Pitkät hiukset naisella yli nelikymppisenä, mitä mieltä?
Minulla on aina ollut pitkät hiukset. Ei tulisi mieleenkään leikata lyhyeksi jonkin ikäjutun vuoksi, kun nyt olen yli nelikymppinen. Luonnostaan tummat ja melko paksut. Hiukset kasvavat hyvin ja ovat kiiltävät. Omasta mielestäni minulle sopii paremmin pitkät, kuin lyhyet hiukset. Tykkään hoitaa hiuksia ja tehdä erilaisia kampauksia. Lyhyet hiukset tuntuisivat jotenkin tosi ankeilta. Ihailen muidenkin naisten pitkiä hiuksia iästä riippumatta. Voihan olla, että jonkun mielestä minullakin pitäisi olla lyhyet hiukset tämän ikäisenä, mutta en välitä. Tälläkin hetkellä ihan sama kampaus, kuin oli nuorena ylä-asteella ja ihan hyvin sopii, heh! Naiset pitäkää vain pitkät hiukset, kellä sattuu sellaiset olemaan. Minun mielestä aina kaunista ja jokainen nainen kauniimpi pitkillä hiuksilla, kuin lyhyillä. Tämä minun mielipide. Mitä mieltä itse olet?
Kommentit (104)
Samaa jauhantaa naisten hiuksista. Toisille käy lyhyempi malli ja toisille pitkät. Pitkät eivät automaattisesti ole kauniit, naiselliset ja mitä muuta niistä aina jankataankaan.
Itsellä on pitkät mutta joskus katson kadehtien lyhyempiä hiusmalleja. Tuntuu että lyhyemmät ovat usein ilmeikkäämmät ja eri väreillä todella kivoja. Yleensä pitkät hiukset sutaistaan vaan kiinni tai sitten roikkuvat piikkisuorina, latvat kuivina hapsottaen. Kiharatukkaisilla se on usein sellainen kuiva harakan pesä.
Joillekin sopii pitkät hiukset iästä huolimatta. Oma äitini alkoi joskus viisikymppisestä alkaen leikkamaan ajoittain hiuksia tosi lyhyeksi ja sitten taas kasvatti pitkäksi. Aina kun oli leikannut lyhyet ja ottanut kiharat, niin ikää tuli 20 vuotta lisää. Ihan mummon näköinen. Pitkät hiukset sopi paljon paremmin. Äidillä hiukset on olleet vielä aina tosi paksut. Vielä 7-kymppisenäkin pitkät hiukset sopii sille paremmin. Ite en aio leikata lyhyiksi ikinä, koska olen varma että vaikutus on sama kuin äidillä, muuttuu vain vanhemman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt vähän noloa. Jossain kohtaa pitää tajuta olevansa jo vanha mummo..
N21
Miten se hiuksiin liittyy?
Tuohan riippuu ihan siitä millainen pitkä tukka ap:llä on, sellainen leidimäinen, hyvä kampaus, hyvä väri pitkä tukka sopii ihan varmasti vaikka vanhenee. Mutta valitettavasti näkee paljon yli 50 v naisia, sellaisen laittamattoman hiirenhännän kanssa (jopa letillä tms.) ja silloin ei pitkä tukka enää sovi vanheneviin kasvoihin ollenkaan. Olen jopa nähnyt "pirteän" suora otsatukan+pitkä tukka lähes 60 v naisella.
Ja toivottavasti niin pitkä kuin lyhyttukkaiset naiset vanhetessaan ymmärtävät luopua siitä vetyperoksidi-blondista. Sitä voin olla vaalea aika paljon luonnollisemminkin.
En niin kerta kaikkiaan mitään mieltä.
42 v, hiukset alaselkään, suomalaisittain paksut ja hyväkuntoisetkin. Harmaita on viimeisen vuoden aikana nyt vihdoin ilmestynyt pari kolme, en ole kymmeneen vuoteen värjännyt enkä näitä harmaitakaan aio peittää, harmaantukoot rauhassa pikkuhiljaa.
Aika kutkuttavaa ajatella, että tästä joku tuntematon ihminen pahoittaisi mielensä!
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan, että pitkillä hiuksilla (tai lyhyilläkään sen puoleen) on joku ikäraja. Jos tarvitsee tuntemattomilta ihmisiltä kysellä lupaa tai hyväksyntää omien hiustensa pituuteen niin vaikeaksi tekee kyllä elämänsä.
ei ole mitään lakia.
No minulla on polkkatukka pitkät hiukset yli 40 on Ok jokaisella on oma hiustyylinsä .
