, kun tekis mieli vaan vielä mennä sänkyyn makoilemaan. Siis onkohan 11h katkonaistakin unta vähän liikaa:)
T: Ynis
Ramikalla taitaa olla h-hetki tänään! Tai ainakin pitäis olla:) Jaksua! Toivottavasti ei tarvi kauhean kauaa enää odotella jotain tapahtuvaksi. Jos lohduttaa, niin mulla oli viime hetkeen asti sellanen olo, että ei se vauveli sieltä ulos tule itsestään. Sitten lapsivesi meni yllättäen. Tosin ei sekään mun synnytystä käynnistänyt, mutta kuitenkin. Ei niitä ennakkotuntemuksia aina ole!
T: Ynis
Tähän asti selvitty. Vielä ois rupeamaa. En oo ees viittiny kysyä mieheltä, koska aikoo tulla kotiin. Oletan, että vast yöllä, kun tänäänhän se sorsastus vast alkaa, niin varmaan tulee vasta iltalennon jälkeen. On kyllä iltaisin soittanu ja kysyny kuulumiset & hehkuttanu eloaan laavulla.
Perjantai-iltana oltiin naapurin pojan synttäreillä. Iika nukkui liinassa koko reissun ja toiset leikki suht nätisti. Pekkaa piti seurailla, kun tuppas ottamaan toisten kädestä leluja. Ja suuttui, kun palautin lelut. Mutta kelpasi sitten, kun löysin muuta tilalle.
Eilen aamusella isommat katteli ensin ohjelmat ja meni sitten naapurin pihalle leikkimään ja lopulta meidät kutsuttiin sinne syömäänki :) Päikkäreitten jälkeen ulkoilivat hetken ja kateltiin Skooby doo -ohjelmaa. Oli toki isommille tarkoitettu, mutta lienee osa jutuista menny vähän ohi. Sitten syötiin mikrohampurilaiset, lisänä hirvipihvejä, tomaattia, kurkkua ja italiansalaattia. Illalla laitoin ohrasuurimopuuroa aamua varten hautomaan. Meno rupes olemaan levotonta, niin lähdettiin ulkoilemaan. Esikoinen ja neiti pyörillä, Pekka ja Iika tuplarattaissa. Kierrettiin lenkki ja käytiin hetki koulun pihalaa leikkimässä. Sitte päästiinki iltapalalle, pesulle ja nukkumaan. Oon menny molempina iltoina itekin yhtä aikaa nukkumaan. Muuten ei kyllä jaksais. Herätyksiä tulee useita.
Iikalla oli vielä eilen kakkapäivä. Kakkaili ihan joka välissä, joten illalla laitoin sitten vielä pyykit koneeseen ja kuivuriin.
Kiitos kuulumisista Tari. Toivottavasti saatte vielä lapsen. Synttäritarjoiluun en osaa kummemmin vinkkiä antaa. Meillä vieraat on pääasiassa aikuisia, niin mennään ihan perussetillä: suolaiseksi karjalanpiirkoita tai rieskaa, sitten kerma-marjatäytekakku, pullaa, jotain piirakkaa (varmaan suklaa-) ja keksejä. Kaupan keksit maistuu niin hyvin, etten jaksa varmaan ite sureta värkkäämään. Joskus oon tehny esim päällystettyjä muffinseja, mutta nyt en taida ehtiä. Toki kivoja ois esim kissa- tai nallepikkuleivät tai pullat, mutta kylläpä nuo tavallisetki maistuu. Kakun koristelua täytyis vähän miettiä.
Enkeli. Voimia liitoskipujen kanssa. Supistelut pois. Toivottavasti Nekun nukahtamiset sujuu jatkossaki yhtä hyvin.
Tuttis. Jopa oli tapahtumia. Voimia ja kiva, kun kuitenki välillä ehdit laittaa kuulumisia.
T-P. Onnittelut! Pian pääsette uuteen kotiin :) Voimia muuttorumbaan ja muutokseen!
Lila. Miten kävi imetyksen kanssa ja mitä muuten kuuluu?
En välttämättä ehdi enää tänään kirjoitella, mutta laittakaahan paljon lukemista! Jospa tänään ei tulis ukkosta ja linjat muuten pelais, että sais luettua.
Öttikselle ja Ramikalle voimia loppumetreille. Ja kuuluukos Frodokin joukkoon, vai muistanko ihan väärin?
