Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?

Vierailija
17.05.2021 |

Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.

Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?

Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.

Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D

Kommentit (191)

Vierailija
61/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.

Nämä ei kiinnosta miehiä yhtään.

Siinä mielessä kiinnostaa, että monesti pitävät lopputuloksesta, mutta eivät ymmärrä, mitä sen eteen on tehty.

Meikkaaminen mielletään suunnilleen drag-meikiksi ja täysin meikittömiä pidetään sairaan tai väsyneen näköisinä.

Taas nainen femspleinaamassa miehistä.

Kyllä jokainen mies tietää, että ilman perusmeikkiä jokainen nainen on hirviön näköinen, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta 

Vierailija
62/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan samaahan ne naisetkin käyttää kun haluavat atleettisen ja raamikkaan miehen eikä mitään kynänörttiä.

Ai ei vai, OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.

Nämä ei kiinnosta miehiä yhtään.

Ja silti huomio kiinnittyy niihin, jotka tuolla tavoin itsestään huolehtivat.

Vierailija
64/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoilmaisu sille, että "tässä olisi sellainen instabeibe (tai vaikka useampikin) haussa".

Vierailija
65/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten vaikka tarkoittaisikin?

Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin? 

Joo, miehen pitää olla vähintään 180 cm pitkä ja toinen pituus vähintään 14 cm pitkä ja 13 cm paksu.

Vierailija
66/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa miehet tarkoittavat juuri tuota. Nainen tarkoittaa, että kumppaniehdokas käy töissä (tai etsii töitä), uskaltaa käydä tarpeen tullen lääkärissä, uskaltaa tarpeen tullen soittaa ystävällensä, syö edes osin terveyssuositusten mukaan, ei kittaa järjettömiä määriä viinaa ja eikä pidä deodorantin käyttämistä neiteilynä.

Vierailija
67/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo miehet eivät ole ainoita mitkä hakee pitkätukkaista hoikkaa ja kaiken lisäksi lapsentonta naista. Amerikassa noilla vaatijoilla on jo mennyt kuppi nurin, joista jokunen onkin päätynyt paikallisiin uutisiin.

Kaikkia näitä yhdistää yksi yhteinen tekijä: nainen ei saa vaatia mitään.

Vierailija
68/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa miehet tarkoittavat juuri tuota. Nainen tarkoittaa, että kumppaniehdokas käy töissä (tai etsii töitä), uskaltaa käydä tarpeen tullen lääkärissä, uskaltaa tarpeen tullen soittaa ystävällensä, syö edes osin terveyssuositusten mukaan, ei kittaa järjettömiä määriä viinaa ja eikä pidä deodorantin käyttämistä neiteilynä.

Missä helvetin maailmassa sinä elät? kysyn ihan tosissani.

normaalille ihmiselle tuollaiset asiat ei edes tule mieleenkään, normaalia ihmistä etsittäessä.

millaisia miehiä olet itse tapaillut? 

Vierailija
69/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten vaikka tarkoittaisikin?

Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin? 

Ei kyllä liity aiheeseen mitenkään?

Eli naisilla saa olla sata vaatimusta, mutta miehillä ei? 

Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Lue otsikko ja aloitus uudestaan. Jos osaat.

Liittyyhän. Miehillä saa olla vaatimuksensa, kuten teillä naisillakin on. 

Mutta leiki sinä ymmärtämätöntä ja koita haastaa riitaa. Muuhunhan sinusta raukasta ei ole.

Paitsi siihen lihomiseen 

"Mites naisten pituusvaatimus miehelle" ei millään tavalla vastaa otsikon kysymykseen.

Söpöä että mielessäsi kuvittelet siellä miltä näytän. Jatka vaan haaveilua ihan rauhassa :).

Vierailija
70/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tarkoittaa sillä Dressmannin komeaa pukumiestä.

Vierailija
71/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuu

Pukeutuu kauniisti

Pitää kynnet ja hiukset ja naaman kunnossa

Syö fiksusti

Ei ei pelkkää hupparia ja röhnötä sohvalla

Vierailija
72/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laihaa tarkoittaa.

Minulla oli elämässäni kausi, kun elin lähinnä kahvilla ja tupakalla, ja paino oli alle 45 kg, mikä on 170 cm pitkälle ihmiselle aivan liian vähän. Olin todella huonossa kunnossa, en esim. jaksanut kävellä portaita toiseen kerrokseen tai kantaa kauppakassia kotiin. Miehiltä tuli kuitenkin usein kommenttia että ”onpa ihana nähdä noin itsestään huolta pitävä nainen”.

