Miehen kanssa tuli paha riita ja nyt ahdistaa
Meille tuli miehen kanssa hieman riitaa jo aikaisemmin, kun loukkaannuin siitä että mies ei ota minua mukaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa eikä krapulassa vastaillut viesteihini.
Riita kuitenkin eskaloitui eilen, mies oli luvannut siis että maanantaina nähtäisiin kun sunnuntain oli krapulassa. Noh, eilen soitin ja kysyin monelta nähdään, niin mies vain vastasi lähteneensä kaverinsa kanssa hankkimaan uutta autoa kaverilleen. Sanoi ettei tiedä milloin tulee takaisin. Kysyin, miksi lähti kun sovittiin että nähdään, niin vastasi vaan tylysti "siksi". Ja tässä kohtaa mainitsen, että mies rikkoo lupauksen lähes joka viikko, vaikka ollaan sovittu näkeminen niin ei silti nähdäkään.
Laittoi sitten yhdeksän aikaan illalla että nyt on kotona, ja koska tottakai olin loukkaantunut lupauksen rikkomisesta, niin en heti vastannut mitään.
Sitten puhuttiin puhelimessa, sanoin että eiköhän lopeteta tällainen pelleily (ei ole tosiaan ensimmäinen kerta kun hän rikkoo lupauksen). Mies alkoi vaan raivoamaan, nimitteli minua pässiksi, kuulema olen joka riidan jälkeen estämässä häntä (ei pidä paikkaansa, olen aina ollut se joka laittaa viestiä/soittaa että puhutaanko, mutta mies on monesti ignoorannut minut vuorokaudeksi). Nyt siis sanoin että olisko parempi vain estää ja että ei olla tekemisissä, koska hän syytti minun väittäneen, että mies on p a n n u t kaikkia, vaikka en edes väittänyt näin. Sanoin vain, että en ihmettelisi vaikka olisikin jotain tehnyt. Mies alkoi myös syytellä minua yli vuoden vanhoista jutuista. Sanoin itkusta tärisevällä äänellä, miten mies voi olla noin ilkeä, niin mies vain sanoi että mitä ilkeää on latoa faktoja pöytään. Hän alkoi myös syyttää minua siitä, kun en silloin heti yhdeksältä vastannut hänen viestiin. Koko puhelun ajan vaan pidätin itkua, kun hän kuulosti niin välinpitämättömältä. En olisi saanut loukkaantua, kun hänen täytyikin mennä kaverinsa mukaan.
Puhelun lopussa sanoi, että puhutaan huomennna kasvotusten, ja kun en heti vastannut mitään (koska pidätin itkua), niin mies alkoi vaan huutaa että selvä, ei puhuta, nyt olet tyytyväinen.
Nyt minua ahdistaa todella paljon.. Miehen ilkeys ja kaikki. Toki minussakin oli vikaa kun ylireagoin, oli vaan niin loukattu olo lupauksen rikkomisesta ja siitä, kun tuntuu että mies ei tosiaan välitä eikä ole tosissaan, kun ei näytä sitä ainakaan teoillaan ollenkaan.
Kannattaako minun laittaa joku anteeksipyyntö viesti? En kuitenkaan haluaisi sitä pyydellä anteeksi, että tunnen oloni loukatuksi, ja että mies ei arvosta/välitä. Pelkään myös, meinasiko tämä lopullista eroa, kun mies sanoi että minun on ilmeisesti pakko estää hänet jos ei olla yhdessä, enkä pysty muuten olemaan tekemisissä.. Kuulosti ainakin omasta mielestä, että ei olla yhdessä.. Ahdistaa..
Kommentit (220)
Joopa joo, pitäähän sitä väkivalta -tilastoja nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika.
Ei emakko jätä sikaa ennen porsimista
Miksi 23-vuotias nainen haaskaa elämäänsä tälläsen ikääntyvän ikijonnen kanssa? Nauttisit omasta itsenäisyydestä, uusiin ihmisiin (myös miehiin) tutustumisesta, ja pysyttelisit vapaana kunnes se kiva ja fiksu jätkä osuu kohdalle.
Jotta voi rakastaa toista on ensin osattava rakastaa ja arvostaa itseään. Sitä sinä ap et nyt tee. Ja siksi tuo parisuhteesi ei ole sinunkaan puoleltasi rakkautta, vaan takertumista. Miehen puolelta luultavasti kyseessä on vain varman panon ylläpito... Ja jtn että voi niille kavereille sanoo että on mulla 23v. muija...koska naiseton mies on luuseri.
Mies soitti eilen illalla ja sanoi että haluaa olla kanssani, mutta on ollut nyt tekemässä projektiaan joka on vienyt niin paljon aikaa että ei ole ehtinyt (ei olla siis viikkoon nähty). Kyllä hän jotain puhui, että nähdään enemmän, mutta en jaksa uskoa. Ja sanoin että olen tärkeysjärjestyksessä selvästi viimeinen. Mies sanoi että ei ole totta. Ja ei ole ignoorannut tahallaan vaan ei ole avannut snapchatteja ollenkaan aina (viestitellään aina siellä).
- Ap
Ja ei siis soittanut eilen aiemmin koska lähti heti herättyään tuon autotalli projektin kimppuun kavereiden kanssa (ja heräsi ilmeisesti iltapäivällä).
- Ap
Pääsisit helpommalla, kun jättäisit miehen kasvamaan.
Eli siis taas mennään. Saamme lukea näitä aloituksia jatkossakin. Ero tulee vasta ajallaan kun mies löytää toisen ja lemppaa aapeen.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis taas mennään. Saamme lukea näitä aloituksia jatkossakin. Ero tulee vasta ajallaan kun mies löytää toisen ja lemppaa aapeen.
Miksi mies lemppaisi aapeen jos on sanonut että haluaa olla tämän kanssa? Sitäpaitsi, kuka haluaisi muutenkaan olla tuollaisen miehen kanssa, jolla ei ole aikaa naiselle kuin ehkä kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies lemppaisi aapeen jos on sanonut että haluaa olla tämän kanssa? Sitäpaitsi, kuka haluaisi muutenkaan olla tuollaisen miehen kanssa, jolla ei ole aikaa naiselle kuin ehkä kerran viikossa.
Haluaako tosiaan olla? Näkevät kerran viikossa ja senkin mies peruu jos on krapulassa tai kaverinsa kanssa. Mies tulee vaikka läpi harmaan kiven naisen luo jos oikeasti kiinnostaa.
Luulen että mies roikuttaa apeetä kunnes joku toinen kolahtaa kovemmin. Ja aapee suostuu siihen.
Mieti nyt hiukan. Mies ei ole nyt ehtinyt viikon aikana tavata sinua. Sitten kun ehtii, niin on luonasi pari tuntia. Silloinkin varmaan sanoo, ettei ehdi enempää, on kiire, on sitä ja tätä, täytyy mennä.
Ette tee mitään yhdessä, ette tutustu toisiinne kunnolla, ette ehdi jutella kunnolla, suhde, tai siis nämä tapaamiset jumittaa samassa tilanteessa. Suurin osa menee riitoihin tai kun mies ei vastaa ja sinä odotat. Luulen, että sinä otat aina yleensä yhteyttä ja pyydät miehen soittamaan tms. Ottaako mies koskaa sinuun omatoimisesti yhteyttä?
Et ole vieläkään kertonut teetteko mitään muuta yhdessä kuin että mies tulee luoksesi ja, on pienen aikaa ja lähtee jonnekin omiin juttuihinsa.
Tottakai mies sanoo, etthaluaa olla kanssasi. Koska "oleminen" ei vaadi mieheltä oikeastaan mitään vaivaa. Ja on varma paikka minne mennä "piipahtamaan". Sovit hänen tämänhetkiseen elämäntilanteeseen.
Ikävä kyllä olen myös sitä mieltä, että jos mies haluaa olla jonkun toisen kanssa, luultavasti erilaisilla käytännöillä, niin lemppaa sinut.
Ellei sitten ole niitä miehiä jotka silti käyvät vieraissa vaikka on vakituinen kumppani tai pitää montaa naista yhtäaikaa. Nytkin tietysti realistisesti voi olla niin. Niin vähän mies sinua tapaa ettekä liiku ilmeisesti yhdessä.
Sano miehelle, että jos haluaa olla kanssasi niin et jaksa odotella kotona ja antaa miehen määrätä miten tavataan. Myös sano, että haluat tehdä jotain yhdessä. Eli siis haluat normaalia suhdetta.
Mitä minun pitäisi sitten tehdä toisin että mies haluaisi olla kanssani? En valita enää mistään ja jos rikkoo lupauksia tms, niin en suutu?
- Ap
Et sinä saa tuota miestä haluamaan olla kanssasi tuon enempää, jos ei ole tähänkään mennessä ollut. Hän haluaa sittenkin jonkun toisenlaisen. Tai sitten hän haluaa olla vain kevyesti tapailtavassa suhteessa johtuen hänen jostain omista syistään.
Sinä saat sinusta kiinnostuneemman miehen vaihtamalla miestä. Toki siinä pitää antaa periksi ja myöntää itselleen, että ei ole mitään, mikä sinussa olisi kelvannut juuri tuolle miehelle tuon enempää, mutta mitä väliä sillä lopulta on?
Ja kun joku kysyi ottaako mies omatoimisesti yhteyttä koskaan, niin kyllä ottaa. Yleensä menee max vuorokausi ilman yhteydenottoa, mutta seuraavana päivänä kyllä yleensä kuuluu. Ja mies on ottanut minut mukaansa myös vanhempiensa luokse, viimeksi viikko sitten.
- Ap
Luulen, että mies ei halua olla kanssani enää niin paljoa, johtuu siitä että tulee riitoja siitä kun hän rikkoo lupauksia, ei nähdä kovin usein. Suhteen alussa hän oli kanssani enemmän, koska suhtauduin asioihin rennommin, en suuttunut juuri mistään. Ja olen myös välillä kokeillut käyttäytyä jonkun aikaa "välinpitämättömämmin", en itse ehdota tapaamisia enkä suutu jos mies rikkookin lupauksen tms, ja silloin hän ehdotti näkemisiä ja soitteli useammin. Tosin siltikään, ei kyllä koskaan olla nähty aamusta iltaan. Että ehkä mies ei edes halua sellaista suhdetta, koska tykkää paljon olla harrastuksissa jne.
- Ap
Niin, mutta ottaako mies siis silloin yhteyttä kun olet ensin laittanut viestejä ja pyytänyt soittamaan tai tulemaan?
Ottaako yhteyttä vasta kun pyytelet ensin itse ottamaan.
No, vanhempiensa luo vieminen nyt oli ihan ok. Mutta sekin oli miehelle "turvallista" kun olitte vain miehen kotona.
Mutta onko tutustuttanut kavereihinsa, tutustunut sinun kavereihin, oletteko olleet yhdessä "ulkona" kaveripiirissä.
Pyytääkö koskaan viikonloppuna mukaansa tai teette jotain yhdessä ihmisten ilmoilla.
Noh, ehkä se on ihan hyvä jos tämä "suhde" loppuu, kun ei mies muutenkaan oikein aviomies/perhe ainesta ole. Tuossa iässä vailla koulutusta ja työtön, ja saattaa nukkua johonkin klo 18 asti. Ei ihan joka päivä, mutta melkein viikottain kuitenkin. Että tuskin tuollaisen kanssa perheen perustaminen onnistuisi kovin hyvin. Hänen kaveripiirissäänkin lähes kaikki parisuhteet ovat loppuneet lapsen synnyttyä, varmaan koska nekään miehet ei ole juurikaan kotona viihtyneet.
Mies asui exänsä kanssa kyllä yhdessä ja tämä tyttö kulki paljon miehen mukana ystävien luo jne, mutta hekin seurustelivat vain alle puoli vuotta. Ehkä tästä miehestä ei vain ole vakaaseen parisuhteeseen.
- Ap
Sinä ihan mieliksesi haluat olla tuollaisessa kuluttavassa suhteentapaisessa? Olen ollut vastaavassa ja eivät ne niiden miesten uudet naiset ole olleet sen tasokkaampia, fiksumpia, lempeämpiä, kärsivällisempiä tms. kuin minäkään eli sinä et voi tietää mitä mies haluaa.
Enemmän minua mietityttää, miksi sinä haluaisit vääntyä rusetille saadaksesi juuri tämän miehen huomion? Siksi, että se on iso kolaus itsetunnolle, ettei kelvannutkaan? Sillä taas ei oikeasti ole tekoa sinun kelpaamisesi kanssa. Jollekin toiselle kelpaat oikein hyvin.
Olet asian ytimessä.