Pitkät hiukset naisella yli nelikymppisenä, mitä mieltä?
Minulla on aina ollut pitkät hiukset. Ei tulisi mieleenkään leikata lyhyeksi jonkin ikäjutun vuoksi, kun nyt olen yli nelikymppinen. Luonnostaan tummat ja melko paksut. Hiukset kasvavat hyvin ja ovat kiiltävät. Omasta mielestäni minulle sopii paremmin pitkät, kuin lyhyet hiukset. Tykkään hoitaa hiuksia ja tehdä erilaisia kampauksia. Lyhyet hiukset tuntuisivat jotenkin tosi ankeilta. Ihailen muidenkin naisten pitkiä hiuksia iästä riippumatta. Voihan olla, että jonkun mielestä minullakin pitäisi olla lyhyet hiukset tämän ikäisenä, mutta en välitä. Tälläkin hetkellä ihan sama kampaus, kuin oli nuorena ylä-asteella ja ihan hyvin sopii, heh! Naiset pitäkää vain pitkät hiukset, kellä sattuu sellaiset olemaan. Minun mielestä aina kaunista ja jokainen nainen kauniimpi pitkillä hiuksilla, kuin lyhyillä. Tämä minun mielipide. Mitä mieltä itse olet?
Kommentit (104)
Pitkät hiukset yli nelikymppisellä naisella on upeat. Jos on hiusgeeneillä siunattu, niin antakaa kasvaa vaan. Hartioille tai lapaluiden korkeudelle on jo tosi kivat, sillai että saa hyvin ponnarille tai letitettyä. <3
Lyhythiuksinen nainen on kuin jätkää nuhhisi, ei lämmitä ollenkaan. Olen sitä mieltä ollut aina, että kynitty tukkamuoti keski-ikäisillä on joku parturikampaajien salaliitto. Niillähän riittää töitä, kun lyhyttä hiuspehkoa pitää käydä vähän väliä nyrhimässä.
Älkää leikatko upeita hiuksianne, vaan antakaa niiden kasvaa.
Mies
Anopilla on pitkät ruskeat hiukset. Olen hiukan kade. Näyttää kauniilta ja terveeltä kiharapilveltä. Kovin on kaunista. Nuorekas 70v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla oli pitkät hiukset vähän yli 50 vuotiaana. Tavoite minulla oli, että täytettyäni 50 v. minulla olisi pitkät hiukset, mutta näin ei käynyt. Pisimmillään hiukseni ylsivät lähes vyötärölle kun olin melkein 60 v., mutta sitten leikkautin ne jonnekin lapaluiden tasolle, ja siitä sitten 2019 joulukuussa lyhyeksi polkkatukaksi. Kyllä kadutti, mutta nyt taas hiukseni ovat täysin luonnontilassa ja aika pitkät. Pidän hiukset aina ylös kohotettuina tai ponnarilla tai muuten kiinni.
P.S. Olen hieman ylipainoinen, ja nyt hiukseni ovat latvoista kuivat. En leikkauta kuitenkaan vielä, vaan annan kasvaa.
Olen myös mummo ja olen mummotyyppinen. En käytä hiuksissani muotoilutuotteita enkä hiuskiinteitä ym., ja hoitoainettakin käytän vain latvaosiin, enkä aina sinnekään. Pesen hiukseni yleensä joka toinen päivä, mutta joskus voi olla pitempikin väli. Käytän perusshampoota. Minulla on käytössäni yksi shampoo, yksi pois huuhdeltava hoitoaine ja yksi hiuksiin jätettävä hoitoaine.
Eikä nämä minun hiukseni paksut ole, mutta ovat hyvin taipuisat ja niitä on runsaasti. Miksi niiden pitäisi olla erikoisen paksut? En värjää, enkä värjäytä hiuksiani, eikä hiukseni ole harmaantuneet lukuunottamatta yhtä harmaata raitaa. Olin aika "vanhan" näköinen siinä polkkatukassa.
