Pitkät hiukset naisella yli nelikymppisenä, mitä mieltä?
Minulla on aina ollut pitkät hiukset. Ei tulisi mieleenkään leikata lyhyeksi jonkin ikäjutun vuoksi, kun nyt olen yli nelikymppinen. Luonnostaan tummat ja melko paksut. Hiukset kasvavat hyvin ja ovat kiiltävät. Omasta mielestäni minulle sopii paremmin pitkät, kuin lyhyet hiukset. Tykkään hoitaa hiuksia ja tehdä erilaisia kampauksia. Lyhyet hiukset tuntuisivat jotenkin tosi ankeilta. Ihailen muidenkin naisten pitkiä hiuksia iästä riippumatta. Voihan olla, että jonkun mielestä minullakin pitäisi olla lyhyet hiukset tämän ikäisenä, mutta en välitä. Tälläkin hetkellä ihan sama kampaus, kuin oli nuorena ylä-asteella ja ihan hyvin sopii, heh! Naiset pitäkää vain pitkät hiukset, kellä sattuu sellaiset olemaan. Minun mielestä aina kaunista ja jokainen nainen kauniimpi pitkillä hiuksilla, kuin lyhyillä. Tämä minun mielipide. Mitä mieltä itse olet?
Kommentit (104)
Sitä mieltä, että hiuspakkomielteinen on taas aktivoitunut palstalla. Miten ihmeessä ketään ihmistä voi liikuttaa muiden ihmisten hiusten pituus?
Naimattomalla naisella voi olla pitkät hiukset, jotta saa hääkampauksen tehtyä. Sitten voi leikata hiukset kun ei enää tarvitse näyttää hyvältä ja lasten kanssa ei edes voi pitää pitkää tukkaa, koska lapset repivät sitä. Tästä eteenpäin hiuksia kuuluu vain lyhentää ja viimeistään nelikymppisenä pitää olla pirteä megalyhyt tukka, koska naama roikkuu ja Kouvola-pörrö tekee kasvojenkohotuksen. (sarkasmia)
On niitä upeita ja nättejä 40 vuotta täyttäneitä pitkähiuksisia naisia, mm. Jenni Alexandrova, Amy Adams, Marja Hintikka, Piia Pasanen ja Kirsi Alm-Siira.
Montako aloitusta tästä aiheesta pitää tehdä! Evvk kenenkään hiusten pituus. Omissa asioissa on tarpeeksi miettimistä, en jaksa miettiä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt vähän noloa. Jossain kohtaa pitää tajuta olevansa jo vanha mummo..
N21
Mun isomummolla oli puoliselkään ulottuvat, paksut tummanruskeat hiukset 89-vuotiaana.
Mun mummosta ja vaarista on kuva, jossa mummo seisoo oikealla puolella ja hänen hiuksensa menee vaarin vasemman olkapään yli hänen polvensa korkeudelle. Jos mummon hiukset eivät olisi kiertäneet vaarin olkapään kautta, ne olisivat olleet reilusti maahan asti.
Paikallisessa Lidlissä näin 60+ ikäisen naisen, jolla oli dreadlockít polviin asti.
monta 70 jolla harmaa pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Montako aloitusta tästä aiheesta pitää tehdä! Evvk kenenkään hiusten pituus. Omissa asioissa on tarpeeksi miettimistä, en jaksa miettiä tuollaista.
Mutta se on hyvä, että vielä jaksat kuitenkin ihan näin kirjallisesti valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on hyvä, että vielä jaksat kuitenkin ihan näin kirjallisesti valittaa.
Eikö olekin.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon niin laiska niin siksi olen koko ikäni ollut pitkätukkainen.
Nyt olen 44-vuotias. On niin helppoa, kun juuri voi vaan tehdä jonkun kampauksen. Ei tarvitse laitella muuten mitenkään, eikä varsinkaan huolehtia siitä, että käy säännöllisesti kampaajalla.
Moni lyhyempi hiustyyli on mielestäni todella tyylikäs. Esim. eräs ystäväni leikkasi juuri pitkät hiuksensa melko lyhyiksi ja näyttää nyt aivan Marilyn Monroelta.
Onneksi olet laiska. Lyhyt tukka harvemmin pukee naista paremmin kuin pitkä
Entä lyhyt tukka kakskymppisillä? Onko sillä väliä?
T. pitkätukkainen 50v.
Vierailija kirjoitti:
N21
Mitä sitten?
No, sitten sillä mummolla on harmaat, pitkät hiukset.
Ohut, kuiva liru on sitten hyvä?
Vierailija kirjoitti:
N21
Ennen nuorilla oli lyhyet hiukset ja mummoilla pitkät. Mutta vaatisihan se hieman järkeä ja elämänkokemusta että tämän tajuaisi...
Sitä mieltä, että olisi mahtavaa, jos yli nelikymppisenä olisi vapaa todellisista ja kuvitelluista sosiaalisista paineista ja pitäisi sellaista karvoitusta, joka on omaan mieleen.
Pitkätukkamiehen pitkätukkavaimo, 40+
Vierailija kirjoitti:
Ainoa nolo asia on se, että sulla on sama kampaus kuin nuorena...ei hiusten pituus.
Mulla oli 30 vuotta sitten tyyliin "Farrah Fawcett-Majors" kampaus ja olisin vain naurettava siinä liuhutukassa näin 55-vuotiaana.
Pitkät hiukset ovat edelleen, mutta tyyli on eri. Mun serkulla on vieläkin sama hiusdonitsikampaus kuin parikymppisenä...
Serkkusi on muodin aallonharjalla. Donitsit ovat taas muodissa.)
Nii-i. Kyllä kait sitä pitkillä hiuksilla mielellään olisi. Mutta kun, hiukset ohentuneet niin lyhyempi malli tuo ryhdikkyyttä. Harvalla ihan oikeasti on paksu ja hyvinvoivat hiukset yli 40 v.
En ole ikinä kuullutkaan, että pitkillä hiuksilla (tai lyhyilläkään sen puoleen) on joku ikäraja. Jos tarvitsee tuntemattomilta ihmisiltä kysellä lupaa tai hyväksyntää omien hiustensa pituuteen niin vaikeaksi tekee kyllä elämänsä.
Ketä kiinnostaa? Lähinnä tulee mieleen lapsellinen ja kypsymätön nelikymppinen, jos täytyy kysellä vauvapalstalta vahvistusta tukkavalinnalleen.
No, mulla on olkapäille, hieman yli. Olen 41 ja hiukseni ovat tummat ja paksut. Aion pitää jos huvittaa. Pidän hiuksia tosi paljon kiinni nutturatyylisesti, joten ovat "ylhäällä" nostamassa piirteitä. En kuvittele näyttäväni 20-vuotiaalta mutta en näytä mielestäni ikäiseltänikään.. ja vaikka näyttäisinkin, minulle on aivan sama mitä muut hiuksistani miettivät. Sen verran ikä tuo asennetta, että eipä paljon muiden mielipiteet kiinnostele.
Tulee mieleen mummu.