T@hti ja lapsoset
Juu kyllä meikäläiselläkin loppusuora häämöttää ;) Nyt on menossa rv. 37+5, että ei kauaa enää (toivottavasti.) Olen ollut hyvinkin laiska täällä taapero-puolella pinoutumaan, tällä hetkellä tämä odotus tuntuu vievän kaiken huomion, eli syyskeijuissa tuolla odotus-puolella pinoudun ahkerammin.
Onnittelut Tomera masuasukista!! Kyllä meitä syysläisiä on MONTA mammaa raskaana, tai juuri uuden vauvan saanut =)
Olo alkaa olemaan tukalampi, kun vauva on jo kovin alhaalla. Eikä tuon taaperotytön kanssa kovin helpolla pääse..tiedätte varmaan ;)
Innoissani odotan vauvauutisia Ramikalta ja Öttikseltä, taitavat olla seuraavia nyytinhakumatkalla =)
Iloista sunnuntain jatkoa teille kaikille, olette mielessäni =)
-frodo 37+5 ja tyttö 1v 10kk-
ei pahakaan yö, kerran käytin potalla, mutta tuli pisu vaan, housuun tosin oli tullut märät pierut, siukki heräsi siihen ja tökki mut hereille. Maha kyl kurisi kamalasti yöllä pojalla, nukuinkin tosi levottomasti. Ei yöllä suostunut vaippaa laittaan, eihän isolla pojalla voi vaippaa olla. Mutta kun nukkui vaihvihkaa ujutin vaipan pikakrien päälle :) Aamulla oli potalla ottanut pois ja jättänyt vaan pikkarit päälle. Heti tuli röllit ja vellit aamulla ja kun hetken päästä kurahti housuun, kävin pitkän keskustelun vaipan laitosta. Toki hän on iso poiks (3,5v) mutta jos ripuli on niin isommatkin voi laittaa vaipan, jopa äitikin tai vanhat mummot sairaalassa. Aikani selitin ja kun ei onnekseni löytänyt laatikosta yhtään puhtaita pikkuhousuja (onneksi kaikki oli pesussa tai anrulla) niin suostui ja nyt on jo kolmas vaippa menossa kun kurahtaa vesirölliä aina vähäsen. Saas nähdä, taitaa joutua oleen huomenna hoidosta pois. Onneksi isukilla torstaina vasta meno töihin. Itsellä on mahassa ihme olo, oikein etoo ja kiertää vaan tukossa on rööristö. Samaa oli viikolla. Välillä tuntuu että tulisi kunnolla päälle niin loppuisi tää ihme olotila.
Nyttynen toistaiseksi terveenä, kipii.
Mitäs tollaselle isommalle voi antaa ripulitaudissa? isukki sai jotain Imodiumia otettavaksi, mutta onko lapsille mitäään? Ruoka ei oikein maistu, voileipäkeksi aamun saldona ja maitoa.
Nyt jotain ruokaa vässämään, ei kyl haluta itselläkään syödä.
Tuttis
ps. jännään täällä myös milloin nyyttejä syntyy...
KAdena olen käyny lukemassa Yniksen kuulumisia,sul on ollu ihanaa aikaa :-)
Kiva kun Tari ja Frodo taas käväisivat :-)
Ihanaa että Nea nukkuiomassa huoneessa :-) Ehkä mekin pian saadaa typy muuttamaa,jos raaskii!Ku poika muutti omaahuoneesee itkin,itkin ja itkin...KAi siinä samalla jo sitä että kohta muuttaa pois!
Pe iltana olin tosi väsyny!Lasi viiniä ja sohvalle nukahin 12aikaa,puol tuntia nukuin ja sit sänkyy ja heti tuli uni..aamulla herättii ysin jälkee!
Ja väsymys varmaa siks ku eskariviennit oli alkanu-voin vaa kuvitella työläisten väsyn!
Eilen oltii Korkeasaares.Eläimiä ei plajo näkyny mut pitkää retkeiltii Hylkysaaren puolella,kiipeltii kalliolla ja aurinko paisto :-) Aateltii et mennää sinne ulkoilee ku saatto ollavika hellevkl!Typyki nukku tunnin rattaissa!!!!Tosin nukahti puol6,mut silti...Ihme!Kotii ku päästii ni mul tulihuono olo ja pöntällä tuli istuttua..nyt tuntuu kuitenki olevan ihan ok olo!Mikä lie oli...
Illalla mennää Legoshowun.Pojalle on luvattu ni alkaa olla nyt viimiset ajat...Siin on tosi hankalat ne jaksot,mennää vast siihe 17-20 mut eihän sieltä kauan tule kotii!!
Nyt kämppää kuntoo...
jatu
T@hti, imetän edelleen. Eilen testattiin Almiron pepti, N.20ml ja leuka punainen, hetkenpäästä pyllykin, vihreää kakkaa jne.. Nyt kuitenkin Rosan olo on jo suHt`koht ok.
Nyt nukkumaan. Hyvä seura venytti eilisen illan yön puolelle. Mukavaa kun Aavis kävitte, otetaas pian taas uusiksi! :-)
Lila75
Typy nukkuu (pitäisi pian herätellä) ja mies lähti rästitöitä töihin tekemään. Viime yönä valvottiin koko porukkaa puoli kolmesta eteenpäin, ei vaan uni maistunut. Typy oli säälittävä, kun pyöriskeli ja haukotteli sängyssään, mut ei saanut unta. Nukahti sitten välittömästi kun nappasin kainalooni :-)
Jatu: ihanalta kuulosti teidän eilinen retki! Kyllä vaan - nyt on just sellainen fiilis, että ulkonaolosta ja auringosta pitää päästä nauttimaan.
Luulen, että mun viimeöinen päänsärkykin johtui juuri siitä, että olen viime viikolla ollut piiitkiä päiviä sisätiloissa.
Hauskaa, että Tari ja Frodo kävivät viihdyttämässä. Tari taisi olla niitä ensimmäisiä alkuaikojen syysmammoja, joka sitten pääsi tositoimiin
:-) On kyllä jäänyt mieleen, kun moni muu jäi kärvistelemään mahan kanssa vielä viikkokausiksi siitä eteenpäin :-)
Joko teillä on lähtöjärjestys valmiina Ramis, Öttis ja Frodo? :-)
Pääsevätköhän Reeli ja Enkeli sopimukseen siitä kumpi on synnärivuorossa ekana? Vai kiilaako Adalmiina väliin? Oikeasti on tosi jänskää, kun on niin paljon taas vauvoja odotettavissa!!!
Enkeli: hui miten helpolta kuulosti Nekun sopeutuminen omaan sänkyyn. Hienoa!
Pile: Krullan aamiainen pitäisi testata. Katsotaanko joku ikävänpimeä lauantaiaamu vaikka yhdessä? Suolaista on kokeiltu paikan päällä (NAM!) ja erikoismakiaa haettu kotiin (ihan ok, muttei tehnyt suurempaa vaikutusta).
Yniksen ylhäinen yksinäisyys herätti hieman kateutta minussakin. Koitin viime maanantaina ehdottaa, että mies ja Typy lähtisivät hetkeksi ulos leikkimään, jotta saisin tehtyä palkkatyöhöni liittyvää suunnittelua, niin ukko vaan töykeästi käski minun mennä itse ulos.
Tuttis: toipumista pohjan perukoille ja toivotaan, että Nyttyspoika selviää ilman tautia. Kurjalta kuulostaa isomman tauti :-(
Typysellä on edelleen näppyjä navan ympäristössä. Epäilen, että ovat ihan hikinäppyjä, mutta Typy on raapinut mahanympäristön aika hurjan näköiseksi. Onneksi on pari isompaa bodya, joita on puolipakko ollut käyttää, ettei ihan verinaarmuille itseään raavi. Viileitä suihkuja ja mietoa kortisonivoidetta olen kokeillut - olisiko muita vinkkejä?
Taitaakin Typsy heräillä...
Keilin
aina yhtä erikoisia nuo otsikot...
Hienoa Enkeli et Nean yö meni hienosti! Toivottavasti sama jatkuu. Muistan ku Ida siirrettiin omaan huoneeseen, tyttö oli ihan hiukan vajaa 1v, mäkin illalla itkin et siel se joutuu olemaan yksinään... Ja Ida nukku tosi hyvin kun sai olla omassa rauhassa, sit tuli vaan se korvatulehduskierre sotkemaan. Nykyään tulee joskus aamuyöstä meidän väliin, arkisin se on pakko ku keittiö on Ida huoneen vieressä ja mies kolistelee niin et koko 8-kerroksinen talo varmaan herää!
Mies lähti Idan kanssa Raision Ulpukkaan uimaan, mä en jaksanu lähteä ku nukuin päiväunet Idan kanssa --> tosi sekava olo. Aamupäivä oli hiukan haastava kun kaikki oli tytön mielestä huonosti, lähdettiin sit pyöräilemään... ja apua!!!! Mun kunto on aivan sikahuono! Yks isompi ylämäki ja tuntu et varmaan kuolen. Toki varmaan tää vatsakin vaikuttaa jaksamiseen mut ajattelin nyt rauhassa käydä pieniä lenkkejä et jos sit kouluunkin asti jaksaisin pyöräillä. Matkaa on 5km ja menomatkal ei onneks ylämäkiä, takastullessa kaks pahaa mut ne voi vaikka taluttaa... Ois niin ihana jos muutaman kk:n pärjäis ilman bussikortteja/bussiaikatauluja.
Koulusta puheenollen meil oli taas kerran lukujärjestykset hieman muuttunu, nyt on 28h/vko, ei paha ja perjantai on vapaa mut se tarkottaa sit esim. sitä et torstaisin on 8-17 koulua... toivottavasti miehel on sillon lyhyempi päivä ettei Idan tarvii kovin pitkään olla päiväkodissa. Keväällähän Ida oli pääasiassa 25-30h/vko hoidossa, melkeen ikinä ei tarvinnu aamupalalle ehtiä.
Äitiyspakkauksista: Miten muut odottajat/jo vauvan saaneet, otitteko uudelle vauvalle pakkauksen? Mä olin aivan varma et otan sen rahana mut äsken ku kävin kelan sivuilla kattomas kuvia niin en nyt sit oikeen tiedäkään... värit oli kivoja, jos meille nyt sit poika tulee... mut toisaalta sillä rahalla sais vaatteita ja sit seisomalaudan... vaikeeta on, mä haluaisin sen rahan ja pakkauksen :)
Tuttis: toivottavasti tauti hellittäis pian eikä ainakaan iskis suhun tai Nyttyseen enää.
Eikös Opemammakin kuulunut näihin ihan kohta vauvan saaviin (kirjoitetaanko se noin???) ?
Mulla muuten loppuu koulu 22.12 ja se on myös mun la... no enköhän mä niistä kokeista selviä, ja varmaan niitä sitten saa sumplittua jotenkin jos vauva päättää syntyä aikaisemmin...
synttäritarjoiluista ei olla päätetty viel muuta ku et kakkua ja sit mokkapaloja tai mikä niiden nimi onkaan. Sit jotain suolaista, jos on jollain hyviä ja helppoja ohjeita niin saa antaa! niin ja tietenkin sit keksejä... varmaan nallepuh, koska kutsukorteissa oli puh ja sit astiat on myös sitä samaa. Pakko ostaa kertakäyttöset astiat kun meil ei ole tiskikonetta ja vieraita on paljon, en jaksa alkaa tiskaamaan.
Ens pe on miehen vika työpäivä, sit lähdetään Espooseen miehen veljen luo. Asuvat siinä Tean naapurissa, jos oikeen muistan. Siel on kiva käydä mut viel kivempi tulla kotiin, koska miehen veli&vaimo on n.35v ja ei lapsia joten niiden koti on hieno ja siel on kaikenlaista pikkutavaraa, kukkasia ym. No päästään sit Ikeaan ja joko korkeasaareen tai lintsille.
Nyt poistun höpöttelemästä...
Petra rv 22+2 ja Ida 2 viikkoa vajaa 2v
viikon päästä. Pitää kiirettä. Remppaviimeistelyjä, tarjottavia ja siivousta, unohtamatta lasten hoitoa siinä samassa paketissa. Yöt on ollu huonoja kuin kiusaksi. On kuin aivoissa kävelisi kaksi kärpästä ja jalkoihin olisi sidottu kymmenen kilon puntit.
Tänään saatiin listat paikoilleen. Ikkunat jäi vielä ilman. Pyykit odottavat vaatekaappeja, mihinkään ei mahdu edes vauvan sukkien verran vaatetta. Aika kaoottista juuri nyt, mutta uskon meidän selviävän. Tai totta kai jollain lailla selvitään.
Sen verran muistan, että Tomeralle: en ottanut pakkausta kuin Poikaselle.
Kukkuu
Enkeli ihanaa että teillä meni yö niin hyvin. Toivottavasti Nea jatkossakin nukkuu omassa huoneessa yhtä hyvin.
Nukkuispa Veetikin omassa huoneessa ja sängyssä. Siellä se nukkuu aina alku yön, mutta jossain vaiheessa yötä kömpii meijän sängylle nukkumaan.
Tomera me otettiin Veetille äitiyspakkaus ja samaten tällekkin tulokkaalle. Jotenkin se 140e tuntuu niin pieneltä summalta ja olihan niitä vaatteita ihana päästä hypistelemään kun pakkaus tuli. Toisaalta oishan sillä 140e aika paljon vaatettakin saanut.
Ramika mihin sairaalaan ootte menossa synnyttämään?
Huomenna ois taas neuvola käynti. Joudun Veetin sinne ottamaan mukaan. Saa nähdä mitähän siitäkin tulee. Veeti on koko raskauden aikana ollut 2 neuvolakäynnillä mukana. Muuten on aina pikkusiskoni sen aikaa hoitanut Veetiä.
Supistuksia tulee taaskin, mutta ne on edelleen aika kivuttomia ja ei vielä niitä kunnon suppareita. Joten varmaan vielä syyskuussakin kärvistelen tän mahani kanssa.
Huomenna pitäis ostoksille lähteä. Veetille pitäis housuja löytää ja muutamia paitoja. Taidan taas eksyä samalla vauvan vaate osastolle ja ainahan sieltä jotain mukaan tarttuu. Kaapithan meillä ei pursua pieniä vauvan vaatteita =)
Öttis, Veeti ja masuasukki rv38+4
Krmh..Näyttääpä hassulta tuo otsikko ;))
Koko päivä ollaan lasten kanssa onnistuttu sukkuloimaan liesussa niin, etten ole ehtinyt siivoamaan yhtään... (ja ei kai sunnuntaina saa siivotakaan? :)) Mies lupaili huomenna siivota, kun on vapaalla ja tiistaina sitten lähdemmekin.
Heti mieleen: s-postiin otetaan innolla vastaan nimiä ;D
Olimme liikkeellä niin hassuun aikaan, että Antsa nukkui päikkärit vasta klo 15-17. Saapi nähdä miten unien käy.
Voi, olen minäkin aivan vihreä kateudesta Ynis! Onpa mukavaa, että sait todella laatuaikaa ja maailman parasta seuraa (eikö oma seura ole sitä parasta..?).
Unohtui eilen: Oikein mukava oli kuulla Tari sinusta. Muistan minäkin, miten tuntui niiin aikaiselta, kun lähdit synnärille ensimmäisten syysmammojen joukossa.
Frodollakin h-hetki taas lähenee. Täällä jännätään kaikkien teidän loppumetreillä olijoiden puolesta. Syyskuuhunhan olisi oiva tähdätä, mutta meneekö Ramiksella sitten pahasti yli? Minullahan on kaksi syyslasta ja suosittelen lämpimästi ♥ Noh, onpa tuo tammilapsenikin oikein sulkku ja iso tokaluokkalainen jo.
Nyt haisee pahan kerran kakka...Mentävä on´´´´´
SM
Esikoinen ei ole ripuloinut klo 12 jälkeen, kipii! Ehkäpä tämä tauti on tässä, joskos huomenna päästään aloittamaan sitten arki. Ois kerhopäiväkin hoidossa, kaksi kertaa menevät isommat srk:n kerhoon, onhan sekin kiva mahdollsiuus ja vaihtelua. Nyttynen saa aina pari tuntia hoitajan huomion yksinään :)
Nyt mentävä, täällä on piru irti, kun nukuttin 2-3 t päikät ja arvatkaapa saako noita unille! Luotin ettei meekään huoemman hoitoon, huh.
T. Tuttis kera energiahullujen
Esikoinen ei ole ripuloinut klo 12 jälkeen, kipii! Ehkäpä tämä tauti on tässä, joskos huomenna päästään aloittamaan sitten arki. Ois kerhopäiväkin hoidossa, kaksi kertaa menevät isommat srk:n kerhoon, onhan sekin kiva mahdollsiuus ja vaihtelua. Nyttynen saa aina pari tuntia hoitajan huomion yksinään :)
Nyt mentävä, täällä on piru irti, kun nukuttin 2-3 t päikät ja arvatkaapa saako noita unille! Luotin ettei meekään huoemman hoitoon, huh.
T. Tuttis kera energiahullujen
miksikähän nuo otsakkeet on aina yhtä vaikeita keksiä?
Melkein vihreä olen ollut kateudesta lukiessani Yniksen ihanasta, rauhaisasta viikonlopusta. Tahtoo myös. Tahtoisin myös tosin monta muutakin asiaa, mutta että saisi olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa... voivoi.
Toivottavasti Lila Rosan allergia-asiat helpottaa!
Tomera: minä otin äitiyspakkauksen sekä T:lle että Neitille. Vaikka ikäeroa on vain se 1v3kk... Molempien pakkauksessa oli kuitenkin kivoja uusia vaatteita ja se rahasumma on niin äärettömän pieni. Ainahan on kiva hipeltää niitä pieniä vaatteita... Olen muuten laittanut jo T:n sekä Neitin pieniä vaatteita pahvilaatikkoon, ihan älytön määrä pieniä hyvä kuntoisia vaatteita. Pitäs viedä varmaan kirpparille.
Ja kohta ne uudet vauvelit syntyvät... hieman ikävä on raskausaikaa ja niitä pieniä potkuja masussa. Mutta ei vauvakuumetta, eieieiei! Kai se on sitä haikeutta vain, kun tietää, ettei koskaan enää... Ja synnyttäminenkin olisi kivaa... Mutta EI! Näin sanon minä sekä mieheni.
T on ihan mahdoton papukaija. Toistaa koko ajan sanoja perässä. Ihanaa, kohta saa pojan kanssa jutella ihan oikeasti. Tai siis että T juttelee takaisin. Kaikenhan tuo jo näyttää melkein ymmärtävän... Ja tuotokset pöntölle onnistuneet edelleenkin.
Onnea T-P:lle uudesta asunnosta. Tule heti kertomaan, miltä tuntuu ja miltä näyttää!
Tuttiksen perheeseen toivon paranemista.
Enkeli; meilläkin onnistui siirtäminen isojen sänkyyn ihan yhtä helposti. Jo kaksi viikkoa nukuttu isossa omassa sängyssä. Ja hyvin menee edelleen (toiv. nyt ei ota takapakkia, kun menin kehumaan...)
Yh-äitinä olo on taas lamaannuttanut jo ennestäänkin mitättömän aivotoiminnan. Kukkuu asian osasi hienosti muotoilla. Tuntuu joskus, että kun on äitiyslomalla, niin se olisi sama asia, kuin olisi heittänyt aivot narikkaan...
Mutta nyt toiveikkaasti menen alakertaan. Pienet nukkuu jo, toivon ainakin. Ja on aikasta hiljaista...
Hyvää yötä!
Mimmu ja kaksi nukkuvaa pientä sekä iso koululainen
Ps. Kiitoksia vinkeistä (koskien sitä kuolema-juttua!). Olette viisaita ja mahtavia, kaikki!
täällä porskutetaan!
Nukuin yhteen asti tai pötköttelin.Oli jotenkin outo olo aamulla..
oon ollut kyl toooosi huonolla tuulella tänään.
voi mies parkaa!!
turvottaa,ja ketuttaa.
ei tuu ikävä odotusaikaa ja näit hormoonimyrskyjä ei.
me otetaan kierukka ja pillerit ehkäisyksi :)
Öttis Jorviin ollaan menossa.Voi kun pääsis,siel on muute hyvät ruuat.
Hilma kiljuu tuollla sänkyssään..
Olivat kattoo moottoripyöriä isänsä kans aamulla.
Koko päivän puhunut niistä.
Mm.Mopolla kun ajetaan pitää olla kypärä päässä.
Mopo tankattiin,Sininen hieno mopo prrprr.
Tomera myä ei otettu äippäpakkausta.On niin toosi paljon tota vaatetta.
Jotain pientä oon ostanut.Ostaa sit " oikeen" väristä :)
Ja esim. paksumpaa haalaria Hilmalla ei ole käytetty kertaakaan!
ja meillä on kolme paukkauksen makuupussia,kaksi ollaan saatu käytettynä.Sen kertovaippa hommman sain kaverilta,se oli ainut mikä uudessa mua kiinnosti.
Ihania kuoseja muuten tutan syksy vaatteissa.
Siivosin Hilman kaapit ja neidille pitää kyllä hakea lisää syksyvaatteita.
Bodytkin jää pois,hankala käydä potalla niiden kans.
Ensi viikolla on serkkutytöiltä tulossa isompaa vaatetta kiertoon.
Alrait nyt iltapalaa
Hyvikset
Ramika rv40!!!!!
Ois muuten kiva tietää et mikä yleisin synnytyspäivä sit rv40 +-2vkoa ajasta. Laskettuna päivänä tais 3% syntyä-
Jotenkin tuntuu et usein menee yli La:n...
Ainiin ja vielä hui
Mummolas kun oltiin niin
mummon silmälasin linssin ja silmän väliin meni amppari!ja pisti!
turpos heti hulluna ja äkkiä tkseen ottaa kortisonia.ois voinut näkö lähteä.hui!
Olkaa varovaisia ne on ihan köpsiä nyt!
Eilen saatiin sitten viiden pintaan ne avaimet asuntoon. Ihana oli mennä sinne, siellä oli tosi siistiä, oikein tuoksui puhtaalle. Tänäänkin on käyty siellä. Mitään ei olla vielä viety sinne kun päätettiin maalata kahden makkarin seinät ja vessan seinä. Vessa kaipais päivitystä tälle vuosituhannelle mutta on kuitenkin siisti, joten remppaamme sen sitten myöhemmin. En vaan tiedä sitten, millaiseksi maalaisimme Onnin huoneen seinät. Ehkäpä vain jollain neutraalilla värillä.
Eilen oli tarkoitus mennä leffaan, kun on ilmaisliput. Ei menny mitään hyvää, mentiinkin syömään. Kun sattui oleen semmonen Dinersin lappu, jolla sai syödä 100 eurolla. Noita lipukkeita aina tilaillaan silloin tällöin, kun on vinguteltu luottoa tarpeeksi. No, syötiin ja juotiinhan me myös. RUokailu sinänsä meni vähän käteen. Tuo ei ole mikään Oulun paras ravintola mutta se on ainoa, minne noita lipukkeita voi käyttää täällä. Tilasin pihvin kypsänä mutta se oikein tirskui verta. En siis syönyt. Sain uuden mutta tietysti mies oli jo syönyt silloin. Muutenkin jouduttiin odottamaan ruokia aikamoinen tovi. Oli kauhea kynnys sanoa pihvistä, koska en ikinä halua kuulostaa veemäiseltä asiakkaalta. Toki eihän asiasta sanominen tarkoitakaan sitä, että olis hankala ihminen. Olen kuitenkin ollut tarjoilijana ja jotenkin annan tosi nihkeästi sitten itse negatiivista palautetta. Meille tuo raaka pihvi hyvitettiin sillä, että kun tilasimme kahvit ja Xantet, kahvista ei tarvinut maksaa...
Ilta jatkui semmoseen baariin, jossa ollaan käyty ekaa kertaa yhdessä sinä iltana, kun oltiin ekoilla treffeillä 8 vuotta sitten. Näkyi tuttuja joten kuppia tuli kipattua. Oltiin kai me jo 6 aikaan sitten kotona aamulla. Ja sainpa maksaa huviveroakin ekaa kertaa vuosiin... Halailin siis ämpäriä tänään. Että talteen meni tämäkin viikkis. Mutta oli niin kiva ilta, ettei kaduta kyllä yhtään vaikka huonoa elämää olenkin tänään potenut!
Oli pinolla taas mittaa, enkä juuri mitään muista. Tuttis oli ollut nyt ahkerana ja paikkaillut palstapoissaolojaan:) Toivottavasti teidän ripuloinnit on nyt ohi!
Minäkin hieman kateellisena luin Ynkän viikonlopusta! Ihanalta kuulosti!
No niin, nytpä ei sitten tarvi miettiä,mitä ensi viikolla iltaisin tekee. Parketti pitää vahata (ei viitsitä hiottaa ja lakkauttaa, kun on ihan hyvässä kunnossa) ja maalata. Sitten pääsee kantamaan tavaroita.
Sorge taas tämä omanapaisuuteni. Painun nukkumaan.
T-P
Otin neljännen kerran. En osaa olla ottamatta. Ja asun täällä peräntakana, jossa ei oo vaatekauppoja lähimaillakaan. Tyytyväinen oon ollu. Nättejä, hyvälaatuisia vaatteita. Kestovaippakuori ja sisävaippa ei juuri oo päässeet käyttöön, kun olivat musta jotenki omituiset, mutta harsot on ihanan pehmoisia ja käytössä. Kevyttoppis on tosiaan vaalean sininen ja töppöset ja tumput myös ja olikohan lakkikin. Toppahaalarissa kaks vetoketjua. Tosin siinä kuosi vähän " omituinen" . Uutena oli myös parisuhdevihkonen (vielä kun ehtis joskus lukemaan) ja liukuvoide. Makuupussikin oli pastellisävyinen.
Saapi kysellä lisää, jos kiinostaa. Voin tarkistella sitten, etten puhu ihan lööperiä.
Hyvää yötä!
Tari tais kysellä syömisestä. Pekka on 1v iästä lähtien syöny niin, että oik kädessä on lusikka tai haarukka ja vasemmalla kädellä lappaa ruokaa suuhun :) Nykyään aika paljon myös lusikalla, mutta osa menee kyllä kädellä ja välillä ehtii kyllä sopottamaan. En pysty ihan kaikkeen puuttua niin hyvin kuin haluaisin, että saan itekin joskus syötyä. Mutta isommat syö kyllä reippaasti, että ei siihen toisaalta kannata liikaa kiinnittää huomiota.
T@hti
niin kirjoittelempa jatkuasti :)
TikrisPikris, ONNEA uuteen kotiin! Ihanaa että löysitte vihdoin kivan, mukavalta kuulostaa suunitelmanne. Järkevää todellakin maalailla ekana, ei sitten tarvii peitellä huonekaluja jos joutuu hiomaan yms. Eikä ole tiellä mitään. Varmaan oot jossain pinossa kertonutkin, millainen asunto, muistatkos minkä päivän? Lukisin niin mielelläni :)
Huomenna ois totuuden hetki, vaakalukemat pinoon aamulla mammat! Jänskättää kyllä. Nyt oli kyllä aika tuhti iltapala, kun päivälläe i oikein maistunut ja pitää kalorit saada kokoon. Paahtis paistetulla munalla ja broilerin koiven lihapalasilla. Nam oli muuten hyvää. Jälkkäriksi karkkia, hyi hyi mua. Kuulostaa tosi laihduttajalta eiköstä? Tän viikon liikkumsiet meni häneksi, mutta ensi viikossa vara parempi.
Mitäs ois Nyttysestä asiaa? Puhua pälättää paljoan ja asiaa. mahtava puheen pulputus kokoajan. Tutti on liian rakas vieläkin. Pottaintoa toissaviikolla, nyt ei enää halua :/ oon kyl aika laiska ollutkin sen suhteen. Hiuksia ukkelilla ei nimeksikään, edelleenkään. Tuolla keskellä päätä on sellainen n. 4-5 cm pitkä hiustupsu, muuten taitaa 1-2 cm olla faktaa. Kulipää mutta halpaa kun ei tarvii parturiin viedä. Esikoinen samanlainen, 2 kertaa käyty leikkauttaan hiukset :D Pitäisi muistaa varata neuvola aika, olikos 2-v neuvolassa mitään erikoisempaa? Rokotuksia? Saas nähdä onko edleen veljeään 4-5 cm lyhyempi. Hei, jos siksi onkin kasvattanut tuo hiustöyhtön, sehän kompensoi pituutta, ettei aina teletapiksi morkata :)))
Silleesti, tasaisesti kaikille ajatuksia ja kauniita unia!
Tuttelistuu
Nea nukahti illalla omaan huoneeseen ilman inahdustakaan ja nukkuu yhä!!! Meillä oli ovi auki ja itkuhälytinkin, että varmasti kuullaan, jos pikkuinen hätääntyy. Mutta mitään ei oo kuulunut! Ihan uskomatonta! :) Itse tietty heräilin koko ajan ja odotin, et millon ääntä kuuluu. Voihan se olla, että ei tää näin hienosti jatku, mutta alku ollut ainakin loistava! Miehen kanssa vaan oltiin ihan suruissamme, et kamalaa mitä tuli tehtyä ja tuntui orvolta mennä makkariin, kun Nekku ei ollut siellä uinumassa. Mä suorastaan kyynelehdin jonkin aikaa, kun tuntui, että on niin ikävä pikku tuhisijaa! Ihan hassua, kun seinän takanahan toinen nukkuu.. Oonkohan jotenkin yli herkkis.. Mut on tää loistavaa, et jos hyvin jatkuu, niin helpompi vauvan tullessa. Vaikka voihan Nekku sit myöskin alkaa heräillä. Seuraava askel olis sit, et tottuis nukahtamaan itse..mut yksi asia kerrallaan! Ihan oudolta tuntuu, et nyt voi illalla vaikka lukea kirjaa sängyssä, siitähän oon kauan haaveillut!
Tuttis, aikamoista teidän elämä ollut! Toivottavasti ei tarvinnut yöllä valvoa ja Nyttynen pysyy terveenä!
Ynis, kivaa kun sulla meni päivä mukavasti!
Öttis ja Ramika, jaksamisia! Jos mahdollista, niin nauttikaa vielä siitä helppoudesta, et on vaan yksi lapsi hoidettavana! :) Kohta alkaa hulina!
Äitikuu, maistuiko kakku? :)
Me mennään iltapäivällä ystävän synttäreille. Vähän hirvittää, et roikkuuko Nekku vaan sylissä ja haluaa pois, kun muita lapsia tulossa myös..No mut kivaa, et on ohjelmaa tiedossa. Miehen selkä onneksi ollut hitusen parempi. Mua ei enää kipeesti oo supistanut. Jos vaikka ulkoilemaan lähtis sitten koko perheen voimin. Kunhan nää muut nyt vaan eka heräis.
Hyvää sunnuntaita kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 27+1