Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?
Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.
Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?
Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.
Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.
Itseasiassa miehet tarkoittavat juuri tuota. Nainen tarkoittaa, että kumppaniehdokas käy töissä (tai etsii töitä), uskaltaa käydä tarpeen tullen lääkärissä, uskaltaa tarpeen tullen soittaa ystävällensä, syö edes osin terveyssuositusten mukaan, ei kittaa järjettömiä määriä viinaa ja eikä pidä deodorantin käyttämistä neiteilynä.
Missä helvetin maailmassa sinä elät? kysyn ihan tosissani.
normaalille ihmiselle tuollaiset asiat ei edes tule mieleenkään, normaalia ihmistä etsittäessä.
millaisia miehiä olet itse tapaillut?
Kyllähän niitä viinankittaajia, roskaruoalla eläjiä, hammaslääkärissä käymättömiä, hieltä haisevia miehiä on vaikka kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mitä tuolla haetaan.
Olin Tinderissä pariin otteeseen 2018-20 enkä toivottavasti ikinä enää.
Olen pyöreä tiimalasi (168/80), harrastan liikuntaa. Minulla oli selkeät kokovartalokuvat, myös bikineissä. Sain palautetta treffeillä, että kiva kun näytän kuviltani.
Muutama henkilö, jolla oli toiveena tuo ”itsestään huolen pitäminen”, oli pyyhkäissyt minut oikealle. (Näin tykkäykset.)
Laitoin itse heidät vasemmalle, en erityisemmin välittänyt heidän profiileistaan. En pidä vaatimuksista, täytin ne taikka en, enkä myöskään kuluneista kiertoilmauksista. Arvostan verbaalista lahjakkuutta ja sosiaalista älykkyyttä :) Olen aina löytänyt viehättävää seuraa.
Ja silti ottaa vieläkin noin koville.
Syö pari pullaa, kyllä se siitä
Tää on just se taso, millä näiden itsestään huolta pitämisen- vaatijoiden kanssa liikutaan.
itsehän ko. kirjoittaja itki "kamalista" pakeistaan. uhriutukaa vähän lisää.
en muuten edes ole Tinderissä enkä edes pane naisia
Itsestään huolta pitävä = jotakuinkin terveelliset elämäntavat (ja kyllä, siihen kuuluu myös suurinpiirtein normaali paino), terve itsetunto, perussiisteys.
Ei tarkoita sitä että pitäisi puolet päivästä asua salilla ja loput kynsistudiolla, tai näännyttää itsensä keskitysleirivangiksi tai omistaa 200 paria kenkiä tai muita älyttömyyksiä tähän ketjuun nyt on suollettukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tarkoittavat itsestään huolehtivalla yleensä sitä, että käy paljon kosmeettisissa hoidoissa, laitattaa teko- ja irtojuttuja, ehkä täytettä huuliin jne. sekä meikkaa paljon. En tiedä, mitä miehet tarkoittavat sillä.
Itseasiassa miehet tarkoittavat juuri tuota. Nainen tarkoittaa, että kumppaniehdokas käy töissä (tai etsii töitä), uskaltaa käydä tarpeen tullen lääkärissä, uskaltaa tarpeen tullen soittaa ystävällensä, syö edes osin terveyssuositusten mukaan, ei kittaa järjettömiä määriä viinaa ja eikä pidä deodorantin käyttämistä neiteilynä.
Missä helvetin maailmassa sinä elät? kysyn ihan tosissani.
normaalille ihmiselle tuollaiset asiat ei edes tule mieleenkään, normaalia ihmistä etsittäessä.
millaisia miehiä olet itse tapaillut?
Kyllähän niitä viinankittaajia, roskaruoalla eläjiä, hammaslääkärissä käymättömiä, hieltä haisevia miehiä on vaikka kuinka.
Missä oikein asut?
Se tarkoittaa ulkonäöstä huolehtimista ja laittautumista mihin sisältyy myös hoikkuus.
Olen välillä työtön ja välillä töissä, nyt olen menossa taas vuodeksi toimistotöihin. Naisena tykkään, kun saan käyttää toimistotöissä omia kauniita vaatteita, pitää pitkiä hiuksia auki ja käyttää sormuksia ja kynsilakkaa. Minulla on myös korvikset, tatuointeja ei ole eikä tule eikä lävistyksiä. Olen 170 cm pitkä. Syön terveellisesti. En polta tupakkaa.
Ei ole. Onko ap:lla muita typeriä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä sitten kelpaa hoikkuudeksikaan? Onko vaikka yksi vatsamakkara jo luokkaa lihava?
Välittävätkö miehet siitä, että naisilla on luontaisesti enemmän rasvaa ja siksi monelle vaikka se täysin litteä vatsa on aikamoisen kurin ja jatkuvan työn takana?Netissä on välillä kiertänyt se kuva jossa on hoikka, litteävatsainen nainen ja siinä lukee jotain "naisille on ihan helppoa olla tällainen, ei vain syö kuin sika" ja mietin vain, ettei miehillä ole kyllä mitään käryä mitä sellainen kroppa monelle vaatii. Vaikka tarkkailen jatkuvasti syömisiä enkä paina paljon, niin se yksi veen vatsamakkara kyllä vain on ja pysyy.
Se on kyllä yksilöstä kiinni. Eli en ole samaa mieltä sinun enkä tuon iljettävän meemikuvan levittäjien kanssa. Joillain läskiä ja kiloja kertyy hyvin helposti. Toisilla ei sitten millään.
Mä olen aina syönyt ihan, miten huvittaa. En ole fyysisesti aktiivinen. Mulla ei ole yhtään ylimääräistä rasvaa ja olen aina ollut alipainoinen. Jopa raskaana on tosi vaikea saada kiloja, vaikka on jatkuvasti lappaamassa ruokaa suuhun. Mutta tiedän, että kaikilla naisilla se ei ole yhtä yksinkertaista. Fysiologisia eroja.
Tietysti yksilöllistä, mutta se on myös tosi asia että naisten on keskimäärin miehiä vaikeampi päästä eroon rasvasta. Laihduttaminen vaatii enemmän työtä kehon luontaisesti korkeammasta rasvaprosentista johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei kiinnosta miehiä yhtään.
Siinä mielessä kiinnostaa, että monesti pitävät lopputuloksesta, mutta eivät ymmärrä, mitä sen eteen on tehty.
Meikkaaminen mielletään suunnilleen drag-meikiksi ja täysin meikittömiä pidetään sairaan tai väsyneen näköisinä.
Taas nainen femspleinaamassa miehistä.
Kyllä jokainen mies tietää, että ilman perusmeikkiä jokainen nainen on hirviön näköinen, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta
Minulla ei tulisi mieleenkään sanoa jokaista miestä hirviön näköiseksi. Olet selkeästi ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoiteta laihuutta vaan hoikkuutta yhdistettynä urheilullisuuteen. Eli haetaan timmiä naista, jolta löytyy mm. pyöreä takapuoli.
Tämän muuten tosi surullista. Minäpä olen hoikka, urheilullinen, jne ja peppu on treenatun pyöreä, jos rehellisiä ollaan. Mutta haluaisinko, että minut löytää mies, joka hakee ” timmiä naista jolla on pyöreä takapuoli”. Voi surkeus. Entä jos nainen hakisi ”miestä jolla on pullea lompakko”? Toki kukin voi hakea mitä haluaa. Alkoi nyt minua masentaa taas koko meininki. Leikkikööt peput ja lompakot keskenään.
Miehet meinaa itsestään huolehtivalla naisella sellaista kanabimboa. Tekokynnet, kauheet kestopigmentoidut kulmat, liikaa meikkiä, turbohuulet, hiuslisäkkeet, karvotus alapäässä just sellanen kun mies tykkää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ei kiinnosta miehiä yhtään.
Siinä mielessä kiinnostaa, että monesti pitävät lopputuloksesta, mutta eivät ymmärrä, mitä sen eteen on tehty.
Meikkaaminen mielletään suunnilleen drag-meikiksi ja täysin meikittömiä pidetään sairaan tai väsyneen näköisinä.
Taas nainen femspleinaamassa miehistä.
Kyllä jokainen mies tietää, että ilman perusmeikkiä jokainen nainen on hirviön näköinen, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta
Minulla ei tulisi mieleenkään sanoa jokaista miestä hirviön näköiseksi. Olet selkeästi ihana ihminen.
no voi kyynel. totuus kirpaisee
Vierailija kirjoitti:
Miehet meinaa itsestään huolehtivalla naisella sellaista kanabimboa. Tekokynnet, kauheet kestopigmentoidut kulmat, liikaa meikkiä, turbohuulet, hiuslisäkkeet, karvotus alapäässä just sellanen kun mies tykkää...
ja sä olet joku vanhapiika 59v?
ainakin olet pihalla kuin lumiukko
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa.
t: mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meinaa.
t: mies
tämä. rumat naiset läpsyttelee täällä toisiaan lotkotisseilleen ja pitää omia lässytyksiään totuutena
Vierailija kirjoitti:
Olen välillä työtön ja välillä töissä, nyt olen menossa taas vuodeksi toimistotöihin. Naisena tykkään, kun saan käyttää toimistotöissä omia kauniita vaatteita, pitää pitkiä hiuksia auki ja käyttää sormuksia ja kynsilakkaa. Minulla on myös korvikset, tatuointeja ei ole eikä tule eikä lävistyksiä. Olen 170 cm pitkä. Syön terveellisesti. En polta tupakkaa.
Ok. Miten tää liittyy keskusteluun?
Tänään perseet koska huomenna diet alkaa.
Minä huolehdin itsestäni siten, että välttelen idioottitindermiesten seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
En edes ymmärrä mitä koitat kommentillasi sanoa.
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Ei se ole mitään kusetusta. Ihmiset vaan vilpittömästi haluavat laittaa ”onnistuneen” kuvan.
Tää on just se taso, millä näiden itsestään huolta pitämisen- vaatijoiden kanssa liikutaan.