Jos ne pitkät hiukset on kauniit, hyvinhoidetut ja suht paksut, niin mikäs siinä. Hiirenhäntä nyt ei pue ketään, oli ikä mikä hyvänsä. Eiköhän se ole syy miksi joku ymmärtää leikata lyhyet jo aiemmin tai on miltei aina ollut lyhyttä mallia suosiva.
Vierailija kirjoitti:
Hartiamittainen on useimmiten kaikkein pukevin mitta. Itselläni on pitkät kun haluan piiloutua niiden taakse enkä mielelläni käy edes kampaajalla.
N40
Onko hyväkin piilo?
Miehenä olen sitä mieltä, että kauniille naisille sopii eripituiset ja malliset hiukset hyvin. Joillekin voi sopia jopa kalju, mutta omalla kumppanilla en toivoisi sen olevan pitkäaikainen ratkaisu. Kokeiluna miksei.
Mutta: liian pitkät hiukset tekevät monesta naisesta jotenkin raskaan näköisiä. Hiukset painavat ja roikkuvat takana tai pään sivulla ja vetävät koko olemusta alaspäin. Usein, ei aina ja kaikilla. Jos hiukset saa jotenkin ilmaviksi ja kevyen näköisiksi, niin se raikastaa koko olemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt vähän noloa. Jossain kohtaa pitää tajuta olevansa jo vanha mummo..
N21
Mun isomummolla oli puoliselkään ulottuvat, paksut tummanruskeat hiukset 89-vuotiaana.
Niin minunkin, tosin harmaat, oli syntynyt 1901 ja olisi ollut kauhistus, jos hänen ikäisensä olisi leikannut lyhyet hiukset.
Eli on ollut aika jolloin nainen ei saanut leikata hiuksia, eikä niin kauan sitten ja vieläkin erään kristityn lahkon suomalaisnaisille pitää olla niin pitkät hiukset, että ne saa kiinni.
Olen nelikymppinen, ja minulla on lapsesta asti ollut pitkät hiukset. Aion pitää pitkiä hiuksia jatkossakin, ne ovat todella paksut ja hyväkuntoiset. Ohuita hiuksia en olisi pitänyt pitkänä nuorempanakaan.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, en tee elämässäni ratkaisuja sillä perusteella miellyttääkö se muita.
Mua taas hämmästyttää kummastuttaa nuorten naisten yhtenäinen vaalea pitkä suora keskijakaustukka. Missä ovat kaikki hauskat hiusmallit? Nuorena lähes kaikki hiusmallit ja värit sopivat.
Ongelmä on mielestäni myös kampaajat jotka eivät osaa leikata viiskymppisten (usein ohentuneita) hiuksia ja vetävät vaan sitten sen saman ysärin rempseän tuuhotetun lyhyen mallin.
Minusta lähes kaikille sopii parhaiten hartiapituiset hiukset. Ei liian pitkät, mutta kuitenkin selvästi pituutta.
Vierailija kirjoitti:
On pakollista laittaa joko kananp tai kouvola. Muuten ihmiset luulevat että olet vielä fertiilissä iässä ja kiinostunut itsestäsi ja/tai miehistä.
😂
Vierailija kirjoitti:
Miehenä olen sitä mieltä, että kauniille naisille sopii eripituiset ja malliset hiukset hyvin. Joillekin voi sopia jopa kalju, mutta omalla kumppanilla en toivoisi sen olevan pitkäaikainen ratkaisu. Kokeiluna miksei.
Mutta: liian pitkät hiukset tekevät monesta naisesta jotenkin raskaan näköisiä. Hiukset painavat ja roikkuvat takana tai pään sivulla ja vetävät koko olemusta alaspäin. Usein, ei aina ja kaikilla. Jos hiukset saa jotenkin ilmaviksi ja kevyen näköisiksi, niin se raikastaa koko olemusta.
Olen samaa mieltä, pitkässäkin tukassa täytyy olla malli niin ettei näytä että on vaan antanut kasvaa kun ei viitsi tehdä mitään. Paitsi että tämäkin on tyyli tietenkin. Helposti näyttää vaan siltä että asuu asuntovaunussa.
Siis.. eikös hiukset nyt yleensä leikata lyhyeksi sen takia, että ne eivät enää kasva pitkiksi ja ovat tosi huonokuntoiset?
Pitkät hiuksethan on hedelmällisyyden ja nuoruuden symboli, ei kai niitä kannata leikata jos ne kasvavat ja näyttävät elinvoimaisilta?
Pitkien hiusten pitäisi muka aina olla täydellisen kiiltävät ja kauniit saadakseen olla pitkät. Tiedoksi, että ei ne kaikki lyhyetkään hiukset terveiltä ja hyvältä näytä.
Huoh🙄
Keksi parempi.