Mikä on teistä edullinen kotiruoka-annoksen hinta arkena?
Jos teette itse ruokaa, mitä pidätte halpana, mitä edullisena ja mitä taas kalliina annoshintana lounaalle tai päivälliselle?
Kommentit (21)
En ole ikinä laskenut hintaa kotiruoka-annokselle.
Alle euron. Enempään ei ole varaa. Perskokkarehallituksen toimet takaavat ettei ole sitäkään. No, helluntaisrk auttaa.
25€ on mielestäni edullinen kun yksi pihvi maksaa jo 15€.
En laskeskele annoshintoja. Viikkobudjetilla mennään.
2€ on halpa, yli 5€ on kallis. Joo olen köyhä.
Alle 1 eur halpa, alle 2 eur edullinen, yli 3 eur kallis. Niitä kalliimpiakin kyllä teen, joskus monen ruokalajin menuja shamppanjoineen päivineen, mutta jos ei arkiruoka olisi enimmäkseen halpaa niin pienipalkkaisenaei olisi varaa.
Terveellisesti syön silti, halvimpia lounaita on erilaiset kasvisruoat.
1e halpa, kallis 3e, erittäin kallis 5e. Tuolla välillä pysyy meidän herkkuruuat.
Tänään paahtopaistia ja uunijuureksia kastikkeella. 7 annosta n 18e eli 2,57e annos
Jälkkäriksi runebergin kakku 8 palaa a' 1e per pala.
2 ruokalajia n 3,57e
Vierailija kirjoitti:
2€ on halpa, yli 5€ on kallis. Joo olen köyhä.
Ihan normihinnat, tuolla saa tehtyä vaikka mitä. Blinejä ja mätiäkin jos haluaa, savulohta tai jokirapupastaa.
Ja me emme ole edes köyhiä:)
Siis yhden kotiruoka-annoksen hintahan jää reippaasti alle euron. Kotiruoan hinta on sellaiset muutama euroa kattilallinen/padallinen, josta syö sitten omista tavoista riippuen pari kertaa tai neljäkin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle euron. Enempään ei ole varaa. Perskokkarehallituksen toimet takaavat ettei ole sitäkään. No, helluntaisrk auttaa.
Eivät ole vielä uuden hallituksen toimet voineet heikentää asemaasi. Olet luonteeltasi luuseri.
Syön noin kilon entrecôtea per päivä enkä juuri muuta. Riippuu vähän mistä ostaa mutta 15€ menee minimissään.
Halpa alle 50 snt, edullinen alle 1 €, kallis yli 1 €
Juuri äskettäin laskeskelin hinta-arvioita halvoille kotiruoilleni.
Useimmat ruoat maksoivat vain euron. Kallein 3 euroa. Ja nämä hinnat ovat siis koko kattilallinen tai koko pannullinen tai koko vuoallinen, josta syön 2-3 päivää.
Alta kympin per ruoka selviää helpolla tuohon saa vielä kasvikset lautasen reunalle. Tuolla yleensä syö sen 1-4 kertaa. Laatikkoja aina pidempään. Kaikki kuivat aineet oon tilannut jo pitkään Matsmartilta, on oikeesti halpa kauppa https://vertaamo.fi/vertaa/vertaa-ruokakaupat/
Lasagne 2 euroa annos. Teen lasagnee ison vuuallisen ja siitä syö 3 päivää.
18 euroa on halpa hinta kotona tehdylle ruoka-annokselle. Kallis minusta on yli 35 euroa maksava annos.