Sama vanha trolli. Aloituksen takana on huonolla itsetunnolla varustettu nainen, jolla hiukset ovat pitkät. Kenties mies vaihtanut lyhyttukkaiseen, niin on ap katkeroitunut. terveisin kyökkipsykoloki
Jos latvat kuivuu, lopeta silikonin, sulfaatin ja alkoholin käyttö hiustuotteissa. Pari vuotta olen ollut käyttämättä, eikä tarvitse latvoja kuivuuden tähden lyhennellä. Ennen oli 1,5 kk maksimi, että kehtasi olla lyhentämättä.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samoilla linjoilla ap:n kanssa.
En voi käsittää, miksi keski-ikään tullessaan naiset ottavat tanttamuodin omakseen. Kananpersetukka, tunikat ja tätisilmälasit päähän. Siinä sitten rapisee se viimeinen seksikkyyskin. En ymmärrä. 😀 Sitten halutaan kuitenkin tavallaan olla naisellisia ja seksikkäitä ja viehättää toistakin sukupuolta, mutta miksi tyyli on sitten aivan päinvastaista?
Pitkät (hyväkuntoiset) hiukset vain ovat kauniit, naiselliset ja viehättävät, iästä riippumatta. Ja tekevät olemuksen paljon nuorekkaammaksi. En tiedä kuka keksi valheen, että lyhyet hiukset nuorentaa - jostain naistenlehden muuttumisleikistä jostain näin luin. 😂
Olet hakoteillä. Miksi ihmeessä hiusten pitäisi vaikuttaa seksikkyyteen mitenkään? Ja nyt on kyse kuitenkin keski-ikäisistä joiden ei enää tarvitse olla mitenkään seksikkäitä. Onhan se nyt outoa, että jollain 50v. mummolla on pitkän hiukset.
Pitkät ovat aina OK! ;)
t. 60 v. ei-mummolook
Vierailija kirjoitti:
Sama vanha trolli. Aloituksen takana on huonolla itsetunnolla varustettu nainen, jolla hiukset ovat pitkät. Kenties mies vaihtanut lyhyttukkaiseen, niin on ap katkeroitunut. terveisin kyökkipsykoloki
Jaa-a. Mitenköhän tuo on?
Helpompi on kyniä upeat pitkät hiukset siiliksi kuin kasvattaa siilistä upeita kutreja. Toinen onnistuu parissa minuutissa, toisessa kestää vuosia.
On suorastaan säälittävän näköistä, kun keski-ikäiset naiset mennä leuhottaat pitkät hiukset vapaana liehuen. Monella alkaa siinä iässä jo hiukset ohentua, joten ei ole silmänilo, kun korvat pilkistävät hiusten välistä ja päälaella alkaa sisuskumi häämöttää. Jos nainen vielä tuossa iässä haluaa ehdottomasti käyttääpitkiä hiuksia, niin ainakin ne on sidottava kiinni, mieluien esim. löyhälle nutturalle.
Nykyajan nelikymppisillä pitkähiuksisilla on upeammat hiukset kuin nuorilla kaksikymppisillä joiden hiuksien välistä pilkottavat ne pidennykset.
Meidän ikäisten nuoruudessa taisi viisikymppisillä olla "pakko" leikata lyhyt patatukka ja ottaa mummopermanentti.
Minulla on nyt vyötärölle paksu tumma kihara tukka, jossa on harmaat raidat.
Pidän auki vain kotona miehelleni, ja hän kyllä tykkää.
Ei ole sama kampaus kuin nuorena, koska silloin oli lyhyt pixie kuten Winona Ryderilla. Nyt ei piirteet oikein enää tue sellaista :)
Vierailija kirjoitti:
Jos latvat kuivuu, lopeta silikonin, sulfaatin ja alkoholin käyttö hiustuotteissa. Pari vuotta olen ollut käyttämättä, eikä tarvitse latvoja kuivuuden tähden lyhennellä. Ennen oli 1,5 kk maksimi, että kehtasi olla lyhentämättä.
Latvat ovat kuivat, koska niissä on permanenti jäämiä. Otan näihin pitkiin hiuksiini taas kiharapermanentin kunhan ovat kasvaneet vielä pitemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, miksi keski-ikään tullessaan naiset ottavat tanttamuodin omakseen. Kananpersetukka, tunikat ja tätisilmälasit päähän. Siinä sitten rapisee se viimeinen seksikkyyskin. En ymmärrä. 😀 Sitten halutaan kuitenkin tavallaan olla naisellisia ja seksikkäitä ja viehättää toistakin sukupuolta, mutta miksi tyyli on sitten aivan päinvastaista?
Pitkät (hyväkuntoiset) hiukset vain ovat kauniit, naiselliset ja viehättävät, iästä riippumatta. Ja tekevät olemuksen paljon nuorekkaammaksi. En tiedä kuka keksi valheen, että lyhyet hiukset nuorentaa - jostain naistenlehden muuttumisleikistä jostain näin luin. 😂
Olet hakoteillä. Miksi ihmeessä hiusten pitäisi vaikuttaa seksikkyyteen mitenkään? Ja nyt on kyse kuitenkin keski-ikäisistä joiden ei enää tarvitse olla mitenkään seksikkäitä. Onhan se nyt outoa, että jollain 50v. mummolla on pitkän hiukset.
Kuusikymppinen mieheni olisi kanssasi onnellisen eri mieltä. Uuvutan hänet edelleen.
Mutsi oli kampaaja ja sanoi, että 35-vuotiaana pitää leikata lyhyet hiukset, koska pitkät vanhentavat. Jaksoi jankata sitä aika pitkään, mutta en suostunut. Mulla on ollut aina pitkät hiukset ja tulee olemaan. Harmaita on jo, mutta en anna sen häiritä. N45
Vierailija kirjoitti:
On suorastaan säälittävän näköistä, kun keski-ikäiset naiset mennä leuhottaat pitkät hiukset vapaana liehuen. Monella alkaa siinä iässä jo hiukset ohentua, joten ei ole silmänilo, kun korvat pilkistävät hiusten välistä ja päälaella alkaa sisuskumi häämöttää. Jos nainen vielä tuossa iässä haluaa ehdottomasti käyttääpitkiä hiuksia, niin ainakin ne on sidottava kiinni, mieluien esim. löyhälle nutturalle.
Ei ole ohentuneet hiukset, vaikka ikää on 60+. Kasvavat nopeasti pituutta. Mikä ihmeen oletus se on, että vanhemmilla naisilla hiukset alkavat automaattisesti ohentua? Saattavathan ne näyttää ohuilta ja vähäisiltä, jos koko ajan kynitään lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppinen mieheni olisi kanssasi onnellisen eri mieltä. Uuvutan hänet edelleen.
Hyiii. Tuo ei ole normaalia vedellä kuivalla.
En halua muistuttaa äitiäni tai äidin siskoja, joten pitkät hiukset on ratkaisu. Pakko sanoa, että miehet kyllä kiinnittävät muhun ihan eri tavalla huomiota pitkähiuksisena ja koska olen tahtomattani sinkku, niin siitä on hyötyä.
Olen myös mummo ja olen mummotyyppinen. En käytä hiuksissani muotoilutuotteita enkä hiuskiinteitä ym., ja hoitoainettakin käytän vain latvaosiin, enkä aina sinnekään. Pesen hiukseni yleensä joka toinen päivä, mutta joskus voi olla pitempikin väli. Käytän perusshampoota. Minulla on käytössäni yksi shampoo, yksi pois huuhdeltava hoitoaine ja yksi hiuksiin jätettävä hoitoaine.