Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alatiesynnytys sektion jälkeen

Vierailija
18.02.2024 |

Onko kokemuksia? Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla ja kohta syntyy toinen lapsi, tarkoitus yrittää taas alateitse synnyttämistä. Jännittää kuitenkin, onnistuuko? 

Neuvolasta vakuuttelevat että oikein hyvin voi onnistua eikä aiempi sektio estä. Sektio siis tehtiin vauvan asentovirheen vuoksi pitkittyneen synnytyksen takia, eli minussa ei ole ns vikaa. 

Jos olet joutunut kiireelliseen sektioon, oliko seuraava synnytys millainen kokemus? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa ei ole ns. Vikaa? Milloin olisi sektiossa?

Vierailija
2/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onnistunut. Eka lapsi syntyi hätäsektiolla. Toinen meni yli lasketun ajan, käynnistysyrityksiä synnärillä oli kolme. Ei auennut kohdunsuu riittävästi. Päädyttiin lopulta sektioon. Kolmannen raskauden kohdalla lääkäri päätti suosista leikkausajankohdan, joka oli vähän ennen laskettua aikaa.

Sektiosta paranee hitaasti, paljon hitaammin kuin toipuu alatiesynnytyksestä. Joten jos joku haluaa sektion vain synnytyspelon takia, en suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinussa ei ole ns. Vikaa? Milloin olisi sektiossa?

Tarkoitan, ettei sektiota tehty vaikka lantion ahtauden tai jonkin muun fyysisen rakenteeni takia, vaan oli vauvasta riippuvainen ratkaisu. 

Ap

Vierailija
4/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei onnistunut. Eka lapsi syntyi hätäsektiolla. Toinen meni yli lasketun ajan, käynnistysyrityksiä synnärillä oli kolme. Ei auennut kohdunsuu riittävästi. Päädyttiin lopulta sektioon. Kolmannen raskauden kohdalla lääkäri päätti suosista leikkausajankohdan, joka oli vähän ennen laskettua aikaa.

Sektiosta paranee hitaasti, paljon hitaammin kuin toipuu alatiesynnytyksestä. Joten jos joku haluaa sektion vain synnytyspelon takia, en suosittele.

Minulle on sanottu, että jos toinen lapsi menee myös sektioon, niin mahdollinen kolmas lapsi tulee myös sektiolla. Muuten kohdunrepeämisriski on liian korkea.

Vierailija
5/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka hätäsektiolla. 3 seuraavaa alatiesynnytyksellä ilman ongelmia.

Vierailija
6/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sanottu, että jos toinen lapsi menee myös sektioon, niin mahdollinen kolmas lapsi tulee myös sektiolla. Muuten kohdunrepeämisriski on liian korkea.

Tämä on ihan totta. Kolmas on automaattisesti sektio.

Vierailija
7/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulla eka muksu sektiolla ja toinenkin piti olla, mutta lekuri päättikin että alakautta vaan. Synnytti 12 tuntia ja sen operaation jälkeen piuhat poikki. Oli kuulemma aivan järkyttävä kokemus..

Vierailija
8/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tutulla eka muksu sektiolla ja toinenkin piti olla, mutta lekuri päättikin että alakautta vaan. Synnytti 12 tuntia ja sen operaation jälkeen piuhat poikki. Oli kuulemma aivan järkyttävä kokemus..

Minä juuri haluan synnyttää alakautta, eli ei lekuri pakota yhtään mihinkään. Minulla taas ei ole halua joutua taas sektioon, se oli iso leikkaus josta toivuin pitkään vrt alateitse synnyttäneet ystäväni ja tuttavani.

Aloittaja

Vierailija
9/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen lapsi syntyi hätäsektiolla, seuraavat kaksi alateitse. Toinen lapsi meni yliajalle liki kaksi viikkoa ja synnytys piti käynnistää, kaikki meni onneksi hyvin. Kuten myös kolmannen lapsukaisen kohdalla, hän syntyi lähellä laskettua aikaa.

Vierailija
10/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ilman sektiota jäisi pelon takia lapsettomaksi? Mitä suosittelet siinä tapauksessa?

Vierailija
11/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käynnistyi ensimmäisen synnytys normaalisti. Supistukset oli voimakkaat, paikat ei vain auennut, kiireellinen sektio. Toinen syntyi suunnitellulla sektiolla. Todennäköisesti paikat ei olisi tuossakaan synnytyksessä auennut. 

Vierailija
12/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ilman sektiota jäisi pelon takia lapsettomaksi? Mitä suosittelet siinä tapauksessa?

En ole toistaiseksi kuullut Suomessa tapauksesta, jossa sektion ehdottomasti haluava ei olisi sitä saanut. Eri asia sitten saiko sen kuinka helposti, miten hlökunta suhtautui jne. 

Paras tapahan olisi käsitellä se pelko, mikä siellä taustalla on. Mutta tämä aloitus ei tainnut koskea pelkosektion haluamista.

Vierailija
13/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äite synnytti kaksi lasta alateitse hätäsektion jälkeen, ilman ongelmia.

Vierailija
14/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käynnistyi ensimmäisen synnytys normaalisti. Supistukset oli voimakkaat, paikat ei vain auennut, kiireellinen sektio. Toinen syntyi suunnitellulla sektiolla. Todennäköisesti paikat ei olisi tuossakaan synnytyksessä auennut. 

Sinua ei siis ollut tarkoitettu saamaan lasta. 

Vierailija
15/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi lapsista syntyi kiireellisellä sektiolla myös asentovirheen ja pitkittyneen synnytyksen takia. Olen tuon sektion jälkeen synnyttänyt kaksi lasta alakautta ja kaikki meni oikein hyvin. Synnytykset käynnistyivät spontaanisti ja kaikki meni hyvin:)

Vierailija
16/16 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt sektion jälkeen alateitse. Sain tokassa synnytyksessä paljon enemmän ohjausta esim. synnytystä edistäviin asentoihin ja liikkeeseen. Mietin olisiko sellainen auttanut ensimmäisen synnytyksen onnistumisessa. Toisaalta toinen synnytys on kai usein muutenkin helpompi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi