Pitkät hiukset naisella yli nelikymppisenä, mitä mieltä?
Minulla on aina ollut pitkät hiukset. Ei tulisi mieleenkään leikata lyhyeksi jonkin ikäjutun vuoksi, kun nyt olen yli nelikymppinen. Luonnostaan tummat ja melko paksut. Hiukset kasvavat hyvin ja ovat kiiltävät. Omasta mielestäni minulle sopii paremmin pitkät, kuin lyhyet hiukset. Tykkään hoitaa hiuksia ja tehdä erilaisia kampauksia. Lyhyet hiukset tuntuisivat jotenkin tosi ankeilta. Ihailen muidenkin naisten pitkiä hiuksia iästä riippumatta. Voihan olla, että jonkun mielestä minullakin pitäisi olla lyhyet hiukset tämän ikäisenä, mutta en välitä. Tälläkin hetkellä ihan sama kampaus, kuin oli nuorena ylä-asteella ja ihan hyvin sopii, heh! Naiset pitäkää vain pitkät hiukset, kellä sattuu sellaiset olemaan. Minun mielestä aina kaunista ja jokainen nainen kauniimpi pitkillä hiuksilla, kuin lyhyillä. Tämä minun mielipide. Mitä mieltä itse olet?
Kommentit (104)
Onhan se nyt vähän noloa. Jossain kohtaa pitää tajuta olevansa jo vanha mummo..
N21
Minä oon niin laiska niin siksi olen koko ikäni ollut pitkätukkainen.
Nyt olen 44-vuotias. On niin helppoa, kun juuri voi vaan tehdä jonkun kampauksen. Ei tarvitse laitella muuten mitenkään, eikä varsinkaan huolehtia siitä, että käy säännöllisesti kampaajalla.
Moni lyhyempi hiustyyli on mielestäni todella tyylikäs. Esim. eräs ystäväni leikkasi juuri pitkät hiuksensa melko lyhyiksi ja näyttää nyt aivan Marilyn Monroelta.
On pakollista laittaa joko kananp tai kouvola. Muuten ihmiset luulevat että olet vielä fertiilissä iässä ja kiinostunut itsestäsi ja/tai miehistä.
Vierailija kirjoitti:
N21
Mun isomummolla oli puoliselkään ulottuvat, paksut tummanruskeat hiukset 89-vuotiaana.
No oma asiahan se on. Itselläni ei kasva, ja joudun leikkelemään huovuttuneita takkuja pois, joten taidan vetää suosiolla siiliksi.
Mitäpä tuota meikäläisen kauneudella väliä, eikä siihen kyllä auttaisi vaikka millainen tähkäpää olisi.
Hartiamittainen on useimmiten kaikkein pukevin mitta. Itselläni on pitkät kun haluan piiloutua niiden taakse enkä mielelläni käy edes kampaajalla.
N40
Mikähän on todellinen syy, että piti tehdä tuo aloitus....ja kysellä muiden mielipiteitä..
Olen täysin samoilla linjoilla ap:n kanssa.
En voi käsittää, miksi keski-ikään tullessaan naiset ottavat tanttamuodin omakseen. Kananpersetukka, tunikat ja tätisilmälasit päähän. Siinä sitten rapisee se viimeinen seksikkyyskin. En ymmärrä. 😀 Sitten halutaan kuitenkin tavallaan olla naisellisia ja seksikkäitä ja viehättää toistakin sukupuolta, mutta miksi tyyli on sitten aivan päinvastaista?
Pitkät (hyväkuntoiset) hiukset vain ovat kauniit, naiselliset ja viehättävät, iästä riippumatta. Ja tekevät olemuksen paljon nuorekkaammaksi. En tiedä kuka keksi valheen, että lyhyet hiukset nuorentaa - jostain naistenlehden muuttumisleikistä jostain näin luin. 😂
En ole koskaan kuullut että yli nelikymppisen pitäisi leikata hiukset.
Olen kyllä lukenut siitä tältä palstalta.
No, olen vasta 39 täyttämässä mutta pitkät hiukset pidän niin kauan kun vain luoja suo.
En ole samaa mieltä siitä että kaikki näyttää paremmilta pitkillä hiuksilla. Joillekin käy paremmin lyhyet.
Itselle sopii pitkät taas paremmin. Toinen mikä sopii on polkka. Ei pitkä muttei lyhytkään polkka, sellainen peruspolkka. Pidän silti mieluummin pitkänä kun välivaihe ei sovi enkä raaski käydä kampaajalla muutaman kuukauden välein.
Minun mummolla oli kuolemaansa asti pitkät hiukset. Alaselkään asti. Piti niitä kylläkin aina nutturalla ja auki ne näki vain silloin kun meni nukkumaan tai pesulle.
Ainoa nolo asia on se, että sulla on sama kampaus kuin nuorena...ei hiusten pituus.
Mulla oli 30 vuotta sitten tyyliin "Farrah Fawcett-Majors" kampaus ja olisin vain naurettava siinä liuhutukassa näin 55-vuotiaana.
Pitkät hiukset ovat edelleen, mutta tyyli on eri. Mun serkulla on vieläkin sama hiusdonitsikampaus kuin parikymppisenä...
Vierailija kirjoitti:
N21
😂😂😂😂
Lapaluihin asti on pituus edelleen, kuten on ollut koko ikäni. Helppo sitaista kiinni, eikä tarvitse jatkuvasti juosta leikkauttamassa muotoon. Tykkään ja jos joku muu ei, voi laittaa silmät kiinni.
Musta jokainen saa ihan itse päättää karvoistaan. Ihan sama kuinka kauniit tai rumat muiden mielestä on.
Kyllä minullakin on pitkät hiukset vielä yli 40 vuotiaanakin, tiedän että mieheni pitää naisella pitkistä hiuksista,enkä halua häntä kiusatakaan tieten tahtoen leikkaamalla lyhyeksi hiukseni. Hänkin kuuntelee minun toiveitani koskien hänen ulkonäköään, kuten hiuksien ja parran pituuksia. Vaalimme hyvää suhdettamme myös tällä tavalla.
On sulla melkoisen ahdas mielipide ap. Kuulostat jotenkin kovasti mieheltä, joka on tänään aloittanut vastaavan keskustelun jo aikaisemmin.
Tuo ohje on tullut varmaan siitä, että monella hiukset ohenevat iän myötä. Pitkä hiirenhäntä ei ole kaunis. Silloin olisi hyvä leikata tuuheuttava malli.
Hyväksyn muiden pitkät hiukset, ei tuntemattoman ihmisen hiustyylillä ole väliä. Mutta miksi arvioida aina niitä joilla on hartia- tai niskapituus (siis ilman että se näyttää kynityltä), koska osalla suomalaisista pitkä hius olisi pelkkä ohut hapsu – ja jos ei tykkäisi edes itsellään pitkinä roikkuvista hiuksista, koska se raskauttaa kasvot eli vanhentaa. Joillekin pitkä hius on epämiellyttävä hiusmassa, joka tarttuu joka paikkaan, irtoaa vaatteisiin /lattialle ja on tiellä. Naisellinen voi olla vaikka hiukset ovat hartiapituiset, ei ole mitenkään lyhyen oloinen itselle, ellei joku muu koe niin – jolle ei voi mitään. On sanottava silloin voivoi onpa kauheaa. Ihmisten on jatkettava siis eri tyyleillä ja valitsemillaan tyylillä. On helpompaa kun hiusmassa ei myös kuumenna liikaa kesällä.
Hiusten pitää olla sellaiset, että niissä itse viihtyy ja ne itselle sopii, ja hiuslaatu sopii ko leikkaukselle. Ihan sama, onko pitkät vai lyhyet.
Minulla oli nelikymppisenä short bob.
Nyt 50+ on kiharat, kerrostetut ja yli olkapään. Yhä kasvatan vain.