Miehen kanssa tuli paha riita ja nyt ahdistaa
Meille tuli miehen kanssa hieman riitaa jo aikaisemmin, kun loukkaannuin siitä että mies ei ota minua mukaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa eikä krapulassa vastaillut viesteihini.
Riita kuitenkin eskaloitui eilen, mies oli luvannut siis että maanantaina nähtäisiin kun sunnuntain oli krapulassa. Noh, eilen soitin ja kysyin monelta nähdään, niin mies vain vastasi lähteneensä kaverinsa kanssa hankkimaan uutta autoa kaverilleen. Sanoi ettei tiedä milloin tulee takaisin. Kysyin, miksi lähti kun sovittiin että nähdään, niin vastasi vaan tylysti "siksi". Ja tässä kohtaa mainitsen, että mies rikkoo lupauksen lähes joka viikko, vaikka ollaan sovittu näkeminen niin ei silti nähdäkään.
Laittoi sitten yhdeksän aikaan illalla että nyt on kotona, ja koska tottakai olin loukkaantunut lupauksen rikkomisesta, niin en heti vastannut mitään.
Sitten puhuttiin puhelimessa, sanoin että eiköhän lopeteta tällainen pelleily (ei ole tosiaan ensimmäinen kerta kun hän rikkoo lupauksen). Mies alkoi vaan raivoamaan, nimitteli minua pässiksi, kuulema olen joka riidan jälkeen estämässä häntä (ei pidä paikkaansa, olen aina ollut se joka laittaa viestiä/soittaa että puhutaanko, mutta mies on monesti ignoorannut minut vuorokaudeksi). Nyt siis sanoin että olisko parempi vain estää ja että ei olla tekemisissä, koska hän syytti minun väittäneen, että mies on p a n n u t kaikkia, vaikka en edes väittänyt näin. Sanoin vain, että en ihmettelisi vaikka olisikin jotain tehnyt. Mies alkoi myös syytellä minua yli vuoden vanhoista jutuista. Sanoin itkusta tärisevällä äänellä, miten mies voi olla noin ilkeä, niin mies vain sanoi että mitä ilkeää on latoa faktoja pöytään. Hän alkoi myös syyttää minua siitä, kun en silloin heti yhdeksältä vastannut hänen viestiin. Koko puhelun ajan vaan pidätin itkua, kun hän kuulosti niin välinpitämättömältä. En olisi saanut loukkaantua, kun hänen täytyikin mennä kaverinsa mukaan.
Puhelun lopussa sanoi, että puhutaan huomennna kasvotusten, ja kun en heti vastannut mitään (koska pidätin itkua), niin mies alkoi vaan huutaa että selvä, ei puhuta, nyt olet tyytyväinen.
Nyt minua ahdistaa todella paljon.. Miehen ilkeys ja kaikki. Toki minussakin oli vikaa kun ylireagoin, oli vaan niin loukattu olo lupauksen rikkomisesta ja siitä, kun tuntuu että mies ei tosiaan välitä eikä ole tosissaan, kun ei näytä sitä ainakaan teoillaan ollenkaan.
Kannattaako minun laittaa joku anteeksipyyntö viesti? En kuitenkaan haluaisi sitä pyydellä anteeksi, että tunnen oloni loukatuksi, ja että mies ei arvosta/välitä. Pelkään myös, meinasiko tämä lopullista eroa, kun mies sanoi että minun on ilmeisesti pakko estää hänet jos ei olla yhdessä, enkä pysty muuten olemaan tekemisissä.. Kuulosti ainakin omasta mielestä, että ei olla yhdessä.. Ahdistaa..
Kommentit (220)
Tiedän, että kelpaisin kyllä muille miehille, vientiä on ollut. Minua on siis kyselty treffeille jne. Joku tässä miehessä on vaan sellaista, että olen halunnut olla (tai nykyään pikemminkin yrittää olla) juuri hänen kanssa. On kai jotenkin minun tyyppinen.
- Ap
Tässä on nyt sinulle itsetutkiskelun paikka. Mikä tuossa miehessä on sinun tyylistäsi? Oletteko molemmat sitoutumiskammoisia? Ja sinun on turvallista esittää haluavasi sitoutua, koska hän turvallisesti vetäytyy pois eikä halua tarjota sinulle tasapainoista ja normaalia elämää?
Vierailija kirjoitti:
Mitä minun pitäisi sitten tehdä toisin että mies haluaisi olla kanssani? En valita enää mistään ja jos rikkoo lupauksia tms, niin en suutu?
- Ap
Kyse ei ole sinun tekemisistä, vaan miehen halusta ja päätöksestä. Suhteella ei ole tulevaisuutta, jos sinun pitää noin vahvasti pohtia itsesi ja omien tekojesi muuttamista ihan vain miehen mieliksi. Ihan realistinen vaihtoehto on, että et vain saa tuon miehen kanssa sellaista parisuhdetta kuin haluaisit, huolimatta mistään mitä itse voisit tehdä. Helpointa on etsiä sellainen mies jonka kanssa suhde onnistuu ilman itsensä muokkaamista.
