Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareihin osallistumisen kulut karanneet ihan käsistä

Vierailija
14.05.2021 |

Nykyään tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että itsessään jo polttareihin uppoaa vähintään 100€ pelkkään osallistumismaksuun.

Lisäksi tähän päälle kustannat itse matkustamisen polttaripaikkakunnalle. Asun Itä-Suomessa, kun taas morsio asuu Espoossa ja yöpymisen edellisenä iltana jossain, koska samana aamuna ei enää ehdi paikalle, sillä polttarit alkavat klo 9 hänen luonaan, ja muuten saisi lähteä ajamaan aamukolmelta, jotta olisi paikalla. Lisäksi tietysti myöhemmin sama matka itse häihin ja majoitus siihen jälleen päälle.

Vaikka itse olen ihan keskituloinen, tuntuu kyllä vähän pahalta maksaa näin paljon vain yhdestä päivästä, jotta kaasot saavat järkättyä morsiamelle laskuvarjohypyn (onpa kiva muiden sitten töllistellä sitä vaan maasta käsin) ja ties mitä muuta erikoisempaa aktiviteettia aamusta iltaan asti. Kyseessä on kuitenkin sen verran läheinen henkilö, että harmittaisi jättää kokonaan välistä, mutta joutuu kyllä harkitsemaan vakavasti, haluaako hassata toisen ilmalentoon lopulta kaikkine kuluineen sen 200€ ja myöhemmin saman verran vielä häihin osallistumisesta päälle.

En kuulu kaasoihin, mutta jotenkin hullua olettaa, että kaikki voivat pulittaa näin paljon rahaa vain polttareista ihan tuosta noin vain. Eikö enää riitä vain hyvä ruoka ja sauna ja yhdessäolo, vaan pitää olla 3-5 maksullista (kallista) aktiviteettia päivän aikana.

Kommentit (179)

Vierailija
21/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää polttarikulut on sellainen juttu, että miehen tuntuu silmää räpäyttämättä maksavan vaikka 500€, jos sellainen summa heille annetaan maksettavaksi ja naiset on asiasta paljon tarkempia.

Jossain miesporukoissa saattaa olla yllättävän kovakin paine esiintyä "fygeäijänä" eikä kuluista kehdata kieltäytyä, vaikkei olisi oikeasti varaa. Otetaan pikavippi tai jätetään laskuja maksamatta. Näin ei toki tietenkään kaikissa porukoissa ole, mutta tällaisia tiedän.

Naisilla on usein enemmän uskallusta elää varojensa mukaan ja sanoa suoraan, jos ei rahat riitä luksuselämään.

Vierailija
22/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Homma sujuu, kun kaikki on about samassa elämäntilanteessa ja samanlaisella massilla varustettuja. Ehkä ne kaasotkaan ei ole kaikki tietoisia teidän kaikkien taloudellisesta tilanteesta, mutta jotain on pitänyt yrittää keksiä - eikä se urakka ole ollut välttämättä kyllä nyt kovin helppo, kun on pandemian takia iso osa palveluista kiinni tai kokoontumisrajoituksia voimassa.

Joten luulenpa, että se on vaikuttanut siihen, että nuo kaasot ovat yrittäneet keksiä jotain aktiviteettia ulkosalla.

Pikkuisen siis armoa.

Minusta voit kyllä hyvin sanoa, että polttareista on tulossa niin hintavat, että et pysty osallistumaan. Siihenhän tulee siis kaksi yöpymistä - mennessä ja polttareiden jälkeen toinen, koska tuskin sä sieltä yötä myöden kotiin ajat?

