Hämmentävää. Kaveri ei muista kaikkia juttelemiamme asioita, kertoo juttuja uudestaan
Ja sitten yritän näytellä yllättynyttä kuin se juttu olisi uusi, vaikka hän on puhunut siitä jo aiemmin. Olen vain hämmentynyt… miksi ei muista asioita?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei vaan muista, kenelle on kertonut?
Miten tuo on mahdollista?
Jos tapaa paljon ihmisiä ja on tapana kertoa samoja juttuja eri yhteyksissä. Toiset vaan on tommosta. Mutta kun ei tunne tapausta, niin voihan toki olla jotain muutakin kyseessä. Väsymys, stressi?
Tätini 55 v sai aivoinfarktin muutama vuosi sitten. Ei onneksi jäänyt mitään vaurioita paitsi tuo ettei aina muista kaikkea.
Ja toinen. Ystäväni, ex-narkomaani. Huumeet varmaan tuhonnut aivot niin ettei muista että on kertonut saman jutun kaikille 100 kertaa. Toinen juttu mikä on jännä: Jos juo vaikka 6 olutta (pienikokoinen nainen), niin unohtaa ihan KAIKEN mitä on on humalassa sanonut tai tehnyt. Hänellä siis muisti pimenee ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden kanssa saattaa olla joskus parin tunnin puheluita eikä sitä todellakaan aina muista mitä sitä nyt tuli kellekin puhuttua. Onneksi kaverit ovat yhtä hölöpäitä ja puolin ja toisin sanotaan, että tuosta puhuttiinkin viimeksi. Sentään aina joku muistaa mitä ollaan puhuttu.
Mun mies tykkää junnata paikallaan ja samoja juttuja palauttaa mieleen, jos ei oo kertonut tai jos joku ei muista.
Miehen veli on sellainen. Länkyttää ja länkyttää muutenkin koko ajan. Samoja juttuja, joka v i tun asiaan on joku tarina kerrottavana ja suurinosa on kuultu sen seitsemän kertaa.
Jospa sä et reagoinut tarpeeksi et ei oo varma ymmärsitkö tai kuuntelitko.. pitää toistaa.
En itsekään tosiaan muista mitä olen kertonut kenellekin. En päivitä somea ja aktiivisesti juttelen vain muutaman ystävän kanssa, niin mitä kenellekin hyvänpäiväntutulle kerrottua juttua ei tahdo muistaa. Tai kertomatta jätettyä. Silloin saattaa todellakin tulle kerrottua sama juttu uudestaan, kun ei muista onko jo kertonut Riitalle, Reetalle vai Ritalle että on uusi työpaikka/asunto/elämäntapahtuma jne.
Joillekin hermostuneena ja stressaantuneena on tärkeää pitää puhetta yllä ja höpöttää..
Sanoisin että aika yleistä on ruuhkavuosiaan elävien keskuudessa. Ystäviä näkee harvemmin kuin nuorempana, eikä muista mitä on kenellekin jo kertonut. Samoin töissä missä on paljon ihmisiä, niin huomaa että sitä sattuu muillekin. Kertoo samoja juttuja samoille työkavereille. Olenkin itse kehitellyt siihen taktiikan, että aloitan jutut "Olenko jo sinulle kertonut, kun..." Siinä voi sitten nolostelematta keskustelukumppani kertoa, ett kyllä ole.
Bentsodiatsepiinilääkitys. Joko turhan korkea annos, väärinkäyttöä tai ottanut siihen viinilasillisen tai pari päälle. Aiheuttaa juuri tuota.
Puhun samoja asioita monille ihmisille. Muistan - ehkä - heidän kertomansa jutut, mutta en sitä, olenko jo puhunut heille omista asioistani.
https://www.iltalehti.fi/perhe/a/2014060518372018
Puhetyylit ovat kuitenkin vahvasti periytyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muista kelle on mitäkin jutellut. Miksi esität että on uusi juttu? Minä yleensä sanon, että joo sie kerroitkin tuosta jo viimeksi. Itse yleensä kysyn, että mainitsinko tästä jo viimeksi.
Ehkä en halua saattaa toista ”noloon” tilanteeseen niin esitän mieluummin… ehkä ei pitäisi. Hyvä pointti tuo.
Ap
Eihän siinä mitään noloa ole. Rohkeesti vaan sanot, että kerroitkin ton jutun jo aiemmin.
Itse saatan jankuttaa kännissä koko ajan samaa asiaa kuulema, äitini on kännissä samanlainen. Ei tarvii muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin on kymmeniä kavereita, eikä aina vaan voi muistaa kenenkä kanssa tuli viimeksi höpöteltyä mitäkin. Samoin jos ystäväni alkaa kertomaan jotain asiaa uudestaan, sanon heti että "niin sä kerroit jo", enkä jää odottamaan tarinan loppuun ja esittämään yllättynyttä, siis mitä:D
Hämmentävää, että joku tällaisesta hämmentyy. Kuinka pitkältä ajalta hänen sinun mielestäsi pitäisi muistaa kaikki juttelemanne asiat? Ja miksi sinua haittaa jos hän ei muista?
En minäkään muista aina, kelle olen kertonut mitäkin. Mutta vastapuolikaan ei aina muista, jos OLEN kertonut jutun jo aiemmin.
Olet varmaan nuori. En tarkoita, että tämmöinen johtuisi jostain vanhuudenhöperyydestä, koska en ole vanha, vaan ihan aika menee ja kuluu.
Edellisessä työpaikassa muutama vanhempi työntekijä muisteli usein vanhoja juttuja, nämä oli heidän mielestään hyviä tarinoita joita kerrottiin aina uudestaan ja uudestaan, varsinkin jos tuli joku uusi. Ja mullekin kerrottiin samat tarinat moneen kertaan, ei auttanut keskeyttää 😁
Mun miehellä on niin valikoiva muisti et tälläisiä juttuja ei muista kenelle on mitäkin puhunut mutta juttuja muistaa. Juu ei voi keskeyttää muuten suuttuu.. pitää vaan kuunnella ja olla yllättynyt.