Ihan kauhea ”suhde”. Se ei ole suhde. Ehdotan ap sinulle terapiaa. Toki tuo äijäkin sitä tarvitsisi, mutta ei toista voi pakottaa. Hän tuskin on tehnyt mielestään mitään väärin, joten ei ole tarvetta terapiaankaan. Hän ei arvosta sitoutumistasi ja kiltteyttäsi niin kuin pitäisi. Siksi sinun pitää lähteä. Ja todellakin voit löytää parempaa. Isäsi varmaan kohteli sinua yhtä huonosti/välinpitämättömästi, joten olet siitä oppinut, ettet ansaitse miehiltä muuta.
Ajattelin huvikseen testata viikon ajan, muuttuuko mikään jos en koko aikana suutu mistään. Mies saa rikkoa lupauksia, vastata minulle vasta iltamyöhään jne, ja minä vain vastaan tyyliin "aa okei :)", mutta en ainakaan suutu.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin huvikseen testata viikon ajan, muuttuuko mikään jos en koko aikana suutu mistään. Mies saa rikkoa lupauksia, vastata minulle vasta iltamyöhään jne, ja minä vain vastaan tyyliin "aa okei :)", mutta en ainakaan suutu.
- Ap
Juu. Mies alkaa kehua, että ihan mahtavaa, kun teillä menee nykyään niin hyvin. Ja samat oharit jatkuvat edelleen.
Joskus nuorena oli tuollainen kundikaveri. Parhaiten siihen tehosi se, että lähdin baariin, koska silloin olen muiden miesten saatavilla. Eli jos olet kotona odottelemassa, hän kokee, että olet siellä turvallisesti "tallessa". Ehkä voit sanoa, että olet liittynyt johonkin nettiyhteisöön, jossa on paljon miehiä (liittyy johonkin semimiehiseen aiheeseen), kun sinulla on nyt paljon luppoaikaa kotona. Tai sitten alat viestitellä miesten kanssa ja kerrot siitä miesystävällesi.
Minua kysyttiin treffeille viikonloppuna. Teenkö väärin jos menen? Kyseessä mies, jonka kanssa olen aika tiiviisti viestitellyt muutaman päivän.
- Ap
No on todellakin väärin, jos olet edelleen parisuhteessa tuon luuserin kanssa.
Ap alkaa vaikuttaa mieheltä, vain vaihto lennossa onnistuu, itsenäisyyttä ei ole lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua kysyttiin treffeille viikonloppuna. Teenkö väärin jos menen? Kyseessä mies, jonka kanssa olen aika tiiviisti viestitellyt muutaman päivän.
- Ap
No kai sullakin saa olla omia menoja, jos työttömällä miehelläsi on koko ajan liian kiire nähdä sinua.
Mua suoraan sanottuna vtuttaa ap:n kaltaisia alistuvia kynnysmattoja. Jos sä annat joka sian kohdella sua kuten ne haluaa, altistaa itses sille toistuvasti, et vedä rajoja, niin sit se on sitä mitä tuut saamaan lopun ikääsi. Miks edes itket asiasta täällä, kun oot heti sian napsauttaessa sormia valmis kipittämään häntä koipien välissä nuolemaan sian persettä? Ainoa oikea ratkaisu olis tässä tilanteessa jss ja sen jälkeen järkiintyminen, mutta tätähän sä et aio tehdä. Kun se kynnysmattona olo ja uhriutuminen on hauskempaa.
Vierailija kirjoitti:
No on todellakin väärin, jos olet edelleen parisuhteessa tuon luuserin kanssa.
Mutta eihän tämä oikeasti ole mikään parisuhde, kun ei edes tehdä yhdessä koskaan mitään. Paitsi hyvällä tuurilla kerran viikossa katsotaan pari jaksoa jotain sarjaa ja that's it.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Mites olis jos et nyt heti ryhdy uusiks kynnysmatoksi ja likasangoksi jollekin uudelle luuserimiehelle? Koska hyväksyt tollaisen kohtelun, et selvästi ole täysissä mielen voimissa valitsemaan uutta miestä.
Et ole kypsä mihinkään suhteeseen.
Mies ollut vastaamatta taas koko päivän vaikka eilen ehdotti näkemistä, joten enköhän nyt anna olla kun en asialle enää mitään voi ja oikeassa olette siinä, että ei kannata nuoruusvuosiaan tuhlata roikkumalla miehessä joka ei selvästi ole tosissaan.
Kiitos kaikille kommenteista, tämä keissi taisi olla nyt tässä.
- Ap
Hän kuulema heräsi juuri, laittoikin viestiä. Että joo, en taida menettää oikeasti mitään parisuhde materiaalia olevaa miestä vaikka hän ei haluaisikaan minua.
-Ap
Ja nyt otat uuden samanmoisen? Kun tykkäät olla kynnysmatto?
Ehkä suhtaudun vaan jatkossa itsekin tähän juttuun kevyesti, ja suuntaan katseen kohti muita miehiä ja tutustun uusiin ihmisiin.
- Ap