Ja hotelliyötä ei Espoossa hevin alle satasella saa. Päälle mahdolliset syömiset ja juomiset eli ei edes riitä 200, summahan tulee olemaan likempänä 400 euroa (osallistumismaksu 100+ kaksi hotelliyötä 200+syömiset ja juomiset ja bensat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä ku morsian toivoo sitä sun tätä, mutta sitten kun ystäväpiirissä on ihan normaaleita ihmisiä. Eivät tajua että mitä maksaa joku mökki viikonlopuksi jos sellaista toivotaan. Ja noi että vaan sankari tekee on sairaan tylsiä. Mitä hauskaa siinä on? 

Vierailija
24/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää polttarikulut on sellainen juttu, että miehen tuntuu silmää räpäyttämättä maksavan vaikka 500€, jos sellainen summa heille annetaan maksettavaksi ja naiset on asiasta paljon tarkempia.

Ei varmastikaan kaikilla miehilläkään tuollaisia rahoja ole, jos polttareita on parit kolmet kesässä. Jos rahaa riittää, niin mikäs siinä.

Sekin on tullut monta kertaa miesten kohdalla nähtyä, että ne rahakkaammat maksaa sitten enemmän, jos ei jollakin ole riittäväti rahaa, että saadaan kaikki kutsutut mukaan ja päästään tekemään jotain tiettyä aktiviteettia

Vierailija
25/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Homma sujuu, kun kaikki on about samassa elämäntilanteessa ja samanlaisella massilla varustettuja. Ehkä ne kaasotkaan ei ole kaikki tietoisia teidän kaikkien taloudellisesta tilanteesta, mutta jotain on pitänyt yrittää keksiä - eikä se urakka ole ollut välttämättä kyllä nyt kovin helppo, kun on pandemian takia iso osa palveluista kiinni tai kokoontumisrajoituksia voimassa.

Joten luulenpa, että se on vaikuttanut siihen, että nuo kaasot ovat yrittäneet keksiä jotain aktiviteettia ulkosalla.

Pikkuisen siis armoa.

Minusta voit kyllä hyvin sanoa, että polttareista on tulossa niin hintavat, että et pysty osallistumaan. Siihenhän tulee siis kaksi yöpymistä - mennessä ja polttareiden jälkeen toinen, koska tuskin sä sieltä yötä myöden kotiin ajat?

Ja hotelliyötä ei Espoossa hevin alle satasella saa. Päälle mahdolliset syömiset ja juomiset eli ei edes riitä 200, summahan tulee olemaan likempänä 400 euroa (osallistumismaksu 100+ kaksi hotelliyötä 200+syömiset ja juomiset ja bensat)

Koronan takiahan juuri olisi paras jos jättäisi kaikki aktiviteetit väliin ja olisi vain omalla porukalla esim. yhden yön (vuokra-)mökillä. Lompakko kiittää. Ei minua edes muutenkaan kiinnostaisi riekkua jossain trampoliinipuistoissa, peliluolissa tai juottoloissa tai missä näitä ylimääräisiä aktiviteetteja nyt onkaan. Tuntuu vaan että nykyään kaikki kaihtavat jotain "tylsääää" mökillä oloa vaan pitää olla jotain todella erikoista ja ihmeellistä ja instagram-seksikästä.

Vierailija
26/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen siis armoa.

Koronan takiahan juuri olisi paras jos jättäisi kaikki aktiviteetit väliin ja olisi vain omalla porukalla esim. yhden yön (vuokra-)mökillä. Lompakko kiittää. Ei minua edes muutenkaan kiinnostaisi riekkua jossain trampoliinipuistoissa, peliluolissa tai juottoloissa tai missä näitä ylimääräisiä aktiviteetteja nyt onkaan. Tuntuu vaan että nykyään kaikki kaihtavat jotain "tylsääää" mökillä oloa vaan pitää olla jotain todella erikoista ja ihmeellistä ja instagram-seksikästä.

Helpoiten se korona sisätiloissa "omalla porukalla" leviää, tajuathan sinä sen?

Nyt valtaosa tartunnoista on saatu juurikin "omalla porukalla" kavereiden kanssa yksityistiloissa muhimalla. Tehän ETTE OLE mikään "oma porukka", vaan kokoonnutte Espooseen yhteen kaverien kanssa, joiden kanssa ette päivittäin ole tekemisissä.

Minulle saunominen olisi aivan ok, mutta tuollainen sivusta katkerana jälkikäteen arvosteleminen, kun ei ole itse tikkua ristiin pannut järjestelyiden eteen eikä edes vaivautunut sanomaan ääneen, että "ei sit mitään kallista pliis, koska matka/yöpymiskulut tulee olemaan osalle meistä todella isot" - tuollainen on vaan haljua ankeuttamista.

Pitää saada suunsa auki ajoissa ja kantaa vastuuta, eikä pelkästään arvostella selän takana.

Vierailija
27/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaasona järjestin kahdet polttarit.

Toiset maksoi 10€ johon kuului kuohari ja grillattavat, viettettin piknik meren rannalla ja omia juomia sai ottaa mukaan jos halusi, vietimme siellä löhes koko päivän joten jokainen sai tulla koska halusi ja lähteä koska halusi.

Ja sitten morsiamen ja kahden muun läheisemmän kanssa tehtiin vähän pidempi ja kalliimpi reissu yllätyksenä.

Kaikille tämäkään ei ollut hyvä järjestely vaan nurinaa kuului että olis pitänyt ekoissa polttareissa olla enemmän aktiviteettia mutta minkäs teet, kun rahaa on 10€ per pää.

No pääasia että Morsian tykkäsi.

Vierailija
28/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen siis armoa.

Nyt valtaosa tartunnoista on saatu juurikin "omalla porukalla" kavereiden kanssa yksityistiloissa muhimalla. Tehän ETTE OLE mikään "oma porukka", vaan kokoonnutte Espooseen yhteen kaverien kanssa, joiden kanssa ette päivittäin ole tekemisissä.

Minulle saunominen olisi aivan ok, mutta tuollainen sivusta katkerana jälkikäteen arvosteleminen, kun ei ole itse tikkua ristiin pannut järjestelyiden eteen eikä edes vaivautunut sanomaan ääneen, että "ei sit mitään kallista pliis, koska matka/yöpymiskulut tulee olemaan osalle meistä todella isot" - tuollainen on vaan haljua ankeuttamista.

Pitää saada suunsa auki ajoissa ja kantaa vastuuta, eikä pelkästään arvostella selän takana.

Ei tehdä tästä ketjusta väittelyä koronan suhteen, jooko. :-) Ap

Vierailija
29/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiität kohteliaasti kutsusta ja sanot, että et pitkän matkan takia pääse, mutta häihin tulet ja odotat niitä jo kovasti.

Tulee vastaus: harmi kun et pääse,  ohessa polttareista lasku omasta osuudestasi.

Mihin vastaisin, etten aio osallistua polttarikuluihin.

Vierailija
30/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei polttareihin pidä tunkeutua mukaan vaikka kuinka olisi kutsu käynyt jos ei itse halua, järjetöntä valitusta.

Vierailija
31/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisen siis armoa.

Ei tehdä tästä ketjusta väittelyä koronan suhteen, jooko. :-) Ap

Juu ei. Pointti vaan oli, että ylipäänsä kokoontuminen yhteen rokottamattoman porukan kesken on riski ja asia on pakko ottaa huomioon polttarijärjestelyissä.

Vierailija
32/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaasona järjestin kahdet polttarit.

Toiset maksoi 10€ johon kuului kuohari ja grillattavat, viettettin piknik meren rannalla ja omia juomia sai ottaa mukaan jos halusi, vietimme siellä löhes koko päivän joten jokainen sai tulla koska halusi ja lähteä koska halusi.

Ja sitten morsiamen ja kahden muun läheisemmän kanssa tehtiin vähän pidempi ja kalliimpi reissu yllätyksenä.

Kaikille tämäkään ei ollut hyvä järjestely vaan nurinaa kuului että olis pitänyt ekoissa polttareissa olla enemmän aktiviteettia mutta minkäs teet, kun rahaa on 10€ per pää.

No pääasia että Morsian tykkäsi.

Kyllä hintalapusta pitäisi jo päätellä paljonko aktiviteettia polttareissa on. Itse ottaisin morsiamena mieluummin tollaiset 10€ istujaiset kuin kalliit polttarit, mutta katsotaan tuleeko koskaan sitä hetkeä, että siihen hetkeen edes päädytään. :D Mieluummin haluaisin paikalle useamman kaverin kuin että osa jättäisi kalliin hinnan takia tulematta kokonaan.

Ap

Vierailija
33/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareita ei järjestetä sen takia että saataisiin morsiamelle kiva päivä, vaan että kaaso tai muu puuhanainen pääsee pätemään että minä se näin hienon päivän järjestin ja patsastelee sen voimin myös hääpäivän ajan. En rahoita tätä toimintaa.

Vierailija
34/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa mitään turhempaa kun polttarit?? En ole ikinä ymmärtäny niitten pointtia. Muutamissa ollu mukana ja kun olin menossa itse naimisiin ilmoitin hyvin selvästi että turha yrittää järjestää mitään en osallistu.

Vierailija
35/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e on työssä käyville melko pieni summa. Työttömille tuki suuri, mutta polttarit nyt yleensä järjestetään polttarisankarin ehdoilla ja tulotasolla. Jos ei oo rahaa, niin kieltäydyt kohteliaasti polttareista.

Vierailija
36/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmastikaan kaikilla miehilläkään tuollaisia rahoja ole, jos polttareita on parit kolmet kesässä. Jos rahaa riittää, niin mikäs siinä.

Mitä ihmettä?? Kuinka köyhiä miehiä tapailette? Kyllä nyt kunnon miehellä täytyy olla rahaa ja taito luoda sitä.

Vierailija
37/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä mun mies maksaisi 500e toisen polttareista..

Minä maksaisin. Kunnon polttareihin menee koko viikonloppu. Tällöin majapaikkoihin menee helposti toista tonnia. Ohjelmat, ruuat, kulkemiset siihen päälle, niin menee helposti yli 500.

Vierailija
38/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100e on työssä käyville melko pieni summa. Työttömille tuki suuri, mutta polttarit nyt yleensä järjestetään polttarisankarin ehdoilla ja tulotasolla. Jos ei oo rahaa, niin kieltäydyt kohteliaasti polttareista.

Kulut harvoin jää vain tohon pelkkään polttarimaksuun. Esim. siis jos tulee jostain muualta tai joutuu olemaan yötä, ja mitenkä lie ruokailujen ja juomien laita. Maksaako jokainen omat juomansa ja välipalat ym.? Tulee sille helposti iso hintalappu ja kyse on kuitenkin lopulta vain polttareista, häät on vielä erikseen. Ja jos näitä on pari kertaa kesässä niin äkkiä on hujahtanut pelkkiin polttareihin joku 500. 

Vierailija
39/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri on menossa naimisiin. Juuri eilen tuli kaasolta viestiä ja kyselyä milloin päästäisiin, minkälainen budjetti olisi ok ja onko ideoita mitä tehdään. Suurin osa oli sitä mieltä että max 150e budjetti on jees. Työssäkäyviä ihmisiä ollaan, ja mieluusti sitä laittaa rahaa että saa kivan päivän. Joskus opiskeluaikana yritettiin järjestettiin polttareita ihan minimibudjetilla ja kyllä oli hankalaa keksiä mitään kivaa, pelkkä pienen surkean mökin vuokra maksoi niin paljon. Ja tämä jo 10 vuotta sitten, nykyään ei varmaan sais sitäkään vähää.

Vierailija
40/179 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älyttömiks menny polttarit. Itse en osallistu yli satasen maksaviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi