Tunnen suurta myötähäpeää kun suomalaiset luulevat Blind Channelin pärjäävän finaalissa, jopa voittavan
Laulu on todella tylsä, sanoitus typerä, Suomi saa taistella kovasti ettei jää viimeiselle sijalle.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Lordista ollut samanlaisia arvioita?
Lordi voitti vain shokkiarvon eli hirviöasujen takia. Itse laulu oli täysin mitäänsanomaton.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole ilmeisesti toipunut vieläkään 🥳
Paree kaivella kellarista punasta mattoo
Enpä voittoon ihan usko, mutta saattaa hyvin olla paras tulos sitten Lordin (1.) ja Sotfenginen (11.)
Suomella mennyt useasti kehnosti, että top 10 pääsy olisi historiallisen upea saavutus.
Sinun myötähäpeäsi on noloa!
Pojat lähtivät hakemaan näkyvyyttä, saivat kv-levytyssopparin ja pääsivät finaaliin. Minua Euroviisut kiinnostaa kilpailuna ja toivon luonnollisesti että Suomi pärjää, mutta elämäni ei siitä kaadu jos ei pärjää. On mielenkiintoista nähdä mikä biisi miellyttää ketäkin maata. Tuollainen myötähäpeily muiden toiveista on varmasti raskasta.
No taatusti Suomen viisu nuo Mata Harit ja Kleopatrat voittaa. Aina samat rytmit ja lanteen keikutukset, ja kaikilla joku "avaruusasun" tai soturin foliosta tehty yläosa ja siihen yhdistetty bikinien alaosa. Niin tyylitöntä. Pitäiskö jo hieman uusiutua? Yhtä ja samaa lausetta hoetaan 97 kertaa Mata hari, Mata hari, Mata hari, Kleopatra, jynks jynks jynks...
Ja mitä väliä, kun pisteitä ei suinkaan jaeta musiikin perusteella.
Tunnen myötähäpeää apn kaltaisista "kaikentietäjistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lordi voitti vain shokkiarvon eli hirviöasujen takia. Itse laulu oli täysin mitäänsanomaton.
Sinäkö uskot että Euroviisut on laulukilpailu? 🤣
Joo, huono on. Nolottaa tuollainen teinimäinen uhoamismeininki aikuisilta miehiltä. Lordin sanoitus oli myös typerä ja kappale korkeintaan keskitasoa, mutta erikoinen puvustus toi voiton. Tässä suomen esityksessä ei ole mitään uutta tai erikoista, virttyneissä t-paidoissa ja lökäpöksyissä pompitaan pitkin lavaa ja yritetään kapinahengessä vilauttaa punaista keskaria
Lökäpöksyt tampaxsormet 0-pistettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut maan voittavat oikeiden syiden takia mutta suomi toki vain vääristä syistä :D
Olen samaa mieltä joidenkin sanoituksen ylsityiskohtien kanssa. Moni uskonnollisten maiden äänivyöry jää saamatta.
Ne punaiset sormet, saati sitten se keskisormen näyttö, myös pitäisi jättää pois. Kyllä se millyttää enemmän, jos ovat sivistyneitä ja fiksuja, kuten näyttäisivät oikeasti olevankin. Mielestäni suosio perustuu paljon siihen, heidän kunnollisuuteensa kaikista uhmista ja tatuoinneista huolimatta. Samoin Italian laita, ovat tyylikkäitä ja se miellyttää, yhdistettynä virkistävään musikaaliseen lahjakkaaseen anarkiaan.
On siinä suomen bänsissä muutama rauhallisen oloinen poitsu, joita tuntuu aiheesta vähän hävetttävänkin tuo keskisormeilu ja muu hömppä. Jos antavat raikkaan fiksuutensa paistaa ja näkyä läpi, kuten vähän näkyykin, se oikeasti kiehtoo enemmän. Musiikkihan on hyvää, lahjakkuuden huomaa. Kuten on Italiankin laita. Puuttuu tylsä euroviisumaisuus. Ihmiset kaipaa raskaan vuoden jälkeen voimallisempaa ilmaisua, mutta hyviä arvoja.
Kautta aikojen varmaan jokaisesta suomalaisesta esiintyjästä on hehkutettu milloin ennakkosuosikkia, yllättäjää, vedonlyöjien suosikkia jne. jne. Ja sitten on jääty karsintaan tai otettu nollapointsit. Tämän pitåisi olla tuttua jo kaikille.
Jos nolottaa niin kauheasti, miksi täytyy ylipäänsä kiinnittää asiaan mitään huomiota? On todella suomalaista, että muiden innostus jotain kohtaan on jotenkin itseltä pois tai sitä pitää olla oikein julkisesti häpeämässä. En minäkään biisistä kauheasti välitä, olen varmaan liian vanha tai liikaa tätä samaa kamaa kuunnellut teininä, mutta ei se minulta poiskaan ole jos joku muu tykkää ta intoilee.
Mua kauhistuttaisi vielä enemmän jos ne voittaisi. Se kertoisi ihmiskunnan tilasta aivan kamalia asioita.
Semifinaalissa ainakin alkoi kuulumaan yleisöstä "Finland, Finland, Finland..." huutoja, kun yksi paikka oli jäljellä finaaliin. Sieltä jäi muutama oma suosikkini kokonaan ulkopuolelle. Hämmästyttävää, mutta ilmeisesti tällä kertaa Suomesta pidetään enemmän. Harvoin tuollaista sieltä kuulee Suomen kohdalla ainakaan.
Euroopan itäpuoli on ainakin haltioissaan Suomen esityksestä. Johtuu ihan siitä, että ovat tavallisen näköisiä miehiä ja musiikki on raskaampaa poppia. Itä on kyllästynyt lännen renkutuksiin ja epämääräiseen lgbtq-meininkiin. Suomi kehtaa olla oma itsensä viisuissa ja se on virkistävää.
Vierailija kirjoitti:
Joo, huono on. Nolottaa tuollainen teinimäinen uhoamismeininki aikuisilta miehiltä. Lordin sanoitus oli myös typerä ja kappale korkeintaan keskitasoa, mutta erikoinen puvustus toi voiton. Tässä suomen esityksessä ei ole mitään uutta tai erikoista, virttyneissä t-paidoissa ja lökäpöksyissä pompitaan pitkin lavaa ja yritetään kapinahengessä vilauttaa punaista keskaria
No sehän sopii, kun ei nuo muutkaan ole kehittyneet vuosien saatossa. Kroatiat ja Ukrainat sun muut Azerbaidjanit samaa takovaa jytkettä ja poliittista sanomaa. Onneksi aina joskus joiltain mailta tulee muutama kaunis ja herkkä balladi väliin.