Vanhojentanssit, kannattaako osallistua?
En osaa päättää, haluanko osallistua vanhojentansseihin. Tuntuu että kaikilla muilla on jo parit valittuna, enkä kehtaa kysyä keneltäkään. Lisäksi olen todella huono tanssimaan. Vanhempani olettavat että tanssin, kuulemma kukaan suvusta ei ole jättänyt tanssimatta. Lisäksi minulla on ensi vuonna niin pitkiä päiviä, että vanhojen kurssin poisjättäminen helpottaisi jaksamistani hirveästi. Onko joku muu miettinyt vanhoista pois jäämistä tai ollut kokonaan tanssimatta?
Kommentit (10)
Minä en aikoinaan osallistunut. Meillä oli määrätty pari ja mun parina oli joku jännempi tyttö. Kilttinä poikana en halunnut hengailla narkin kanssa, niin dumppasin sen.
Itse olen sitä mieltä, että näistä ikäkausitapahtumista ei kannata jäädä pois. Siinä jotenkin itse työntää itsensä marginaaliin, eikä se millään tavalla ainakaan paranna tilannettasi jatkossa. Pitää vähän viitsiä panostaa ja rohkaista itsensä, ja lopulta huomaa että olikin hauskaa ja että sai ehkä uusia kavereita tai ainakin uuden kokemuksen, jota muistella myöhemmin ja josta voi kertoa myöhemmin muille uusille tutuille ja vertailla muistoja.
Rohkaisisin siis osallistumaan. Sen ei tarvitse olla kallista eikä vaikeaa eikä kukaan muukaan osaa tanssia sen kummemmin. Yhteiset kokemukset yhdistävät. Osallistuminen synnyttää osallisuuden tunnetta.
Tee niinkuin itse haluat ja mikä sinusta tuntuu parhaalta.
Mulla olisi ollut vanhojen tanssit 90-luvulla, en osallistunut. En vaan kokenut koko hommaa itselleni mieluisaksi.
Ensinnäkin en pidä tanssimisesta. Minkäänlaisesta. Yhtään. Silloin tanssivat vain lukion kakkosluokkalaiset, ja tyttöjä oli paljon enemmän kuin poikia, joten vain osalle tytöistä riitti poikapari. Taistelu pojista oli veristä, enkä tosiaankaan halunnut lähteä siihen hulluuteen. Lisäksi inhoan mekkoja, enkä tajunnut ajoissa, että olisin voinut pukeutua esim miesten pukuun. Inhosin myös sitä kilpavarustelua vaatteista, koruista, kampauksista, meikeistä yms. ja rahan tuhlausta. Meillä oli rahasta tiukkaa ja omat kesä- ja iltatyörahat meni jo koulukirjoihin ja harrastuksiin, enkä halunnut tuhlata asiaan, joka ei ollut mulle tärkeä.
Joidenkin asioiden tekemättä jättämistä olen katunut elämässä, mutta tätä en ole. Ei ole kertaakaan harmittanut.
No omasta vanhojen tanssista on vierähtänyt jo jokunen vuosi(kymmen) eikä se ollut silloin samanlainen spektaakkeli kuin tänä päivänä. Mutta, mutta, jos voisin kääntää aikaa taaksepäin, niin jättäisin väliin. Osallistuin juurikin siitä syystä, että "mitähän vanhemmatkin ajattelevat jos en osallistu" "kaikkihan siihen osallistuu, se kuuluu asiaan" jne. No ei se nyt ollut painajainen, muttei myöskään elämää suurempi kokemus.
Parempi tehdä elämässä sellaista, mikä itsestä tuntuu kulloinkin hyvältä eikä miellyttää tai apinoida muita. Tämä on tällaisen nelikymppisen (setä)miehen mielipide.
Meillä lukiossa useampi tyyppi jätti vanhojentanssit kokonaan väliin. Olisinpas itekin vaan sanonut, että "ei", kun tulivat kyselemään..... Olis voinut käyttää senkin ajan johonkin kiinnostavampaan.
Meillä oli koulussa liikaa poikia ja en siis olis saanu paria ellen tanssinu pojan kaa. Jäi ne tanssit ja monelta muultakin
Elämässä ei kannata alkaa miellyttämään muita. Silloin ei pysty ymmärtämään, mitä minä haluan ja mikä minusta tuntuu kivalta. Se ei ole itsekkyyttä kieltäytyä.
Monet haluavat tanssia. Tanssikoon. Jos kuitenkaan ei halua, siitä kannattaa olla itsevarma.
Se on minun päätökseni. Olen siitä varma. Näin tulen tekemään.
Tsemppiä kaikkeen!
Siellä on hyviä tissejä, joten kannattaa;)