Nykyään olen reilu 20 kiloa painavampi, urheilen ja syön terveellisesti, ja voin sanoa pitäväni itsestäni paljon parempaa huolta kuin silloin ennen.

Vierailija
73/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä helvetin maailmassa sinä elät? kysyn ihan tosissani.

normaalille ihmiselle tuollaiset asiat ei edes tule mieleenkään, normaalia ihmistä etsittäessä.

millaisia miehiä olet itse tapaillut? 

Meillä on jo työpaikalla pelkästään useita miehiä jotka eivät peseydy ja käytä deodoranttia... En tokikaan tapaile heitä. Mutta kovasti hekin tuntuvat kumppania kaipaavan.

Ja täällähän oli hiljattain pitkä ketju jossa ihmiset ylpeilivät sillä etteivät pese hampaitaan aamuisin ennen kuin lähtevät ihmisten ilmoille ja kuulemma silti tuoksuvat raikkailta kun juuri he eivät sitä pesua tarvi...

Eli kyllä näitä on, toki naisissakin varmasti.

Vierailija
74/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta tämäkin on kurjaa, että me naiset täällä niputamme nämä itsestään huolta pitävät naiset alempaan kastiin ja jotenkin huonommiksi. Eihän siinä ole mitään vikaa, että ihminen panostaa ulkonäköönsä. Jos se kiinnostaa, se kiinnostaa ja jos toista ei oma ulkonäkö kiinnosta, ei sekään ole yhtään sen huonompi asia. 

Inhoan ääripäähän menemistä. Että omaa vastakohtaa aletaan nälviä, heihin liitetään ominaisuuksia, joista ei edes puhuttu ja heitä hienovaraisesti halveksitaan. Se ei ole pelkästään uskomattoman tyhmää, vaan myös kiusaamista.

Olet kyllä sekaisin!

Itsestään huolta pitämisellä EI ole mitään tekemistä ulkonäköön panostamisen kanssa!

Eikä tässä ketjussa ole kukaan pitänyt ketään alempikastisena, tuo on taas täysin turhaa uhriutumista.

Vierailija
75/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa mitä tuolla haetaan.

Olin Tinderissä pariin otteeseen 2018-20 enkä toivottavasti ikinä enää.

Olen pyöreä tiimalasi (168/80), harrastan liikuntaa. Minulla oli selkeät kokovartalokuvat, myös bikineissä. Sain palautetta treffeillä, että kiva kun näytän kuviltani.

Muutama henkilö, jolla oli toiveena tuo ”itsestään huolen pitäminen”, oli pyyhkäissyt minut oikealle. (Näin tykkäykset.)

Laitoin itse heidät vasemmalle, en erityisemmin välittänyt heidän profiileistaan. En pidä vaatimuksista, täytin ne taikka en, enkä myöskään kuluneista kiertoilmauksista. Arvostan verbaalista lahjakkuutta ja sosiaalista älykkyyttä :) Olen aina löytänyt viehättävää seuraa.

Ja silti ottaa vieläkin noin koville. 

Syö pari pullaa, kyllä se siitä 

Tämä kyllä on hyvä esimerkki siitä, miten tietyntyyppistä miestä vituttaa, kun ylipainoinen nainen löytää hyvän ihmissuhteen 😙

Luultavasti myös käsitys naisten koosta on hukassa. Moni luulee, ettei painoiseni nainen mahdu ovesta. Totuus on aika lailla toinen, kun sattuu olemaan myös aika paljon lihasta. Harrastan juoksemista 5 krt/vko.

En muuten syö pullaa.

Missäs sulla se paino näkyy, onko se heti selvästi jossain profiilissa näkysällä? Vai näkyykö se kenties kuvista. Kaikki miehet ei tykkää painavista naisista, oli se paino sitten läskistä tai lihaksesta.

Vierailija
76/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn melkein joka päivä reippaalla kävelyllä, minulla on vakituinen työ, en meikkaa, mulla on rumat kasvonpiirteet, pyrin syömään puoli kiloa kasviksia päivässä, mulla on läskiä ja selluliittia joka paikassa, olen lievästi ylipainoinen, saunan jälkeen juon oluen ja leffaa katsoessa ehkä toisen ja syön sipsejä, tykkään lukea ja sivistyä, en välitä kampauksista tai hiustenväristä, peseydyn kun haisee hieltä ja prseeltä, harjaan ja lankaan pienet vinot hampaani päivittäin.

Olen siis nainen, joka ei huolehdi itsestään.

Vierailija
77/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuu

Pukeutuu kauniisti

Pitää kynnet ja hiukset ja naaman kunnossa

Syö fiksusti

Ei ei pelkkää hupparia ja röhnötä sohvalla

Ihan mielenkiinnosta, miten kynnet pidetään kunnossa? Tai miten ne tarkemmin ottaen eivät pysy kunnossa? Tiedän, että jos on erittäin aliravittu, niin kynsissä ilmenee ongelmia esimerkiksi liuskoittumisena yms. Mutta nää on ääreistapauksia. Mitä kynsien kunnossapitäminen merkitsee? Hiukset myös vähän kiinnostaa. Mitä muuta niille tarvitsee tehdä kuin antaa kasvaa, leikata huonot latvat silloin tällöin pois ja harjata päivittäin?

Vierailija
78/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se laihaa tarkoittaa.

Minulla oli elämässäni kausi, kun elin lähinnä kahvilla ja tupakalla, ja paino oli alle 45 kg, mikä on 170 cm pitkälle ihmiselle aivan liian vähän. Olin todella huonossa kunnossa, en esim. jaksanut kävellä portaita toiseen kerrokseen tai kantaa kauppakassia kotiin. Miehiltä tuli kuitenkin usein kommenttia että ”onpa ihana nähdä noin itsestään huolta pitävä nainen”.

Nykyään olen reilu 20 kiloa painavampi, urheilen ja syön terveellisesti, ja voin sanoa pitäväni itsestäni paljon parempaa huolta kuin silloin ennen.

Järkyttävää. 15,57 tarkoittaa Terveyskirjaston mukaan vaarallista aliravitsemusta, joka edellyttää että menee välittömästi hoitoon. Ja kyllähän sun entinen kuntokin jo siihen kieli. Silti miehet läähättää, että tuollainen naisen kuuluisi olla. Hyvä, että pidät nykyään terveydestäsi huolta. Ja 65 kiloa on tuon pituiselle juurikin normaalipaino.

Vierailija
79/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilmaisu sille, että "tässä olisi sellainen instabeibe (tai vaikka useampikin) haussa".

montako instabeibeä näit, kun kävit viimeksi Prismassa? 

Vierailija
80/191 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa mitä tuolla haetaan.

Olin Tinderissä pariin otteeseen 2018-20 enkä toivottavasti ikinä enää.

Olen pyöreä tiimalasi (168/80), harrastan liikuntaa. Minulla oli selkeät kokovartalokuvat, myös bikineissä. Sain palautetta treffeillä, että kiva kun näytän kuviltani.

Muutama henkilö, jolla oli toiveena tuo ”itsestään huolen pitäminen”, oli pyyhkäissyt minut oikealle. (Näin tykkäykset.)

Laitoin itse heidät vasemmalle, en erityisemmin välittänyt heidän profiileistaan. En pidä vaatimuksista, täytin ne taikka en, enkä myöskään kuluneista kiertoilmauksista. Arvostan verbaalista lahjakkuutta ja sosiaalista älykkyyttä :) Olen aina löytänyt viehättävää seuraa.

Ja silti ottaa vieläkin noin koville. 

Syö pari pullaa, kyllä se siitä 

Tämä kyllä on hyvä esimerkki siitä, miten tietyntyyppistä miestä vituttaa, kun ylipainoinen nainen löytää hyvän ihmissuhteen 😙

Luultavasti myös käsitys naisten koosta on hukassa. Moni luulee, ettei painoiseni nainen mahdu ovesta. Totuus on aika lailla toinen, kun sattuu olemaan myös aika paljon lihasta. Harrastan juoksemista 5 krt/vko.

En muuten syö pullaa.

Missäs sulla se paino näkyy, onko se heti selvästi jossain profiilissa näkysällä? Vai näkyykö se kenties kuvista. Kaikki miehet ei tykkää painavista naisista, oli se paino sitten läskistä tai lihaksesta.

Jos olisit vaivautunut lukemaan tuon lyhyen tekstin, olisi sinulle selvinnyt, että se näkyi niistä kokovartalobikinikuvusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi