Onko "itsestään huolehtiva nainen" synonyymi laihalle?
Tässä Tinderissä ja deittipalstoilla liikkuvana huomaa, että monella miehellä on kriteerinä "olethan itsestäsi huolta pitävä" ja "haussa itsestään huolta pitävä.." nainen.
Tarkoittaako tuo oikeasti laihaa?
Kun eikös me nyt suurin osa ihmisistä käydä suihkussa, pestä vaatteemme ja kammata hiuksemme päivittäin?
Vai tarkoittaako tuo sitä, että ylipainoinen = ei pidä itsestään huolta, vaikka olisi fitti fätti? Eli olisi sporttinen, mutta silti vaikkapa runsasmuotoinen.
Ja juu, itse olen normaalipainoinen, joten ei kalikka kalahtanut siltä osin :D
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten vaikka tarkoittaisikin?
Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin?
Ei kyllä liity aiheeseen mitenkään?
Eli naisilla saa olla sata vaatimusta, mutta miehillä ei?
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Lue otsikko ja aloitus uudestaan. Jos osaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
Minulle itsestään huolehtiva on aina tarkoittanut, liikunnan harrastamista, terveellistä ruokavaliota, omaan tyyliin sopivaa kampausta, ihon hoito ja puhtaus yleensä, hampaiden hoito, pukeutuminen omaan kehoon sopivalla tavalla = oman tyylin löytäminen, luonnollinen kaunis meikki korostaen parhaita puolia, itsestä huolehtiminen tarkoittaa myös minulle sitä, että seuraan mitä maailmalla tapahtuu ja seuraan paljon asiaohjelmia. Itsestään huolehtiva ei tarkoita minulle näitä nykyajan somebeibejä, jotka manipuloivat kuviaan someen, väärentäen sitä todellisuutta mitä oikeasti ovat.
Nainen50
Tarkoittaa hoikkaa ja laitettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten vaikka tarkoittaisikin?
Puhutaanko naisten miehille asettamista pituusvaatimuksista kun kerran aiheeseen päästiin?
Ei kyllä liity aiheeseen mitenkään?
Eli naisilla saa olla sata vaatimusta, mutta miehillä ei?
Ei liity ketjun aiheeseen mitenkään. Lue otsikko ja aloitus uudestaan. Jos osaat.
Liittyyhän. Miehillä saa olla vaatimuksensa, kuten teillä naisillakin on.
Mutta leiki sinä ymmärtämätöntä ja koita haastaa riitaa. Muuhunhan sinusta raukasta ei ole.
Paitsi siihen lihomiseen
Tuollaisia toivova mies haaveilee treffeistä missityyppisen naisen kanssa. Laiha ja timmi, hiukset laitettu naisellisesti ja perusteellinen meikki, naisellisuutta korostavat vaatteet, korkokengät jne, koruja sopivasti. Keskittyy pedikyyreihin, eikä puhu politiikasta. Arvokas esine näytettäväksi miehen kavereille. Iloinen kikatteleva ja harmiton luonne, joka ei uhkaa miehen haurasta itsetuntoa. Antaa seksiä, kun mies haluaa, muttei vaadi mitään itselleen koskaan. Tekee kotityöt luonnostaan.
Tällainen toivelista lienee naisille miehellä, joka puhuu itseään hoitavista naisista ja joka asettaa ylipäänsä sovinistisia ennakkokriteerejä jossain tinderissä.
Oletan, ettei sillä tarkoiteta jatkuvaa itsensä sivistämistä, ihmisenä kasvamista ja ammatillisen kasvun ja kehittämisen työstämistä ja ylläpitoa ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhaa laittaa tuollainen kriteeri, koska kuvastahan sen aika pitkälle näkee, miltä ihminen näyttää, ja voi itse swaipata vasemmalle kaikki, jotka eivät sovi omiin toiveisiin.
Yhdellä naisella sadasta on totuutta vastaava kuva Tinderissä, ja siihen vielä meikit päälle
Jos joku huijaa valokuvissa, niin miksi hän olisi rehellinen siinä, onko riittävästi "itsestään huolta pitävä"? Ja aika usein se "itsestään huolta pitävä" tulkitaan tarkoittavan myös meikkaamista ja hiusten laittamista, joten mikäli sillä haetaan meikkaamatonta ja laittautumatonta, niin onhan sitä täysin mahdoton tulkita ja arvata. Mutta jos kerran meikit on se ongelma, niin eikö voi vaan swaipata meikatut naiset vasemmalle, etenkin jos mukana ei ole yhtään meikitöntä kuvaa? Vai mikä ongelma tämä sitten olisi - ettekö tunnista kuvista, kenellä on meikkiä?
En edes ymmärrä mitä koitat kommentillasi sanoa.
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaatii muutakin, siistit vaatteet, säännöllisen päättymisen, ehkä meikkaamista ja korujen käyttöä. Laihakin voi olla ihan rupuinen.
Äh, säännöllisen päättymisen.
Ja on varmaan tulkinnanvaraista mitä tuo kellekin tarkoittaa, ei välttämättä laihuutta kaikille mutta muuta siisteyttä. Hoidettuja hampaita ja mielenterveyttä.
Höpö höpö, miehet mitään hampaita ja mielenterveyttä kato. Eikä terveyttä, vaikka niin väittää.
Laiha isotissinen nainen voi elää pirillä ja pullalla ja olla mielisairaalakamaa ja se on noitten incelien unelmanainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, ettei sillä tarkoiteta jatkuvaa itsensä sivistämistä, ihmisenä kasvamista ja ammatillisen kasvun ja kehittämisen työstämistä ja ylläpitoa ainakaan.
Ja näitäkö se teillä naisilla sitten tarkoittaa miesten kohdalla?
Minä koen tuon tarkoittavan jonkinlaisia fyysisiä harrastuksia (/normaali paino?) , hiuksista huolehtimista (sopiva malli jne), ihosta ja hampaista huolehtimista jne. Normaalit vaatteet ja itselleen sopiva tyyli jne.
Yleensä näkyy ulospäin kun on muut asiat kunnossa.
Jonne
Vierailija kirjoitti:
No ihan samaahan ne naisetkin käyttää kun haluavat atleettisen ja raamikkaan miehen eikä mitään kynänörttiä.
Varmaan ne naiset, jotka ovat itsekin atleettisia ja hyväkroppaisia. En usko että kovinkaan moni ylipainoinen, ei-urheilullinen nainen on tuollaista miestä vailla, vai onko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, itsestään huolehtiva nainen = hoikka, isorintainen, sporttinen ja mielellään meikkaava nainen.
Onko silikonihuuletkin?
Plääh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan samaahan ne naisetkin käyttää kun haluavat atleettisen ja raamikkaan miehen eikä mitään kynänörttiä.
Varmaan ne naiset, jotka ovat itsekin atleettisia ja hyväkroppaisia. En usko että kovinkaan moni ylipainoinen, ei-urheilullinen nainen on tuollaista miestä vailla, vai onko?
Juu, ei, muttakun kysyttiin millainen on itsestään hyvin huolehtiva.
Että se ei ole ihan lysy, vaan huolehtii kunnostaan ja kropastaan ja mielestään ja ravitsemuksesta. Huolehtii itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko edes itse sinkku ja tinderissä nykyisenä vuonna?
et ainakaan tiedä siitä selvästikään yhtään mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaatii muutakin, siistit vaatteet, säännöllisen päättymisen, ehkä meikkaamista ja korujen käyttöä. Laihakin voi olla ihan rupuinen.
Äh, säännöllisen päättymisen.
Ja on varmaan tulkinnanvaraista mitä tuo kellekin tarkoittaa, ei välttämättä laihuutta kaikille mutta muuta siisteyttä. Hoidettuja hampaita ja mielenterveyttä.
Höpö höpö, miehet mitään hampaita ja mielenterveyttä kato. Eikä terveyttä, vaikka niin väittää.
Laiha isotissinen nainen voi elää pirillä ja pullalla ja olla mielisairaalakamaa ja se on noitten incelien unelmanainen.
Myös muilla kuin inceleillä on toiveita naisten suhteen. Ja hyi, en itsekään sietäisi mädäntyneitä hampaita ja graaveja mielenterveysongelmia, vaikka olisi miten timmi mies muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes ymmärrä mitä koitat kommentillasi sanoa.
Naiset kusettavat kuvissaan, se oli ainoa toteamukseni, loppu on ihan omaa horinaasi
Edelleen sanon: jos meikki on kusetusta, niin swaippaa meikatut vasemmalle? Se, jos kuva on valheellinen, on tietenkin asia, jota ei voi nähdä etukäteen - ja ikävää, jos sellainen osuu kohdalle. Mutta jos treffeille tulee ihan erinäköinen tyyppi, niin aina voi keskeyttää homman siihen. Mitä tarkoitat valheellisilla kuvilla?
Vierailija kirjoitti:
Minä näen sen niin, että itsestään huolta pitävä henkilö panostaa ulkonäköön. Minä olen hoikka ja urheilullinen (harrastan aidosti paljon urheilua), mutta en kyllä pidä itsestäni muuten huolta. Hiukset ovat usein miten sattuu ja takussa, en värjää hiuksia, lähden kauppaan huppu päässä ja colleget jalassa jne. Saan itsestäni tarvittaessa ihan mukiinmenevän näköisen, mutta arkisin en jaksa välittää. Siksi skippaisin kaikki profiilit, joissa etsitään itsestään huolta pitävää naista.
Sama! Mulla oli periaatteena aina huitaista vasemmalle, jos miehen profiilissa oli jollakin tulkinnanvaraisella käsitteellä ilmaistu mitä hän on hakemassa. En todellakaan ala ottamaan selvää, mahdunko herran kriteereihin vai en, vaan tulkitsen omalla tavallani ja toimin sen mukaan. En usko että itsestään huolta pitävää naista etsivälle yleensä riittää, että nainen on urheilullinen ja hoikka, vaan oletan että pitäisi myös meikata, laittaa hiuksia ja panostaa pukeutumiseen. Eli en ole sitä mitä mies etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näitäkö se teillä naisilla sitten tarkoittaa miesten kohdalla?
Ei, vaan sitä se merkitsee eniten omalla kohdallani.
Säännöllisen peseytymisen. PESEYTYMISEN!!