Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa tuli paha riita ja nyt ahdistaa

Vierailija
18.05.2021 |

Meille tuli miehen kanssa hieman riitaa jo aikaisemmin, kun loukkaannuin siitä että mies ei ota minua mukaan viettämään aikaa ystäviensä kanssa eikä krapulassa vastaillut viesteihini.

Riita kuitenkin eskaloitui eilen, mies oli luvannut siis että maanantaina nähtäisiin kun sunnuntain oli krapulassa. Noh, eilen soitin ja kysyin monelta nähdään, niin mies vain vastasi lähteneensä kaverinsa kanssa hankkimaan uutta autoa kaverilleen. Sanoi ettei tiedä milloin tulee takaisin. Kysyin, miksi lähti kun sovittiin että nähdään, niin vastasi vaan tylysti "siksi". Ja tässä kohtaa mainitsen, että mies rikkoo lupauksen lähes joka viikko, vaikka ollaan sovittu näkeminen niin ei silti nähdäkään.

Laittoi sitten yhdeksän aikaan illalla että nyt on kotona, ja koska tottakai olin loukkaantunut lupauksen rikkomisesta, niin en heti vastannut mitään.

Sitten puhuttiin puhelimessa, sanoin että eiköhän lopeteta tällainen pelleily (ei ole tosiaan ensimmäinen kerta kun hän rikkoo lupauksen). Mies alkoi vaan raivoamaan, nimitteli minua pässiksi, kuulema olen joka riidan jälkeen estämässä häntä (ei pidä paikkaansa, olen aina ollut se joka laittaa viestiä/soittaa että puhutaanko, mutta mies on monesti ignoorannut minut vuorokaudeksi). Nyt siis sanoin että olisko parempi vain estää ja että ei olla tekemisissä, koska hän syytti minun väittäneen, että mies on p a n n u t kaikkia, vaikka en edes väittänyt näin. Sanoin vain, että en ihmettelisi vaikka olisikin jotain tehnyt. Mies alkoi myös syytellä minua yli vuoden vanhoista jutuista. Sanoin itkusta tärisevällä äänellä, miten mies voi olla noin ilkeä, niin mies vain sanoi että mitä ilkeää on latoa faktoja pöytään. Hän alkoi myös syyttää minua siitä, kun en silloin heti yhdeksältä vastannut hänen viestiin. Koko puhelun ajan vaan pidätin itkua, kun hän kuulosti niin välinpitämättömältä. En olisi saanut loukkaantua, kun hänen täytyikin mennä kaverinsa mukaan.

Puhelun lopussa sanoi, että puhutaan huomennna kasvotusten, ja kun en heti vastannut mitään (koska pidätin itkua), niin mies alkoi vaan huutaa että selvä, ei puhuta, nyt olet tyytyväinen.

Nyt minua ahdistaa todella paljon.. Miehen ilkeys ja kaikki. Toki minussakin oli vikaa kun ylireagoin, oli vaan niin loukattu olo lupauksen rikkomisesta ja siitä, kun tuntuu että mies ei tosiaan välitä eikä ole tosissaan, kun ei näytä sitä ainakaan teoillaan ollenkaan.

Kannattaako minun laittaa joku anteeksipyyntö viesti? En kuitenkaan haluaisi sitä pyydellä anteeksi, että tunnen oloni loukatuksi, ja että mies ei arvosta/välitä. Pelkään myös, meinasiko tämä lopullista eroa, kun mies sanoi että minun on ilmeisesti pakko estää hänet jos ei olla yhdessä, enkä pysty muuten olemaan tekemisissä.. Kuulosti ainakin omasta mielestä, että ei olla yhdessä.. Ahdistaa..

Kommentit (220)

Vierailija
21/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi ajattelin pyytää anteeksi on se, että jos nämä riidat ovat kuitenkin olleet minun syytäni.. suutun/ylireagoin liian herkästi jne.. Tulee tunne, että kaikki onkin minun syytäni.

- Ap

Ei ole. Mies tuossa käyttäytyy mulkusti. Sinä olet normaalisti tunteva ihminen.

Lopeta kynnysmattoilu nyt heti, keksi jotain muuta tekemistä ja anna ukon olla.

Vierailija
22/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy miksi ajattelin pyytää anteeksi on se, että jos nämä riidat ovat kuitenkin olleet minun syytäni.. suutun/ylireagoin liian herkästi jne.. Tulee tunne, että kaikki onkin minun syytäni.

- Ap

Ei ole sun syytä että mies valehtelee ja puhui törkeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Ja kyllähän minun olisi pitänyt ymmärtää esim että krapulassa ei vastaa viesteihin.. Sen sijaan sanoin miehelle, että hän näköjään jätti minut. Ja olen useamminkin sanot, että jättikö hän, koska ahdistaa kun ei vaikuta siltäkään että oltaisiin yhdessä. Eli kyllä olen ylireagoinut ja syytä on ollut siinä minussa. Tuossa eilisessä puhelussakin varmaan ylireagoin.

- Ap

Vierailija
24/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Tämä viesti kertoo sairaasta suhteesta. Älä jää siihen.

Vierailija
26/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisi lukenut Kauniiden ja Rohkeiden Brooken elämästä. Oli sen verran dramaattista kaikkine tärisevine itkuineen.

Vierailija
27/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kannata liikaa miettiä sitä kenen syytä kaikki on ja onko omaa syytä. Olette molemmat epätäydellisiä ihmisiä joiden pitää kuitenkin käyttäytyä kunnioittavasti toisianne kohtaan. Yritä miettiä, miten käyttäytyisit kaveria kohtaan ja millaista käytöstä sietäisit kaverilta. Parisuhteessa sitä usein käyttäytyy toista kohtaan aika lapsellisesti, esimerkiksi töykeästi tai vaativasti. On kuitenkin tärkeää pyrkiä asiallisuuteen toista kohtaan ja edellyttää sitä myös toiselta. Jos tuntuu että yhteydenpito menee repiväksi riitelyksi ja sinun jatkuvaksi anteeksipyytelyksi, mitä jos pitäisitte pienen tauon näkemisessä ja yrittäisitte selvittää asioita rauhallisesti esim viestitse tai kirjeitse. Yritä kertoa, miltä toisen toiminta sinusta tuntuu, mitä pelkoja jne se sinussa herättää. Esim "Kun et ota mua mukaan kavereiden tapaamiseen, mulle tulee ajatuksia että häpeät mua etkä halua viettää mun kanssa aikaa. Tiedän ettei se välttämättä ole totta, mutta noiden ajatusten takia reagoin niin voimakkaasti. Musta tuntuisi ihanalta kuulla sulta, että välität musta ja haluat olla mun kanssa, kun olen jatkuvasti epävarma siitä."

Vierailija
28/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Seurustelua vai tapailua? Tavannut vielä hänen perhettä ja sukua?

Jos haluat yrittää hänen kanssaan, pyydä käytöstäsi anteeksi. Vout kysäistä sitten kevennyksenä vaikka mites auton hankinta meni. Sanoita sitten mahdollisimman hyvin triggeröimättä toista se kuinka toivot enemmän yhteistä aikaa, vaikka niin että tutustuisit myös hänen kaveripiiriinsä osallistumalla osan ajasta heidän menoihin.

Jos ette ole ollut puolta vuottakaan yhdessä niin anna hänelle tilaa. Liika mustasukkaiselta vaikuttava käytös, syyllistys siitä ettei riittävästi näe kun vasta yhteen sovitatte elämiä voi tuntua vastapuolelta kahlitsevalta ja turhauttavalta

Vierailija
29/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että olen yllättynyt näistä kommenteista. Ajattelin, että täällä sanotaan, miten olen hullu ja itse ajan miestä pois tms.

-Ap

Vierailija
30/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä hullu, mutta tuon kynnysmattoilun vuoksi. Luulin että tuollaiset naiset kuoli pikkuhiljaa sukupuuttoon.

Parissuhteessa tulisi haluta olla toisen kanssa (ei 24/7, oma elämäkin on tärkeää) ja haluta toiselle hyvää. Molempien.

Vierailija
31/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nuo toistuvat jättämispuheet pitäisi lopettaa, koska ne eivät taatusti paranna sinun oloa eivätkä varmasti poikaystäväsikään oloa, jos jatkuvasti ilmaiset että et luota häneen ja kyseenalaistat suhteenne. Tee nyt päätös, että et puhu enää tuosta jättämisestä (paitsi jos oikeasti haluat erota). Kun sinulle tulee tunne, että jättääköhän poikaystäväni minut nyt, huomioi se ja kirjaa vaikka ylös, mutta älä sano sitä ääneen. Todennäköisesti olet hirmu epävarma ja takertuva tämän hylkäämisenpelkosi takia. Olen siis itse ollut vuosia ihan samanlainen, eli ymmärrän hyvin etkä tietenkään tee sitä pahuuttasi. Mutta se on hirmu raskasta puolisolle. Ja edelleen, tämä ei tarkoita että poikaystäväsi saisi kohdella sinua huonosti tai että vika olisi vain sinussa.

Vierailija
32/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tulee teinivuodet mieleen. 

Mitäs jos lakkaisit nöyristelemästä ja yrittämästä keskustella ihmisen kanssa, joka ei siihen kykene. Ja sitä paitsi ihan hirveän raskasta, jos kaikki teidän tapaamiset on jotain välillä tapahtuneiden vääryyksien selvittelyä. Sano miehelle, ettei tarvitse enää tulla, et halua nähdä häntä. Ja sitten lähdet jonnekin kivaan juttuun ja yrität saada sen miehen tietoon. 

Kun nyt käyttäydytte kuin teinit, saat teinille sopivia neuvoja. Poikaystäväni alkoi tehdä perjantaisin ohareita ja lähti baariin ystäviensä kanssa. Kunnes sai eräänä perjantaina kuulla yhteisiltä kavereiltamme, että minä olenkin omien kavereideni kanssa toisessa baarissa enkä nökötä kotona. No, siihen loppui viikonloppuoharit. 

Vierailija
33/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä omanarvontuntosi? Jos mies ei halua viettää aikaa kanssasi, älä ala kerjäämään, anelemaan, pyytelemään tai tekemään mitään asian eteen. Ole oma itsesi, vietä aikaa yksin, perheesi tai kavereiden kanssa ja anna miehen olla omissa oloissaan. Jos hän välittää ja rakastaa sinua, hän kaipaa sinua. Jos mitään ei tapahdu, lähde suhteestasi etsiäksesi sinua aidosti arvostavan ja rakastavan miehen.

Miehesi ei kuulosta muuten kovin kivalta tyypiltä. Oletko varma, että haluat miehen, joka ei ole mukava ja kiva ihminen?

Vierailija
34/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat seurustella narsistin kanssa niin sitten sun pitää niin tehdä. Haluat miehen joka saa sinut itsesi tuntemaan syylliseksi kaikkeen pahaan mitä miehesi tekee. Älä sitten kuitenkaan itke muille tästä suhteestasi. Itsehän olet valinnut sen ja tunnut pitävän vielä tiukasti kiinni tästä sinun höpönassu narsististasi. 😈

Vierailija
35/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies:3 älä vaan missään nimessä eroa,myönnä että olit väärässä ja jatka tämän ihanan ja kultaisen miehen kanssa:3

Ei hiitto,kuinka tyhmiä suurin osa naisista voi olla🤦

Vierailija
36/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä omanarvontuntosi? Jos mies ei halua viettää aikaa kanssasi, älä ala kerjäämään, anelemaan, pyytelemään tai tekemään mitään asian eteen. Ole oma itsesi, vietä aikaa yksin, perheesi tai kavereiden kanssa ja anna miehen olla omissa oloissaan. Jos hän välittää ja rakastaa sinua, hän kaipaa sinua. Jos mitään ei tapahdu, lähde suhteestasi etsiäksesi sinua aidosti arvostavan ja rakastavan miehen.

Miehesi ei kuulosta muuten kovin kivalta tyypiltä. Oletko varma, että haluat miehen, joka ei ole mukava ja kiva ihminen?

Juuri tuota olen miettinyt. Että haluaisin miehen joka on kiva ja mukava, hyväsydäminen. Tuon miehen kohdalla todellakin tuntuu, että sellainen hän ei ole.

- Ap

Vierailija
37/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte molemmat ihan kakaroilta. Jätä mies ja keskity ihan rauhassa vaikka pari vuottakin ihan vaan itseesi ja ihmisenä kasvamiseen. Sitten yrität vahingosta viisastuneena uudestaan paremman miehen kanssa.

Vierailija
38/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa viettää aikaa kavereiden kanssa eikä tunkea sinua mukaan, en vetäisi siitä herneitä nenään. En ole itsekään esitellyt omaa aviomiestäni kovin monille kavereille ja jos vietän aikaa kavereideni kanssa, nautin ajasta heidän kanssaan mieluiten ilman kenenkään kumppaneita. Yhteistä vapaa-aikaa on aikuisilla työssäkäyvillä kuitenkin sen verran vähän ja luonnollisesti omien saman sukupuolen kavereiden kanssa jutut ja aktiviteetit on vähän erilaisia kuin oman kumppanin.

Sen sijaan se ettei mies edes ilmoita siitä ettette tule näkemään aiemmin suunnitellusti, osoittaa vaan ettet ole miehelle prioriteetti eikä hän kunnioita sinua. Totuus on, että jos mies on aidosti ja vakavissaan kiinnostunut, hän haluaa nähdä, kaverit saa usein jäädä ja mies kyllä pitää huolen siitä ettet pääsääntöisesti elä pimennossa sen suhteen miten kovasti mies haluaa viettää kanssasi aikaa. Sekin on huono merkki että mies räjähtää ja saa sinut pyytelemään anteeksi, vaikka isoin ”syntisi” on että olet ehkä vähän takertuvainen. Mutta toisaalta suhteen alkuaikoina sitä usein on, ja tärkeintä on että molemmat ovat about yhtä takertuvaisia. 😊

Hankkiudu eroon tuosta miehestä. Löydät kyllä paremmankin jonka kanssa ei tarvitse riidellä perus käytöstavoista. T: samassa veneessä ollut

Vierailija
39/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuota olen miettinyt. Että haluaisin miehen joka on kiva ja mukava, hyväsydäminen. Tuon miehen kohdalla todellakin tuntuu, että sellainen hän ei ole.

- Ap

Kyllä. Ja siitä kannattaa sitten vetää johtopäätöksiä. Että millä todennäköisyydellä tuo mies muuttuu mukavaksi vai olisiko sitten kuitenkin todennäköisempää löytää joku mies, joka on valmiiksi mukava tai sitten ihan vaan itsekseenkin on kivempaa olla kuin jatkuvassa itkukarusellissa jonkun mulkeron kanssa. 

Vierailija
40/220 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että mies kohtelee sinua huonosti, ja siinä ajattelet että se on jotenkin sinun syy. Epäterve riippuvuus ja huono itsetunto sinulla. Jssap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi