Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa tuli paha riita ja nyt ahdistaa

Vierailija
18.05.2021 |

Meille tuli miehen kanssa hieman riitaa jo aikaisemmin, kun loukkaannuin siitä että mies ei ota minua mukaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa eikä krapulassa vastaillut viesteihini.

Riita kuitenkin eskaloitui eilen, mies oli luvannut siis että maanantaina nähtäisiin kun sunnuntain oli krapulassa. Noh, eilen soitin ja kysyin monelta nähdään, niin mies vain vastasi lähteneensä kaverinsa kanssa hankkimaan uutta autoa kaverilleen. Sanoi ettei tiedä milloin tulee takaisin. Kysyin, miksi lähti kun sovittiin että nähdään, niin vastasi vaan tylysti "siksi". Ja tässä kohtaa mainitsen, että mies rikkoo lupauksen lähes joka viikko, vaikka ollaan sovittu näkeminen niin ei silti nähdäkään.

Laittoi sitten yhdeksän aikaan illalla että nyt on kotona, ja koska tottakai olin loukkaantunut lupauksen rikkomisesta, niin en heti vastannut mitään.

Sitten puhuttiin puhelimessa, sanoin että eiköhän lopeteta tällainen pelleily (ei ole tosiaan ensimmäinen kerta kun hän rikkoo lupauksen). Mies alkoi vaan raivoamaan, nimitteli minua pässiksi, kuulema olen joka riidan jälkeen estämässä häntä (ei pidä paikkaansa, olen aina ollut se joka laittaa viestiä/soittaa että puhutaanko, mutta mies on monesti ignoorannut minut vuorokaudeksi). Nyt siis sanoin että olisko parempi vain estää ja että ei olla tekemisissä, koska hän syytti minun väittäneen, että mies on p a n n u t kaikkia, vaikka en edes väittänyt näin. Sanoin vain, että en ihmettelisi vaikka olisikin jotain tehnyt. Mies alkoi myös syytellä minua yli vuoden vanhoista jutuista. Sanoin itkusta tärisevällä äänellä, miten mies voi olla noin ilkeä, niin mies vain sanoi että mitä ilkeää on latoa faktoja pöytään. Hän alkoi myös syyttää minua siitä, kun en silloin heti yhdeksältä vastannut hänen viestiin. Koko puhelun ajan vaan pidätin itkua, kun hän kuulosti niin välinpitämättömältä. En olisi saanut loukkaantua, kun hänen täytyikin mennä kaverinsa mukaan.

Puhelun lopussa sanoi, että puhutaan huomennna kasvotusten, ja kun en heti vastannut mitään (koska pidätin itkua), niin mies alkoi vaan huutaa että selvä, ei puhuta, nyt olet tyytyväinen.

Nyt minua ahdistaa todella paljon.. Miehen ilkeys ja kaikki. Toki minussakin oli vikaa kun ylireagoin, oli vaan niin loukattu olo lupauksen rikkomisesta ja siitä, kun tuntuu että mies ei tosiaan välitä eikä ole tosissaan, kun ei näytä sitä ainakaan teoillaan ollenkaan.

Kannattaako minun laittaa joku anteeksipyyntö viesti? En kuitenkaan haluaisi sitä pyydellä anteeksi, että tunnen oloni loukatuksi, ja että mies ei arvosta/välitä. Pelkään myös, meinasiko tämä lopullista eroa, kun mies sanoi että minun on ilmeisesti pakko estää hänet jos ei olla yhdessä, enkä pysty muuten olemaan tekemisissä.. Kuulosti ainakin omasta mielestä, että ei olla yhdessä.. Ahdistaa..

Kommentit (220)

Vierailija
1/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä? Sinuna miettisin, mitä saat tuollaisesta suhteesta. Kunnioitusta ei pätkääkään, eikä selvästikään kommunikointikykyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimeininkiä parhaimmillaan.

Vierailija
4/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsoisi hetkeäkään tuollaista miestä! Ansaitset parempaa ❤️

Vierailija
5/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin sanonut heti, kun kuulit toisen olevan kaverin autoa hakemassa, että olisi ollut kiva kuulla tästä heti. Ja perustellut niin ettei mun olisi tarvinnut jäädä odottelemaan ja olisin keksinyt muuta tekemistä. Jos ukko olisi tuosta suuttunut, niin oma olisi ollut häpeänsä.

Vierailija
6/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa sun täytyy alentua kynnysmatoksi, että ymmärrät paikkasi miehen elämässä? Tästä samasta miehestä on joka viikko samanlainen aloitus täällä. Hän ei tule muuksi muuttumaan, tässä sinulla on nyt suhde ja tällainen se tulee aina olemaan jos et ota ja lähde.

Vierailija
7/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet, että oon tyytyväinen että oon päässyt tuommosesta suhteesta eroon.

Miestä ei vaan kiinnosta etkä ole millään tavalla tärkeä hänelle, usko jo.

Vierailija
8/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kuinka kauan olleet yhdessä? Sinuna miettisin, mitä saat tuollaisesta suhteesta. Kunnioitusta ei pätkääkään, eikä selvästikään kommunikointikykyä. 

Pari vuotta. Minustakin kuulostaa siltä, että hän ei kunnioita eikä arvosta minua yhtään. Minun virheeni on toki ollut se, että olen liian herkästi epäillyt, että jättikö mies nyt minut jne. Mutta sekin juuri siksi, kun hän kohtelee minua noin. Ja saan sitten raivot niskaan, kun sanon että mielestäni hän kohtelee huonosti.

- Ap

Vierailija
9/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä olet tämän miehen kanssa miksi???

Vierailija
10/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta. Minustakin kuulostaa siltä, että hän ei kunnioita eikä arvosta minua yhtään. Minun virheeni on toki ollut se, että olen liian herkästi epäillyt, että jättikö mies nyt minut jne. Mutta sekin juuri siksi, kun hän kohtelee minua noin. Ja saan sitten raivot niskaan, kun sanon että mielestäni hän kohtelee huonosti.

- Ap

Olet pahasti läheisriippuvainen. Et sinä merkitse sille miehelle muuta kuin panoa. Ja vielä mietit että pitäisikö SINUN pyytää jotakin anteeksi??? Ei helvetti. Ryhdistäydy, nainen!!!

Vierailija
11/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli paljonko? Tekstin ja käytöksen perusteella vahva arvaus on että 17-vuotiaat leikkii parisuhdetta. Hohhoijaa.

Vierailija
12/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä pyytää anteeksi jos tuntuu että sulla on jotain syytä. Laita kuitenkin samaan viestiin että tämä suhde oli tässä ja hyvät jatkot.

Vierailija
13/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä äläkä sovi mitään etukäteen. Jos mies soittaa illalla, älä vastaa ensimmäiseen soittoon vaan vasta toiseen ja sano sorry, olin suihkussa/kävelyllä/poissa puhelimen luota, en huomannut. Älä moiti, älä kysele, älä vaadi - mutta toisaalta älä itsekään suostu olemaan vaatimusten kohteena. Jos mies kysyy, nähdäänkö perjantaina, niin vielä keskiviikkona voit sanoa, että et ihan vielä tiedä. Jos mies sopii, että nähdään perjantaina, niin laita puoliltapäivin viesti, että myöhästyt vähän tms. Jos mies tekee oharit, älä soita perään.

Elä omaa elämääsi, älä miehen elämää.

Vierailija
14/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää ap mitään saa aikaan, joka viikko tulee uusi avaus jostain miehen tempauksesta mutta ei voi lopettaa suhdetta ja väittää vastaan joka neuvoon

Niin makaa kuin petaa. Jos otat potkuja päähän ja vielä pyytelet anteeksi niin olet ansainnut kaiken paskan.

Vierailija
15/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Älä nyt hyvä ihminen alistu enempää. Kuka tahansa ansaitsee kunnioitusta enemmän kuin lattiarätin verran. Olet paljon onnellisempi kun päätät itse elämästäsi ilman riippakiviä. Mitkä on ne syyt miksi olet tuon miehen kanssa? pelko että jäät yksin? Tottumus? Mies lupailee että muuttuu? Mikään oista ei oo oikea syy.

Vierailija
16/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Jos sä vaadit tietyn tason huomiointia ja mies ei siihen luontaisesti pysty, siinä on aika selvä ongelma. Joko sun pitää muuttaa vaatimustasoa (kestääkö pää?) tai miehen pitää muuttaa käytöstään (omasta halustaan, onnistuuko?). Tästä teidän pitää oikeasti keskustella ja miettiä, onko järkevintä kuitenkin jatkaa eri suuntiin.

Vierailija
17/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies välitä sinusta pätkääkään, anna olla.

Vierailija
18/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Moi ap.

Roikuin neljä vuotta tuommosessa suhteessa, tiedän sen arvottomuuden tunteen ja surun ja ahdistuksen. Ja aivan samat riidat käytiin.

Nyt vuosi suhteen jälkeen mun olo on aivan mahtava yksin. Ja arvaa mitä? Mies petti ihan 6-0 reissuillaan.

Itse ainakin piti myöntää että se oma roikkuminenkaan ei ole tervettä, se on vaan riippuvuutta. Ei se mies arvosta, miksi arvostaisi kun suostut alistumaan ja tallottavaksi?

Koeta nyt hyvä nainen alkaa arvostamaan itseäsi ja anna miehen jatkaa reissujaan kun niin selkeästi haluaa sitä. Älä koita vangita ja vaadi hyvää kohtelua, ei se pysty siihen koska kaikki muu vaan on tärkeämpää, sä olet siellä pakan pohjimmaisena. Vaikea hyväksyä mutta se on fakta.

Ja tuo suhde tulee päättymään kuitenkin, ei se mies muutu haluamaksesi. Koita alkaa opettelemaan irti päästämistä, ei tuo ole rakkautta vaan riippuvuutta.

Vierailija
19/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi ajattelin pyytää anteeksi on se, että jos nämä riidat ovat kuitenkin olleet minun syytäni.. suutun/ylireagoin liian herkästi jne.. Tulee tunne, että kaikki onkin minun syytäni.

- Ap

Vierailija
20/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on riitaa ajankäytöstä ja omasta ajasta ja ilmeisesti luottamuspulaa. Voisiko olla, että nyt jo pari vuotta seurusteltuanne haette (tai poikaystäväsi hakee) tapoja olla yhdessä mutta silti erillisinä, ja tämä tuottaa paljon ahdistusta ja ristiriitoja. Sinun olisi varmasti hyvä hieman vahvistaa omaa riippumattomuuttasi ja itsenäisyyttäsi, kun kerran mies selvästi teoillaan osoittaa kaipaavansa omaa tilaa. Voi olla että molemmat koette että ette tule ymmärretyksi ja tarpeenne eivät tule kohdatuiksi. Riitelynne kuulostaa myös aika ikävältä jos on raivoamista, nimittelyä ja syyttelyä. Olisi hyvä että oppisitte rakentavampaa riitelyä. Oletko tutustunut Väestöliiton parisuhdesivuihin? Siellä on hyvää tietoa ja voi kysyä asiantuntijaltakin apuja. Tällä palstalla aina ehdotetaan jättämään se sika, mutta jos koet että suhteessanne on perusasiat kunnossa, olisi hyvä yrittää ratkaista ristiriidat ja päästä suhteessa seuraavalle tasolle ihan senkin takia, että muuten sitä törmää samoihin ongelmiin jokaisen uuden kumppanin kanssa.  Tämä ei tietenkään tarkoita että huonoa kohtelua pitäisi sietää. Toiselle voi selvästi sanoa että huutaminen ja nimittely ei tunnu järkevältä eikä vie asioita eteenpäin. Terveisiä 10v suhteesta jossa on ollut isojakin haasteita alkuvuosina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme